poniedziałek, 12 grudnia 2016

Robert Kubica testuje w Barcelonie

Potwierdziły się wcześniejsze informacje o planowanych testach Roberta Kubicy na Circuit de Barcelona-Catalunya. Nasz kierowca skorzystał z zaproszenia zespołu Förch Racing by Lukas Motorsport i pojawił się w Barcelonie gdzie w dniach 12-13 grudnia odbywają się coroczne "Racing Test Auto". Robert będzie miał okazje pojeździć najnowszym nabytkiem zespołu Porsche 911 GT3 R (bliźniaczym autem w Polsce dysponuje jeszcze tylko zespół Olimp Racing również obecny w Barcelonie), które to polscy kibice mieli już okazję obejrzeć podczas odbywających się w dniach 18-20 listopada Warsaw Moto Show 2016. 


Zespoły są już po pierwszych testach swojej nowej broni, które odbyły się na niemieckim Lausitzringu. Stanowiły one również pierwszy etap przygotowań do nowego sezonu. W Niemczech ekipy skupiły się się głównie na sprawdzeniu i nauce wszystkich systemów w nowym aucie.

W ambitnych planach na sezon 2017 są starty w wyścigach endurance, a premierowy start ma mieć miejsce na początku stycznia (12-14) w wyścigu Hankook 24H Dubai pierwszej rundzie 24H SERIES powered by Hankook 2017. Pomimo, iż nazwisko Roberta nie widnieje na tą chwilę na liście zgłoszeń do wyścigu otwierającego sezon, należy jednak mieć nadzieję,  że motorsportowy rok 2017 rozpoczniemy także z jego udziałem...


Porsche 911 GT3 R

Silnik
• chłodzony wodą, zamontowany z tyłu 6-cylindrowy bokser,
• pojemność 4000 cm3, średnica x skok tłoka: 102 x 81,5 mm,
• moc: ponad 368 kW (500 KM), podlega regulacjom FIA BoP (zwężka w dolocie),
• cztery zawory na cylinder,
• bezpośredni wtrysk paliwa,
• układ smarowania z suchą miską olejową.
Skrzynia biegów
• sekwencyjna, 6-stopniowa przekładnia Porsche z kołami o stałym zazębieniu,
• dyferencjał o zwiększonym tarciu (szpera),
• pneumatyczny układ zmiany przełożeń (manetki).
Karoseria
• lekka karoseria zgodna z inteligentną aluminiowo-stalową konstrukcją kompozytową,
• zintegrowana klatka bezpieczeństwa, zgodna z FIA Appendix J,
• drzwi, tylna pokrywa i skrzydło, nadkola, przednia i tylna owiewka z włókna węglowego (CFRP),
• szyby z poliwęglanu (w drzwiach – wyjmowane),
• bezpieczny zbiornik paliwa FT3 o pojemności około 120 litrów z zaworem odcięcia paliwa (zgodny z wymogami FIA),
• system podnoszenia air jack (4 gniazda)

Zawieszenie
• przód: kolumny MacPhersona z regulacją wysokości, pochylenia i zbieżności, piasty z centralną śrubą, regulowane stabilizatory (po obu stronach),
• tył: zawieszenie wielowahaczowe z regulacją wysokości, pochylenia i zbieżności, piasty z centralną śrubą, regulowane stabilizatory (po obu stronach).
Układ hamulcowy
dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi z regulacją rozkładu siły hamowania
• przód: 6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok, wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm z aluminiowym mocowaniem,
• tył: 4-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok, wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 372 mm z aluminiowym mocowaniem.
Koła/opony
jednoczęściowe obręcze BBS z lekkich stopów, zgodne ze specyfikacją i wzorem Porsche
• przód: 12 x 18″, ET = 17, rozmiar opon: 300/650-18,
• tył: 13 x 18″, ET = 37,5, rozmiar opony: 310/710-18.
Elektryka
• moduł zasilania COSWORTH IPS32,
• wyścigowy układ ABS,
• kontrola trakcji.
Wymiary i wagi
• masa własna: około 1220 kg (podlega BoP),
• długość całkowita: 4604 mm,
• szerokość całkowita przedniej osi: 1975 mm,
• szerokość całkowita tylnej osi: 2002 mm,
• rozstaw osi: 2463 mm.

Galeria

Circuit de Barcelona-Catalunya
Robert Kubica, Förch Racing by Lukas Motorsport
Förch Racing by Lukas Motorsport
Robert Kubica, Förch Racing by Lukas Motorsport
Förch Racing by Lukas Motorsport
Förch Racing by Lukas Motorsport
Robert Kubica, Mateusz Lisowski
Mateusz Lisowski
Robert Kubica, Mateusz Lisowski
Mateusz Lisowski
Olimp Racing
Olimp Racing
Mateusz Lisowski
Mateusz Lisowski
Robert Kubica, Igor Waliłko
Igor Waliłko
Robert Kubica, Francesco Monachino
Francesco Monachino
Robert Kubica, Förch Racing by Lukas Motorsport
Förch Racing by Lukas Motorsport
Robert Kubica, Antoni Ptak Racing
Antoni Ptak Racing



7 komentarzy:

  1. Czy coś wyniknie z tych romansów RK??? Czas pokaże . Robert kibice czekają na ...... ;-))

    OdpowiedzUsuń
  2. ...formułę pierwszą ;-))
    J.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to.. trzeba będzie się gdzieś wybrać z ekipą blogową w 2017 :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja też się piszę na ewentualny wyjazd 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszamy... choć anonimowo będzie trudno :-)

      Usuń