Drugi dzień zmagań na malowniczym Circuit de Spa-Francorchamps przed nami. Dzisiaj na dobre przekonamy się któremu zespołowi 'pomogła', a któremu zaszkodziła wakacyjna przerwa sezonu 2019... Czy zespół Williamsa będzie w stanie poprawić osiągi auta Roberta Kubicy i George'a Russella? Czy zespół Ferrari wróci do dyspozycji pozwalającej na walkę z ekipą Mercedesa? Jak w swoim 'domowym' grand prix spisze się Max Verstappen?
W oczekiwaniu na wszystkie odpowiedzi zapraszamy na relację z trzeciego treningu oraz kwalifikacji przed Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019. Zachęcamy do wspólnego kibicowania i wspierania Roberta Kubicy oraz całej ekipy Sir Franka Williamsa...
Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing po pierwszym dniu na Circuit de Spa-Francorchamps
Powiedziałbym, że wszystko było zgodne z oczekiwaniami. Jazda w Spa zawsze jest przyjemna. Odczucia w samochodzie niestety nie są takie dobre. Mam nadzieję, że rozwiążemy pewne problemy i prowadzenie bolidu się poprawi. Nasze tempo jest jakie jest, a strata do rywali jest bardzo duża.
Powiedziałbym, że wszystko było zgodne z oczekiwaniami. Jazda w Spa zawsze jest przyjemna. Odczucia w samochodzie niestety nie są takie dobre. Mam nadzieję, że rozwiążemy pewne problemy i prowadzenie bolidu się poprawi. Nasze tempo jest jakie jest, a strata do rywali jest bardzo duża.
Robert Kubica po piątku na Circuit de Spa-Francorchamps, 30.08.2019
Circuit de Spa-Francorchamps
...Było jak na większości torów w tym roku. Przerwa letnia była dosyć długa, także przyjechałem tutaj z pozytywnym nastawieniem i tak samo zacząłem dzień. Jednak przerwa nic nie zmieniła, więc ogólnie wyczucie jest takie samo. I tyle. Co tu można zrobić z planem, jak się jeździ we własnej lidze? Wydaje mi się, że mało można zdziałać. Zobaczymy. Będziemy się starać wykonać swoją pracę jak najlepiej, ale tak jak mówię: straty są spore. Tak jakbym startował we własnej lidze...
Robert Kubica dla Eleven Sports F1 po piątku na Circuit de Spa-Francorchamps, 30.08.2019
Pirelli Motorsport Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019 / Circuit de Spa-Francorchamps - Preview
Pirelli Motorsport Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019 / Circuit de Spa-Francorchamps - Selected sets
Dobrze jest być ponownie na torze po tych kilku tygodniach, zwłaszcza tutaj - w Spa. Udało nam się wykonać pożyteczną pracę podczas obu sesji. Sprawdzaliśmy ustawienia oraz kilka nowych rzeczy pod kątem przyszłego sezonu. Nicholas dobrze pojechał w pierwszym treningu, ustawiając auto tak, że George z marszu mógł zacząć swoje obowiązki. Robert dopracował ustawienia na jutro i zaliczył całkiem udany test. Podobnie jak na innych długich torach kierowcy byli niezadowoleni z kilku rzeczy, więc poświęcimy wieczór na analizę danych i setup bolidów pod kątem reszty weekendu.
Dave Robson po piątku na Circuit de Spa-Francorchamps, 30.08.2019
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Circuit de Spa-Francorchamps
Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing
Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019
Sobota 31.08.2019
11:30 – 11:55 – studio / na żywo
11:55 – 13:00 – 3 trening / na żywo
13:00 – 13:30 – studio / na żywo
14:00 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:15 – kwalifikacje / na żywo
16:15 – 17:00 – studio / na żywo
Niedziela 01.09.2019
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
Poniedziałek 02.09.2019
9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)
Niedziela 01.09.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 – 1:00 – wyścig / powtórka
Wtorek 03.09. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera
Poniedziałek 02.09.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premieraFormula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019 - sesji FP1
Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019 - sesji FP2
AKTUALIZACJE
31.08.2019 godz. 20:59
Anthoine was a fantastic driver who had a bright future ahead of him.— Formula 2 (@FIA_F2) August 31, 2019
He was kind to everyone, always smiling, and his positive attitude was infectious.
Full statement from F1, F2 and F3: https://t.co/e7tz7Qv8Oc
Out of respect, Sunday's F2 Sprint Race has been cancelled. pic.twitter.com/mvQzUxuGWi
31.08.2019 godz. 20:30
...wypowiedzi Roberta Kubicy po sobocie na Circuit de Spa-Francorchamps zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przeglądu Sportowego...
Krótka sesja...
Tak. Niewiele mam do powiedzenia. Wszyscy widzieli, co się stało, więc mam niewiele do dodania.
Jak wygląda twoja sytuacja z silnikami. Czy masz nowy?
Nie wiem. Sądzę, że sprawdzamy, jakie będzie najlepsze rozwiązanie. Patrząc realistycznie, zapewne wrócimy do jednostki napędowej, której używałem wcześniej.
Jak generalnie zachowuje się samochód? Zespół mówił o dużych oponach czołowych...
Tak jest. Nie jest to niespodzianka, że są duże. Na Spa masz szansę z tym walczyć, jeśli masz potężną przewagę nad pozostałymi w zakrętach, ale w zakrętach też jesteśmy dość wolni. Po dodaniu sporych oporów, mówiąc delikatnie, mocno nas to spowalnia. Tracimy jeszcze więcej czasu, niż na innych torach, z powodu długich prostych.
Co możesz zrobić jutro, ruszając z końca stawki?
Nie wiem, co uda się zdobyć. Wszystko jest możliwe, ale niewiele więcej możemy zdziałać, patrząc na nasze tempo i czasy okrążeń. Nadzieja na więcej jest niewielka. Oczywiście jeśli pojawią się okazje, postaramy się je wykorzystać, ale w normalnych wyścigu na niewiele możemy liczyć.
Czy zmiany regulaminów na sezon 2021 pomogą Williamsowi?
Za daleko, aby o tym mówić. Z pewnością, jeśli liczby, które zobaczyliśmy są prawdziwe i odblokuje się możliwość trzymania się bliżej poprzedzającego bolidu, wszyscy na tym zyskają. Kierowcy, bo będą mieli znacznie więcej frajdy ze ścigania się z innymi, fani zobaczą lepszy spektakl, lepsze ściganie. Jedno jest pewne: w obecnych samochodach bardzo ciężko za kimś jechać. Nie tylko kierowcom, ale też oponom, bo tracisz więcej docisku i bardziej się ślizgasz, przez co jeszcze wzrasta temperatura opon i przyczepność spada jeszcze bardziej.
Czyli podobają ci się te zmiany?
Podoba mi się idea, ale nie jestem w stanie ocenić, czy to zadziała, czy nie. Od 2006 roku, odkąd byłem w F1, każda zmiana przepisów była podyktowana poprawą spektaklu... Jeśli FIA i Liberty osiągnął swój cel, będzie to wielki krok naprzód.
Jak poszły kwalifikacje?
George Russell: Zgodnie z oczekiwaniami. Trochę to frustrujące po mocnych występach na Węgrzech, gdy wracasz na tę pozycję. Jednak przed Węgrami wiedzieliśmy, że możemy o coś powalczyć, a przed przyjazdem tu wiedzieliśmy, że będą to wielkie zmagania. To kwestia dużych oporów na prostych. Nie tracimy aż tak wiele w zakrętach. Po prostu jesteśmy bardzo wolni na prostych, a jedziemy w konfiguracji z najmniejszym dociskiem. Niestety wciąż mamy spore opory. Dziwna sytuacja, bo zazwyczaj, gdy nie masz za dużo docisku to równocześnie opory nie są zbyt wielkie, ale to po prostu... część tego procesu. Przed nami dwa trudne weekendy, a potem się zrestartujemy w Singapurze.
Oczekujesz tego samego na Monzę?
George Russell: Tak. To będzie dla nas jeszcze trudniejszy weekend. Jest już jest. Próbowaliśmy czegoś dziś w treningu, aby zwiększyć docisk i pozbyć się trochę oporów na Monzę, ale szału nie będzie.
Tak. Niewiele mam do powiedzenia. Wszyscy widzieli, co się stało, więc mam niewiele do dodania.
Jak wygląda twoja sytuacja z silnikami. Czy masz nowy?
Nie wiem. Sądzę, że sprawdzamy, jakie będzie najlepsze rozwiązanie. Patrząc realistycznie, zapewne wrócimy do jednostki napędowej, której używałem wcześniej.
Jak generalnie zachowuje się samochód? Zespół mówił o dużych oponach czołowych...
Tak jest. Nie jest to niespodzianka, że są duże. Na Spa masz szansę z tym walczyć, jeśli masz potężną przewagę nad pozostałymi w zakrętach, ale w zakrętach też jesteśmy dość wolni. Po dodaniu sporych oporów, mówiąc delikatnie, mocno nas to spowalnia. Tracimy jeszcze więcej czasu, niż na innych torach, z powodu długich prostych.
Co możesz zrobić jutro, ruszając z końca stawki?
