środa, 25 stycznia 2017

Robert Kubica kolejny raz o swojej przyszłości oraz o... WRC 2017

         Najbardziej wyczekiwany od wielu lat sezon FIA World Rally Championship został zainaugurowany. Za nami, zakończony w niedzielę jubileuszowy 85 Rallye de Monte-Carlo. Choć w rajdzie nie wystartowała żadna polska załoga, nie obyło się jednak bez niespodzianek dla Kibiców. Jakże zatem było nam wszystkim miło gdy w środę zobaczyliśmy w parku serwisowym zadowolonego i uśmiechniętego Roberta Kubice... Jak już wiemy Robert odwiedził park serwisowy w Gap, oraz przyglądał się zmaganiom kierowców na odcinku testowym 85 Rallye de Monte-Carlo. W weekend natomiast, mogliśmy spotkać Roberta w roli kibica na oesach w pobliżu Monte Carlo. Wizyta naszego kierowcy na rajdzie natychmiast została przez wszystkich zauważona, nie umknęła również uwadze WRC TV.


          Powróćmy zatem, jeszcze na moment, do wywiadu jakiego Robert Kubica udzielił Julianowi Porterowi reporterowi WRC TV. Spróbujmy wspólnie zastanowić się i porozmawiać o przyszłości naszego kierowcy, jakie możliwości pozostały na tą chwilę w motorsporcie oraz o tym co sądzicie na temat dalszej kariery Roberta...

           Julian Porter WRC TV: Robert, wspaniale widzieć Cię po tak długim czasie w parku serwisowym, co Cię tu sprowadza?  
          "Z pewnością byłoby lepiej zobaczyć mnie za kierownicą. To nowa era, nowe auta, które wyglądają wspaniale. Na pewno mają znacznie poprawioną aerodynamikę, nastąpił duży nacisk na przyczepność i wydajność. Jest też sporo zmian personalnych: mamy Ogiera w M-Sporcie, Latvalę w Toyocie, widzę nawet, że macie nową kamerę, więc dużo się zmieniło. Miło tu przyjechać i cieszyć się kibicowaniem chociaż to nie najlepsza pogoda do kibicowania. Przyjechałem tylko na shakedown, po nim wracam do domu, może pokażę się jeszcze w trakcie rajdu."

Thierry Tent
           Wspominając o kierowcach, nie mogło zabraknąć pytania dotyczącego aktualnego układu sił  w stawce WRC. Robert Kubica nie chciał jednak wskazać zarówno kierowcy jak i zespołu, których uważa za faworytów sezonu 2017.

            "Szczerze?" 
            tak szczerze...

          "...Nie mam pojęcia. Jest zbyt wcześnie, aby o tym mówić. Seb jest jednym z faworytów, M-Sport włożył duży wysiłek, aby go pozyskać i teraz włoży duży wysiłek w to, aby stworzyć konkurencyjny pakiet. Byłbym zdziwiony, gdyby Citroën nie był konkurencyjny, ale w tej chwili nic jeszcze nie wiemy, Toyota też ostatnio wygląda lepiej. W ciągu następnych trzech miesięcy będziemy wiedzieć więcej, pojawią się odpowiedzi na nasze pytania."

           Roberta Kubicę ostatni raz, w rajdzie rangi WRC, widzieliśmy dokładnie rok temu, właśnie podczas Rallye de Monte-Carlo gdzie startował razem z Maćkiem Szczepaniakiem. Zeszłoroczny występ nasza załoga zakończyła jednak przedwcześnie w wyniku niefortunnego wypadnięcia z trasy. Od tamtego czasu Roberta nie zobaczyliśmy już na oesach rajdowych mistrzostw świata, jednak nigdy nie ukrywał swojej wielkiej fascynacji rajdami.


