Strony

niedziela, 14 lipca 2019

Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019 - dzień 3 / wyścig [aktualizacje, zdjęcia]

            To będzie długa niedziela... Przed nami wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii 2019. Czy Mercedes po chwilowej 'alpejskiej' zadyszce wróci na zwycięski szlak? Jak, w swoim 'domowym' wyścigu spiszą się Robert Kubica i George Russell? Wszystko wskazuje na to, że w przypadku gdy do reżyserii zawodów nie włączy się pogoda, czeka nas nieco nudnawe popołudnie...

             Zapraszamy zatem na relację z wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii 2019. Zachęcamy równocześnie do stałego wspierania Roberta Kubicy oraz kibicowania całej ekipie Williams'a podczas wyścigu na legendarnym Silverstone Circuit...

Wiatr trochę utrudnił sytuację w kwalifikacjach. Zmienił się chyba kierunek, zaczęły się podmuchy w drugim wyjeździe dlatego na niektórych zakrętach było lepiej i łatwiej, a na niektórych gorzej. Wydawało mi się, że pojechałem dobre okrążenie, ale za każdym razem jak mi się tak wydaje to i tak strata jest spora. Scenariusz jest taki sam od początku. Czasami jest lepiej, czasami trochę gorzej, ale ogólnie wydawało mi się, że pojechałem całkiem nieźle. 
Jerry Andre
Jutro dużo będzie zależało od wiatru. Wiatr przeszkadza wszystkim, ale nam chyba jeszcze bardziej. Sytuacja się tutaj zmienia bardzo szybko. Zobaczymy jaka będzie pogoda. Na pewno będzie to długi wyścig. To tor, na którym jak cię dublują na szybkich zakrętach, to strasznie trudno utrzymać bolid na torze, więc będzie to długa niedziela.

Harmonogram Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019

Silverstone Circuit

Pirelli Motorsport Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019 / Silverstone - Preview

Pirelli Motorsport Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019 / Silverstone - race sets

Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Silverstone Circuit

Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing

Mieliśmy całkiem produktywny trzeci trening. Dzięki kilku kroplom deszczu mogliśmy pokonać pierwsze w sezonie okrążenie na oponach przejściowych. Po wyschnięciu toru zrealizowaliśmy zamierzony program przy użyciu mieszanki kwalifikacyjnej. Podczas czasówki warunki były najlepsze na samym początku, a Robert i George byli w stanie złożyć dobre okrążenia. 
James Moy
Wyjechali na drugą próbę, ale podobnie jak w przypadku sporej liczby kierowców, nie byli w stanie się poprawić. Jeśli chodzi o jutro, to chłodniejsze warunki wpłyną na pracę opon. Z tego względu będziemy świadkami wielu strategii. Ograniczająca będzie lewa przednia opona, głównie z powodu bardzo wymagających prawych zakrętów o nazwach Copse i Stowe.
Dave Robson po kwalifikacjach na Silverstone Circuit, 13.07.2019

Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019


Niedziela 14.07.2019
12:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka

Poniedziałek 15.07.2019
  9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)


Niedziela 14.07.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 – 1:00 – wyścig / powtórka

Wtorek 16.07. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera


Poniedziałek 15.07.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premiera


Wyniki sesji FP1 na Silverstone Circuit

Wyniki sesji FP2 na Silverstone Circuit

Wyniki sesji FP23 na Silverstone Circuit

Wyniki sesji Q na Silverstone Circuit

Starting grid

AKTUALIZACJE

14.07.2019 godz. 19:40
14.07.2019 godz. 17:40

Myślę, że dziś mieliśmy najbardziej sprzyjające warunki, na jakie można było liczyć na Silverstone, co definitywnie nam pomogło. Ostatecznie okazało się, że opony są bardzo wytrzymałe, a normalnie mielibyśmy problem z przegrzewaniem, bo dużo się ślizgamy, ale tu, gdy gumy lepiej się trzymają, mniej przez to tracisz, więc sądzę, że ostatecznie były to najlepsze możliwe warunki. Sądzę, jak powiedziałeś, że przynajmniej samochód był fajniejszy do jazdy. Mogłem naciskać mocniej i... wciąż się ślizgałem i miałem problemy, jak zapewne wszyscy, ale przynajmniej byłem w stanie prowadzić ten bolid. Wyścig zaczął się nieźle, choć... Początkowo miałem spore problemy z dogrzaniem opon i mocno się ślizgałem. Widziałem, że naszym celem jest dość długi przejazd, więc bardziej oszczędzałem opony. Potem, gdy moim zdaniem opony miały odpowiednie temperatury, tempo nie było złe.
Cezary Gutowski
Potem pojawił się w samochodzie ten sam problem, który miałem w kwalifikacjach, więc straciłem wyważenie bolidu i tempo. Starałem się wyjść z tej sytuacji zmieniając ustawienia, ale tempo oczywiście było gorsze. Potem, po neutralizacji, miałem duże problemy z hamulcami. Samochód ściągało na stronę. Proszono mnie, abym oszczędzał paliwo. Nie byłby to problem sam w sobie, ale gdy był problem z hamulcami, zrobiło się jeszcze trudniej. Ostatecznie okazało się, że nie musieliśmy oszczędzać paliwa, bo tak i czy inaczej zostaliśmy zdublowani, ale pod koniec dystansu zrobiło się trudniej

