niedziela, 8 stycznia 2017

Hankook 24H Dubai 2017 (aktualizacje)

      Zaczynamy motorsportowy rok 2017... Za sprawą Roberta Kubicy rozpoczynamy go, jak to zwykle bywa, dość niespodziewanie, ale, co bardzo ważne, już od samego początku roku. Czy Hankook 24H Series okaże się drogą jaką wybrał nasz kierowca na sezon 2017? Odpowiedź na to pytanie z całą pewnością będzie równie zaskakująca, a spadnie na nas w najmniej oczekiwanym momencie jak grom z jasnego nieba... Tymczasem cieszmy się startem Roberta Kubicy w Hankook 24H Dubai, przy okazji zapraszając do zapoznania się z krótkim wprowadzeniem w świat 24H Endurance Series.


      Udział w Hankook 24H Dubai będzie już drugim startem Roberta Kubicy w wyścigu serii 24H Series. Jak doskonale pamiętacie w 2016 roku Robert skorzystał z zaproszenia zespołu MP-Sports Martina Prokopa i w dniach 18-19 marca wystartował w Hankook 12H Mugello-Italy. Robert z Martinem pojechali Mercedesem SLS AMG GT3 najmocniejszej klasy A6-Pro. Po świetnych kwalifikacjach i 3 miejscu, niestety, z powodu częstych awarii auta wyścigu nie udało się ukończyć na dobrym miejscu.

  

Po zakończeniu zmagań na Mugello Circuit Robert wypowiedział słowa, które chyba na długo zapadły w pamięci wszystkich Kibiców: "Żeby rywalizować w tych wyścigach tak, jak ja do tego podchodzę, musiałbym pojeździć na długich dystansach sezon, dwa. Bo nie chodzi o to, aby ruszyć do 24-godzinnego wyścigu i nie być w stanie przejechać go na sto procent. Chociaż… Zdaję sobie sprawę, że moich stu procent, tego, co miałem sześć, siedem lat temu, może nie będę w stanie osiągnąć. W F1 byłem w dobrej formie fizycznej i w stuprocentowej dyspozycji. Teraz, z moją ręką… Nie jest stuprocentowa i bardzo możliwe, że nigdy nie dojdę do tego poziomu. A to, jak bardzo się do niego zbliżę… Jeśli będę miał chęci i przyjdzie taka potrzeba, będę do tego dążył, a jak nie, będę robił coś innego."


     24H Endurance Series za sprawą jej organizatora i promotora holenderskiej firmy Creventic oraz DNRT (Dutch National Racing Team) zapoczątkowała swoją działalność już w 2006 roku, gdy to w ramach tego przedsięwzięcia zorganizowano tylko... wyścig 24H Dubai. W kolejnych latach ta prężnie rozwijająca się seria przyciągała coraz szersze rzesze renomowanych zespołów i kierowców zyskując w 2015 roku akceptację FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) i równoczesny status FIA International Series. Sytuacja ta dała organizatorom możliwość przyznawania oficjalnych tytułów mistrzowskich zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i klasyfikacji zespołowej, co w znacznym stopniu przyczyniło się do ugruntowania prestiżu serii. Firma Creventic obok 24H Endurance Series jest również organizatorem 24H Touring Car Endurance Series oraz inaugurującej swoje starty wyścigiem 3 x 3H Dubai serii 24H Prototype Endurance Series.

Zapowiedź I rundy 24H Series - Hankook 24H Dubai


       Wyścig Hankook 24H Dubai odbędzie się na Dubai Autodrome, obiekcie położonym na przedmieściach tego największego, a zarazem najbardziej ekstrawaganckiego miasta Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Rywalizacja zostanie rozegrana na najdłuższej pętli toru zwanej Grand Prix (tor posiada 6 możliwych konfiguracji). W tej konfiguracji tor posiada 5399 metrów długości. Pętla składa się z 11 zakrętów (w tym 7 prawych i 4 lewych) oraz dwóch długich prostych: 850 m prosta start-meta i prosta przeciwległa o długości 800 m. Nawierzchnia toru uznawana jest za bardzo przyjazną dla opon. Strefa tankowania znajduje się na końcu pit lane i posiada 8 stanowisk benzynowych oraz 8 stanowisk dieslowskich.


       Wyścigowy tydzień w Dubaiu zapowiada się niezwykle interesująco. Obok Hankook 24H Dubai swoje wyścigi rozegrają również kierowcy TCR Middle East oraz 24H Prototype Endurance Series. Ta interesująca, kolejna już seria promotora firmy Creventic zainauguruje swoją działalność wyścigiem Hankook 3x3H Dubai (zgłoszono 17 prototypów).