           "Lubię rajdy, gdyby tak nie byłoby z pewnością nie byłoby mnie tutaj. Szkoda, że nie mogę uczestniczyć w rywalizacji. Pod koniec 2015 roku podjąłem decyzję, że albo rywalizuję we właściwy sposób, albo nie robię tego wcale. Miniony oraz obecny rok nie przyniosły mi żadnych dobrych informacji, ale nigdy nie wiesz co przyniesie przyszłość. Być może zabawa za kierownicą auta w kilku rajdach byłaby dla mnie dobrą opcją, ale to za wcześnie, by o tym mówić. Z pewnością obecne auta WRC są bardziej wymagające dla kierowcy, również dla pilota, wszystko będzie się działo szybciej, więc musisz być pewny samochodu i tego co robisz. Zrobienie wielu kilometrów [testowych] i potem regularna jazda na pewno przynosi duże korzyści. Wiesz, auta WRC 2  też ładnie wyglądają… Może w przyszłości będę się ścigał, może oglądał, ale na pewno lubię rajdy i nigdy nie było to tajemnicą."


            Julian Porter zapytał Roberta również o jego opinię na temat aut WRC w nowej specyfikacji 2017...

           "Na pewno jest dużo więcej aero, części karoserii będą latać [odpadać] częściej niż w przeszłości, aero będzie miało dużo większy wpływ na przyczepność i osiągi samochodów, ale sądzę, że szczególnie na szutrowych nawierzchniach, te samochody nie przetrwają długo w idealnym stanie. Osiągi poszczególnych modeli będą różne, więc to jest duży znak zapytania dla zespołów. Przez zimę zawsze starasz się oglądać różne nagrania wideo, ale odczucia przed monitorem są zupełnie inne. Myślę, że wszyscy kierowcy i każdy zespół oczekują na rozpoczęcie sezonu. Po Monte Carlo, Szwecji i pierwszym szutrowym rajdzie będzie można porównać osiągi poszczególnych ekip i samochodów."

              Nasz kierowca został zapytany również o to, czy zaakceptował by propozycję testów Fiesty RS WRC w nowej specyfikacji...

             "Tak, ale chciałbym testować wyłącznie wtedy, gdybym miał dostać szansę ścigania sie tym autem. To jedna z takich rzeczy, którą gdy raz spróbujesz, chcesz więcej. Z pewnością w porównaniu z poprzednią generacją samochodów WRC to duży krok i z pewnością mi się spodoba, ale jak tego spróbujesz, to tego pożądasz. Zobaczymy, co się wydarzy."


             Kontynuując ten wątek Julian Porter "przeszedł do natarcia": Testujesz samochód, dostajesz ofertę od Malcolma Wilsona, krótko: akceptujesz ją czy nie? 

            "Oczywiście, że tak, ale to nie jest takie łatwe. Zobaczymy. Nie mówię tak, nie mówię też nie. Kilka ostatnich miesięcy nie przyniosło mi dobrych wieści, wciąż szukam torowych opcji i prawdopodobnie będę rywalizował na torze, ale nie zamykam całkowicie drzwi dla występów w rajdach. Na razie po takiej przerwie byłbym jednak bardzo ostrożny z podjęciem rywalizacji w WRC. Wiem co trzeba robić, aby być konkurencyjnym, wiem też, co trzeba robić, aby osiągać dobre wyniki. Nic nie przychodzi łatwo, to nie jest tak, że wsiadasz do auta i od razu ruszasz na trasy. Wszystko wymaga dużej ilości pracy i dużej ilości przygotowań. Nie jest to takie proste." 


            Ponownie niezbyt wiele informacji przekazał nam Robert, jednak "uchylił rąbka tajemnicy" o swoich zamierzeniach na rok 2017... Nam pozostaje jeszcze trochę poczekać na konkretne decyzje i plany, które zapewne pojawią się ze strony Roberta równie niespodziewanie jak jego ostatnie starty. Jak widać te najtrudniejsze decyzje jeszcze przed naszym kierowca. Doskonale wiemy, o czym ponownie przekonaliśmy się podczas RMC,  jak wielką pasją darzy Robert rajdy, jednak wszystkie dotychczas napływające do nas informacje, także i te od samego Roberta, świadczyć mogą o tym, że wszystkie swoje działania i siły skierował ku powrotowi na tor, choć w Gap kwestia rajdów wróciła jak bumerang...

