Buongiorno Italia, buongiorno Monza... Formula 1 nabiera rozpędu... Przed nami drugi już wyścig po wakacyjnej przerwie. Kierowcy podczas nadchodzącego weekendu rywalizować będą na jednym z najszybszych torów całego cyklu... Czy Ferrari okaże się gościnne na swoim terenie? Jak na słynnej Monza wypadnie borykający się cały czas z wielkimi problemami zespół ROKiT Williams Racing.
Zapraszamy na relację z weekendu F1 w 'świątyni szybkości'. Zachęcamy do mocnego wsparcia Roberta Kubicy w jego 'domowy wyścigu' oraz kibicowania całemu zespołowi ROKiT Williams Racing podczas 14 rundy sezonu 2019...
Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing przed Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019
Monza jest jednym z moich ulubionych torów. To wyjątkowe miejsce, ponieważ osiągamy tutaj duże prędkości, z kilkoma mocnymi dohamowaniami w szykanach, szczególnie dotyczy to pierwszego sektora. To dla mnie szczególne miejsce. Zadebiutowałem tu w single-seaterach i sięgnąłem po pierwsze podium w F1. Na Monzie panuje świetna atmosfera - to wspaniały tor do ścigania. Spodziewam się wielu włoskich kibiców, którzy będą mnie dopingować
Robert Kubica przed Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019, 03.09.2019
Autodromo Nazionale Monza
Pirelli Motorsport Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 / Autodromo Nazionale Monza - Preview
Pirelli Motorsport Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 / Autodromo Nazionale Monza - Selected sets
Ostatni europejski wyścig sezonu 2019 odbędzie się na słynnym włoskim torze Monza. Układ toru wymusza ustawienia z niskim dociskiem aerodynamicznym i oznacza, że kierowcy będą potrzebowali czasu na przystosowanie się do dłuższych dystansów hamowania i mniejszej przyczepności. Wyprzedzanie jest relatywnie proste na Monzy i redukuje znaczenie kwalifikacji, zwiększając przy tym znaczenie zarządzania oponami podczas wyścigu. To wraz z unikalną naturą toru determinuje nasz piątkowy program, gdy będziemy przyglądać się naszemu balansowi oraz zużyciu opon pośrednich oraz wstępnemu ustawieniu auta na Monzę. Pirelli przywiozło na Monzę pośredni zestaw swoich mieszanek, a zatem o jeden stopień bardziej miękkie niż na Spa i taki sam jak na Hungaroring'u. Interesującym będzie zobaczyć, jak zachowują się nasi kierowcy i auta na tym wymagającym torze.
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Autodromo Nazionale Monza
Dave Robson przed Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019, 03.09.2019
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Autodromo Nazionale Monza
Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019
Piątek 06.09.2019
10:30 – 10:55 – studio / na żywo
10:55 – 12:30 – 1 trening / na żywo
12:35 – 13:00 – studio / na żywo
14:30 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:30 – 2 trening / na żywo
16:30 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:30 – 1 trening / powtórka
19:30 – 21:00 – 2 trening / powtórka
Sobota 07.09.2019
8:00 – 9:30 – 1 trening / powtórka
9:30 – 11:00 – 2 trening / powtórka
11:30 – 11:55 – studio / na żywo
11:55 – 13:00 – 3 trening / na żywo
13:00 – 13:30 – studio / na żywo
14:00 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:15 – kwalifikacje / na żywo
16:15 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:15 – kwalifikacje / powtórka
Niedziela 08.09.2019
12:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka
Poniedziałek 09.09.2019
9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)
Niedziela 08.09.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 – 1:00 – wyścig / powtórka
Wtorek 10.09. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera
Poniedziałek 09.09.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premieraAKTUALIZACJE
06.09.2019 godz. 21:18
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
06.09.2019 godz. 19:08
🗣️ "The pace is as expected, Monza is a very high-speed track and we are not the kings there. The car felt the best it has done all year, which is surprising as it is a circuit you normally struggle to get right straight away." - #RK88 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/rR29oPVMdw— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
06.09.2019 godz. 17:20
...i tradycyjnie już, wypowiedzi Roberta po piątku na Monza zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przegląd Sportowy...
Jak przebiegały przygotowania przy zmiennej pogodzie?
Piątek był zdominowany przez warunki na torze, choć i tak trochę dopisało nam szczęście, bo w drugiej sesji trochę pojeździliśmy po suchym torze. Kilka okrążeń, bo później już do końca kropiło, ale wystarczyło to, aby zobaczyć, jak się jeździ na gładkich oponach. Jak na pogodę w kratkę nie było jednak źle. Udało się przejechać trochę kółek.
Jak sprawowały się opony na mokry tor, bo niektórzy kierowcy narzekali, że nie były powtarzalne i ciężko było je doprowadzić do właściwej temperatury...
Tak. głównym problemem było to, że na okrążeniu mamy różne rodzaje asfaltu, więc i przyczepność się dość mocno zmienia. Szczególnie, gdy wjeżdżasz na bardziej nagumowane partie, może być zdradliwie. Dziś było widać w 1. treningu, że nie jeździło się łatwo, za to łatwo było popełniać błędy. Jeśli będzie padało dalej, czeka nas wielkie wyzwanie.
Czy patrząc na dzisiejsze treningi wolałbyś, żeby reszta weekendu była sucha, czy mokra?
Jest mi to obojętne. Jeździliśmy dziś we wszystkich warunkach, więc przynajmniej poczuliśmy, jak samochód może się sprawować na mokrym, jak na suchym torze, a jak w warunkach mieszanych. Ogólnie nie wygląda to źle, choć zgodnie z oczekiwaniami także tu brakuje nam tempa.
Piątek był zdominowany przez warunki na torze, choć i tak trochę dopisało nam szczęście, bo w drugiej sesji trochę pojeździliśmy po suchym torze. Kilka okrążeń, bo później już do końca kropiło, ale wystarczyło to, aby zobaczyć, jak się jeździ na gładkich oponach. Jak na pogodę w kratkę nie było jednak źle. Udało się przejechać trochę kółek.
Jak sprawowały się opony na mokry tor, bo niektórzy kierowcy narzekali, że nie były powtarzalne i ciężko było je doprowadzić do właściwej temperatury...
Tak. głównym problemem było to, że na okrążeniu mamy różne rodzaje asfaltu, więc i przyczepność się dość mocno zmienia. Szczególnie, gdy wjeżdżasz na bardziej nagumowane partie, może być zdradliwie. Dziś było widać w 1. treningu, że nie jeździło się łatwo, za to łatwo było popełniać błędy. Jeśli będzie padało dalej, czeka nas wielkie wyzwanie.
Czy patrząc na dzisiejsze treningi wolałbyś, żeby reszta weekendu była sucha, czy mokra?
Jest mi to obojętne. Jeździliśmy dziś we wszystkich warunkach, więc przynajmniej poczuliśmy, jak samochód może się sprawować na mokrym, jak na suchym torze, a jak w warunkach mieszanych. Ogólnie nie wygląda to źle, choć zgodnie z oczekiwaniami także tu brakuje nam tempa.
Cezary Gutowski |
Na mokrym jednak dość szybko znalazłeś rytm, a warunki były dziś bardzo trudne. Dużo obrotów...
Nie było łatwo. Warunki bardzo się zmieniały. Nawet w drugiej części drugiego treningu też pokropiło w ostatnim sektorze. Jak na Monzę jednak było całkiem OK Feeling w aucie był całkiem niezły, co jest dziwne, bo na tym torze z reguły powinien być gorszy, tymczasem był najlepszy w tym sezonie. Coś jest nie halo jest (śmiech).
Wygląda trochę tak, że im mniej potrzeba docisku aerodynamicznego, tym lepiej dla ciebie, czy może mniej zależy od docisku właśnie...
My akurat mamy taki sam docisk, jak dawniej. Nie jest tak, że jest go mniej.
Czy zmienne warunki mogą wam pomóc?
Czy ja wiem. Proste są wciąż długie i także w deszczu prędkości maksymalne są ważne. Mając bolid szybki w zakrętach, na mokrym torze możesz trochę zyskać, ale my nie jesteśmy także królami zakrętów. Było tak, jak się spodziewałem zarówno na suchym, jak i mokrym torze.
Na Monzie dostałeś w końcu nową kierownicę. Jak się sprawuje?
Gdyby była taka, jak miała być, to pewnie by mi pomagała, ale niestety nie jest.
Nie było łatwo. Warunki bardzo się zmieniały. Nawet w drugiej części drugiego treningu też pokropiło w ostatnim sektorze. Jak na Monzę jednak było całkiem OK Feeling w aucie był całkiem niezły, co jest dziwne, bo na tym torze z reguły powinien być gorszy, tymczasem był najlepszy w tym sezonie. Coś jest nie halo jest (śmiech).
Wygląda trochę tak, że im mniej potrzeba docisku aerodynamicznego, tym lepiej dla ciebie, czy może mniej zależy od docisku właśnie...
My akurat mamy taki sam docisk, jak dawniej. Nie jest tak, że jest go mniej.
Czy zmienne warunki mogą wam pomóc?
Czy ja wiem. Proste są wciąż długie i także w deszczu prędkości maksymalne są ważne. Mając bolid szybki w zakrętach, na mokrym torze możesz trochę zyskać, ale my nie jesteśmy także królami zakrętów. Było tak, jak się spodziewałem zarówno na suchym, jak i mokrym torze.
Na Monzie dostałeś w końcu nową kierownicę. Jak się sprawuje?
Gdyby była taka, jak miała być, to pewnie by mi pomagała, ale niestety nie jest.
06.09.2019 godz. 16:34
...kompletne wyniki sesji FP2 na Monza...
06.09.2019 godz. 16:31The weather did its best to get in the way, but plenty of valuable running completed at @Autodromo_Monza on Friday 🏁— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
More work to do tonight ahead of Saturday, with #RK88 ending #FP2 P19, and #GR63 P20.#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/QKIMyTUNii
06.09.2019 godz. 16:05
Just under 30 minutes left in the session. Getting back to it as the rain continues to fall lightly in #FP2 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/a25v7Jzys4— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
06.09.2019 godz. 15:26
Did you know?@WilliamsRacing are the only constructor to not suffer a race retirement this year— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
The hard work continues 💪#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/OYkRTZyXo0
Getting in our first dry running of the weekend...as the rain clouds loom overheard ☁️— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
The team pushing on with the run plan at present 👌#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/2EwJcCq1Ap
06.09.2019 godz. 15:01
GREEN LIGHT: We're under way in second practice at Monza 🚦— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
Follow FP2 with live commentary, timings and more >> https://t.co/MddmLh2Nm7#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/HDDSbVuhdD
06.09.2019 godz. 13:03
.@F1 nabiera we wrześniu wyraźnego przyspieszenia! Kilka dni temu emocjonowaliśmy się pojedynkiem w Belgii, tymczasem już za dwa dni przeniesiemy się na legendarną włoską Monzę! 🏎️ Przeczytajcie, jakie wspomnienia związane z tym torem ma Robert #Kubica.https://t.co/07gLUGMSOV pic.twitter.com/F2dnFvq12o— ORLEN Team (@TeamORLEN) September 6, 2019
06.09.2019 godz. 12:35
...kompletne wyniki sesji FP1 we Włoszech...
06.09.2019 godz. 12:32P17 for #RK88, P18 for #GR63 in a thrice disrupted #FP1 🏁— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
Despite the interruptions, lots of evaluation work completed by the team 👊#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/Ilj2pwTMbU
06.09.2019 godz. 12:30
W ten weekend Grand Prix #F1 przenosi się do Włoch🏁 Na legendarnej Monzy kierowcy osiągają prędkości rzędu 350 km/h – to najszybszy tor w stawce! Robert #Kubica często podkreśla, że jest to jego ulubione GP, tu po raz pierwszy stanął na podium F1. Kibicujemy! #RK88 #ItalianGP pic.twitter.com/1SSq4jlE1D— ORLEN (@PKN_ORLEN) September 6, 2019
06.09.2019 godz. 12:26
Staying on the inters, #RK88 & #GR63 head out for their final laps in #FP1#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/9Qwt2dlT8m— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
06.09.2019 godz. 11:53
Okay, fourth time's the charm!— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
We're green again in #FP1 after the third red flag of the session 🚩#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/EYm8yFBPFv
06.09.2019 godz. 11:44
Green light! 🚦— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
FP1 restarts at Monza, with 45 minutes to go#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/Yi7O96MTrG
06.09.2019 godz. 11:38
"Red flag. Back to the box, boys."— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
Very tricky conditions out there at present 🚩#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/XovDJw2GHZ
06.09.2019 godz. 11:02
GREEN LIGHT! 🚦— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
Romain Grosjean is the first driver out in FP1 at Monza
Follow FP1 with live commentary, timings and more >> https://t.co/MddmLgLbXx#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/W8ny3Rz7AC
06.09.2019 godz. 10:51
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
06.09.2019 godz. 09:24
Good morning, @Autodromo_Monza 👋— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 6, 2019
Patiently waiting to take to this immense track for #FP1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/bs6sEMZIrF
05.09.2019 godz. 21:40
Coming soon...#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/xrGYr5goO0— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 21:25
When in Italy, do as the Italians do 🍝#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/FyjXTyUVCN— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 19:27
Here are all your session times for the #ItalianGP weekend ⏰ pic.twitter.com/Q8MH9RI0ah— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 18:48
"This track is really amazing to drive."— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 5, 2019
Hear more from #RK88 ahead of the weekend 👇#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/Gshn2Je9Mp
05.09.2019 godz. 16:53
Signing & selfie time! 🖊🤳#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/ZgkR0Y3DKc— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 16:10
...czwartkowe wypowiedzi Roberta z Monzazebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przeglądu Sportowego...
Robert, wracamy do miejsca, które dla Ciebie zawsze było bardzo szczęśliwe...
Tak. To naprawdę fajne miejsce i spektakularny tor do jazdy. Dużo szybkich sekcji i ostrego hamowania. Zawsze było to dla mnie przychylne miejsce, z którego wywiozłem fajne wspomnienia. Naprawdę cieszę się, że tu jestem.
Nie tylko sama Monza, ale też Włochy to dla Ciebie szczególne miejsce. Tu startowałeś już w kartingu i często stu bywasz.
Z pewnością Włochy były dużą częścią mojej kariery nie tylko w kartingu. Tu dorastałem. Potem ścigałem się z włoskimi ekipami w Formule Renault i Formule 3, więc w moim sportowym życiu jest wiele włoskich epizodów, co jest naprawdę fajne. Miałem wielkie szczęście, że zawsze znajdowałem dobrych ludzi, którzy mi wiele pomagali, szczególnie tu. Po raz pierwszy byłem tu w latach dziewięćdziesiątych na gokartowym wyścigu długodystansowym. Przejeżdżaliśmy przez pit-lane na główną prostą. Miałem może 14 lat. Mój pierwszy start na Monzie.
Czy nie czujesz się czasami bardziej Włochem, niż Polakiem? Miejscowi fani Cię kochają!
To zapewne dlatego, że bardzo dobrze mówię po włosku i przez wiele lat byłem kojarzony, jako osoba często widywana w padoku - nie tylko w Formule 1, ale też w poprzednich kategoriach. Mam tu więc wielu przyjaciół i wielu fanów. To dla mnie naprawdę miłe miejsce.
Ale to przez nich często nazywają Cię 'Kubika', zamiast 'Kubica'!
Tak. Taki jest powód. Przez wiele lat, gdy się ścigałem, nikt nie mówił na mnie 'Kubica'. Zawsze nazywali mnie 'Kubika'. To brzmi szybciej, więc zostawiłem to tak, jak było.
Kolejny tor, na którym ważne są prędkości maksymalne. Czy czeka cię kolejny ciężki weekend?
Tak sądzę, choć prognozy pogody wskazują, że możemy dostać trochę pomocy. Nie są stabilne. Zobaczymy, ale z pewnością nie będzie to miejsce, w którym nasz samochód będzie mocniejszy, niż na innych torach. Duże opory czołowe to nie jest punkt, w którym jesteśmy szczególnie mocni. Widzieliśmy to już na Spa i w przeszłości. Nie jest to więc jeden z tych wyścigów, których wyczekiwaliśmy. Prawdopodobnie odstępy między samochodami będą mniejsze, bo tak to generalnie działa na torze Monza, ale jeśli chodzi o nasze prędkości maksymalne i opory aerodynamiczne, niewiele to zmieni. Damy z siebie wszystko, ale będzie nam ciężko.
Monza to tor, na którym ogromną rolę odgrywa moc, a ty straciłeś w Belgii nowy silnik. Jak wygląda twoja sytuacja przed tym wyścigiem?
Nie jest idealna. Będę musiał używać mojego drugiego w tym roku silnika, który już ma za sobą sześć wyścigów i nie jest to najnowsza specyfikacja.
Monza to byłby dobry tor, aby zainstalować nowy silnik, ponad limit. Lepszy od Singapuru...
Zapewne, bo to najbardziej wrażliwy na moc tor w kalendarzu. Starasz się mieć tu jak najlepszy silnik. Jeśli chodzi o kary, niewiele to zmieni, ponieważ tak czy inaczej jesteśmy na końcu stawki, ale sytuacja nie jest idealna.
A czemu nie zmienią ci silnika?
Nie wiem. To nie zależy tylko od nas.
Jakie jest twoje najlepsze wspomnienie z Monzy?
Z pewnością pierwsze podium w mojej karierze, w moim trzecim starcie w Formule 1, tu na Monzie, było najlepsze - nie tyle, jeśli chodzi o mój występ, co raczej atmosferę. Kompletnie nieoczekiwane. To był jeden z najwspanialszych momentów nie tylko tu, ale w całej mojej karierze.
Z twoje zwycięstwo na Monzie?
Moje zwycięstwo?
Tak! Wygrałeś tu!
Tak, ale nie w Formule 1, więc to się nie liczy.
Było jednak imponujące. Pokonałeś Rossiego, wyprzedzając go na ostatnim odcinku specjalnym - tak, jak byś czekał z pokazaniem swojego prawdziwego tempa do ostatniej chwili...
Nie taki był powód, ale jesteśmy tu, aby rozmawiać o Formule 1, a nie o rajdach.
Czy to jest dla ciebie takie domowe Grand Prix, skoro spędzasz tak wiele czasu we Włoszech?
Nie czuję się tu, jak w domu, ale czuję się tu bardzo dobrze. Spędzałem tu wiele czasu już w przeszłości. Naprawdę lubię tu przyjeżdżać, ze względu na atmosferę. Unikalne miejsce, jeśli chodzi o jazdę bolidem. Może obecne samochody są tu trochę mniej wyjątkowe, ale w przeszłości, z silnikami V8 było niesamowicie. Bolidy kompletnie zmieniano specjalnie na tej jeden wyścig. Teraz, przy nowych torach w kalendarzu, jak Baku, gdzie też bardzo mocno się rozpędzasz przed pierwszym zakrętem, nie jest to aż tak wyjątkowe miejsce, ale wciąż jazda tu bolidem F1 to miłe uczucie.
Trwa ustalanie składów na przyszły rok. Jak wygląda twoja obecna sytuacja, jeśli chodzi o rozmowy z zespołami?
Mam jasną wizję, co jest możliwe, a co nie i co chciałbym robić. Wcześniej czy później zapadną decyzje i gdy zapadną, pojawią się informacje, co będę robił w przyszłym roku, a czego nie będę.
Czy uważasz, że zrobiłeś wystarczająco dużo, aby zasłużyć na kolejny sezon w F1?
Nie wiem, ale - jak powiedziałem - najpierw trzeba zaczekać na moją decyzję, co chcę robić w przyszłym roku, dla siebie, a potem sprawdzimy, jakie są możliwości.
Po wydarzeniach na Spa, Formuła 1 przygląda się poszczególnym zakrętom, strefo ucieczki. Czy masz własne przemyślenia w tym temacie?
Po pierwsze chcę powiedzieć, że przez ostatnich 20 lat FIA wykonała naprawdę niesamowitą pracę nad bezpieczeństwem. Miałem naprawdę poważny wypadek w 2007 roku i prawdopodobnie, gdybym mu uległ 5 czy 10 lat wcześnie, to by mnie tu już nie było, ale wciąż motorsport, to niestety sport ryzykowny i często o tym zapominamy. Niestety to, co wydarzyło się na Spa, przypomina nam o tym ryzyku. Można analizować różne scenariusze, ale FIA wykonuje naprawdę fantastyczną robotę, jeśli chodzi o poziom bezpieczeństwa nie tylko w bolidach, ale też na torach wyścigowych. Oczywiście ryzyko to jest niestety element tej gry. Nigdy nie będzie wystarczająco bezpiecznie. Trudno opracować każdy możliwy scenariusz. To, co się zdarzyło, było bardzo niefortunne, ale to część tego sportu.
05.09.2019 godz. 15:03
#F1 - Round 14 of the 2019 FIA @F1 World Championship sees teams and drivers travel to @Autodromo_Monza, the mythical temple of speed, home of the #ItalianGP 🇮🇹https://t.co/hOsO0dZIQp pic.twitter.com/8PAotIiToW— FIA (@fia) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 14:54
Media Day, Monza style 🎤#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/MnVfhKq6eg— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 14:25
...Mam wyraźną wizję tego, co jest możliwe i tego, co jest niemożliwe. Wiem, co chciałbym robić. Prędzej czy później zostaną podjęte decyzje, a następnie ogłoszenie tego, co mógłbym robić i czego nie będę robił w przyszłym sezonie...
...Miejsce fajne i miłe wspomnienia, ale weekend będzie dla nas trudny. Może pogoda pomoże, ale nie jest to tor, który odpowiada naszemu samochodowi. Pojadę ze starym silnikiem, który przejechał 6 GP...
Mikołaj Sokół |
...Miejsce fajne i miłe wspomnienia, ale weekend będzie dla nas trudny. Może pogoda pomoże, ale nie jest to tor, który odpowiada naszemu samochodowi. Pojadę ze starym silnikiem, który przejechał 6 GP...
Robert Kubica, Autodromo Nazionale Monza, 05.09.2019
05.09.2019 godz. 14:05
...Przyzwyczaiłem się, że nazywali mnie tu 'Kubika', zamiast 'Kubica'. 'Kubika' brzmi szybciej. Na Monza czeka nas kolejny trudny weekend, choć mogą nam sprzyjać prognozy pogody...
Robert Kubica, Autodromo Nazionale Monza, 05.09.2019
Cezary Gutowski |
“See you soon in @f1 paddock,” says Robert Kubica to the competitors of the upcoming @fiakarting World Championship in #Alaharma, Finland. pic.twitter.com/uosNUqFPv8— FIA (@fia) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 13:48
Jeden samochód (#Kubica) już po kontroli technicznej, drugi jeszcze w proszku – w obu skrzydła z dużym dociskiem, George ma przygotowaną starszą wersję podłogi #ElevenF1 pic.twitter.com/Zj0KXMHbSA— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 13:43
An incredible circuit, where the past quite literally meets the present. It's good to be back at @Autodromo_Monza 🙌#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/dwDxm2pqsY— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 11:34
Pod garażem Williamsa. Samochód George’a jeszcze w proszku (odłączona skrzynia biegów i tylne skrzydło), u Roberta odpalono już silnik. To będzie kolejny niełatwy weekend, biorąc pod uwagę opór FW42 #ElevenF1 #Kubica pic.twitter.com/JnzgBGtOtw— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) September 5, 2019
05.09.2019 godz. 10:00
...przynajmniej w tej klasyfikacji Williams walczy jak za dawnych lat...
.@WilliamsRacing are right behind @redbullracing in the #DHL Fastest Pit Stop Award. The battle is set to continue in the #ItalianGP. #DHLF1 #F1— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) September 5, 2019
➡️All pit stop times: https://t.co/J27YVFsufC pic.twitter.com/Pj4EegWePv
04.09.2019 godz. 19:22
...Monza 'jedzie' dalej z cyrkiem F1...
BREAKING: Monza will remain on the F1 race calendar until at least 2024! #ItalianGP 🇮🇹 #F1https://t.co/Sz0rQHTNDL— Formula 1 (@F1) September 4, 2019
Cezary Gutowski |
Automovilismo TE |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
James Moy |
James Moy |
Albert Fabrega |
Alessandro Sala |
mgp |
ams |