Nie wiem, co uda się zdobyć. Wszystko jest możliwe, ale niewiele więcej możemy zdziałać, patrząc na nasze tempo i czasy okrążeń. Nadzieja na więcej jest niewielka. Oczywiście jeśli pojawią się okazje, postaramy się je wykorzystać, ale w normalnych wyścigu na niewiele możemy liczyć.
Czy zmiany regulaminów na sezon 2021 pomogą Williamsowi?
Za daleko, aby o tym mówić. Z pewnością, jeśli liczby, które zobaczyliśmy są prawdziwe i odblokuje się możliwość trzymania się bliżej poprzedzającego bolidu, wszyscy na tym zyskają. Kierowcy, bo będą mieli znacznie więcej frajdy ze ścigania się z innymi, fani zobaczą lepszy spektakl, lepsze ściganie. Jedno jest pewne: w obecnych samochodach bardzo ciężko za kimś jechać. Nie tylko kierowcom, ale też oponom, bo tracisz więcej docisku i bardziej się ślizgasz, przez co jeszcze wzrasta temperatura opon i przyczepność spada jeszcze bardziej.
Czyli podobają ci się te zmiany?
Podoba mi się idea, ale nie jestem w stanie ocenić, czy to zadziała, czy nie. Od 2006 roku, odkąd byłem w F1, każda zmiana przepisów była podyktowana poprawą spektaklu... Jeśli FIA i Liberty osiągnął swój cel, będzie to wielki krok naprzód.
Jak poszły kwalifikacje?
George Russell: Zgodnie z oczekiwaniami. Trochę to frustrujące po mocnych występach na Węgrzech, gdy wracasz na tę pozycję. Jednak przed Węgrami wiedzieliśmy, że możemy o coś powalczyć, a przed przyjazdem tu wiedzieliśmy, że będą to wielkie zmagania. To kwestia dużych oporów na prostych. Nie tracimy aż tak wiele w zakrętach. Po prostu jesteśmy bardzo wolni na prostych, a jedziemy w konfiguracji z najmniejszym dociskiem. Niestety wciąż mamy spore opory. Dziwna sytuacja, bo zazwyczaj, gdy nie masz za dużo docisku to równocześnie opory nie są zbyt wielkie, ale to po prostu... część tego procesu. Przed nami dwa trudne weekendy, a potem się zrestartujemy w Singapurze.
Oczekujesz tego samego na Monzę?
George Russell: Tak. To będzie dla nas jeszcze trudniejszy weekend. Jest już jest. Próbowaliśmy czegoś dziś w treningu, aby zwiększyć docisk i pozbyć się trochę oporów na Monzę, ale szału nie będzie.
31.08.2019 godz. 18:45
...bardzo smutna wiadomość nadeszła z FIA... o godz.18:35 w wyniku obrażeń odniesionych w koszmarnym wypadku podczas I wyścigu F2 na Circuit de Spa-Francorchamps, w szpitalu zmarł francuski kierowca Anthoine Hubert... R.I.P. Anthoine...
31.08.2019 godz. 18:11"Now it’s important to evaluate what happened and move forward"— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 31, 2019
Check out our round-up of Saturday's #BelgianGP action
👇https://t.co/Z1gelSg6mX pic.twitter.com/agAxTaXI2z
31.08.2019 godz.17:26
...koszmarny wypadek podczas I wyścigu F2... nie wygląda to dobrze... poszkodowani Hubert, Correa i Sato...
Hele heftige crash tijdens F2 in Spa. 😮😢 Toevallig live gefilmd. pic.twitter.com/fwVmS67vLp— Marcel van Leest (@ThomasRutger) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 16:16
...kompletne wyniki trzeciej części kwalifikacyjnej...
31.08.2019 godz. 16:16BREAKING: Ferrari's Charles Leclerc takes pole for Sunday's Belgian Grand Prix, ahead of Sebastian Vettel (P2) and Lewis Hamilton (P3) ⏱️#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/bVqKaP7fWa— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
31.08.2019 godz.16:06
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 15:55
...kompletne wyniki drugiej części kwalifikacji...
31.08.2019 godz. 15:54ELIMINATED - Q2— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
11 Grosjean
12 Norris 📸
13 Stroll
14 Albon
15 Giovinazzi#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/i5PQyKeSnT
31.08.2019 godz.15:35
...Poczułem spadek mocy, nie wiedziałem co się dzieje, myślałem że to hybryda. Ale kiedy zobaczyłem dym w lusterkach wiedziałem, że to poważny problem. Nie wiem, co to znaczy dla całego Mercedesa...
Robert Kubica dla Sky Sports F1, 31.08.2019
...kompletne wyniki pierwszej części kwalifikacji w Belgii...