14.07.2019 godz. 17:30

Tak naprawdę wyścig nie był łatwy. Znowu mieliśmy ten sam problem, co w kwalifikacjach, więc jest jak jest. Pozytywne było coś nie z naszej woli, czy zasługi. To inne bolidy miały jakieś problemy.
Maciej Jermakow
Najpierw trzeba wyeliminować jakieś problemy, bo inaczej zwariujemy. Z jednego okrążenia na drugie zmienia się balans. Tracisz części sekundy na okrążeniu. Żeby było stabilnie i żeby człowiek nie wariował w bolidzie, trzeba aby wszystko trzymało się kupy. Jeśli zadziałają, to nas zbliżą do konkurencji, ale jeśli będziemy mieć takie same problemy, jak w moim bolidzie, to nie będzie to miało sensu.

14.07.2019 godz. 17:09

14.07.2019 godz. 16:55

                  ...kompletne wyniki Grand Prix Wielkiej Brytanii...
14.07.2019 godz. 16:41

14.07.2019 godz. 16:15

                 ...kolizja Vettela z Verstappenem ikoniec marzeń o dobrym wyniku w dzisiejszym wyścigu... 10 sek. kary dla Vettela...
14.07.2019 godz. 16:08

14.07.2019 godz. 15:58

                   ...sytuacja na torze po połowie dystansu wyścigu...

14.07.2019 godz. 15:55

14.07.2019 godz. 15:47

14.07.2019 godz. 15:12

                  ...zaczynamy, jubileuszowe, 70 Grand Prix Wielkiej Brytanii...
14.07.2019 godz. 15:02

                  ...sytuacja pogodowa przed Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019...
14.07.2019 godz. 14:52

14.07.2019 godz. 14:30

                   ...'Fan Team Kubica' w gotowości...
Cezary Gutowski
14.07.2019 godz. 14:27

14.07.2019 godz. 14:06

14.07.2019 godz. 12:20

                  ...ktoś zamawiał taxi... auto Roberta na paradę gotowe...
Agata Bednarczuk
14.07.2019 godz. 12:15

                  ...przewidywana strategia oponiarska od Pirelli...
14.07.2019 godz.12:00

14.07.2019 godz.11:35

14.07.2019 godz. 10:38

14.07.2019 godz. 09:57

14.07.2019 godz. 09:15

14.07.2019 godz. 08:45

                 ...sobotnie wypowiedzi Roberta zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przeglądu Sportowego i portalu Onet.pl... 

Jak podsumujesz ten dzień?
Ogólnie było całkiem ok. Warunki się zmieniały, ale czynnikiem sprzyjającym był dziś stabilny wiatr. Ułatwiał nam życie. Był szczególnie stabilny w pierwszym przejeździe, a w drugim trochę się wzmógł i zrobiło się odrobinę trudniej. Niestety straciłem kilka dziesiątych tu i tam, nie do końca rozumiejąc przyczyny, ale mieliśmy też drobne problemy, co zapewne nie pomogło.

Gdzie straciłeś czas?
Jechałem o 0.2 sekundy szybciej, ale dużo straciłem w dwóch ostatnich zakrętach, co mnie zaskoczyło. Potem znaleźliśmy powód, ale niewiele to zmienia. Przynajmniej wiesz, dlaczego.

Jak czujesz się przygotowany na wyścig? W Austrii traciłeś dużo czasu gdy opony traciły świeżość. Czy tu też tego oczekujesz?
W Austrii przejechałem bardzo dobre kwalifikacje i dlatego byłem trochę bliżej, jeśli chodzi o jazdę. Tu jest trochę inaczej, ale ważną rolę odegrają warunki. Wiele będzie zależało od wiatru, jak będzie porywisty, a także temperatury. Na nowym asfalcie trudno jest utrzymać optymalne temperatury opon. Przekonamy się. To warunki zadecydują, o ile trudniej będzie nam jechać lub na ile będzie stabilnie. Tak czy inaczej ciężko będzie jechać za innymi samochodami. Oczywiście nie będzie dla nas za dużo jazdy za kimś, ale gdy będziemy dublowani, w szybkich łukach będziemy tracić dużo docisku i nie będzie łatwo.

Jak oceniasz pracę George'a?
Nie powiem nic nowego, twierdząc, że sprawuje się bardzo dobrze. Nie zostałbym kierowcą Formuły 1, gdyby nie był bardzo utalentowany i szybki. Nie zdobyłby mistrzostwa GP3 i Formuły 2. Nikt nie wątpi w jego osiągnięcia i to, co robi.

Czy ma potencjał mistrzowski w przyszłości?
Znów. Gdy wygrywasz tytuły w F2 i GP3, zazwyczaj nie jesteś złym kierowcą. A to, czy zostanie mistrzem w dużej mierze będzie zależało od tego, gdzie będzie startował i jak szybki będzie miał samochód.
Cezary Gutowski
Czy to najszybszy kolega z ekipy, jakiego miałeś?
Każdy rok to inna historia. Widać było w przeszłości, że wiele zależało od tego, jak układał się sezon. Możesz być szybszy od kolegi z ekipy lub wolniejszy. Definitywnie nie byłoby fair mówić, że jest najszybszy, lub nie jest. Z pewnością jednak jest bardzo mocny. Jednak nie jest to dla mnie niespodzianka.

Kiedy zaczniesz myśleć o przyszłym roku i co zrobisz dalej?
Wiele będzie zależało od tego, co będzie możliwe i tego, co będę chciał robić. Teraz mamy dość pracowity okres, więc to sierpień będzie zapewne dobrym momentem, aby trzymać się trochę dalej od padoku i dobrze pomyśleć - po pierwsze, co jest możliwe, a po drugie, co jest realne. Bo ja zawsze byłem wielkim realistą, jeśli chodzi o mnie. A potem zobaczyć, jakie będę miał możliwości, bo ostatecznie możesz chcieć coś robić, ale jeśli nie masz takich możliwości... Jak widać, to będzie kombinacja kilku czynników, ale sądzę, że to sierpień jest ten miesiąc, kiedy możesz przynajmniej szukać własnych pomysłów, a potem sprawdzasz, czy da się to osiągnąć, czy nie.

Co mówi ci zespół o przyszłorocznym bolidzie?
Szczerze mówiąc nie rozmawiam o przyszłym roku. Na tym etapie możesz mówić, co ci się podoba (śmiech). Widziałem różne scenariusze. Zawsze mówię - nie o Williamsie, tylko generalnie - że w grudniu w tunelu aerodynamicznym każdy bolid wygląda na mocny, a potem, na torze - jak nauczyło mnie doświadczenie - może to pójść w różne strony. W 2008 roku w BMW, zaczęliśmy testy będąc najwolniejszym zespołem, a do pierwszego wyścigu startowaliśmy z pierwszego rzędu. W 2009 roku słyszałem, że będziemy walczyć o mistrzostwo, a przez większość roku byliśmy jednym z najwolniejszych zespołów. Formuła 1 jest fajna, bo jest nieprzewidywalna. OK. Gdy jesteś tak daleko z tyłu łatwo przewidzieć, że nie będziesz walczyć o mistrzostwo świata. Nawet, jeśli zrobisz bardzo dobrą robotę nigdy nie wiesz, co zrobią inni. Nie ma więc sensu za bardzo wnikać w detale na temat przyszłorocznego bolidu tu w Williamsie, bo ostatecznie wciąż jeszcze czeka nad długa droga w tym sezonie. A jeśli zaczniemy rozmawiać o przyszłorocznym samochodzie to będzie oznaczało, że w tym roku nie zdarzy się już nic dobrego. Zazwyczaj oznacza to, że nie ma o czym gadać w kontekście tego sezonu.

Czy ten rok wciąż jest tematem rozmów
Nie wiem. To nie jest pytanie do mnie. Czekamy na poprawki, a oczekiwania są duże, czy raczej relatywnie duże, ale jak będzie w rzeczywistości... Nawet, jeśli sprawdzą się w stu procentach, to prawdopodobnie zbliżymy się do pozostałych, ale nie sądzę, że nagle będziemy w stanie z nimi walczyć. Ale przynajmniej jeśli będziemy bliżej, a oni będą mieli zły dzień, możesz na tym zyskać, co dotychczas nie miało miejsca.

14.07.2019 godz. 08:40

...Posłuchajcie, przede wszystkim i ja, i wy, doskonale wiemy, że nie siedzi w samochodzie, który nadaje się do poważnego ścigania. To czyni jego życie potrójnie trudnym, bo jak pokazać możliwości i potencjał? Na dodatek jego kolega z drużyny jest bardzo młodym i głodnym rywalizacji chłopakiem. Na pewno niełatwo pokonać George'a Russella... - Mika Hakkinen w rozmowie z Sebastianem Parfjanowiczem z TVP Sport... Całą rozmowę o torze Silverstone i Robercie Kubicy możecie obejrzeć/wysłuchać tutaj: Robert Kubica musi lepiej żyć ze swoim zespołem


GALERIA

Acronis
Acronis
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy