sobota, 10 czerwca 2017

Robert Kubica w Sky Sport Italy o swojej przyszłości...

        Robert Kubica przyjął zaproszenie włoskiego oddziału Sky Sport F1 i był gościem dzisiejszego studia podczas kwalifikacji Formula 1 Grand Prix du Canada. Robert podczas studio potwierdził, iż jest gotów jeździć autem F1 i potwierdził informacje o bardzo dobrych wynikach testów na Circuit Ricardo Tormo. Nasz kierowca odpowiadał na pytania dziennikarzy jak zwykle w swoim niepowtarzalnym stylu.

            
          Na pytanie w studio jak wypadły testy Robert odpowiedział: "Tak dobrze, że ludzie z Renault pytali mnie, czy miałem niedawno jakieś tajne testy..." Cały Robert, cały nasz Mistrz :-)...

           Na początku rozmowy Robert dokonał, krótkiego, aczkolwiek jasnego wprowadzenia: "Czuję się kierowcą F1. Odpowiedziałem - nie na wiele ofert, zawsze najważniejsza była Formula 1. Rajdy sprawiły, że się rozwinąłem. Nie powiem, że jestem teraz lepszym kierowcą, ale z całą pewnością innym." 
         
         "Pytali mnie jak się czuję po teście, a ja byłem bardzo zdziwiony tym, jak zareagowało moje ciało. Miałem takie same problemy, jak po przerwie zimowej. Zrobiłem ponad 30 okrążeń w długim stincie więc było to piękne."


           Robert został także zapytany o fakt jak zrodziła się sama idea testów auta Formula 1: "Mam taki charakter, że nie umiem się prosić i nigdy nie zaproponowałbym im testu. Na szczęście w Renault są ludzie, którzy mnie poznali i polubili i dzięki tym wspomnieniom udanej współpracy doszło do testu. Od razu po pierwszym przejeździe miałem wrażenie, jakbym niedawno jeździł. Jeździłem tak, że zapytali się mnie w trakcie, czy robiłem jakieś inne tajne testy".
  
          "Cieszę się, że jest tak duże zainteresowanie moją osobą, może spowodowane jest ono bardziej z tego powodu, co działo się w ostatnich latach, ale biorąc pod uwagę poświęcenie, powiedziałem sobie, że chcę spróbować F1. To była cudowna rzecz, ogromny krok milowy. Nie zamierzam ustępować w takim momencie, mając tak dobre odczucia psychiczne i fizyczne. Chcę iść na całość. Nie wiem, co stanie się w najbliższych miesiącach, ale zobaczymy. Osoba, która pracowała ze mną podczas testu powiedziała: "jesteś kierowcą Formuły 1".


           Robert Kubica podkreślił również, że podejście Renault Sport Formula One Team było dla niego ogromną niespodzianką, a "niedomagania" prawej ręki można rozwiązać poprzez przełożenie dźwigni na lewą stronę.

           Na zakończenie Robert został zapytany o to czy zobaczymy go wkrótce w paddocku F1... Odpowiedź brzmiała: "Tylko w kasku". I tego się trzymamy bezpieczeństwo jest przecież najważniejsze 😉...

 Robert Kubica gets the Formula 1 feeling in Valencia


F1 2017 Robert Kubica Vlog - I'm ready for F1 Again, I need opportunity


AKTUALIZACJIE


14.06.2017 godz. 6:00

 

            ...Renault Sport F1 Team Trackside Operations Director Alan Permane w niezwykle interesującej rozmowie z Eleven Sport tuż po Grand Prix du Canada... Alan opowiada o zorganizowanych tydzień temu testach Roberta Kubicy, jak do nich doszło i ewntualnych możliwościach na przyszłość... 

 
         

           "...Myślę, że jest za wcześnie na komentarz. Cały czas jesteśmy w kontakcie, rozmawialiśmy nawet dzisiaj o tym wyścigu i o wszystkim, co moglibyśmy robić w przyszłości. W tej chwili mogę powiedzieć tylko tyle, że nic więcej nie zostało zaplanowane na ten moment, ale nie powiedziałbym, że nie zrobimy czegoś znowu w przyszłości..."

            

              ...tego nie wolno pominąć, musicie to przeczytać... cała rozmowa tutaj: "Niedokończone sprawy"

 

13.06.2017 godz. 11:50

 

            ...interesująca rozmowa na temat Roberta Kubicy w stacji ESPN... o Robercie rozmawiają Jennie Gow i Sama Collinsa: Robert Kubica targets 'proper comeback' to Formula One

 

12.06.2017 godz. 14:30


           ...kolejny trening kolarski... tym razem w towarzystwie Filippo Pozatto i Kevina Ceccona...

fot. Filippo Pozatto

11.06.2017 godz. 07:30


             ...w sprawie testów Roberta, w piątek, głos zabrał również, przebywający na Grand Prix du Canada, Renault Sport Racing Managing Director Cyril Abitboul.

“Zrobił to, ponieważ tego chciał. Musicie wiedzieć, że pozostał częścią rodziny. Zespół w Enstone składa się z ludzi bardzo wobec siebie lojalnych, na których ten kierowca, który tyle w życiu przeszedł, wywarł swoje piętno, ludzie tacy jak Alan Permane, Bob Bell, Nick Chester chcieli mu dać możliwość testów. Mając do dyspozycji samochód i tor, pomyśleliśmy, że możemy mu to zaproponować. Okazja nadarzyła się, podczas dnia testowego Sergeya Sirotkina...” 
fot. Renault Sport F1 Team
"Nic się za tym nie kryje. Nie chcemy, aby powstała sytuacja, kiedy będzie wywierany nacisk, aby zrobić kolejny krok. Robert ocenił swoje możliwości, chce osiągnąć jak najwyższy poziom i to niekoniecznie w Formula 1. Próbował również sprawdzać swoje limity podczas testów GP2, Formule E, GP3 czy też LMP2. Gdy pozna już swoje granice i będzie pewny swoich możliwości, to wtedy, jak sądzę, będzie mógł zastanowić się i poinformować na temat swojej dalszej kariery."

 

11.06.2017 godz. 11:00


             ... kierowcy Formula 1 o Robercie Kubicy dla Eleven Sport... tutaj Felipe Massa: Felipe Massa dla Eleven Sports Polska

 

10.06.2017 godz. 16:00

           ...artykuł o Robercie Kubicy na portalu Sky Sport Italy: http://sport.sky.it/formula1/2017/06/10/formula-1-2017-gp-canada-robert-kubica-sky-sport-domande-tifosi.html