Harmonogram tygodnia wyścigowego na Dubai Autodrome


Szczegółowy harmonogram Hankook 24H Dubai


Podział na klasy i lista zgłoszeń
Do udziału w imprezie zgłosiła się rekordowa liczba 99 samochodów, w tym aż 25 aut w najmocniejszej klasie A6 (13 w A6-Pro, 10 w A6-Am i 2 w A6). Zespół Forch Racing powered by Olimp wraz z Robertem Kubicą pojedzie w klasie A6-Am najnowszym dzieckiem koncernu ze Stuttgartu Porsche 991 GT3 R (4000cc). W wyścigu zobaczymy całą czołówkę ubiegłorocznej edycji z jej zwycięzcami zespołem Belgian Audi Club Team WRT samochodem Audi R8 LMS (5200cc) klasy A6-Pro oraz drugim na mecie zespołem Black Falcon Mercedesem AMG GT3 (6200cc).

Class:
Touring cars, up to 3500cc (Petrol & Diesel)
Class D1 Diesel Touring Cars: up to 2000cc
Class A2 Petrol Touring Cars: up to 2000cc & Supercharged up to 1650 cc
Class A3 Touring Cars: 2000 up to 3500cc & Supercharged 1650 up to 2000cc (except TCR cars) and Diesel 2000 up to 3000cc
Class CUP1 BMW M235i Racing Cup (3000 cc Twin Turbo)
Class TCR TCR cars (Touring Cars: Supercharged 1600/2000cc)

GT cars
Class 997 Porsche 997 Cup Cars* (models 2007..2013)
Class 991 Porsche 991 Cup Cars* (models 2014..2017)
Class A6-Am* mainly GT Cars (Forch Racing powered by Olimp & Robert Kubica)
Class A6-Pro* mainly GT Cars
*If less th an 12 (twelve) A6 cars will participate, class A6-Am & A6-Pro will be combined to one Class A6.

Special cars (petrol and diesel)
Class SPX Special Cars (e.g. GT-, Silhouette and cars which are not accepted in any other class) The performance level wil l be close to, but not as fast as class A6. Class SPX is
regulated by minimum lap time.
Class SP2 Special Cars (e.g. GT-, Silhouette and cars which are not accepted in any other class) The performance level is approximately comparable with Porsche 997. Class SP2 is
regulated by minimum lap time.
Class SP3-GT4 Special Cars (mainly GT4 cars and cars which are not accepted in any other class) The performance level is approximately comparable with GT4 cars. Class SP3-
GT4 is regulated by minimum lap time.
Class SP4 Electrical & Hybrid cars

      W Zjednoczonych Emiratach Arabskich obok Roberta i ekipy Forch Racing powered by Olimp zobaczymy również innych kierowców z Polski. W klasie 991 autem Porsche 991 Cup (3800cc) wystartuje zespół Olimp Racing by Lukas Motorsport autem. W składzie jednej z faworyzowanych ekip Black Falcon Mercedesem AMG GT3 (6200cc) pojedzie Michał Broniszewski, natomiast w brytyjskim zespole Zest Racecar Engineering za kierownicą Seata Leona TCR V2 DSG (2000cc) zobaczymy naszą jedynaczkę Gosię Rdest.


Oficjalna (pełna) lista zgłoszeń: Hankook 24h Dubai 2017 Entry list
 
24H Endurance Series 2017 Calendar


      Czekamy zatem niecierpliwie na pierwszy start Roberta Kubicy w sezonie 2017. Oby okazał się on dobrym prognostykiem i zapowiedzią ciekawego oraz intensywnie motorsportowego roku dla naszego kierowcy. Jeśli Robert tegoroczne starty zaplanował w tej serii, z całą pewnością czeka nas sporo emocji. Jednak znając naszego kierowcę należy spodziewać się, iż starty w 24H Series będą tylko etapem przygotowawczym do wyścigów endurance w formacie mistrzostw świata...

        A tak, w fotograficznym skrócie, wyglądał zeszłoroczny wyścig na Dubai Autodrome...


Aktualizacje:

10.01.2017 
w garażu zespołu Förch Racing powered by Olimp praca wre od samego rana... "Dzisiaj w planie odbiór administracyjny oraz badanie techniczne :) Już jutro pierwsza sesja treningowa"

Förch Racing powered by Olimp
Förch Racing powered by Olimp

09.01.2017
"Nasze stanowisko serwisowe przed 24-godzinnym wyścigiem w Dubaju zaczyna nabierać kształtów. Przed nami jeszcze sporo przygotowań przed pierwszym środowym wyjazdem na Dubai Autodrome Circuit" - Förch Racing powered by Olimp

Förch Racing powered by Olimp
09.01.2017 - Szef kuchni zespołu Forch Racing powered by Olimp Michał Bałazy




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz