czwartek, 24 października 2019

Formula 1 Gran Premio de México 2019 [aktualizacje, zdjęcia]

             Buenos dias Mexico, bienvenidos a Autódromo Hermanos Rodríguez... Przed nami 18 runda FIA Formula 1 World Championship 2019 i debiut Roberta Kubicy oraz jego kolegi zespołowego George'a Russell'a na przebudowanym obiekcie w stolicy Meksyku... Dla kogo, tym razem, wizyta w deszczowym Meksyku okaże się szczęśliwa? Co dalej z zespołem Sir Franka Williamsa...
            Zapraszamy na relację z 'motorsportowej salsy' w Mexico City zachęcając gorąco do wspierania Roberta Kubicy i kibicowania całemu zespołowi ROKiT Williams Racing podczas całego  weekendu na torze imienia braci Rodríguez...


Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing przed Formula 1 Gran Premio de México 2019

Nie mogę się doczekać wyjazdu do Mexico City. Miałem okazję poprowadzić bolid tam przed przebudową tego toru, więc teraz jazda będzie dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. To wyjątkowe miejsce, bo będziemy się ścigać na bardzo dużych wysokościach, więc poziom docisku jest znacznie niższy ze względu na gęstość powietrza. Przed pierwszym treningiem oddam samochód Nicholasowi, więc będę musiał bardzo szybko wszystko przyswoić podczas drugiego treningu.
Robert Kubica przed Formula 1 Gran Premio de México 2019, 22.10.2019

Harmonogram Formula 1 Gran Premio de México 2019

Autódromo Hermanos Rodríguez

Po wprowadzeniu nowej koncepcji przedniego skrzydła do Suzuki, w piątek spędzimy czas na ukończeniu dalszych testów i gromadzeniu danych. Nicholas wykonał bardzo dobrą robotę za każdym razem, gdy prowadził samochód w tym sezonie, i czekamy na jego powrót i uzyskanie wrażenia na temat najnowszych aktualizacji.
Dave Robson przed Formula 1 Gran Premio de México 2019, 22.10.2019

Pirelli Motorsport Formula 1 Gran Premio de México 2019 / Mexico City - Preview

Pirelli Motorsport Formula 1 Gran Premio de México 2019 / Mexico City - Selected sets

...Jeśli nie ma miejsc w F1, a ja chcę się ścigać, to znaczy, że w roku 2020 niekoniecznie muszę być w F1. Nie trzeba tego tłumaczyć. Dużo mówiliśmy o rozwijaniu. Orlen również poza granicami Polski się rozwija i zwiększa znaczenie swojej marki. Mam nadzieję, że małą cegiełkę do tego przyłożyłem...
Robert Kubica podczas briefingu prasowego w siedzibie PKN Orlen, Warszawa, 22.10.2019

Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Autódromo Hermanos Rodríguez

Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing

Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Gran Premio de México 2019

Piątek 25.10.2019
16:30 – 16:55 – studio / na żywo
16:55 – 18:30 – 1 trening / na żywo
18:35 – 19:00 – studio / na żywo
20:30 – 20:55 – studio / na żywo
20:55 – 21:30 – 2 trening / na żywo
21:30 – 22:00 – studio / na żywo

Sobota 26.10.2019
16:30 – 16:55 – studio / na żywo
16:55 – 18:00 – 3 trening / na żywo
18:30 – 19:00 – studio / na żywo
19:00 – 19:55 – studio / na żywo
19:55 – 21:15 – kwalifikacje / na żywo
21:15 – 22:00 – studio / na żywo

Niedziela 27.10.2019
18:30 – 19:10 – parada kierowców / na żywo
19:10 – 20:05 – studio / na żywo
20:05 – 22:10 – wyścig / na żywo
22:10 – 23:00 – studio / na żywo

Poniedziałek 28.10.2019
21:00 – 21:30 – #ElevenF1


Niedziela 27.10.2019
20:00 – 21:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo

Wtorek 29.10. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera


Poniedziałek 28.10.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premiera

AKTUALIZACJE

25.10.2019 godz. 01:41

25.10.2019 godz. 01:28

25.10.2019 godz. 01:22

25.10.2019 godz. 00:33

25.10.2019 godz. 00:24

25.10.2019 godz. 23:45

               ...komplet wypowiedzi Roberta po piątkowym treningu na Autódromo Hermanos Rodríguez zebrany przez niezawodnego w takich sytuacjach Cezarego Gutowskiego z redakcji Przegląd Sportowy i Onet.pl...

Jak się jeździło w 2. treningu?
Nie było łatwo. Ciężkie warunki oraz duża wysokość nad poziomem morza sprawiają, że tracimy dużo docisku aerodynamicznego, jak i wszyscy. Asfalt też nie jest za bardzo przyczepny, także ogólnie przyczepność była słaba. Dużo się ślizgaliśmy. Bardziej była to walka o to, żeby się ślizgać jak najmniej. Wolne zakręty same z siebie są już bardzo wolne, ale przy bardzo niskiej przyczepności jazda w nich jest bolesna. Na szybkich zakrętach też brakuje nam przyczepności. Wszyscy są w tej samej sytuacji. Nie da się zmienić wysokości, ale jako że nasz punkt wyjścia jest jeszcze niższy, to cierpimy na tym bardziej. Od początku wiedzieliśmy jednak, że będzie nam tu ciężko.

Czy sprawdzałeś nowe komponenty i byłeś w stanie porównać ze starszymi?
Nie, używałem tylko tego skrzydła, które testowałem w Japonii.

Czy te komponenty pozostaną w samochodzie jutro?
Tak sądzę. Taki jest plan. Teraz już oba samochody mają nowe przednie skrzydło, więc zapewne tak będzie.

Czy tak jak w Japonii z nowym skrzydłem miałeś lepsze wyczucie auta?
Nie, nie miałem, bo nie robiłem porównania ze starym skrzydłem i jeździmy po torze, na którym jest 25% mniej docisku, więc feeling nie może być tak dobry, jak w Japonii.

Jak ci się podoba ten tor? (TVP)
Z reguły lubisz tory, po których szybko jeździsz, ale u nas z tym różnie bywa w tym roku. Przy braku przyczepności w wolnych zakrętach jest to bardziej męczarnia, niż jazda.

Co z pogodą?
Myślę że każdego dnia będzie podobna. Jest jakieś ryzyko deszczu, szczególnie po południu. Już dziś zobaczyliśmy, że w nocy popadało o tor strasznie długo wysychał, także jest spore ryzyko, że jeśli popada w nocy, a takie są prognozy, to jutro rano warunki nie będą najlepsze.

Na ile kosztowna była strata pierwszego treningu? (Eleven Sports)
Straciłem trochę okrążeń i pewne informacje zebrałem dopiero w drugiej sesji. Jakaś strata jest. rano warunki nie było dobre, ale też nie były aż tak złe. Bardzo możliwe, że tak będzie tez jutro, jeśli popada w nocy.

25.10.2019 godz. 23:22

25.10.2019 godz. 23:07

25.10.2019 godz. 22:50

Wrażenia? Takie jak się spodziewałem. Nie jest rewelacyjnie. Ślizgamy się i mamy bardziej walkę o to, by tego nie robić. W wolnych zakrętach strasznie brakuje nam przyczepności. Na szybkich zresztą też. Było wiadome, że będzie nam tu trudniej. Frajda jest wtedy, gdy jedzie się szybko. Chciałem powiedzieć "za…". W tym roku jest tej szybkiej jazdy nieco mniej w naszym przypadku. Asfalt i pozycja w jakiej się znajdujemy, mam na myśli położenie toru, robią swoje. Mamy 25 proc. mniej docisku niż zwykle. Oczywiście dotyczy to wszystkich w F1, ale a my startujemy z niższego pułapu, więc mamy go jeszcze mniej...
James Moy
Na pewno to nie jest tak, że to mniej boli. Jeśli się nie jeździ i traci okrążenia, to nie ma się informacji. Mogłem je uzyskać dopiero w drugim treningu. O poranku warunki nie były dobre, ale też nie były takie złe. One mogą być w sobotę podobne, bo może padać deszcz, więc to też ma znaczenie.
Robert Kubica po piątku na Autódromo Hermanos Rodríguez, 25.10.2019

25.10.2019 godz. 22:46

25.10.2019 godz. 22:46

25.10.2019 godz. 22:42

25.10.2019 godz.  22:35

                   ...kompletne wynikisesji FP2 w Mexico City...
25.10.2019 godz. 22:33

25.10.2019 godz. 22:33

25.10.2019 godz. 22:14

25.10.2019 godz. 22:04

25.10.2019 godz. 22:00

               ...jest 'szybko', bardzo szybko, na Autódromo Hermanos Rodríguez... Ferrari pokazuje moc...
25.10.2019 godz. 21:48

25.10.2019 godz. 21:45

                  ...sytuacja na półmetku drugiego treningu w Meksyku...
25.10.2019 godz. 21:29

25.10.2019 godz. 21:29

25.10.2019 godz. 21:20

25.10.2019 godz. 21:17

25.10.2019 godz. 21:03

25.10.2019 godz. 21:03

25.10.2019 godz. 21:00

25.10.2019 godz. 20:55

25.10.2019 godz. 20:50

                   ...i prognoza pogody na sesję FP2 odF1 Official...
25.10.2019 godz. 19:11

25.10.2019 godz. 18:34

             ...wyniki pierwszego treningu w Mexico City, niestety (zapisy kontraktowe) bez odpoczywającego Roberta Kubicy...
25.10.2019 godz. 18:32

25.10.2019 godz. 18:32

25.10.2019 godz. 18:03

25.10.2019godz. 17:58

25.10.2019 godz. 17:06

25.10.2019 godz. 17:00

25.10.2019 godz. 16:20

25.10.2019 godz. 16:16

25.10.2019 godz. 16:01

25.10.2019 godz. 15:22

25.10.2019 godz. 09:15

               ...świetny wywiad Pani Anny Ziobroń Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN Orlen S.A. dla Magazynu Media & Marketing Polska...

Gdy myślimy o PKN Orlen w kontekście marketingu sportowego, pierwsze skojarzenia to sporty motorowe i lekkoatletyka. Które dyscypliny sportowe są strategiczne w komunikacji marketingowej koncernu i dlaczego? 
Nasza strategia jest spójna z charakterem koncernu. Sporty motorowe to dla nas najbardziej naturalny obszar zaangażowania, który wynika z profilu firmy. Na tym polu jesteśmy obecni od 20 lat, czyli od powstania Orlen Teamu, i rozszerzamy ten projekt o kolejne dyscypliny i kolejnych zawodników. W tym roku weszliśmy w świat Formuły 1, rozpoczęliśmy też współpracę z Żużlową Reprezentacją Polski i wciąż obserwujemy inne dziedziny motosportu. Z drugiej strony jesteśmy największą polską firmą i dlatego chcemy wspierać reprezentacje narodowe w dyscyplinach, które przyciągają kibiców, cieszą się pozytywnym odbiorem społecznym i przynoszą medale. Dlatego jesteśmy zaangażowani m.in. w lekkoatletykę czy siatkówkę na poziomie reprezentacyjnym. Przy tej skali zaangażowania musimy myśleć o sporcie w sposób kompleksowy. Jednym z filarów naszej strategii sponsoringowej jest także promowanie sportu amatorskiego i pomoc w kształtowaniu młodych talentów, dlatego nasze obecne umowy ze związkami i klubami sportowymi bardzo mocno uwzględniają ten aspekt. Zachęcamy Polaków do aktywności fizycznej i promujemy zdrowy tryb życia, a organizacja chociażby Narodowego Święta Biegania, tj. Orlen Warsaw Marathon, jest tego najlepszym przykładem.

Robert Kubica ogłosił zakończenie współpracy z ROKiT Williams Racing. Czy to oznacza także zakończenie współpracy z PKN Orlen?
Od początku deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem Orlen Teamu. Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN Orlen a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1. Zaangażowanie Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN Orlen silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Sponsoring motosportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. Przypomnę – PKN Orlen posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej. Swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych. 
Media & Marketing
Niezależnie od tego, jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy w F1, wielu strategów marketingowych, z którymi rozmawiamy, uważa, że działania sponsoringowe wokół tego zawodnika to majstersztyk – Lotos go wypromował, a Orlen przejął i wspiera – i jego, i jego team. Po co Kubicy jest Orlen – wiemy. Ale po co Kubica Orlenowi?
Współpraca PKN Orlen z Robertem Kubicą to nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce, ale także w budowaniu globalnego zasięgu naszej marki. Powrót Roberta do Formuły 1 śledziły miliony osób i jest to w pewnym sensie gotowy materiał na scenariusz filmowy. Dzięki temu, że jesteśmy obecni w Formule 1, możemy budować swoją rozpoznawalność na strategicznych dla nas rynkach za granicą, pamiętając o tym, że produkty Grupy Orlen dostępne są w ponad 100 krajach na całym świecie. Współpraca z Kubicą przynosi nam też wymierne korzyści biznesowe. Robert na szeroką skalę jest zaangażowany w nasze działania marketingowe. Badania ARC Rynek i Opinia wskazują, że aż 72% respondentów deklaruje wsparcie dla polskiego kierowcy podczas wyścigów, niezależnie od jego wyników. Robert Kubica jest bardzo znany i aż 3/4 osób przyznaje, że kierowca budzi ich sympatię. Te badania przekładają się pozytywnie na postrzeganie marki. Duże grono kierowców na rynku polskim w przeprowadzonych przez nas badaniach deklaruje, że dzięki wsparciu Roberta Kubicy będzie traktować nasze stacje jako te „pierwszego wyboru”. Kubica to wciąż jedyny Polak w Formule 1 cieszący się wielką popularnością, o czym świadczą tłumy polskich kibiców na Hungaroring podczas Grand Prix Węgier.

Działania wokół Kubicy można też rozpatrywać w kategorii „rozgrzewki” przed fuzją PKN Orlen – Grupa Lotos. Jak może zmienić się strategia marketingowa koncernu po fuzji?
Na razie jest zdecydowanie za wcześnie, by mówić o szczegółach zmiany strategii w kontekście planowanej fuzji. Jest to ogromne przedsięwzięcie, do którego należy się gruntownie przygotować. To przecież gigantyczny projekt wymagający ogromnego zaangażowania setek osób, współpracy z instytucjami unijnymi, przygotowania tysięcy stron dokumentów. Na razie najważniejsza jest finalizacja tej transakcji, czekamy na ostateczne rozwiązania w sprawie tego procesu. Dopiero później będzie można rozmawiać o konkretach. Niewątpliwie jest to jednak szansa rozwoju dla obydwu spółek, również w zakresie sponsoringu.

Cały wywiad Pani Anny Ziobroń Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN Orlen S.A. dla MM&MP przeczytacie tutaj: Nieustannie budujemy Dream Team

25.10.2019 godz. 07:15

...Uważam, że gdy w Singapurze  ogłosiłem swoją decyzję o odejściu z Williamsa, jasno powiedziałem jaki jest mój cel. Z tego co wiem, Günther Steiner nie jest w stanie zaoferować mi ścigania w F1...
James Moy
...Można zaangażować się do innej roli w F1. Jednak dla mnie najważniejsze jest zupełnie coś innego. Ściganie. Gdy rozwiążę ten temat, będę oglądał się na inne dostępne opcje...
 Robert Kubica dla Motorsport Week, Mexico City 24.10.2019

25.10.2019 godz. 05:16

25.10.2019 godz. 00:25

24.10.2019 godz. 23:00

Rozmawiamy o roli kierowcy testowego w naszym zespole. Musimy też jeszcze rozwinąć symulator. Jesteśmy w przyzwoitym punkcie, ale należy postawić kolejny krok.  Z pewnością jest on (Kubica) jednym z najbardziej wykwalifikowanych kierowców do tego. Właśnie o tym dyskutujemy.
James Moy
Nie możemy pracować tylko na torze wyścigowym, gdzie wiemy co się wydarzy. Musimy także wsiąść do symulatora, aby zobaczyć, jak możemy uniknąć kłopotów. Wszyscy nasi kierowcy pracujący w symulatorze spędzili też czas w samochodzie, ponieważ musieli porównać dane. W przeciwnym razie taka robota nie ma sensu.
Günther Steiner Team Principal HAAS F1 Team, Mexico City, 24.20.2019
24.10.2019 godz. 22:20

...Nie chodziło o to, że nie dostałem tego przedniego skrzydła. Chodziło raczej o to, jak to się odbyło. Myślę, że jestem w tym biznesie od bardzo dawna i wiem, jak to działa, ale czasami wystarczyłaby po prostu otwarta rozmowa. Wszyscy jesteśmy jednak profesjonalistami i idziemy dalej z właściwym podejściem. Na torze nigdy nie mieliśmy wielkich problemów w naszych kontaktach. Oczywiście Rosja i Japonia nie były idealne, ale trzeba zrozumieć, że cały sezon nie jest łatwy i musimy dawać z siebie wszystko z tym, co mamy i to zrobimy. 
James Moy
Nie sądzę, żeby było napięcie. Sytuacja nie jest łatwa. Mam dobre relacje z zespołem. Na pewno jeden epizod nie wpływa na relacje z ludźmi, z którymi pracuję. Nie sądzę, że relacja jest w jakikolwiek sposób inna niż była. Mam duży szacunek dla ludzi, którzy pracują, żeby to się udało. Czasami narzędzia, które mamy, nas ograniczają, ale jest jak jest i pewnie dlatego, że wiem, jaka jest sytuacja, mam jeszcze więcej szacunku, że się nie poddają i naprawdę wykonują świetną pracę, biorąc pod uwagę to, co mamy.
James Moy
Może mu się śniłem? Mam nadzieję, że nie, życzę mu lepszych snów.  Oczywiście czas ucieka, więc trzeba się zbliżać do rozwiązań, ale zajmie to jeszcze trochę czasu. Kilka rzeczy musi się znaleźć na właściwym miejscu i muszą się ze sobą połączyć, ale wygląda to całkiem dobrze. Oczywiście jeszcze nie wszystko jest rozwiązane, ale jesteśmy na dobrej drodze.
Robert Kubica dla portalu Onet.pl i Przeglądu Sportowego, Mexico City, 24.10.2019

24.10.2019 godz. 21:10

24.10.2019 godz. 20:10

                 ...'thursday impression'...
24.10.2019 godz. 17:35

                  ...tymczasem na Autódromo Hermanos Rodríguez...
24.10.2019 godz. 17:32

24.10.2019  godz. 17:30

24.10.2019 godz. 17:10

24.10.2019 godz. 16:37

24.10.2019 godz. 16:19

                  ...takie rzeczy...

24.10.2019 godz. 12:19

                  ...czyżby... będzie się działo...

24.10.2019 godz. 10:00

              ...chociaż tutaj zapowiadają się emocje do samego końca sezonu... mechanikom zespołu Roberta życzymy powodzenia...

23.10.2019 godz. 20:20

            ...zespół Renault Sport Formula 1 Team wykluczony z wyników Grand Prix Japonii po proteście złożonym przez zespół Lawrence'a Stroll'a (SportPesa Racing Point F1Team)...
23.10.2019 godz.20:10

                ...Kanadyjczyk Nicholas Latifi wystąpi w sesji FP1 w Meksyku... rezerwowy kierowca ekipy Williams'a zastąpi w pierwszym treningu naszego Roberta Kubicę...
ZDJĘCIA

Cezary Gutowski
Cezary Gutowski
Nestor Carreto
Nestor Carreto
James Moy
James Moy