poniedziałek, 17 lipca 2017

Dziennikarze F1 o powrocie Roberta Kubicy /aktualizacje/

               Kolejny świetny materiał stacji Eleven Sport's, która podczas Formula 1 Rolex British Grand Prix rozmawiała na temat możliwości powrotu Roberta do padoccku F1 z najlepszymi dziennikarzami branżowymi na świecie.
             Zapraszamy zatem do wysłuchania, tych niezwykle fachowych i rzetelnych, a zarazem miłych wypowiedzi na Silverstone Circuit w wykonaniu Teda Kravitza (Sky Sports F1), Rogera Benoita (Blick) oraz Marka Hughesa (Motorsport Magazine)...


                 Dla Eleven Sports obszernej wypowiedzi na temat testów Roberta Kubicy oraz jego szans powrotu do F1 udzielił również ceniony brytyjski dziennikarz, od lat zajmujący się tematyką F1,  Will Buxton z NBC Sports.

"W pierwszej chwili pomyślałem, że to fajna sprawa, ukłon w stronę Roberta ze względu na jego relacje z Renault. Dali temu człowiekowi coś, czego mu naprawdę długo brakowało. Nie spodziewałem się, że przerodzi się to w coś poważnego, może ewentualnie skutkowało by to jazdą, w treningach na Monzy. Po to, by postawić kropkę, na koniec rozdziału kariery pod tytułem Formula 1. Za nami drugi, jeszcze ważniejszy test, a to już daje do myślenia, że coś może się wydarzyć. Coś, co nigdy by nam nie przyszło do głowy, nawet samemu Robertowi, Renault czy całemu światu Formula 1. Nagle rozmawiamy na poważnie. I to coś niewiarygodnego. Życzyli byśmy sobie tego z całego serca, ale Robert, ani Renault nie myślą już tylko samym sercem. To racjonalne, wyważone plany, to wszystko staje się możliwe i w powietrzu wisi coś naprawdę niesamowitego."

"Po pierwszym teście, byłem przekonany, że to miły gest. Dawałem mu 10-20% szans, na jazdę w któryś treningów. Możemy być świadkami jego powrotu. Teraz dałbym 80 lub 90% na jego powrót. Jeżeli jest w 80 lub 90% tak samo dobry jak przedtem. Mówimy o gościu, który jest o 50% lepszy niż połowa aktualnej stawki. Dlatego zasługuje na swoją szansę." - kontunuował Buxton na temat szans powrotu Roberta do królowej motorsportu
"Nie chcę za szybko się ekscytować, na wypadek, że to się nie wydarzy, ale nie mogę zapanować nad emocjami. Zewsząd słyszę... To możliwe."  Co zatem oznaczałoby to dla Formula1? - "Wywróciło by to wszystko do góry nogami, cały rynek kierowców. Niektórzy mieli szansę podpisać kontrakt, tu czy tam. Nagle wraca Robert i robi się zamieszanie. I nie mówimy tutaj po prostu o jakimś tam kierowcy. On jest na poziomie Hamiltona i Alonso. Jeśli wróci, tak mocny, choćby w 90% jak kiedyś, to będzie wciąż w 90% tak dobry jak Hamilton i Alonso. Ktoś z tak wielkim potencjałem i taką szybkością z powrotem w padoku, stanowiłoby to dla nas wszystkich wielkie wydarzenie."

AKTUALIZACJE

20.07.2017 godz. 08:20

                   ...w ten oto niezwykle ciekawy sposób F1HelmetCollector przedstawiło listę na Formula 1 in-season Hungary test day's... jeśli chodzi o nas, jest OK :-)

20.07.2017 godz. 07:00

                 ...kolejny duży wywiad z Robertem Kubicą... tym razem we włoskim Corriere della Sera... "Jeśli mam odpowiedzieć krótko i szczerze, to tak. Jestem realistą i czuję się bezpieczniej niż kilka miesięcy wcześniej. Te dwa dni testowe spędzone za kierownicą auta F1 były decydujące. Dzięki nim pojawiła się nadzieja. Zdałem sobie sprawę, że przeszłość nie może być wymazana. Niezależnie czy była dobra czy zła. Ale teraz wszystko jest w porządku...".
            "Potrzebowałem czasu i sposobu, by osiągnąć dobrą kondycję psychiczną. To kwestia świadomości. Musiałem jakoś uporać się z moją niepełnosprawnością. Do pierwszego testu w Walencji podszedłem z dużym spokojem. Zrozumiałem, że moje ograniczenia to pojęcie względne. Zacząłem jazdę bez jakichkolwiek oczekiwań i okazało się, że wszystko jest w porządku. Niczego nie zapomniałem. To jest jak pływanie lub jazda na rowerze. cały czas dążyłem do osiągnięciu zamierzonego celu, a potem następnego..."  

               "Dwa miesiące temu żyłem jeszcze nadzieją, że uda mi się wrócić do bycia profesjonalnym kierowcą. Kiedy w Walencji zobaczyłem auto w garażu, to zrelaksowałem się. To prawda, nie robiłem tego od lat, ale powiedziałem sobie - to moja największa pasja, to jest moje życie. Podczas drugiego testu na torze Paul Ricard czułem się beztrosko. Zdałem sobie sprawę, że nie muszę się już o nic martwić. Wszedłem do kokpitu i zaznałem spokoju, którego nie czułem od lat. Reszta przyszła jak za dotknięciem magicznej różdżki. To uczucie pozostanie we mnie, niezależnie od tego co się stanie..." 
     
                    ...całość przeczytacie tutaj: Sono pronto a tornare, s’è riaccesa la luce: è tutta una questione di testa


20.07.2017 godz. 06:30

               ...to już pewne, w sezonie 2018 Robert będzie jeździł z systemem "Halo" :-)... na posiedzeniu w Genewie FIA potwierdziła, że w 2018 roku auta F1 zostaną wyposażone w system bezpieczeństwa "Halo"... podczas środowego spotkania Formula One Strategy Group, 9 z 10 zespołów głosowało przeciwko zastosowaniu systemu ochrony kokpitu, ale jego wprowadzenie, zdaniem FIA, jest niezbędne celem zapewnienia bezpieczeństwa.
"FIA potwierdza wprowadzenie "Halo" w 2018 roku. Dzięki wsparciu zespołów niektóre funkcje projektu zostaną udoskonalone. W ciągu ostatnich pięciu lat ocenialiśmy wiele rozwiązań i stało się jasne, że system zapewnia największy stopień bezpieczeństwa" - czytamy w oświadczeniu światowej federacji...

19.07.2017 godz. 09:30

                ...przypominamy zatem 68 odcinek programu "Sektor Gości" WP.pl... z Michałem Kościuszko rozmawia Michał Bugno... polecamy: Powrót Roberta Kubicy do F1 to byłby piękny finał trudnej historii 
19.07.2017 godz. 9:00

               ...co raz głośniej... tym razem niemiecki Bild... całość tutaj: Formel-1-Sensation! Kubica vorm Comeback

 19.07.2017 godz. 08:30

                 ...mamy pierwsze oficjalne info o F1 in-season test w Budapeszcie... 
              ...ekipa  Force India potwierdziła udział Rosjanina Nikity Mazepina (Formula 3) oraz Austriaka Lucasa Auera (DTM) w węgierskich testach... kierowcy podczas dwu-dniowych sesji będą mięli do dyspozycji model VJM10...
19.07.2017 godz. 05:00

              "...To jedna z najlepszych informacji ze świata F1, jaką ostatnio usłyszałem. Oczywiście, nie można jeszcze przesądzać, bo wciąż to jest nieoficjalne, ale powiem wprost: nie mogę się już doczekać powrotu Kubicy. To jeden z największych talentów, a może i największy, który pojawił się od wielu lat w Formule 1..."
              ...do porannej kawki polecamy interesującą rozmowę se.pl z Austriakiem Nikim Laudą... cały wywiad przeczytacie tutaj: Nie mogę się doczekać powrotu Roberta Kubicy

18.07.2017 godz. 06:30

                ...Andrew Benson szef działu F1 BBC podsumował ostatni wyścig Formula 1 na Silverstone Circuit... nie zabrakło również rozważań o Robercie Kubicy...
"Źródła zbliżone do Kubicy mówią, że jest gotowy powrócić na swój stary poziom, ten sprzed wypadku. Test znów wypadł bardzo dobrze. Robert udowodnił, że ma możliwość manewrowania pojazdem nawet w najciaśniejszych nawrotach. W ostatnich dniach Renault jednak konsekwentnie zaprzecza plotkom, jakoby Kubica miał odbyć testy tegorocznym autem z początkiem sierpnia na węgierskim Hungaroringu. Renault musi stawić czoła swoim wątpliwościom. Być może poczekają aż do końca sezonu i testów w Abu Dhabi, aby sprawdzić jak Robert poradzi sobie za kierownicą modelu RS17." - napisał Benson
 "Czy może Kubica odbędzie testy bezpośrednio po Grand Prix Węgier? Wydaje się, że ta decyzja nie została jeszcze podjęta. Reszta to wspaniała ludzka historia. Potencjalny powrót jednego z najbardziej utalentowanych kierowców w swoim pokoleniu w niezwykłych okolicznościach" - zakończył Andrew Benson

17.07.2017 godz. 19:45

                   ...a już w środę Robert w 2123 numerze francuskiego AUTOhebdo...
 
 17.07.2017 godz. 17:00

                   ...warto przy okazji przypomnieć sobie również i te słowa...
17.07.2017 godz. 12:30

                  ...nic dodać nic ująć... "Coming home..."
  GALERIA