piątek, 20 kwietnia 2018

Zdecydowałem skoncentrować się na Williamsie... /aktualizacje, zdjęcia/

          Robert Kubica w rozmowie z portalem Motorsport.com opowiedział o projekcie WEC i swojej decyzji dotyczącej rezygnacji z udziału w FIA World Endurance Championship.
         Robert ostatecznie uznał, iż zbyt ryzykownym byłoby łączenie obowiązków kierowcy rozwojowego i rezerwowego zespołu Williams Martini Racing ze startami w pełnym sezonie  wyścigów dystansowych...

         Jak doskonale wiemy Krakowianin miał już kilka epizodów związanych z WEC. Pierwszą okazją do poznania auta LMP1 były testy z austriacką ekipą ByKolles Racing przed rozpoczęciem sezonu 2017 oraz plany startów w pełnym sezonie WEC. Po testach i prologu nasz kierowca zrezygnował ze startów w zespole Colina Kollesa: Po Prologu postanowiłem przerwać mój program wyścigowy z zespołem ByKolles w LMP1. W związku z tym nie wezmę udziału w nadchodzącym otwarciu sezonu na Silverstone ani w innych wyścigach WEC. 
ByKolles Racing
To była trudna decyzja, aby zrezygnować i w ten sposób stracić okazję dołączenia do tak wymagających i mocnych mistrzostw, ale mam nadzieję, że to nie jest ostateczne pożegnanie.

           Kolejna okazja nadarzyła się już w maju 2017 roku gdy Robert przyjął zaproszenie od Borissa Rotenberga do udziału w prywatnych testach Kateyama - Le Mans Test Days na włoskiej Monzie. Robert na Monza jeździł prototypem Dallara P217 Gibson LMP2 zespołu SMP Racing, którym to rosyjski team zamierzał wystartować w pełnym cyklu FIA World Endurance Championship 2018 roku. Tutaj poznał się... ze swoim aktualnym kolegą zespołowym z Williamsa - Sergeyem Sirotkinem, protegowanym właściciela SMP Racing Borissa Rotenberga.
SMP Racing
Po testach z SMP Racing nasz kierowca powiedział: Nie, nie. W tym roku tam nie pojadę (24 Hours of Le Mans), lepiej od razu utnijmy temat. Jednak, jak mówię, to ważny etap, jeśli chodzi o moje przygotowania. Forma jest dobra, a nawet lepiej niż dobra. Wyczucie nowego dla mnie auta też jest dość dobre. Będę dalej pracował nad tym, co na dziś jest najważniejsze dla mnie i będę próbował dążyć do celu. 

          Ponownie w aucie LMP1 Robert usiadł w połowie marca tego roku. Na hiszpańskim Ciudad del Motor de Aragón w Alcañiz nasz kierowca testował Ginette Mecachrome G60-LT-P1s LMP1 brytyjsko-chińskiego zespołu CEFC TRSM Racing (Manor WEC)... Ostatecznie jednak i ten projekt nie doszedł do skutku: Nie jest tajemnicą, że rozmawiam z zespołem Manor. Byłem z nimi na jednych testach. Spędziłem tam trzy dni, nie pojechałem tam tylko się przyglądać, ale ostatecznie się tam nie najeździłem. Ten rok mam bardzo zajęty. 
Manor Motorsport
Z jednej strony chciałbym być zaangażowany w dobry projekt w LMP1, bo to dałoby mi szansę zrobić wiele kilometrów na torze, a z drugiej strony nie mam zbyt wiele wolnego czasu, więc muszę być pewny, że dobrze go wykorzystam. Żeby podjąć decyzję muszę po prostu przejechać się tym samochodem. Dopóki nie spędzę kilku okrążeń za kierownicą auta, nie mogę się zdecydować. Ale nie tylko o to chodzi. Trzeba też upewnić się, czy pasuje to do mojego napiętego terminarza. Wiele rzeczy musi się zgrać. To nie jest prosta decyzja: tak czy nie...
 
          A co teraz Robert Kubica mówi o rezygnacji z projektu 'endurance' i planu startów w wyścigach dystansowych, a przede wszystkim chęci udziału w kultowym wyścigu 24 Hours of Le Mans: Sytuacja ta spowodowana jest głównie ograniczeniami czasowymi, ponieważ jestem mocno zajęty pracą w Williamsie. Starty były możliwe, ale oznaczały, że przez najbliższe pięć miesięcy w domu spędziłbym zaledwie osiem dni. Wydaje mi się, że to byłoby za dużo i ostatecznie lepiej jest skoncentrować się na jednej rzeczy. Dwie mogłyby być ryzykowne i wtedy można nie wykonywać ich należycie.
Williams Martini Racing
Sytuacja związana z Manorem była zupełnie inna niż z ByKolles Racing. Z Manorem ustaliliśmy, że pojadę testy i po nich podejmę decyzję. To nie był żaden problem. Miałem więcej czasu na ten projekt i doszedłem do miejsca, w którym podjąłem decyzję o rezygnacji. Biorąc pod uwagę aktualne regulaminy, sezon WEC zapowiada się niezwykle interesująco. Bardzo żałuję, że nie wystartuję w Le Mans, ale zdecydowałem się skoncentrować całe swoje siły na pracy dla Williamsa.

AKTUALIZACJE

25.04.2018 godz. 09:45

               ...Williams Martini Racing już w "Kaspijskim Dubaiu"... trwają przygotowania do pierwszego ulicznego wyścigu sezonu...
Albert Fabrega
23.04.2018 godz. 07:30

                  ...trochę fotek Roberta z niedzielnej wizyty na Autodromo Nazionele di Monza...
Alexis Andritsos
Francesco Canali
Mattia Malinverno
monzainforma
Robert Vanhusen
22.04.2018 godz. 13:20

                 ...Robert nie mógł opuścić takiej okazji... nasz kierowca pojawił się na Autodromo Nazionale di Monza gdzie odbywa się II runda sezonu 2018 - Blancpain GT Series Endurance Cup...  była okazja do spotkania dobrych przyjaciół oraz wizyty w garażu polskiego kierowcy Karola Basza wspieranego przez partnera krakowianina Olimp Sport Nutrition...
robertkubica_real
Mario Isola
Mario Isola
Mario Isola
20.04.2018 godz. 11:15

                ...tymczasem F1 Experiences i organizatorzy Formula 1 Grand Prix de Monaco 2018 przygotowali nie lada gratkę dla kibiców Roberta Kubicy... przy zakupie odpowiedniego pakietu, w sobotnie popołudnie, w Champions Club - Ermanno Penthouse będzie można spotkać naszego kierowcę, poznać jego historię, zadać pytanie, wykonać wspólną fotkę z Robertem i do woli korzystać z wygód Champions Club...
Robert Kubica podczas spotkania z naszymi gośćmi opowie o swojej karierze w Formule 1® i triumfalnym powrocie do sportu. Dzięki ekskluzywnemu pakietowi Champion goście będą mieli możliwość zrobienia sobie zdjęcia z kierowcą, zadać mu pytania dotyczące wyścigu i jednocześnie cieszyć się obsługą VIP w zaciszu Champions Club.- F1 Experiences
20.04.2018 godz. 09:05

                ...Williams Grand Prix Holdings PLC ogłosił wyniki finansowe grupy za rok 2017... nie jest tak źle...
20.04.2018 godz. 08:45

Kubica wskazał kiedyś pana jako jednego ze swoich sportowych idoli, za takiego uważa pana również chociażby tenisistka Heather Watson. To dla pana ważne, że inspiruje pan innych sportowców wysokiej klasy?
Formuła 1 jest jednym ze sportów, które bardzo lubię. Kiedy dowiedziałem się, że Kubica tak o mnie powiedział, że widzi we mnie idola, byłem zszokowany i zaskoczony. Ja też jestem wielkim kibicem Roberta, więc można powiedzieć, że nawzajem się inspirujemy. 
Zna pan oczywiście historię Kubicy?
Tak. To tragiczna historia. On był jednym z najbardziej ekscytujących kierowców w F1. Miał charakter, był dużą postacią. To świetnie, że wciąż się ściga, że znalazł dla siebie miejsce w innych seriach wyścigowych.
Właściwie to znów jest w F1, jako kierowca testowy Williamsa.
Cieszę się, że udało mu się wrócić, że znów jeździ bolidem F1. Miejmy nadzieję, że z testera stanie się kierowcą wyścigowym. Pamiętam, że Robert miał nie tylko umiejętności, ale i wielką osobowość. Bardzo chciałbym znów zobaczyć, jak się ściga. 


Cały wywiad Grzegorza Wojnarowskiego (WP Sportowe Fakty) z pięciokrotnym Mistrzem Świata w Snooker Brytyjczykiem Ronnie O'Sullivan'em możecie przeczytać tutaj: Z Robertem Kubicą inspirujemy się nawzajem. Chciałbym znów zobaczyć, jak się ściga

GALERIA