Strony

środa, 10 lipca 2019

Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019 [aktualizacje, zdjęcia]

           Domowe Grand Prix dla niemal wszystkich zespołów F1 już w ten weekend. Legendarny Silverstone Circuit będzie gospodarzem 10 rundy FIA Formula 1 World Championship 2019. Czy zespół Williamsa zaskoczy wszystkich i w 'godny' sposób uczci 50-lecie obecności w F1 Sir Franka Williamsa - założyciela i szefa zespołu Williams Racing, jednego z najbardziej zasłużonych ekip w karawanie 'królowej motorsportu'...
           Zapraszamy na relację z pierwszych treningów przed British Grand Prix 2019 gorąco zachęcając do stałego wsparcia i kibicowania Robertowi Kubicy oraz całemu zespołowi Sir Franka Williamsa podczas weekendu F1 na swoim 'domowym' obiekcie w Silverstone.

Celebrating Sir Frank's 50th Year in Formula 1

Nie ma mowy o zastąpieniu Roberta w tym sezonie. Robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby zapewnić Robertowi odpowiedni sprzęt. Wiemy, że Robert jest sfrustrowany aktualną sytuacją, ale staramy się wprowadzać do naszych bolidów poprawki, które poprawią nasze osiągi. 
Marc Harris
Mamy nadzieje, że wkrótce zarówno George, jak i Robert otrzymają bardzo konkurencyjne bolidy. Nie jesteśmy jeszcze nawet w połowie sezonu, więc panika nie jest tutaj wskazana.
Claire Williams dla Motorsport Week, Silverstone, 11.07.2019

Harmonogram Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019

Silverstone Circuit

...Tor jest specyficzny, jeden z niewielu który niestety został przebudowany. Dawniej wyglądał inaczej, był odmienny układ zakrętów, ale zostało pewne DNA tego miejsca. To mieszanka hardcorowego toru i klasyka, bardzo szybkie sekcje zakręty jeden za drugim...
Gareth Harford
Tu możesz poczuć co bolid F1 może w stu procentach. Za każdym razem gdy przechodzisz przez zakręt numer dziewięć, zastanawiasz się jak to jest możliwe że nasze samochody przejeżdżają tam z prędkością 280 kilometrów na godzinę... 
Robert Kubica dla Eleven Sports, Silverstone, 11.07.2019

Pirelli Motorsport Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019 / Silverstone - Preview

Pirelli Motorsport Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019 / Silverstone - selected sets

Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Silverstone Circuit

Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing

The Story Of Frank Williams: Triumph And Tragedy

Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019


Piątek 12.07.2019
10:30 – 10:55 – studio / na żywo
10:55 – 12:30 – 1 trening / na żywo
12:30 – 13:00 – studio / na żywo
14:30 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:30 – 2 trening / na żywo
16:30 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:30 – 1 trening / powtórka
19:30 – 21:00 – 2 trening / powtórka

Sobota 13.07.2019
  8:00 –   9:30 – 1 trening / powtórka
  9:30 – 11:00 – 2 trening / powtórka
11:30 – 11:55 – studio / na żywo
11:55 – 13:00 – 3 trening / na żywo
13:00 – 13:30 – studio / na żywo
14:00 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:15 – kwalifikacje / na żywo
16:15 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:15 – kwalifikacje / powtórka

Niedziela 14.07.2019
12:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka

Poniedziałek 15.07.2019
  9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)
21:00 – 22:00 –  Eleven F1 / Magazyn / na żywo


Niedziela 14.07.2019
15:00 – 17:10 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:15 –   0:30 – wyścig / powtórka

Poniedziałek 15.07.2019
17:45 –  18:55 – wyścig / podsumowanie wyścigu / premiera

Wtorek 16.07. 2019 roku
22:45 – 00:00 – podsumowanie wyścigu / powtórka


Poniedziałek 15.07.2019
20:00 – 21:00 – Magazyn / premiera

Wtorek 16.07. 2019 roku
11:30 – 12:30 – Magazyn / powtórka


Wyniki sesji FP1 na Silverstone Circuit

Wyniki sesji FP2 na Silverstone Circuit

AKTUALIZACJE

12.07.2019 godz. 18:47

12.07.2019 godz. 18:20

                ...informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing po piątku na Silverstone Circuit...
12.07.2019 godz.18:16

12.07.2019 godz. 17:15

              ...wypowiedzi Roberta po piątku na Silverstone Circuit zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przeglądu Sportowego...

Jak było w treningach?
Nowa nawierzchnia definitywnie dodała pikanterii, szczególnie na początku jazd, a do tego wiatr, który z pewnością był miejscami dość porywisty i miał wielki wpływ na wyważenie i zachowanie samochodu, ale warunki są takie same dla wszystkich. Prawdopodobnie nam jest odrobinę trudniej, bo mamy mniej przyczepności i jesteśmy bardziej wrażliwi na te zmiany. Definitywnie nowy asfalt miał duży wpływ na zachowanie opon. Poprzedni był bardziej chropowaty, ten jest bardziej gładki. To sprawia więcej problemów z dogrzaniem gum, a szczególnie przedniej prawej, bo większość szybkich łuków jest w prawo. 

W pierwszym treningu mieliśmy mały problem z autem, który udało się rozwiązać dopiero na drugą sesję. Nie reagowało na zmiany ustawień tak, jak powinno. Potem próbowaliśmy różnych rozwiązań. Jedne działały, inne nie. Jeśli chodzi o prędkość, to sporo odstajemy od innych. Ogólnie zrealizowaliśmy program jazd. Teraz musimy przeanalizować dane i zobaczyć, co da się poprawić.

Pytanie Maćka Jermakowa z Eleven, czy odczuł poprawę po upgradeach:
Żeby odczuć krok do przodu z toru na tor to musiało by być z półtorej sekundy poprawy, bo warunki są inne i tor jest inny. Jeśli więc mamy poprawę o parę dziesiątych sekundy to tego się odczuć nie da. Chyba trzeba być magikiem, jak takim nie jestem.

Czy możesz zapewnić swoich fanów, że zostaniesz do końca sezonu?
Nie muszę ich zapewniać. Oni wiedzą, że daję z siebie wszystko, a pytanie lepiej zadać osobie, która rozsiewa takie plotki. Może ma lepsze informacje, niż ja. 

12.07.2019 godz. 16:50

Czy możesz zapewnić swoich fanów, że zostaniesz do końca sezonu? 
Cezary Gutowski
RK: Nie muszę ich zapewniać. Oni wiedzą, że daję z siebie wszystko, a pytanie lepiej zadać osobie, która rozsiewa takie plotki. Może ma lepsze informacje, niż ja.

12.07.2019 godz. 16:45

              ...W 1 treningu auto nie reagowało na zmiany tak, jak powinno. Były problemy, które udało się rozwiązać na FP2. Wiatr dawał w kość, a nowy asfalt jest bardziej gładki i trudniej dogrzewać opony... 
Cezary Gutowski
12.07.2019 godz.16:35

                  ...kompletne wyniki sesji FP2 na Silverstone Circuit...
12.07.2019 godz. 16:34

              ...koniec drugiego treningu przed British Grand Prix... jest jakby odrobinę lepiej, lecz do hura-optymizmu bardzo daleko...

12.07.2019 godz. 16:23

12.07.2019 godz.16:01

                  ...sytuacja w Silverstone po 60 minutach drugiego treningu...
12.07.2019 godz. 16:00

12.07.2019 godz. 15:30

                  ...sytuacja na torze po 30 minutach sesji FP2...

12.07.2019 godz. 15:20

                  ...przygoda Roberta na wyjściu na prostą start/meta...
12.07.2019 godz. 15:00

                  ...zaczynamy drugi trening przed British Grand Prix 2019...

12.07.2019 godz. 14:46

12.07.2019 godz. 12:37

                 ...kompletne rezultaty pierwszego treningu na Silverstone Circuit...
12.07.2019 godz. 12:35

                 ...koniec sesji FP1... bardzo słaby wynik Roberta Kubicy...

12.07.2019 godz.12:21

12.07.2019 godz. 12:10

                  ...'najszybsi' na torze...
12.07.2019 godz. 11:57

12.07.2019 godz. 11:45

                  ...sytuacja na półmetku sesji FP1...
12.07.2019 godz.11:43

12.07.2019 godz. 11:04

                 ...Robert wyjeżdża na tor...


12.07.2019 godz. 11:00

                 ...zaczynamy sesję FP1 na Silverstone Circuit...
F1
12.07.2019 godz. 10:53

12.07.2019 godz. 10:30

                  ...to będzie długi weekend dla zespołu Williamsa😉...
12.07.2019 godz. 08:10

               ...'jeśli pojawią się jakieś propozycje, to trzeba będzie je rozważyć...' - Robert Kubica w rozmowie z Sebastianem Parfjanowiczem z TVP Sport... 
Całą rozmowę z motorhome'uWilliamsa na torze Silverstone możecie wysłuchać i obejrzeć tutaj: Przyszły sezon... To nie ja decyduję...


11.07.2019 godz. 22:06

11.07.2019 godz. 20:44

11.07.2019 godz. 20:23

11.07.2019 godz. 18:57

                  ...święta prawda...

Vivo F1
Vivo F1
Vivo F1
Vivo F1
11.07.2019 godz. 16:45

              ...czwartkowe 'głosy' Roberta prosto z Silverstone od niezawodnego w takich sytuacjach Cezarego Gutowskiego z redakcji Przeglądu Sportowego i portalu Onet.pl ...

Czy udało się ustalić przyczynę twoich problemów z Austrii?
Tak i nie. Powiedział bym, że nie było nic, co by się naprawdę wyróżniało. Było trochę zaskakujące, jak mało miałem przyczepności i jak wielka była różnica, ale nie znaleźliśmy nic naprawdę oczywistego.

Czego oczekujesz po tym torze. Czy będzie lepiej pasował waszemu bolidowi?
To kompletnie inny tor. Jest bardzo wymagający. Wiele szybkich łuków, gdzie tracisz mniej czasu, jeśli jesteś w stanie przejechać je z dużą prędkością. Myślę, że usunięcie jednej strefy DRS nam pomoże, ponieważ widzieliśmy w zeszłym roku, że niektóre samochody były w stanie tamtędy pojechać z uruchomionym DRSem, co tylko pokazuje, jak dużo mają przyczepności. Znakiem zapytania jest nowy asfalt. Nigdy nie wiadomo, czego oczekiwać i jak będzie się zmieniała przyczepność, ale przypuszczam, że ewolucja toru będzie dość duża. I jest to typ toru, na którym bardzo fajnie się jeździ, niezależnie od tego, jakim jedziesz bolidem. Wciąż daje ci to bardzo wyjątkowe odczucia. Najlepiej pokazuje możliwości współczesnych bolidów F1. Z pewnością będzie się tu fajnie jechało, ale jakie będą nasze osiągi? Nie wiemy.
Mamy tu w samochodzie nowe komponenty. To ma być pierwszy krok, bo dostaniemy więcej udoskonaleń w dalszej fazie sezonu. To trochę niewiadoma, ale mam nadzieję, że będą działały dobrze i powinny zapewnić nam krok naprzód. Sądzę, że nie będzie wielki, ale wciąż ważne jest, aby spełniły oczekiwania, więc w przyszłości, gdy dostaniemy kolejne poprawki będziemy wiedzieć, czego oczekiwać. To zbuduje naszą pewność siebie, że wiemy, co się dzieje i - mam nadzieję - pozwoli nam zmierzać we właściwym kierunku.


Jakie to będą dokładnie komponenty?
Poprawki aerodynamiczne. Widać je, więc można je łatwo wypatrzeć. To dopiero początek tego, co ma nadejść w kolejnych wyścigach. Myślę że dobrze widzieć postępy. Musimy dalej pracować i chłopaki w fabryce to właśnie robią. Fajnie wiedzieć w końcu nowe części w samochodzie i mam nadzieję, że będziemy się dalej rozwijać w tym kierunku. Zwiększymy docisk, co w Formule 1 z pewnością pomaga. 
Cezary Gutowski
Czy czujesz, że to dla was nowy start, gdy pojawiają się te nowe komponenty?
W Formule 1 każdy ciężko pracuje i przywozi udoskonalenia bolidów. My mamy nadzieję, że to początek czegoś nowego, ale jeszcze raz podkreślę, że nie są to potężne poprawki więc nie powinniśmy oczekiwać dramatycznych zmian. Będzie jednak bardzo ważne, aby przekonać się, że nowe części działają tak, jak oczekiwaliśmy. Żebyśmy wiedzieli w przyszłości, że znajdujemy się na właściwym torze. Mam nadzieję, że krok po kroku będziemy poprawiać samochód.

Czy odejście Paddy'ego poprawiam sytuację zespołu?
Z pewnością trwają prace nad restrukturyzacją w naszej fabryce. To wymaga czasu. Gdy odchodzą ludzie, zostają puste miejsca. Zapełnienie ich zabiera czas, ale pracujemy nad tym jako zespół. Musimy zaufać i dać czas ludziom, którzy pracują nad tym samochodem. Zaczekajmy i zobaczymy, co to przyniesie. Z pewnością wiele się dzieje, co w F1 jest normalne. Nikt nie luzuje w padoku. Wszyscy starają się wyciągnąć maksimum z samochodów i swoich ludzi. My jesteśmy w trudnej sytuacji, ale musimy pracować i naciskać. Jedynym sposobem na poprawę jest dawanie z siebie wszystkiego. Z pewnością poprawki bolidu nam pomogą, o ile będą działały. Zaczekajmy i przekonamy się, ale nie będzie cudu z dnia na dzień.

W ten weekend będzie tu Frank Williams. Jaki miał wpływ na zespół odkąd tu jesteś?
Po pierwsze to nasz domowy wyścig i wspaniale jest mieć go z nami. Oczywiście, gdy Frank bardziej angażował się w zespole, nie tu nie było, ale miałem przyjemność przez ostatnich miesięcy uciąć z nim kilka pogawędek. Zawsze były bardzo miłe. Pokazały, jak wiele zrobił dla tego zespołu i jak dobrze zna Formułę 1, choć nie jest już tak aktywny, ale wciąż jest bardzo obecny i doskonale się orientuje. Niektórzy mogliby pomyśleć, że go nie ma, ale za każdym razem, gdy jestem w naszej siedzibie, on tam jest i to niesamowite, gdy widzisz, jak dużo zrobił dla tego teamu i ile daje sama jego obecność. Dla mnie będzie to wielki zaszczyt, podobnie jak dla całego zespołu, gdy będzie z nami w padoku. Choć definitywnie nasze tempo nie jest takie, jak byśmy chcieli, czy jak on by chciał, ale wciąż zrobimy co w naszej mocy.

To wyjątkowy weekend ze względu na historię zespołu...
Tak, to wyjątkowy wyścig. 50 lat odkąd Frank został szefem teamu. Długa historia. Dużo wzlotów i upadków, ale ja bardziej koncentruję się nad tym, co tu i teraz. Mam wielki respekt do tego, co osiągnięto, ale trzeba myśleć o tym, co dzieje się teraz i o przyszłości, a nie o tym, co już było. To jest priorytet. Historia nie da nam żadnej przewagi. Musimy pracować na to, co chcemy osiągnąć. To wielki zaszczyt i wielkie wydarzenie dla teamu, ale musimy pozostać realistami.

11.07.2019 godz. 16:37

                 ...piękna historia... piękny gest... 

11.07.2019 godz. 16.02

                 ...Boss razem z zespołem...

11.07.2019 godz. 15:37

11.07.2019 godz. 14:41

                 ...wywiady, wywiady, wywiady...

11.07.2019 godz. 14:15

...Mamy upgrade'y ale musimy zaczekać na wyniki. Chłopaki mocno naciskają. To pierwszy z serii pakietów udoskonaleń. Miejmy nadzieję, że zadziałają zgodnie z oczekiwaniami...
Cezary Gutowski
11.07.2019 godz. 14:08

...Robimy wszystko, aby Robert i George mieli takie same bolidy. Te plotki to absurd. Nie stać nas na robienie dwóch różnych bolidów. George ma długoterminowy kontrakt. To przyszły mistrz świata i jest powiązany z przyszłością zespołu...
Cezary Gutowski
...Absolutnie nie myślimy o zastąpieniu Roberta w tym sezonie. Robimy wszystko, aby zapewnić mu odpowiedni sprzęt i wiemy, że jest sfrustrowany - jak i my - że nie ma odpowiedniej maszyny, ale pracujemy, aby dostarczyć mu taki bolid. To jeszcze nie połowa sezon.

11.07.2019 godz. 12:29

                  ...Sir Frank Williams na torze...


11.07.2019 godz. 11:51

                  ...jest i Robert... oczywiście na rowerze...
Alan Johnson
11.07.2019 godz. 11:01

              ...tymczasem Williams parafował umowę sponsorską z firma ROKiT... obowiązująca umowa została przedłużona o 2 lata i teraz opiewa na 5, a nie 3 lata...

11.07.2019 godz. 10:26

11.07.2019 godz. 10:01

11.07.2019 godz. 10:00

                  ...to będzie ważny weekend dla zespołu ROKiT Williams Racing...
ams
11.07.2019 godz. 06:30

                ...nowy motorhome zespołu... nie, nie oczywiście to tylko żarcik, ale dla kibiców wielkie brawa...
10.07.2019 godz. 18:35

               ...no i to by było na tyle... stało się to co przewidywaliśmy na starcie sezonu... koniec przygody RICH Energy z ekipą HAAS i F1... tłumaczenia włodarzy RICH Energy nieco pokrętne ale dobrze, że przynajmniej w tym przypadku czuwał ktoś nad ekipą Williamsa...

10.07.2019 godz. 16:45

                  ...jeszcze raz potwierdzenie informacji, o której wspominaliśmy już poniżej...

10.07.2019 godz. 16:42

10.07.2019 godz. 16:06

10.07.2019 godz. 12:00

                ...Ciężko pracowałem, aby wrócić do startów w F1. Cieszę się, że w tym wszystkim wspiera mnie właśnie PKN ORLEN...
                  ...polecamy dzisiejsze wydanie Gazety Polskiej, a w dodatku do niej rozmowa z Robertem Kubicą - 'Orlen w elicie razem z Kubicą'...

10.07.2019 godz. 11:50

                 ...no to pozostało 18 miejsc w Formula 1 na sezon 2020... Mc Laren F1 Team potwierdził Brytyjczyka Lando Norrisa oraz Hiszpana Carlosa Sainza Jr jako swoich kierowców na kolejny sezon F1...
Mc Laren F1 Team
GALERIA

James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
Dom Romney
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy