czwartek, 28 września 2017

Jestem tutaj aby dopilnować, że Kubica będzie miał wsparcie całego kraju... /aktualizacje/

              Niemiec Nico Rosberg przebywał z jednodniową wizytą w Warszawie w trakcie, której spotkał sie z Ministrem Sportu i Turystyki Witoldem Bańką oraz odwiedził stację Eleven Sports. W studio Eleven F1 Nico udzielił obszernego wywiadu Mikołajowi Sokołowi i Michałowi Gąsiorowskiemu.
           W studio Eleven F1 Nico opowiedział o współpracy z Robertem Kubicą, podzielił się też swoimi spostrzeżeniami na temat aktualnego sezonu oraz wspomnieniami z walki o mistrzowski tytuł z Lewisem Hamiltonem.

O Robercie i Lewisie:

Już kiedy byłem dzieckiem ścigałem się z Kubiką, przepraszam, z Robertem, od kiedy miałem chyba dwanaście czy trzynaście lat. On i Lewis Hamilton byli najszybszymi kierowcami, których kiedykolwiek spotkałem w mojej karierze wyścigowej i w mojej karierze w Formule 1. Z Robertem i Lewisem ścigałem się bardzo często. Mogę więc dobrze ocenić: tak, ci goście są najlepsi spośród tych, z którymi rywalizowałem. Dlatego dla mnie też niesamowitą sprawą będzie powrót Roberta do Formuły 1. Zasługuje na to i jestem w stu procentach przekonany, że wykona fantastyczną robotę. 
Czy czekamy na dobre wieści z Williamsa?

Muszę tu być teraz bardzo ostrożny. Robert nie będzie zachwycony, jeśli powiem coś nie tak, więc w tej chwili ogólnie rzecz biorąc jest oczywiste, jakie są możliwości, jakie zespoły mają jeszcze dostępne miejsca. Nie mogę w tej chwili powiedzieć więcej, proszę po prostu o cierpliwość i zobaczymy, jak to pójdzie. 

Czy wątpliwości wyrażone przez Cyrila Abiteboula przeszkadzają w prowadzonych obecnie rozmowach?

Myślę, że najlepiej wyrazi to sam Robert. On nigdy nie próbowałby wracać, gdyby nie był pewny w stu procentach, że jest w stanie to zrobić. Nie ma mowy. A nie potrzebujemy wiedzieć niczego więcej. On jest w stu procentach przekonany, że jest w stanie wykonać fantastyczną robotę po powrocie, bo sam się o tym przekonał podczas testu z Renault. To było dla niego potwierdzenie, przedtem może nie był taki pewny, ale potem wziął udział w teście i to w stu procentach go przekonało. To właśnie jest najważniejsze, tutaj sytuacja jest jasna.

O drodze do Formuły 1 z kraju, który nie ma wyścigowych tradycji - jak Finlandia za czasów Keke Rosberga, ojca Nico:

Na pewno jest bardzo trudno. Robert chyba dokonał podobnej rzeczy do tego, co osiągnął mój ojciec. Pamiętam, jak miałem dwanaście lat i przyjeżdżaliśmy na tor kartingowy z wielką ciężarówką. Miałem dwa gokarty zamiast jednego, więc mogłem sprawdzić, który jest lepszy. On przyjeżdżał tylko z ojcem, przywozili gokarta na przyczepie, a i tak pokonał mnie w naszym pierwszym wspólnym wyścigu. Tak właśnie go poznałem. Zasługuje przez to na jeszcze większy szacunek, bo w drodze do Formuły 1 miał znacznie trudniej niż na przykład ja czy mój ojciec. 
O słynnym zdjęciu z Robertem i Lewisem:

Mieliśmy wtedy po 14 lat. To były najważniejsze zawody w sezonie, część kartingowych mistrzostw Europy. To też dobry przykład, żeby pokazać wszystkim, jak szybki to kierowca. Wtedy bardzo trudno było go pokonać, a my mieliśmy lepsze gokarty niż on. My mieliśmy najlepsze, Lewis i ja, a on nie miał najlepszego sprzętu, a i tak bardzo trudno było go pokonać. To naprawdę dobre wspomnienia z tamtych dawnych czasów. To też niezła historia, bo już wtedy nasza trójka ścigała się ze sobą, mieliśmy wtedy 14 lat. Wszyscy dostaliśmy się potem do Formuły 1, wygrywaliśmy wyścigi w Formule 1. Bardzo rzadko się zdarza, żeby grupa kierowców z tego samego pokolenia cały czas ścigała się ze sobą i potem odnosiła też sukcesy w Formule 1. To bardzo miła historia.
Ekskluzywny wywiad ELEVEN SPORTS z Nico Rosbergiem


źródło: SokolimOkiem.com, Eleven Sports F1

AKTUALIZACJE

29.09.2017 godz. 06:00

              ...Robert is definitely a very interesting opportunity and that is included in our assessment -  Paddy Lowe dla Sky Sport F1 w Kuala Lumpur...
28.09.2017 godz. 14:00

             ...FIA wreszcie otworzyła oczy i dostrzegła temat (szkoda tylko, że lekko już nieaktualny)... najnowszy kwartalnik federacji i... Robert Kubica...
28.09.2017 godz. 12:30

                ...podczas wizyty w Polsce Nico Rosberg porozmawiał również z portalem se.pl...
Super Express
            Mówienie o szansach nie byłoby właściwe z mojej strony. Powtarzam: nie byłoby mnie w tym miejscu, gdybym sądził, że nie ma szans. Widzę sporo możliwości. Wiem, że kibice i dziennikarze są niecierpliwi, ale zachowajcie spokój. To się zwykle opłaca...

           ...całą rozmowę Nico Rosberga z dziennikarzem se.pl Markiem Żochowskim możecie przeczytać na: Robert Kubica jeździ na poziomie Lewisa Hamiltona

28.09.2017 godz. 09:10

             ...sympatyczny wywiad OnetSport.pl z Kenem Blockiem... amerykański kierowca opowiada o sobie, swoich planach, nie zabrakło wątku Roberta Kubicy...
               ...Czy spotkałeś Roberta Kubicę?: Tak. Kilka razy. Bardzo miły gość!... Śledzę i Formułę 1 i WRC! Obserwowałem więc sportowca, który doznał poważnych obrażeń, a potem ciężko pracował, walcząc o comeback. Niesamowite jest widzieć, jak wiele wysiłku wciąż wkłada, aby wrócić na najwyższy poziom, do F1... cały wywiad Cezarego Gutowskiego z amerykańskim rajdowcem i rallycrossowcem przeczytacie na: Robert Kubica wciąż ma szansę na fotel w F1
28.09.2017 godz.08:30

                ...cały wywiad z Nico Rosbergiem obejrzycie na: Nico Rosberg w Eleven Sports
GALERIA
Eleven Sports
Mikołaj Sokół
Patryk Mirosławski