AKTUALIZACJE

30.01.2017 godz. 17:30

            ... jeszcze kilka fotek z Robertem od Thierry Tenta z trasy tegorocznego Rallye Monte-Carlo...

Thierry Tent
Thierry Tent
Thierry Tent
Thierry Tent
30.01.2017 godz. 9:30

            Ford Performance Global Director Dave Pericak odwiedził 85 Rallye de Monte-Carlo gdzie udzielił krótkiego wywiadu dla WRC TV. Reporterom WRC Live Pericak powiedział, iż bardzo przypadło mu do gustu to wszystko co zobaczył w trakcie rajdu i nie ukrywał, że powrót Forda do mistrzostw świata może stać się częścią jego planów... 

 
"To był mój pierwszy raz na rajdzie mistrzostw świata i było niesamowicie. Jesteśmy obecni w sportach motorowych, czy to w GRC w Ameryce, czy też w WRX wspólnie z Kenem Blockiem. Teraz jestem jednak tutaj i zamierzam uczynić powrót do WRC jednym z naszych planów. Zupełnie nowe samochody i nowe przepisy sprawiają, że w WRC czeka nas niesamowity sezon. Sebastien zasiadający za kierownicą Fiesty to spełnienie marzeń, więc dla nas jest to coś poważnego, jesteśmy tym podekscytowani. Jesteśmy tutaj i przyglądamy się wszystkiemu z bliska. Współpracujemy z Malcolmem Wilsonem, który wykonuje wspaniałą pracę, a my zastanowimy się, na jakich zasadach chcemy dalej z nim współpracować."
 
29.01.2017 godz. 8:00

             na Florydzie (USA) rozpoczęła się 13 godzina Rolex 24H at Daytona... na czele nadal Cadillac #10 załogi Ricky Taylor/Jordan Taylor/Max Angelelli/Jeff Gordon... cały czas pada, bardzo ciekawy wyścig... wyniki na bieżąco w zakładce bez komentarza... polecamy relację oraz wyniki: http://scoring.imsa.com/ live stream: http://imsatv.imsa.com/


29.01.2017 godz. 7:00

             tymczasem we francuskim Super Besse zakończyła się edycja 2016/2017 Trophee Andros... drugi raz z rzędu po mistrzowski tytuł sięgnął Jean-Baptiste Dubourg... Kierowca Renault Clio 3 zajął trzecie miejsce w finałowej rundzie sezonu... wygrał Jean-Philippe Dayraut (59 zwycięstwo w karierze), a drugą pozycję zajął Olivier Panis... Panowie podzieli między sobą również miejsca na podium w klasyfikacji końcowej sezonu...


26.01.2017 godz. 10:30

            Mercedes AMG DTM ogłosił skład swoich zespołów na sezon 2017 DTM (z marką pożegnali się Daniel Juncadella, Chris Vietoris, Maximilian Götz, Felix Rosenqvist)... kolejne zatem możliwe rozwiązanie na ten rok odpadło... składy teamów na rozpoczynający się sezon Deutsche Tourenwagen Masters...


25.01.2017
           ...somewhere in Tuscany, Ristorante Sotosale... kolejna część kulinarno-motorsportowych podróży z Robertem...


24.01.2017 godz. 15:10

              Robert dzisiaj wybrał się do Varese w towarzystwie Andrei Crugnoli... to musiała być "rally pizza"...


24.01.2017 godz. 13.05

            Kevin ze Scottem pokręcili dzisiaj trochę... Robert dzisiaj odpoczywał...


22.01.2017

WRC
Ray Stack