Przed nami najciekawszy chyba dzień Grand Prix Azerbejdżanu. Właśnie dzisiaj na ulicznym torze w Baku, obok sesji FP3, rozegrana zostanie sesja kwalifikacyjna, która co roku dostarcza zarówno kibicom jak i samym zespołom mnóstwo emocji. Czy na takowe doczekamy się w końcu ze strony zespołu Williamsa? Odpowiedź na to pytanie zdaje sie być o wiele bardziej skomplikowana niż trafienie 'szóstki' w popularnej grze losowej...
Z całą pewnością natomiast będziemy świadkami niezwykle emocjonującej walkę pomiędzy kierowcami czołowych zespołów o pole position na starcie do niedzielnego wyścigu. Zapraszamy zatem na relację z II dnia zmagań na Baku City Circuit jak zawsze zachęcając do mocnego wsparcia całego zespołu ROKiT Williams Racing oraz do wspólnego kibicowania naszemu Robertowi Kubicy...
Nie jest dobrze, jeśli całą sesja jest anulowana, szczególnie, że jestem tu pierwszy raz. Drugi trening również nie był zbyt rewelacyjny. Mamy sporo problemów, które nie dają możliwości do atakowania. Nie mamy przyczepności, co bardzo utrudnia nam jazdę po torach ulicznych. Zobaczymy, jak będzie. Ten dzień na pewno nie był łatwy. Jeździliśmy dziś jednym bolidem, co na pewno nam nie pomaga, ale gdybyśmy jeździli dwoma, to nasze problemy również by nie zniknęły. Parę pozytywnych rzeczy jest, ale w F1 najważniejsze są czasy. Wykonujemy lepszą robotę niż to, co pokazuje stoper i uważam, że początek sezonu w moim wykonaniu był pozytywny, choć wiem, że to brzmi dość dziwnie. Bądź co bądź, cyferki są ważne i ktoś kto patrzy tylko na nie, może wyciągać inne wnioski. Ja jednak jestem zadowolony z moich odczuć, choć obecna sytuacja nie daje mi za bardzo pola do popisu i do jakiegokolwiek manewru.
Robert Kubica, Baku, Azerbaijan 26.04.2019
Harmonogram Formula 1 SOCAR Azerbaijan Grand Prix 2019
Spodziewaliśmy się trudnego dnia i rzeczywiście taki był. Incydent z George`m w pierwszym treningu był pechowy i frustrujący. Nie tylko dlatego, że spowodował rozległe uszkodzenia w samochodzie, ale również kosztował nas szansę ukończenia programu testowego, który mieliśmy zaplanowany. Na szczęście, George nie został ranny. Po odwołaniu pierwszego treningu, zdecydowaliśmy się na tradycyjną strategię opon w drugim treningu z Robertem i dało nam to możliwość zrozumienia toru. Pozostała część weekendu będzie bardzo trudna, gdyż w trzecim treningu będziemy używać zapasowego podwozia i będziemy starali się nadrobić stracony dziś czas. Kwalifikacje w Baku są często chaotyczne, postaramy się to wykorzystać.
Dave Robson, Baku, Azerbaijan 26.04.2019
Baku City Circuit
To był trudny dzień, szkoda, że chłopaki spędzili wczorajszy dzień przygotowując mi samochód tylko na dwa kółka. Jechałem na prostej i poczułem duże uderzenie w podwozie i wszystko się wyłączyło. To pech. Planem na teraz jest posłuchanie komentarzy Roberta i zobaczymy, co chłopaki zaplanują na jutro. Ogólnie to był frustrujący dzień, ale musimy z tej sytuacji wyciągnąć jak najwięcej i pozostaję pozytywnie nastawiony na dalszą część weekendu.
George Russell, Baku, Azerbaijan 26.04.2019
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Baku City Circuit
Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing
Claire Williams, Baku, Azerbaijan 26.04.2019
Harmonogram sesji autografów w Baku
Plan transmisji telewizyjnych stacji Eleven Sports
...Tor jest bardzo zdradliwy, a w dodatku odkryłem w drugim treningu, że w naszym samochodzie nie mam wielkiej pewności podczas jazdy. Za każdym razem, gdy próbowałem ją budować, pojawiały się ostrzeżenia. Sporo rzeczy nie dawało mi możliwości do atakowania. Nie możemy naciskać, szczególnie na wolnych zakrętach, więc nie możemy odpowiednio obciążać opon, które przez to się chłodzą i nie operują we właściwym zakresie temperatur, więc brakuje nam przyczepności. Jest bardzo słaba. Jesteśmy w błędnym kole. Przed nami dużo pracy...
Robert Kubica, Baku, Azarbaijan 26.04.2019
Wyniki sesji FP1 na Baku City Circuit
Wyniki sesji FP3 na Baku City Circuit
Wyniki sesji Q na Baku City Circuit
AKTUALIZACJE
27.04.2019 godz. 18:49
Good luck to all the runners taking part in tomorrow’s London Marathon in support of @spinalinjuries! pic.twitter.com/yGOPOpGpoa— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 18:31
Robert Kubica, "At this track you pay a high price for a relatively small mistake." Check out our round-up of Saturday's #AzerbaijanGP action.— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 18:18
Wiele wskazuje na to, że #RK88 pomimo problemów w kwalifikacjach wystartuje jutro o 🕑14.10 w #AzerbaijanGP. Trzymamy kciuki za dobry występ! 💪👍@powrotroberta #ORLENTeam #F1 #ORLEN pic.twitter.com/itv2dUvllI— ORLEN Team (@TeamORLEN) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 18:04
Don't miss tomorrow's #AzerbaijanGP! Let our partners @PKN_Orlen help you! pic.twitter.com/8KF8yYhXbc— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 18:00
...wypowiedzi Roberta po kwalifikacjach w Baku zebrane przez dziennikarza Przeglądu Sportowego Cezarego Gutowskiego...
Co się wydarzyło?
Po prostu trochę za wcześnie skręciłem i trąciłem lewą ścianę, po wewnętrznej. Uszkodzenie odpięło koło i wypchnęło mnie na zewnętrzną ścianę.
Jakie są uszkodzenia samochodu i czy macie części, aby go naprawić?
Myślę, że będzie w porządku. Definitywnie są rzeczy do wymiany, ale wygląda na to, że wszystko będzie OK.
Ponoć zespół po wszystkim nie mógł cię odnaleźć?
Cały ten czas byłem w tym samym miejscu. Jestem zaskoczony, że w 2019 roku nie można kogoś znaleźć (śmiech). Zawsze byłem w centrum medycznym, które jest po zewnętrznej tronie pierwszego zakrętu.
Więc cię tam znaleźli?
Nie. Sam wróciłem! (śmiech) Lekarz powiedział, że mam przejść rutynową kontrolę i wróciłem do padoku.
Ponoć przeciążenie wyniosło 21G...
Nie wiem. Sam słyszałem, że 18, ale nie ma to znaczenia.
Jak było na porządku. Czy nie anulowałeś dwóch okrążeń pomiarowych?
Nie anulowałem żadnego. Wszystko działało zgodnie z planem.
A jak sprawował się samochód?
OK. Zgodnie z oczekiwaniami, gdy spadła temperatura toru, rozgrzewanie opon było większym problemem, niż w trzecim treningu. Potem pojawił się taki sam problem, co wczoraj. Nie dawał mi wielkiej pewności, ale nie chcę szukać wymówek. Prawdopodobnie powinienem był zachować większy margines w sytuacji, w której nie miałem wystarczającej pewności, ale tak już jest. Albo zawsze zostawiasz sobie zapas, albo starasz się pojechać lepiej. Kilka okrążeń wcześniej prawie się rozbiłem w tym samym zakręcie, jadąc wolne kółko. Prawie wjechałem prosto w barierę. Tym razem za bardzo skorygowałem i samochód zahamował i skręcił za dobrze, czy - powiedzmy - powinienem był zachować większy margines w tym miejscu i tyle.
Czy pociesza cię fakt, że kierowca Ferrari miał podobną przygodę?
Nie. Czemu miałoby mnie to pocieszać?
Cezary Gutowski |
Tylko pytam.
Błędy są częścią tej gry, a to miejsce jest ekstremalnie wąskie i kiedy tylko zrobisz coś źle, jest większe ryzyko, że zapłacisz za to wyższą cenę. Myślę że wielu kierowców w przeszłości uratowało się przed uderzeniem w barierę z bardzo małym zapasem. To w takich miejscach każdy mały błąd jest bardzo kosztowny.
Co myślałeś, oglądając poprzednie wyścigi na tym torze?
Że wszystko może się zdarzyć (śmiech). I zdarzyło się! To takie Grand Prix, w którym musisz mieć pewność, że zobaczysz flagę w szachownicę. Bo jest wiele neutralizacji i wypadków, więc musisz być na mecie, ale potrzebujesz też trochę szczęścia. Definitywnie jest to tor, na którym wiele rzeczy się zdarza i niestety zobaczyliśmy to także w moim przypadku w kwalifikacjach.
Przed weekendem mówiłeś, że musisz nauczyć się toru od zera. Czy strata treningu była odczuwalna?
Z pewnością nie pomogła, ale nie jest tak, że przyczyniła się do mojego błędu w kwalifikacjach. Oczywiście, gdybym miał za pasem więcej okrążeń, byłoby odrobinę łatwiej, ale nie jest tak, że popełniłem błąd po utracie 1. treningu.
Mówiłeś, że powinieneś zostawić sobie więcej zapasu. Czy tak mocno naciskałeś?
Nie. Mówiłem, że powinienem był zostawić sobie więcej marginesu z powodu problemów, które my... które ja miałem.
Po raz pierwszy od comebacku wyjechałeś na nowy dla siebie tor. Jak się odnalazłeś w tej sytuacji?
Przede wszystkim cieszę się, że tu jestem. To taki typ toru, na którym będąc w zeszłym roku pomyślałem sobie, że fajnie byłoby po nim jechać. W tak trudny dzień brzmi to dziwnie, ale cieszę się, że tu jestem, choć byłoby lepiej, gdybym się nie rozbił. To dobra okazja, aby tu pojeździć. Definitywnie nasz samochód nie pomaga nam w czerpaniu radości z jazdy, ale to fajny tor.
Jakieś wieści na temat udoskonaleń bolidu w Hiszpanii?
Nie. Nic nie wiem na ten temat.
27.04.2019 godz. 17:35
...Mamy niezbędne części, aby naprawić samochód Roberta i pracujemy nad tym. Wymieniamy oba przednie narożniki oraz hamulce i kolumnę kierowniczą...
...i oby były to nowe części...
27.04.2019 godz. 17:10
27.04.2019 godz. 16:55
...kompletne wyniki sesji kwalifikacyjnej przed Grand Prix Azerbajdżanu...
27.04.2019 godz. 16:54
27.04.2019 godz. 16:42
27.04.2019 godz. 16:34
...kompletne wyniki sesji Q2...
27.04.2019 godz. 15:50
...rusza sesja Q2 w Baku...
27.04.2019 godz. 15:28
27.04.2019 godz. 15:25
...koniec sesji Q1 na Baku City Circuit...
27.04.2019 godz. 15:21
...niedobrze... Robert OK...
27.04.2019 godz. 15:01
27.04.2019 godz. 15:00
...zaczynamy sesję kwalifikacyjną w Baku...
27.04.2019 godz. 14:47
27.04.2019 godz. 13:15
...Robert w akcji podczas FP3...
27.04.2019 godz. 13:10
...kompletne wyniki ostatniego treningu przed Grand Prix Azerbajdżanu...
27.04.2019 godz. 13:04
27.03.2019 godz. 12:50
...miłe...
27.04.2019 godz. 12:45
27.04.2019 godz. 12:41
27.04.2019 godz. 12:30
...sytuacja na torze po 30 minutach ostatniego treningu...
27.04.2019 godz. 12:11
...ruszamy...
27.04.2019 godz. 12:01
...zaczynamy trzeci 'drugi' trening na Baku City Circuit...
27.04.2019 godz. 11:50
...warunki pogodowe na sobotę w Baku...
27.04.2019 godz. 10:45
...przed startem FP3... foto by James Moy...
27.04.2019 godz. 10:20
...Robert już w pracy... po drodze spotkania z 'przyjaciółmi' (Marc Gene)...
27.04.2019 godz. 10:18
27.04.2019 godz. 08:41
Błędy są częścią tej gry, a to miejsce jest ekstremalnie wąskie i kiedy tylko zrobisz coś źle, jest większe ryzyko, że zapłacisz za to wyższą cenę. Myślę że wielu kierowców w przeszłości uratowało się przed uderzeniem w barierę z bardzo małym zapasem. To w takich miejscach każdy mały błąd jest bardzo kosztowny.
Co myślałeś, oglądając poprzednie wyścigi na tym torze?
Że wszystko może się zdarzyć (śmiech). I zdarzyło się! To takie Grand Prix, w którym musisz mieć pewność, że zobaczysz flagę w szachownicę. Bo jest wiele neutralizacji i wypadków, więc musisz być na mecie, ale potrzebujesz też trochę szczęścia. Definitywnie jest to tor, na którym wiele rzeczy się zdarza i niestety zobaczyliśmy to także w moim przypadku w kwalifikacjach.
Przed weekendem mówiłeś, że musisz nauczyć się toru od zera. Czy strata treningu była odczuwalna?
Z pewnością nie pomogła, ale nie jest tak, że przyczyniła się do mojego błędu w kwalifikacjach. Oczywiście, gdybym miał za pasem więcej okrążeń, byłoby odrobinę łatwiej, ale nie jest tak, że popełniłem błąd po utracie 1. treningu.
Mówiłeś, że powinieneś zostawić sobie więcej zapasu. Czy tak mocno naciskałeś?
Nie. Mówiłem, że powinienem był zostawić sobie więcej marginesu z powodu problemów, które my... które ja miałem.
Po raz pierwszy od comebacku wyjechałeś na nowy dla siebie tor. Jak się odnalazłeś w tej sytuacji?
Przede wszystkim cieszę się, że tu jestem. To taki typ toru, na którym będąc w zeszłym roku pomyślałem sobie, że fajnie byłoby po nim jechać. W tak trudny dzień brzmi to dziwnie, ale cieszę się, że tu jestem, choć byłoby lepiej, gdybym się nie rozbił. To dobra okazja, aby tu pojeździć. Definitywnie nasz samochód nie pomaga nam w czerpaniu radości z jazdy, ale to fajny tor.
Jakieś wieści na temat udoskonaleń bolidu w Hiszpanii?
Nie. Nic nie wiem na ten temat.
27.04.2019 godz. 17:35
...Mamy niezbędne części, aby naprawić samochód Roberta i pracujemy nad tym. Wymieniamy oba przednie narożniki oraz hamulce i kolumnę kierowniczą...
...i oby były to nowe części...
27.04.2019 godz. 17:10
...Trąciłem najpierw delikatnie lewym przodem i wyrzuciło mnie na zewnętrzną. To najgorsze możliwe miejsce, które nic nie wybacza. Trudno, to się zdarza. Zapłaciłem wysoką cenę za mały błąd. Ze mną wszystko ok, nie musiałem iść na badania żeby to wiedzieć. To nie było mocne uderzenie...
...wiem mało, nie ma co gdybać. Jeszcze nie byłem w garażu, nie wiem w jakim stanie jest auto... 27.04.2019 godz. 16:55
...kompletne wyniki sesji kwalifikacyjnej przed Grand Prix Azerbajdżanu...
27.04.2019 godz. 16:54
BREAKING: @ValtteriBottas takes pole position, after a dramatic qualifying session in Baku ⏱️ 🇦🇿 #AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/ABdAZpNlOZ— Formula 1 (@F1) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 16:42
— Formula 1 (@F1) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 16:34
...kompletne wyniki sesji Q2...
27.04.2019 godz. 15:50
...rusza sesja Q2 w Baku...
27.04.2019 godz. 15:28
Disappointing end to #Quali as our tough weekend here in Baku continues. #GR63 ends the session P19 with #RK88 P20 #AzerbaijanGP 🇦🇿 pic.twitter.com/Tk2pX4xAZQ— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 15:25
...koniec sesji Q1 na Baku City Circuit...
27.04.2019 godz. 15:21
...niedobrze... Robert OK...
Q1 RED FLAG: Kubica into the wall at Turn 8— Formula 1 (@F1) 27 kwietnia 2019
The Pole has radioed to say he is OK 👍#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/4GE3PotrSF
Auto Bild |
Auto Bild |
Auto Bild |
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 15:00
...zaczynamy sesję kwalifikacyjną w Baku...
27.04.2019 godz. 14:47
Always time for Robert to meet his fans at the #AzerbaijanGP pic.twitter.com/Hwseahb5ih— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 13:15
...Robert w akcji podczas FP3...
motorsport images |
motorsport images |
motorsport images |
motorsport images |
...kompletne wyniki ostatniego treningu przed Grand Prix Azerbajdżanu...
27.04.2019 godz. 13:04
#FP3 complete, Robert P18 and George P19#Quali up next, let's see what happens at the #AzerbaijanGP pic.twitter.com/8btYrmpYI7— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.03.2019 godz. 12:50
...miłe...
— PLinAzerbaijan (@PLinAzerbaijan) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 12:45
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 12:41
With 20 minutes left of #FP3 Robert returns to the garage pic.twitter.com/4GEuFJTSGy— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 12:30
...sytuacja na torze po 30 minutach ostatniego treningu...
...ruszamy...
Robert heads out to the streets of Baku for #FP3 pic.twitter.com/MA5n0YMcxh— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 12:01
...zaczynamy trzeci 'drugi' trening na Baku City Circuit...
27.04.2019 godz. 11:50
...warunki pogodowe na sobotę w Baku...
27.04.2019 godz. 10:45
...przed startem FP3... foto by James Moy...
27.04.2019 godz. 10:20
...Robert już w pracy... po drodze spotkania z 'przyjaciółmi' (Marc Gene)...
James Moy |
motorsport images |
motorsport images |
motorsport images |
motorsport images |
Good afternoon from Baku! Who's ready for some #QualiDay action? #AzerbaijanGP pic.twitter.com/DworngOATl— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
27.04.2019 godz. 08:41
We took a tour of our hospitality unit last night in Baku. Click to watch https://t.co/MvqE4NaUEZ #AzerbaijanGP— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 27 kwietnia 2019
GALERIA