Doczekaliśmy się pierwszych informacji podsumowujących wyniki prywatnych testów WEC na Ciudad del Motor de Aragón. Spostrzeżeniami z III-dniowych jazd w Alcañiz podzieliło się z nami szefostwo Ginetty.
Podczas testów Ginetta Mecachrome G60-LT-P1s zespołu TRSM Racing (Manor WEC) przejechała bezawaryjnie blisko 1200 km. Za kierownicą zasiedli Brytyjczycy Oliver Rowland i Charlie Robertson oraz Robert Kubica...
Wszystkie cele prywatnych testów w Hiszpanii zostały zrealizowane z bardzo dobrym rezultatem. Zespół był zadowolony z bezawaryjności auta, tempa na długich przejazdach oraz szybkości. Pozytywnie oceniono również współpracę z dostawcą ogumienia firma Michelin oraz zachowanie opon podczas testów.
Jesteśmy zachwyceni formą samochodu podczas tych trzech dni. Pierwszy test na torze Aragón, 3 tygodnie temu, okazał się tak tak naprawdę shakedownem. Po nim dokonaliśmy kolejnych poprawek i teraz zaliczaliśmy długie przebiegi oraz sprawdzaliśmy szybkość auta. Znakomicie, że Toyota była obecna na testach, gdyż stanowiła prawdziwe odniesienie dla nas. Jeżeli chodzi o najlepszy czas testów, to byliśmy 0.7 sek za nimi, a podczas długich przejazdów byliśmy w stanie dorównać im tempem. Czujemy jednak, że samochód ma jeszcze większy potencjał. Oczywiście wiemy, że test nie był w pełni miarodajny, podobnie jak specyfikacje jeżdżących aut, ale mogliśmy wykonać pewne porównania, gdyż jeździliśmy na tym samym torze, tego samego dnia i w tych samych warunkach - Ginetta Technical Director Ewan Baldry.
Jestem całkowicie zadowolony zarówno niezawodnością, jak i formą podwozia Ginetty, które są okazało się znacznie lepsze od tego, gdzie zamierzaliśmy być - Ginetta Boss Lawrence Tomlinson.
Czekamy teraz na informacje z obozu Roberta Kubicy lub ze strony zespołu TRSM Racing (Manor WEC) na temat ewentualnych startów w super sezonie FIA WEC 2018/2019 i łączenia ich z obowiązkami w F1. Tymczasem już na początku przyszłego miesiąca, w dniach 06-07 kwietnia na francuskim Circuit Paul Ricard odbędzie się oficjalny prolog FIA WEC 2018/2019. Z całą pewnością jednak nie zobaczymy tam naszego kierowcy gdyż termin prologu koliduje z terminem II rundy FIA Formula 1 World Championship - Formula 1 2018 Gulf Air Bahrain Grand Prix.
źródło: Ginetta.com, dailysportscar.comAKTUALIZACJE
19.03.2018 godz. 21:40
...'małe' Australian Grand Prix - trening przed 2018 Rolex Australian Grand Prix wygrywa Robert Kubica przed Alessandro Petacchi'm oraz Francesco Pellicciotti'm...
Francesco Pellicciotti |
Dzięki RK Przyjacielu. Poprawiłam swój czas, ale Twój jest nieosiągalny, jesteś nie do pokonania. Czekam na Twój powrót z Australii. - AP za pośrednictwem aplikacji Instagram...
Alessandro Petacchi |
Czasem jest tak, że jeden z kierowców startuje na miękkich oponach w doskonałych warunkach, następnie na torze pojawia się drugi i nie ma już takich możliwości, ponieważ nie sprzyja mu pogoda lub zespół wybrał inne ustawienia. A te nie zawsze są optymalne. Nie sądzę aby na podstawie uzyskanych czasów można było wyciągać wnioski, kto naprawdę jest najszybszy...
...Podobnie nie ma większego sensu w porównywaniu kierowców z różnych zespołów. Nie ma żadnego znaczenia, że jeżdżą podczas tej samej sesji, skoro inżynierowie mogą sprawdzać różne programy. Myślę, że bardzo trudno jasno stwierdzić, że Williams popełnił błąd robiąc z najszybszego kierowcy tylko rezerwowego. To tak nie działa. - Williams Martini Racing Deputy Team Principal Claire Williams.
19.03.2018 godz. 09:45
...trochę Roberta i Williams Martini Racing w najnowszym, 357 numerze Motorsport Monday...
19.03.2018 godz. 09:00
Masa samochodów zostanie zmniejszona. Im cięższe auto, tym bardziej zużywane są opony i paliwo. Biorąc pod uwagę technologię hybrydową, nierealny jest powrót do 500 kg, ale obecne 733 kg to za dużo. Podobnie jest z samochodami sportowymi.
...Formula One Managing Director of Motorsports Ross Brawn podzielił zdanie Roberta Kubicy oraz Paddy'ego
Lowe'a (...pomimo możliwości uzyskiwania bardzo dobrych czasów okrążeń ciężkie auta nie przyczyniają się do atrakcyjności serii...) i przyznał, że samochody F1 muszą ważyć mniej...
...wracamy jeszcze na moment do przedsezonowych testów F1 w Barcelonie... ukazało się interesujące zestawienie osiągów podczas testów w 2017 oraz 2018 roku...
...i zestawienie przejechanych okrążeń od Williams Martini Racing...
...'Zimowe' testy nabrały
w tym roku zupełnie nowego znaczenia, ponieważ deszcz ze śniegiem i śnieg rozdawały karty na torze Circuit de Catalunya. Pomimo
takiej pogody Williams Martini Racing wykonał imponujące 819 okrążeń toru co stanowi 2369 mil w całkowicie nowym FW41. Liczba przejechanych przez nas okrążeń była czwartą
z zarejestrowanych przez zespoły w ciągu ośmiu dni testów w Barcelonie...
18.03.2018 godz. 10:30
...i taka historyjka od Los Mini Drivers...
...gdzieś na torze... |
SS: Lance boję się... LS: Nie martw się to tylko kierowca testowy. |
RK: Na razie... |
4Mark |