Rozpoczynamy I akt sezonu 2017 FIA World Endurance Championship z Robertem Kubicą. Nasz kierowca, w barwach austriackiej ekipy ByKolles Racing Team, wraca po 6 latach na tor, w pełnym programie WEC. Już dzisiaj zobaczymy Roberta za kierownicą Enso CLM P1/01 Nismo podczas pierwszego dnia Monza Prologue 2017.
Podczas całego weekendu kierowcy oraz zespoły mają przed sobą sporo pracy. Przed nimi aż 14 godzin jazd testowych. Dla zespołu Roberta będą to pierwsze testy nowego pakietu "aero", nowej jednostki napędowej Nismo oraz nowych dla zespołu opon Michelin.
Już dzisiaj Robert Kubica i Oliver Webb mają przed sobą 8 godzin jazdy i trzy sesje testowe. Pierwsza z nich rozpocznie się o godz. 9.00 i potrwa do godz.12.00. Kierowcy ponownie pojawią się na torze o godz. 14.00 kiedy to rozpocznie się popołudniowa sesja treningowa. Zespoły ponownie będą miały przed sobą 3 godziny wytężonej pracy. Na godz. 19.00 zaplanowana została dwu-godzinna "Night session", jedyna nocna sesja, podczas wizyty zespołów na Monzie.
Już dzisiaj Robert Kubica i Oliver Webb mają przed sobą 8 godzin jazdy i trzy sesje testowe. Pierwsza z nich rozpocznie się o godz. 9.00 i potrwa do godz.12.00. Kierowcy ponownie pojawią się na torze o godz. 14.00 kiedy to rozpocznie się popołudniowa sesja treningowa. Zespoły ponownie będą miały przed sobą 3 godziny wytężonej pracy. Na godz. 19.00 zaplanowana została dwu-godzinna "Night session", jedyna nocna sesja, podczas wizyty zespołów na Monzie.
Oto co Robert Kubica powiedział w wieczornym wywiadzie dla licznie zgromadzonych dziennikarzy udzielonym w paddocku Autodromo Nazionale di Monza...
"Nowy pomysł, nowy rozdział w mojej karierze. Niby dalej ścigamy się na
torze, ale wyścigi długodystansowe mają swoją specyfikę, jest wiele
rzeczy, które muszę poznać. Pomysł narodził się spontanicznie. Miałem
propozycję testów, która z początku nie wchodziła w grę, bo, co nie jest
tajemnicą, starałem się znaleźć miejsce w serii DTM, ale z różnych
przyczyn do tego nie doszło" - opowiadał dziennikarzom Kubica.
"W listopadzie
zeszłego roku pojechałem na testy z zespołem ByKolles i po nich było
jasne, że jeśli będę chciał, to mogę startować. To dla mnie wielkie
wyzwanie, dużo nowości, a kluczowym wyścigiem jest 24-godziny Le Mans, który jest historyczny" - dodał Robert.
"Nie testowaliśmy jeszcze samochodu, pod wieloma względami mamy opóźnienia. Monza będzie dla nas tzw. roll-outem, czyli pierwszym sprawdzeniem samochodu. W samym aucie wiele się zmieniło w porównaniu z poprzednim rokiem, największą różnicą jest silnik" - opowiadał.
"Startujemy w najwyższej kategorii, czyli LMP1, ale jednak w prywatnym aucie, więc nie możemy porównywać się do fabrycznych wozów, gdzie technologia jest inna. Niby ścigamy się sami ze sobą, ale trzeba się będzie nieźle napocić, bo auta LMP2 zostały zmodyfikowane, mają więcej mocy i aerodynamiki niż w zeszłym roku" - tłumaczył Kubica.
Michał Owczarek |
"Nie testowaliśmy jeszcze samochodu, pod wieloma względami mamy opóźnienia. Monza będzie dla nas tzw. roll-outem, czyli pierwszym sprawdzeniem samochodu. W samym aucie wiele się zmieniło w porównaniu z poprzednim rokiem, największą różnicą jest silnik" - opowiadał.
James Newbold |
"Startujemy w najwyższej kategorii, czyli LMP1, ale jednak w prywatnym aucie, więc nie możemy porównywać się do fabrycznych wozów, gdzie technologia jest inna. Niby ścigamy się sami ze sobą, ale trzeba się będzie nieźle napocić, bo auta LMP2 zostały zmodyfikowane, mają więcej mocy i aerodynamiki niż w zeszłym roku" - tłumaczył Kubica.
"Ten rok jest po to, żeby sprawdzić, czy jestem w
stanie jeździć i na jakim poziomie w wyścigach długodystansowych. Nie
chodzi o czasy okrążeń, bo o jazdę jestem spokojny, ale o też o to, że
będę musiał przejechać wyścig 24-godzinny czy zmieniać się wielokrotnie
za kierownicą. Do tej pory byłem przygotowany do maksymalnej
koncentracji, ale tylko raz. W F1 wyścigi trwają dwie godziny, ale gdy
się przekroczy linię mety, to jest już pełny relaks. Tu trzeba wiedzieć
kiedy i jak odpoczywać. Chcę też poznać siebie. Odkrywam od nowo moje problemy" - podsumował
Szczegółowy harmonogram sobota 01.04.2017
Klasyfikacja Morning Session/Day1 Monza Prologue 2017
Klasyfikacja Afternoon Session/Day1 Monza Prologue 2017
Klasyfikacja Night Session/Day1 Monza Prologue 2017
AKTUALIZACJE
01.04.2017 godz. 20:45
...w końcu wyjeżdża prototyp zespołu Roberta Kubicy z garażu... za kierownicą Brytyjczyk Oliver Webb... Na pół godziny przed zakończeniem trzeciej, mokrej sesji testowej "Oli" zalicza
okrążenie instalacyjne i zjeżdża do pit-lane... Webb jeszcze dwukrotnie pojawia się na torze, przy czym ostatnia wizytę na torze przerywa awaria tylnego skrzydła...ENSO CLM P1/01 Nismo zaliczyło tylko 6 okrążeń toru podczas I dnia Monza Prologue 2017... oby niedziela okazała się szczęśliwsza dla ekipy ByKolles Racing Team...
Jose Bispo |
... tymczasem w garażu ByKolles niespodziewana wizyta... oby tylko nie był to zły "omen" :-)... Pastor Maldonaldo w rozmowie z Robertem...
Roman Wittemeier |
... "nigh session" in progress... wet track... pada deszcz na Monza... nadal brak informacji z garażu ByKolles Racing...
01.04.2017 godz. 18:30
... Robert podczas kolejnego wywiadu na Monzie... dobre infromacje są takie, iż zespół powienien wyjechać na to podczas "night session"...
Michał Owczarek |
... Austriak Dominik Kraihamer zamieścił zdjęcie prototypu ByKolles wykonane przez Olivera Weeba potwierdzając swój udział w testach na Monzie z austriackim zespołem Roberta Kubicy...
Oliver Jame Weeb |
... krótkie podsumowanie dotychczasowych wydarzeń na Autodromo Nazionale di Monza od Michelin Motorsport...
01.04.2017 godz. 17:10
... koniec popołudniowej sesji na Autodromo Nazionale di Monza, niestety bez udziału ByKolles Racing Team... sesje wygrywa Toyota TS050 Hybrid #7 z nowym rekordem LMP1 na Monzie wynoszącym 1:31.332... Gratulacje... czekamy na "night session" miejmy nadzieję, że z udziałem Roberta Kubicy...
Toyota WEC Team |
...mamy nadzieje, że dobre humory ekipy Roberta zwiastują w końcu uruchomienie CLM P1/01 i wyjazd na tor... jak donoszą nasi wysłannicy na tor informują, iż w garażu zespołu ByKolles duży progres... jest szansa na obejrzenie kierowców austriackiej ekipy w "night session"... zmontowana została już skrzynia biegów, dyferencjały oraz tylna oś... trzymamy kciuki...
Vickie Miller |
01.04.2017 godz. 14:50
...wszystkie auta już z czasami w II sesji za wyjątkiem... ENSO CLM P1/01 Nissmo z #4... niestety nie wygląda to za dobrze... miło, że chociaż Robert uśmiechnięty...
01.04.2017 godz. 14:20Mikołaj Sokół |
...nie widać za dużego ruchu w garażu ByKolles Racing Team... słabo to wygląda, bardzo słabo...
Edwin Mróz |
... pojawiło się interesujące zestawienie max prędkości uzyskiwanych przez samochody na torze... nieco zaskakujące wyniki pomiarów...
... rozpoczynamy II tegoroczną sesję testową FIA WEC... czekamy na wyjazd ByKolles Racing Team i Roberta Kubicy... już na samym początku świetny czas Mike Conwaya w Toyocie #7 - 1:31.570...
Toyota WEC team |
... Austriak Dominik Kraihamer prawdopodobnie dołączy do
składu ByKolles Racing Team i obok Roberta Kubicy i Olivera Webba uzupełni skład zespołu na 24
hours of Le Mans... Salzburczyk ma pojawić się również podczas testów na
Monzie...
...27-letni Dominik ma za sobą spore doświadczenie wyścigowe, w tym również w endurance... startował m. in w FIA GT3, Porsche Carrera Cup, Le Mans Series, sześciokrotnie uczestniczył w wyścigu 24h Le Mans. Podczas swojej kariery reprezentował m. in. zespoły OAK Racing, Team Oreca Matmut oraz Rebellion Racing, w którego barwach zaliczył trzy starty w Le Mans...
01.04.2017 godz. 12:05
... o godz. 12:00 organizatorzy udostępnili pit-lane dla Kibiców... rozpoczęła się sesja "Photo and movie shooting"... olbrzymi tłum pod garażem ekipy ByKolles Racing...
Roman Wittemeier |
Porsche Motorsport |
FIA WEC |
01.04.2017 godz. 12:00
... koniec sesji FP1 na Autodromo Nazionale di Monza, niestety bez udziału ekipy ByKolles Racing, która w dalszym ciągu zmaga się ze swoim autem...
Monza Prologue 2017 FP1:
1 Neel Jani/André Lotterer/Nick Tandy (SUI/DEU/GB) Porsche 919 Hybrid 1.32.068
2 A. Davidson/K. Nakajima/Nicolas Lapierre (GB/JAP,FRA) Toyota TS050 Hybrid 1.32,226
3 Mike Conway/K. Kobayashi/Yuji Kunimoto (GB/JAP/JAP) Toyota TS050 Hybrid 1.32,491
4 Timo Bernhard/Earl Bamber/Brendon Hartley (DEU/NZ/NZ) Porsche 919 Hybrid 1.32,616
5 Julien Canal/Bruno Senna (FRA/BRA) Oreca 07-Gibson 1.36,094 (1 LMP2)
6 M. Beche/David Heinemeier Hansson (SUI/DEN) Oreca 07-Gibson 1.36,736 (2 LMP2)
7 R. Rusinow/Pierre Thiriet/J. Martin (RUS/FRA/AUS) Oreca 07-Gibson 1.36,883 (3 LMP2)
8 François Perrodo/M. Vaxivière/E. Collard (FRA) Oreca 07-Gibson 1.37,278 (4 LMP2)
9 Ho-Pin Tung/O. Jarvis/T. Laurent (CHN/GB/FRA) Oreca 07-Gibson 1.37,325 (5 LMP2)
10 D. Cheng/A.Brundle/T. Gommendy (USA/GB/FRA) Oreca 07-Gibson 1.37,475 (6 LMP2)
01.04.2017 godz. 11:30
... w garażu zespołu Roberta mechanicy nadal pracuja nad ENSO CLM P1/01 Nismo... pierwsza sesja niestety poszła już na straty...
Roman Wittemeier |
Roman Wittemeier |
Roman Wittemeier |
... pierwsze auta na torze... są i pierwsze czasy: 1:33.593 Kazuki Nakajima w Toyocie TS050 Hybrid #8, 1:33.359 Nick Tandy w Porsche 919 Hybrid #1 ... dobry czas Bruno Senny w Rebellionie #31 LMP2 1:35.750...
Lorenzo Valerin |
... "pit lane is open" - zaczynamy sezon FIA WEC 2017...
01.04.2017 godz. 08:50
... 10 minut do rozpoczęcia pierwszej sesji testowej sezonu FIA WEC 2017...
Scuderia Ferrari Fan |
... Autodromo Nazionale di Monza budzi się do życia... dzisiaj sporo chmur nad Monzą... oby tylko z rana...
Alex Wurz |
GALERIA
Danny Petruzzi |
Agencja Gazeta |
Agencja Gazeta |
Agencja Gazeta |