31.08.2019 godz. 15:30ELIMINATED - Q1— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
16 Gasly
17 Sainz 📸
18 Kvyat
19 Russell
Kubica (no time set)#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/Ev6KOTtuwr
31.08.2019 godz. 15:18
The Mercedes mechanics have done it 👏— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Lewis Hamilton is on track in Q1 after his heavy crash in final practice earlier 👀#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/qqssxSiQce
31.08.2019 godz. 15:16
...wznawiamy sesję Q na Circuit de Spa-Francorchamps...
GREEN LIGHT— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Back under way in Q1 at Spa
And everyone is KEEN 👀#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/KUwMfpVyDD
Smoke pouring from the back of Robert Kubica's @WilliamsRacing!— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) August 31, 2019
That's another Mercedes engine blown this weekend!
📺Live on Sky Sports F1
📱Live on the App and Sky Go: https://t.co/BFwOUmJQSn
💻Live blog: https://t.co/CkqLNAZAQx pic.twitter.com/Uxx9xTCkMl
31.08.2019 godz. 15:11
Unfortunately that was a short qualifying session for #RK88. We'll get the car back to the garage to assess the situation.— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 15:08
Flames at the rear of Kubica's car 😮— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
The marshals have extinguished it
We're still under a red flag early in Q1 #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/AAjNN2RfHA
31.08.2019 godz. 15:07
...koniec sesji kwalifikacyjnej dla Roberta... Red Flag...
RED FLAG— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Huge plumes of smoke coming from Robert Kubica's Williams
Session is halted with 12.59 to run in Q1#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/34HcG2vFNj
31.08.2019 godz. 15:01
...zaczynamy sesję kwalifikacyjną w Stavelot...
GREEN LIGHT🚦— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Strap yourselves in - qualifying at Spa is under way!
Follow all the drama with timings, live commentary and more >> https://t.co/LpbrMcOApM#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/7Kd0lb65hc
31.08.2019 godz. 14:59
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 14:52
In the Mercedes garage, they're still working away on Lewis Hamilton's car 👨🔧— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Less than ten minutes to go until Q1 ⏰#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/GLTbfpj6U2
31.08.2019 godz. 14:49
Right, who's ready for some F1 qualifying?— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
It's been a long four weeks since we last did this, in Hungary ⌛️
And it's a beauty of an afternoon for it at Spa 👀#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/GrAvtODpOy
31.08.2019 godz. 14:27
Great to have Sir Frank with the team this weekend in Belgium. He'll be following all the upcoming #Quali action from the garage #BelgianGP pic.twitter.com/RdAdA6f9Ds— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 13:26
Advantage @ScuderiaFerrari as they claim another 1-2 and Hamilton's session ends in the barriers— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Full report from final practice at Spa 👀#F1 #BelgianGP 🇧🇪 https://t.co/ztdyiv5cIl
31.08.2019 godz. 13:09
The moment final practice ended in the wall for Lewis Hamilton at Spa 💥#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/M6Ar5O0I36— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 13:09
Final tune up before #Quali is complete with George P18 and Robert P19 in #FP3 #BelgianGP pic.twitter.com/6f7L6pt7GH— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 13:05
...kompletne wyniki sesji FP3 na Circuit de Spa-Francorchamps...
31.08.2019 godz. 13:02
🏁 TOP 10 - END OF FP3 🏁— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
1 LEC
2 VET
3 BOT
4 RIC 📸
5 VER
6 PER
7 HAM
8 RAI
9 GIO
10 GAS#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/T5A5kpkj0D
31.08.2019 godz. 12:48
GREEN LIGHT🚦— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Track now open again after Hamilton's crash
Just over ten minutes to go in FP3#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/cYfxZywoP5
31.08.2019 godz. 12:43
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 12:34
...Red Flag...sesja stop...
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 12.28
...Bobby na telebimie w Fan Zone toru Spa-Francorchamps...
AnnieF1 |
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 12:01
...zaczynamy ostatni trening przed grand prix Belgii...
GREEN LIGHT: The pit lane is open and we're off and running in final practice!— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Lando Norris is quick out of the blocks and is first on track in FP3#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/nL9LXVYwhC
31.08.2019 godz. 11:59
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 11:46
...prognoza pogody na sesję FP3...
31.08.2019 godz. 10:00— Maciej Barszczak (@MacBarszczak) August 31, 2019
31.08.2019 godz. 09:19
Good morning from @circuitspa! Who's ready for #Quali day and where are you watching from? #BelgianGP pic.twitter.com/xDXnzYzB3t— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 31, 2019
GALERIA
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
Jerry Andre |
Simon Galloway |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |