Buenos dias Mexico, bienvenidos a Autódromo Hermanos Rodríguez... Przed nami 18 runda FIA Formula 1 World Championship 2019 i debiut Roberta Kubicy oraz jego kolegi zespołowego George'a Russell'a na przebudowanym obiekcie w stolicy Meksyku... Dla kogo, tym razem, wizyta w deszczowym Meksyku okaże się szczęśliwa? Co dalej z zespołem Sir Franka Williamsa...
Zapraszamy na relację z 'motorsportowej salsy' w Mexico City zachęcając gorąco do wspierania Roberta Kubicy i kibicowania całemu zespołowi ROKiT Williams Racing podczas całego weekendu na torze imienia braci Rodríguez...
Nie mogę się doczekać wyjazdu do Mexico City. Miałem okazję poprowadzić bolid tam przed przebudową tego toru, więc teraz jazda będzie dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. To wyjątkowe miejsce, bo będziemy się ścigać na bardzo dużych wysokościach, więc poziom docisku jest znacznie niższy ze względu na gęstość powietrza. Przed pierwszym treningiem oddam samochód Nicholasowi, więc będę musiał bardzo szybko wszystko przyswoić podczas drugiego treningu.
Robert Kubica przed Formula 1 Gran Premio de México 2019, 22.10.2019
Autódromo Hermanos Rodríguez
Po wprowadzeniu nowej koncepcji przedniego skrzydła do Suzuki, w piątek spędzimy czas na ukończeniu dalszych testów i gromadzeniu danych. Nicholas wykonał bardzo dobrą robotę za każdym razem, gdy prowadził samochód w tym sezonie, i czekamy na jego powrót i uzyskanie wrażenia na temat najnowszych aktualizacji.
Dave Robson przed Formula 1 Gran Premio de México 2019, 22.10.2019
Pirelli Motorsport Formula 1 Gran Premio de México 2019 / Mexico City - Selected sets
...Jeśli nie ma miejsc w F1, a ja chcę się ścigać, to znaczy, że w roku 2020 niekoniecznie muszę być w F1. Nie trzeba tego tłumaczyć. Dużo mówiliśmy o rozwijaniu. Orlen również poza granicami Polski się rozwija i zwiększa znaczenie swojej marki. Mam nadzieję, że małą cegiełkę do tego przyłożyłem...
...Jeśli nie ma miejsc w F1, a ja chcę się ścigać, to znaczy, że w roku 2020 niekoniecznie muszę być w F1. Nie trzeba tego tłumaczyć. Dużo mówiliśmy o rozwijaniu. Orlen również poza granicami Polski się rozwija i zwiększa znaczenie swojej marki. Mam nadzieję, że małą cegiełkę do tego przyłożyłem...
Robert Kubica podczas briefingu prasowego w siedzibie PKN Orlen, Warszawa, 22.10.2019
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Autódromo Hermanos Rodríguez
Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Gran Premio de México 2019
Piątek 25.10.2019
16:30 – 16:55 – studio / na żywo
16:55 – 18:30 – 1 trening / na żywo
18:35 – 19:00 – studio / na żywo
20:30 – 20:55 – studio / na żywo
20:55 – 21:30 – 2 trening / na żywo
21:30 – 22:00 – studio / na żywo
Sobota 26.10.2019
16:30 – 16:55 – studio / na żywo
16:55 – 18:00 – 3 trening / na żywo
18:30 – 19:00 – studio / na żywo
19:00 – 19:55 – studio / na żywo
19:55 – 21:15 – kwalifikacje / na żywo
21:15 – 22:00 – studio / na żywo
Niedziela 27.10.2019
18:30 – 19:10 – parada kierowców / na żywo
19:10 – 20:05 – studio / na żywo
20:05 – 22:10 – wyścig / na żywo
22:10 – 23:00 – studio / na żywo
Poniedziałek 28.10.2019
21:00 – 21:30 – #ElevenF1
Niedziela 27.10.2019
20:00 – 21:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
Wtorek 29.10. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera
Poniedziałek 28.10.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premieraAKTUALIZACJE
25.10.2019 godz. 01:41
💬 #NL40: "It was a very busy session, I ran a completely different programme to George, we got a lot done and the team was happy with the data that we gathered."— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
Full Friday practice report 👉 https://t.co/molsFXFRTq#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/8i8Op9WQAn
25.10.2019 godz. 01:28
💬 #RK88: "It wasn't an easy afternoon, as the conditions plus the high altitude mean that we lose quite a lot of downforce."— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
Full Friday practice report 👉 https://t.co/molsFXFRTq#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/p7HJ7Fg7NW
25.10.2019 godz. 01:22
💬#GR63: "There were a few positives to take away from today; our high fuel pace seemed relatively good and we gathered some more data this morning back-to-backing the front wings, so that was encouraging."— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
Full Friday practice report 👉 https://t.co/molsFXFRTq#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/1rpwFicr76
25.10.2019 godz. 00:33
"The altitude in Mexico makes managing the cars quite difficult but, with both cars running different programmes, we were able to complete several useful tests which will help us on Sunday."— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
Full Friday practice report from the #MexicoGP 👇
25.10.2019 godz. 00:24
— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 23:45
...komplet wypowiedzi Roberta po piątkowym treningu na Autódromo Hermanos Rodríguez zebrany przez niezawodnego w takich sytuacjach Cezarego Gutowskiego z redakcji Przegląd Sportowy i Onet.pl...
Jak się jeździło w 2. treningu?
Nie było łatwo. Ciężkie warunki oraz duża wysokość nad poziomem morza sprawiają, że tracimy dużo docisku aerodynamicznego, jak i wszyscy. Asfalt też nie jest za bardzo przyczepny, także ogólnie przyczepność była słaba. Dużo się ślizgaliśmy. Bardziej była to walka o to, żeby się ślizgać jak najmniej. Wolne zakręty same z siebie są już bardzo wolne, ale przy bardzo niskiej przyczepności jazda w nich jest bolesna. Na szybkich zakrętach też brakuje nam przyczepności. Wszyscy są w tej samej sytuacji. Nie da się zmienić wysokości, ale jako że nasz punkt wyjścia jest jeszcze niższy, to cierpimy na tym bardziej. Od początku wiedzieliśmy jednak, że będzie nam tu ciężko.
Czy sprawdzałeś nowe komponenty i byłeś w stanie porównać ze starszymi?
Nie, używałem tylko tego skrzydła, które testowałem w Japonii.
Czy te komponenty pozostaną w samochodzie jutro?
Tak sądzę. Taki jest plan. Teraz już oba samochody mają nowe przednie skrzydło, więc zapewne tak będzie.
Czy tak jak w Japonii z nowym skrzydłem miałeś lepsze wyczucie auta?
Nie, nie miałem, bo nie robiłem porównania ze starym skrzydłem i jeździmy po torze, na którym jest 25% mniej docisku, więc feeling nie może być tak dobry, jak w Japonii.
Jak ci się podoba ten tor? (TVP)
Z reguły lubisz tory, po których szybko jeździsz, ale u nas z tym różnie bywa w tym roku. Przy braku przyczepności w wolnych zakrętach jest to bardziej męczarnia, niż jazda.
Co z pogodą?
Myślę że każdego dnia będzie podobna. Jest jakieś ryzyko deszczu, szczególnie po południu. Już dziś zobaczyliśmy, że w nocy popadało o tor strasznie długo wysychał, także jest spore ryzyko, że jeśli popada w nocy, a takie są prognozy, to jutro rano warunki nie będą najlepsze.
Na ile kosztowna była strata pierwszego treningu? (Eleven Sports)
Straciłem trochę okrążeń i pewne informacje zebrałem dopiero w drugiej sesji. Jakaś strata jest. rano warunki nie było dobre, ale też nie były aż tak złe. Bardzo możliwe, że tak będzie tez jutro, jeśli popada w nocy.
25.10.2019 godz. 23:22
Czym są dla ciebie starty w jednej z nawiększych ikon F1?— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) October 25, 2019
RK: Historia niewiele znaczy, gdy się ścigasz. Jak to ująłeś, to ikona, ale musimy żyć teraźniejszością. Chciałbym, aby Williams był choć w połowie tym, czym był. Byłoby znacznie łatwiej, a osiągi byłyby znacznie lepsze. pic.twitter.com/zmhv9HkWIy
25.10.2019 godz. 23:07
Here's what we've seen so far, but don't fret the #F1esta is far from over! #MexicanGP #Fit4F1 pic.twitter.com/eCnssu5Zsn— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 22:50
Wrażenia? Takie jak się spodziewałem. Nie jest rewelacyjnie. Ślizgamy się i mamy bardziej walkę o to, by tego nie robić. W wolnych zakrętach strasznie brakuje nam przyczepności. Na szybkich zresztą też. Było wiadome, że będzie nam tu trudniej. Frajda jest wtedy, gdy jedzie się szybko. Chciałem powiedzieć "za…". W tym roku jest tej szybkiej jazdy nieco mniej w naszym przypadku. Asfalt i pozycja w jakiej się znajdujemy, mam na myśli położenie toru, robią swoje. Mamy 25 proc. mniej docisku niż zwykle. Oczywiście dotyczy to wszystkich w F1, ale a my startujemy z niższego pułapu, więc mamy go jeszcze mniej...
James Moy |
Na pewno to nie jest tak, że to mniej boli. Jeśli się nie jeździ i traci okrążenia, to nie ma się informacji. Mogłem je uzyskać dopiero w drugim treningu. O poranku warunki nie były dobre, ale też nie były takie złe. One mogą być w sobotę podobne, bo może padać deszcz, więc to też ma znaczenie.
Robert Kubica po piątku na Autódromo Hermanos Rodríguez, 25.10.2019
25.10.2019 godz. 22:46
- Bardzo się ślizgamy. Na wolnych zakrętach to bolesne. Spodziewaliśmy się tu trudnego weekendu i faktycznie taki się zapowiada - mówi Robert Kubica.— Aldona Marciniak (@AldonaMarciniak) October 25, 2019
A @CezaryGutowski spytał George'a jak się jeździ na tej wysokości.
- Teraz inni czują jak to jest z tak małą przyczepnością...
😉 pic.twitter.com/iPTiqnMD8W
25.10.2019 godz. 22:46
Spytałem Georgea, na ile różni się jazda bolidami na tym torze, skoro wszyscy kierowcy popełniali tak wiele błędów: „teraz widzą, jak to jest jeździć z taką przyczepnością, jaką my mamy przez cały rok” - zaśmiał się George 😂 pic.twitter.com/R3fn8205Cy— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 22:42
Fast corner + losing the back end = a one-way trip to the barrier 💥— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
Alex Albon only got 5⃣ timed laps in second practice 😕#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/zspEaczm1k
25.10.2019 godz. 22:35
...kompletne wynikisesji FP2 w Mexico City...
Friday's running comes to a close 🏁— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
Plenty of data to evaluate from today's running and we'll be back on Saturday for FP3 & Quali.#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/WIIIyI3O84
25.10.2019 godz. 22:33
🏁 TOP TEN (END OF FP2) 🏁— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
Vettel
Verstappen
Leclerc
Bottas
Hamilton
Kvyat
Gasly
Sainz
Hulkenberg
Norris#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/gooaNwppt8
25.10.2019 godz. 22:14
A Haas on the graass 👀— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
Magnussen is the latest driver to take an off-track excursion#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/T8r8H9450M
25.10.2019 godz. 22:04
Pushing on with the workload. Fewer than 30 minutes remaining in Friday's running ⏰#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/PT1d9EEEUX— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 22:00
...jest 'szybko', bardzo szybko, na Autódromo Hermanos Rodríguez... Ferrari pokazuje moc...
25.10.2019 godz. 21:48Just over 40 minutes running left in the day and both drivers head out on track as they push on with their programmes 👉#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/LaZNR6HJ6B— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 21:45
...sytuacja na półmetku drugiego treningu w Meksyku...
25.10.2019 godz. 21:29That famous Mexico City traffic...#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/8HEF1Gn01c— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 21:29
🚦 LIGHTS OUT! 🚦— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
We're back to green, with around a quarter of the grid taking part in a mini-start at the end of the pit lane
Full marks for synchronisation 😎#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/Mep9eHvpWp
25.10.2019 godz. 21:20
Both cars back in the garage as we're under a red flag 🚩#GR63 and #RK88 ready and waiting to go out once we go green 🚦#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/W5Z1fkBqPG— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 21:17
🚩 RED FLAG 🚩— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
Albon is in the wall at Turn 7 💥
He appears to be fine - same can't be said about his RB15 😬#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/EBhsq5ce5W
25.10.2019 godz. 21:03
And we're go with FP2! Lots more work to get through in this 90 minute session.#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/Eve4xF2R1O— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 21:03
🚦 FP2 is gooooooo 🚦— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
Those Alfas aren't hanging about!
Timing and live text >> https://t.co/MddmLh2Nm7#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/YROi6rpdU0
25.10.2019 godz. 21:00
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 20:55
Ready and set to get his first taste of this @mexicogp layout, #RK88 is back in the car for FP2 👍#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/0OJgIkQmVT— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 20:50
...i prognoza pogody na sesję FP2 odF1 Official...
25.10.2019 godz. 19:11Out of the stadium 🏟️ ...and into the wall 😩— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
Lance Stroll had a slightly shorter FP1 than planned#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/r1sU4WMMWH
25.10.2019 godz. 18:34
...wyniki pierwszego treningu w Mexico City, niestety (zapisy kontraktowe) bez odpoczywającego Roberta Kubicy...
25.10.2019 godz. 18:32Chequered flag on FP1 🏁— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
Despite the mixed conditions, lots of valuable work completed by #GR63 & #NL40 as they run different specs on different test programmes.#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/bCRjODDsoo
25.10.2019 godz. 18:32
🏁 FP1 = Done 🏁— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
Your top 10...
Hamilton
Leclerc
Verstappen
Albon
Bottas
Vettel
Sainz
Gasly
Kvyat
Giovinazzi#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/7ZP5OWhwmk
25.10.2019 godz. 18:03
🚩 RED FLAG 🚩— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
Problems for @lance_stroll - he's into the barriers at the final turn 💥
The Canadian manages to get going again but heads straight back to the pits#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/yKXVTMnEtK
25.10.2019godz. 17:58
Our #FP1 session has just got a lot better with a special delivery of Pirelli-themed Mexican sweet treats! Many thanks to @ReposteriaDF! #MexicanGP pic.twitter.com/zZDJOgtBGn— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 17:06
👋 Hello from Mexico City!— Formula 1 (@F1) October 25, 2019
🚥 FP1 GREEN LIGHT 🚥
Live text commentary and timings >> https://t.co/n7sXojqp4r #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/s2unrmEfkm
25.10.2019 godz. 17:00
Both sides of the garage all set 👌— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
Who else is ready for the @mexicogp weekend to get underway? #MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/U8MxDSMPZt
25.10.2019 godz. 16:20
Russell i Latifi rozpoczną FP1 z czujnikami aerodynamicznymi za przednimi kołami. Williams ma do dyspozycji dwa eksperymentalne przednie skrzydła i dwa standardowe. Samochód Latifiego/RK ma podłogę i części aerodynamiczne przed sekcjami bocznymi w starej specyfikacji #ElevenF1 pic.twitter.com/8oMQFY1hHy— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 16:16
#MexicanGP potrafi być nieprzewidywalne! A to za sprawą toru #F1 położonego aż 2240 m n.p.m. Na takiej wysokości powietrze jest rzadsze, aerodynamika płata figle, nawet opony mogą się kurczyć. To także wyzwanie dla kondycji kierowców. Robert, trzymamy kciuki! #RK88 #WeAreRacing pic.twitter.com/GGqfSHwmlo— ORLEN (@PKN_ORLEN) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 16:01
One hour until we kick off track action here in Mexico City! @NicholasLatifi will be in the car for #FP1, his first time back behind the wheel of the FW42 since Spa. #MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/5FJL78Yl9S— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 15:22
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 09:15
...świetny wywiad Pani Anny Ziobroń Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN Orlen S.A. dla Magazynu Media & Marketing Polska...
Gdy myślimy o PKN Orlen w kontekście marketingu sportowego, pierwsze skojarzenia to sporty motorowe i lekkoatletyka. Które dyscypliny sportowe są strategiczne w komunikacji marketingowej koncernu i dlaczego?
Gdy myślimy o PKN Orlen w kontekście marketingu sportowego, pierwsze skojarzenia to sporty motorowe i lekkoatletyka. Które dyscypliny sportowe są strategiczne w komunikacji marketingowej koncernu i dlaczego?
Nasza strategia jest spójna z charakterem koncernu. Sporty motorowe to dla nas najbardziej naturalny obszar zaangażowania, który wynika z profilu firmy. Na tym polu jesteśmy obecni od 20 lat, czyli od powstania Orlen Teamu, i rozszerzamy ten projekt o kolejne dyscypliny i kolejnych zawodników. W tym roku weszliśmy w świat Formuły 1, rozpoczęliśmy też współpracę z Żużlową Reprezentacją Polski i wciąż obserwujemy inne dziedziny motosportu. Z drugiej strony jesteśmy największą polską firmą i dlatego chcemy wspierać reprezentacje narodowe w dyscyplinach, które przyciągają kibiców, cieszą się pozytywnym odbiorem społecznym i przynoszą medale. Dlatego jesteśmy zaangażowani m.in. w lekkoatletykę czy siatkówkę na poziomie reprezentacyjnym. Przy tej skali zaangażowania musimy myśleć o sporcie w sposób kompleksowy. Jednym z filarów naszej strategii sponsoringowej jest także promowanie sportu amatorskiego i pomoc w kształtowaniu młodych talentów, dlatego nasze obecne umowy ze związkami i klubami sportowymi bardzo mocno uwzględniają ten aspekt. Zachęcamy Polaków do aktywności fizycznej i promujemy zdrowy tryb życia, a organizacja chociażby Narodowego Święta Biegania, tj. Orlen Warsaw Marathon, jest tego najlepszym przykładem.
Robert Kubica ogłosił zakończenie współpracy z ROKiT Williams Racing. Czy to oznacza także zakończenie współpracy z PKN Orlen?
Od początku deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem Orlen Teamu. Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN Orlen a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1. Zaangażowanie Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN Orlen silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Sponsoring motosportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. Przypomnę – PKN Orlen posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej. Swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.
Robert Kubica ogłosił zakończenie współpracy z ROKiT Williams Racing. Czy to oznacza także zakończenie współpracy z PKN Orlen?
Od początku deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem Orlen Teamu. Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN Orlen a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1. Zaangażowanie Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN Orlen silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Sponsoring motosportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. Przypomnę – PKN Orlen posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej. Swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.
Media & Marketing |
Niezależnie od tego, jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy w F1, wielu strategów marketingowych, z którymi rozmawiamy, uważa, że działania sponsoringowe wokół tego zawodnika to majstersztyk – Lotos go wypromował, a Orlen przejął i wspiera – i jego, i jego team. Po co Kubicy jest Orlen – wiemy. Ale po co Kubica Orlenowi?
Współpraca PKN Orlen z Robertem Kubicą to nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce, ale także w budowaniu globalnego zasięgu naszej marki. Powrót Roberta do Formuły 1 śledziły miliony osób i jest to w pewnym sensie gotowy materiał na scenariusz filmowy. Dzięki temu, że jesteśmy obecni w Formule 1, możemy budować swoją rozpoznawalność na strategicznych dla nas rynkach za granicą, pamiętając o tym, że produkty Grupy Orlen dostępne są w ponad 100 krajach na całym świecie. Współpraca z Kubicą przynosi nam też wymierne korzyści biznesowe. Robert na szeroką skalę jest zaangażowany w nasze działania marketingowe. Badania ARC Rynek i Opinia wskazują, że aż 72% respondentów deklaruje wsparcie dla polskiego kierowcy podczas wyścigów, niezależnie od jego wyników. Robert Kubica jest bardzo znany i aż 3/4 osób przyznaje, że kierowca budzi ich sympatię. Te badania przekładają się pozytywnie na postrzeganie marki. Duże grono kierowców na rynku polskim w przeprowadzonych przez nas badaniach deklaruje, że dzięki wsparciu Roberta Kubicy będzie traktować nasze stacje jako te „pierwszego wyboru”. Kubica to wciąż jedyny Polak w Formule 1 cieszący się wielką popularnością, o czym świadczą tłumy polskich kibiców na Hungaroring podczas Grand Prix Węgier.
Działania wokół Kubicy można też rozpatrywać w kategorii „rozgrzewki” przed fuzją PKN Orlen – Grupa Lotos. Jak może zmienić się strategia marketingowa koncernu po fuzji?
Na razie jest zdecydowanie za wcześnie, by mówić o szczegółach zmiany strategii w kontekście planowanej fuzji. Jest to ogromne przedsięwzięcie, do którego należy się gruntownie przygotować. To przecież gigantyczny projekt wymagający ogromnego zaangażowania setek osób, współpracy z instytucjami unijnymi, przygotowania tysięcy stron dokumentów. Na razie najważniejsza jest finalizacja tej transakcji, czekamy na ostateczne rozwiązania w sprawie tego procesu. Dopiero później będzie można rozmawiać o konkretach. Niewątpliwie jest to jednak szansa rozwoju dla obydwu spółek, również w zakresie sponsoringu.
Współpraca PKN Orlen z Robertem Kubicą to nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce, ale także w budowaniu globalnego zasięgu naszej marki. Powrót Roberta do Formuły 1 śledziły miliony osób i jest to w pewnym sensie gotowy materiał na scenariusz filmowy. Dzięki temu, że jesteśmy obecni w Formule 1, możemy budować swoją rozpoznawalność na strategicznych dla nas rynkach za granicą, pamiętając o tym, że produkty Grupy Orlen dostępne są w ponad 100 krajach na całym świecie. Współpraca z Kubicą przynosi nam też wymierne korzyści biznesowe. Robert na szeroką skalę jest zaangażowany w nasze działania marketingowe. Badania ARC Rynek i Opinia wskazują, że aż 72% respondentów deklaruje wsparcie dla polskiego kierowcy podczas wyścigów, niezależnie od jego wyników. Robert Kubica jest bardzo znany i aż 3/4 osób przyznaje, że kierowca budzi ich sympatię. Te badania przekładają się pozytywnie na postrzeganie marki. Duże grono kierowców na rynku polskim w przeprowadzonych przez nas badaniach deklaruje, że dzięki wsparciu Roberta Kubicy będzie traktować nasze stacje jako te „pierwszego wyboru”. Kubica to wciąż jedyny Polak w Formule 1 cieszący się wielką popularnością, o czym świadczą tłumy polskich kibiców na Hungaroring podczas Grand Prix Węgier.
Działania wokół Kubicy można też rozpatrywać w kategorii „rozgrzewki” przed fuzją PKN Orlen – Grupa Lotos. Jak może zmienić się strategia marketingowa koncernu po fuzji?
Na razie jest zdecydowanie za wcześnie, by mówić o szczegółach zmiany strategii w kontekście planowanej fuzji. Jest to ogromne przedsięwzięcie, do którego należy się gruntownie przygotować. To przecież gigantyczny projekt wymagający ogromnego zaangażowania setek osób, współpracy z instytucjami unijnymi, przygotowania tysięcy stron dokumentów. Na razie najważniejsza jest finalizacja tej transakcji, czekamy na ostateczne rozwiązania w sprawie tego procesu. Dopiero później będzie można rozmawiać o konkretach. Niewątpliwie jest to jednak szansa rozwoju dla obydwu spółek, również w zakresie sponsoringu.
Cały wywiad Pani Anny Ziobroń Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN Orlen S.A. dla MM&MP przeczytacie tutaj: Nieustannie budujemy Dream Team
25.10.2019 godz. 07:15
...Uważam, że gdy w Singapurze ogłosiłem swoją decyzję o odejściu z Williamsa, jasno powiedziałem jaki jest mój cel. Z tego co wiem, Günther Steiner nie jest w stanie zaoferować mi ścigania w F1...
James Moy |
...Można zaangażować się do innej roli w F1. Jednak dla mnie najważniejsze jest zupełnie coś innego. Ściganie. Gdy rozwiążę ten temat, będę oglądał się na inne dostępne opcje...
Robert Kubica dla Motorsport Week, Mexico City 24.10.2019
25.10.2019 godz. 05:16
"I was here last year and the atmosphere was really great."#RK88 looks ahead to the #MexicoGP weekend 🇲🇽 pic.twitter.com/k7xGwXqb7c— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 25, 2019
25.10.2019 godz. 00:25
We've got those all-important session times ahead of this weekend's action at the @mexicogp ⏰#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/htbRKwskp4— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 24, 2019
24.10.2019 godz. 23:00
Rozmawiamy o roli kierowcy testowego w naszym zespole. Musimy też jeszcze rozwinąć symulator. Jesteśmy w przyzwoitym punkcie, ale należy postawić kolejny krok. Z pewnością jest on (Kubica) jednym z najbardziej wykwalifikowanych kierowców do tego. Właśnie o tym dyskutujemy.
James Moy |
Nie możemy pracować tylko na torze wyścigowym, gdzie wiemy co się wydarzy. Musimy także wsiąść do symulatora, aby zobaczyć, jak możemy uniknąć kłopotów. Wszyscy nasi kierowcy pracujący w symulatorze spędzili też czas w samochodzie, ponieważ musieli porównać dane. W przeciwnym razie taka robota nie ma sensu.
Günther Steiner Team Principal HAAS F1 Team, Mexico City, 24.20.2019
24.10.2019 godz. 22:20
...Nie chodziło o to, że nie dostałem tego przedniego skrzydła. Chodziło raczej o to, jak to się odbyło. Myślę, że jestem w tym biznesie od bardzo dawna i wiem, jak to działa, ale czasami wystarczyłaby po prostu otwarta rozmowa. Wszyscy jesteśmy jednak profesjonalistami i idziemy dalej z właściwym podejściem. Na torze nigdy nie mieliśmy wielkich problemów w naszych kontaktach. Oczywiście Rosja i Japonia nie były idealne, ale trzeba zrozumieć, że cały sezon nie jest łatwy i musimy dawać z siebie wszystko z tym, co mamy i to zrobimy.
James Moy |
Nie sądzę, żeby było napięcie. Sytuacja nie jest łatwa. Mam dobre relacje z zespołem. Na pewno jeden epizod nie wpływa na relacje z ludźmi, z którymi pracuję. Nie sądzę, że relacja jest w jakikolwiek sposób inna niż była. Mam duży szacunek dla ludzi, którzy pracują, żeby to się udało. Czasami narzędzia, które mamy, nas ograniczają, ale jest jak jest i pewnie dlatego, że wiem, jaka jest sytuacja, mam jeszcze więcej szacunku, że się nie poddają i naprawdę wykonują świetną pracę, biorąc pod uwagę to, co mamy.
Może mu się śniłem? Mam nadzieję, że nie, życzę mu lepszych snów. Oczywiście czas ucieka, więc trzeba się zbliżać do rozwiązań, ale zajmie to jeszcze trochę czasu. Kilka rzeczy musi się znaleźć na właściwym miejscu i muszą się ze sobą połączyć, ale wygląda to całkiem dobrze. Oczywiście jeszcze nie wszystko jest rozwiązane, ale jesteśmy na dobrej drodze.
Robert Kubica dla portalu Onet.pl i Przeglądu Sportowego, Mexico City, 24.10.2019
24.10.2019 godz. 21:10
A sunnies sort of media day 😎#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/z9SGUxsEjy— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 24, 2019
24.10.2019 godz. 20:10
...'thursday impression'...
24.10.2019 godz. 17:35
...tymczasem na Autódromo Hermanos Rodríguez...
24.10.2019 godz. 17:32— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 24, 2019
24.10.2019 godz. 17:30
If you build it, they will come. One of the most striking aspects of the @mexicogp circuit is the complex that goes right through a former baseball stadium. It’s where the crowds come in their thousands. #Fit4F1 pic.twitter.com/MBAI1f6W89— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 24, 2019
24.10.2019 godz. 17:10
You never know what you're going to bump into around the corner 🦎— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 24, 2019
A one of a kind paddock here in Mexico ❤️#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/XCvzLXeBkB
24.10.2019 godz. 16:37
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 24, 2019
24.10.2019 godz. 16:19
...takie rzeczy...
Who was your favourite Sauber driver pairing? 27 #F1 seasons with some incredible drivers, but which year had the ones you loved the most? Feel free to respond with any year, we could only fit so many of them in this picture!@alfaromeoracing #GetCloser #TBT pic.twitter.com/WMmCWumLgt— Sauber Esports (@SauberEsports) October 24, 2019
24.10.2019 godz. 12:19
...czyżby... będzie się działo...
Mexico promises pleasant temperatures... but there's a high chance of rain! 👀🌧️— Formula 1 (@F1) October 24, 2019
Here's what to expect at the Autodromo Hermanos Rodriguez 👇#MexicanGP 🇲🇽 #F1https://t.co/yJ9ToAHfGw
24.10.2019 godz. 10:00
...chociaż tutaj zapowiadają się emocje do samego końca sezonu... mechanikom zespołu Roberta życzymy powodzenia...
Presenting the most exciting decider of the 2019 @F1 season! Just two points separate @redbullracing and @WilliamsRacing in the #DHL Fastest Pit Stop Award. Will the #MexicoGP see the lead change hands? #DHLF1— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 24, 2019
➡️All #F1 pit stop times: https://t.co/PY5mTPKeCM pic.twitter.com/sNbgMia8sD
23.10.2019 godz. 20:20
...zespół Renault Sport Formula 1 Team wykluczony z wyników Grand Prix Japonii po proteście złożonym przez zespół Lawrence'a Stroll'a (SportPesa Racing Point F1Team)...
23.10.2019 godz.20:10
...Kanadyjczyk Nicholas Latifi wystąpi w sesji FP1 w Meksyku... rezerwowy kierowca ekipy Williams'a zastąpi w pierwszym treningu naszego Roberta Kubicę...
ZDJĘCIACezary Gutowski |
Cezary Gutowski |
Nestor Carreto |
Nestor Carreto |
James Moy |
James Moy |