sobota, 21 grudnia 2019

Było parę nocy, które przepłakałem... [aktualizacje, zdjęcia]

            Niezwykle ciekawa i poruszająca rozmowa z Robertem Kubicą ukazała się na antenie TVP 1. W programie AlarmTVP nasz kierowca w bardzo szczerej i osobistej rozmowie z Justyną Szubert-Kotomską opowiedział o świętach, dzieciach, kibicach, a także o swojej walce o powrót do ścigania po wypadku w Ronde di Andora 2011...
            W programie o Robercie i jego historii mówili również  Artur Kubica - ojciec Roberta oraz Cezary Gutowski z redakcji Przegląd Sportowy i portalu Onet.pl.

...Było parę nocy, które przepłakałem. 20 lat pasji, zabawy, pracy zmieniło się w trakcie jednej sekundy. Było sporo walki, z samym sobą, akceptacji samego siebie. Musiałem się też rehabilitować umysłowo. Punktem zwrotnym był moment, gdy uświadomiłem sobie, że nadal mogę robić te same rzeczy tylko inaczej...


...Jestem człowiekiem, który prowadzi samotny styl życia z ograniczoną liczbą ludzi wokół siebie. Była jedna ważna osoba przy mnie w tamtym trudnym okresie. Sporo jej zawdzięczam. W takich chwilach zaczynasz doceniać pewne rzeczy. Mój wypadek i to co się wydarzyło ponad osiem lat temu, miało duży wpływ na moją osobę. Dużo zmienił. Stałem się bardziej czuły. Więcej widzę rzeczy, obok których wcześniej przechodziłem obojętnie... 
...Lubię dzieci, a czym starszy się robię tym bardziej. Jednak z czegoś trzeba zrezygnować przy takin stylu życia. Dlatego nie mam dzieci. Ale kto wie, może w niedługiej przyszłości będę miał swoje...
...Życzę wszystkim wesołych świąt, spokojnych świąt ponieważ to jest najważniejsze, pozdrawiam wszystkich kibiców, pozdrawiam Julkę ido zobaczenia w... w przyszłym roku...

Cała rozmowę z Robertem Kubicą obejrzycie tutaj: Robert Kubica w programie Alarm TVP

AKTUALIZACJE

23.12.2019 godz. 11:00

                  ...Charles Leclerc z Ferrari do 2024 roku... Gratulacje...
23.12.2019 godz. 08:25

...To, co zrobił Robert, pokazuje, ile jesteśmy w stanie zrobić umysłem - to są zresztą jego słowa. Rzeczy, które decydują o tym, kto jakim jest kierowcą - sądzę, że tego żaden wypadek czy obrażania nie są w stanie zabrać. Mam tutaj na myśli bystrość, wyczucie, wiedzę. Williams z tego nie skorzystał, bo po prostu nie potrafili się tym zająć. To jest zespół, w którym tak naprawdę nie ma zarządzania i są na to wyraźne dowody z oficjalnych rozmów z ludźmi z ekipy. Najlepszym przykładem było zamieszanie z przednim skrzydłem w Japonii, gdzie nieobecna była Claire Williams, która przyznała później, że nie wiedziała, co się dzieje na torze. Jest osobą pełniącą funkcję szefa zespołu. Nikt się nad nią nie pastwi, ale stwierdzamy fakty...
Mikołaj Sokół w rozmowie z Mateuszem Brożyną z portalu Polskie Radio24.pl, 22.12.2019 

Zapis całej rozmowy możecie przeczytać tutaj: Williams nie skorzystał z jego wiedzy... 

22.12.2019 godz. 21:30

                ...Robert Kubica na 8 miejscu w rankingu największych osobowości świata wyścigów ostatniej dekady. Ranking na łamach portalu AutoWeek opublikował Brytyjczyk Joe Saward - jeden z najbardziej opiniotwórczych dziennikarzy zajmujących się Formula 1...

W wyścigach samochodowych nie chodzi o samochody. Chodzi o niezwykłych ludzi robiących niezwykłe rzeczy. To świat ludzi starających się zmienić swoje marzenia w rzeczywistość. Jeśli szukacie bohaterów, niezwykłych ludzkich historii, nie musicie mocno zagłębiać się w dzieje Formuły 1. Historia Roberta Kubicy jest jedną z najbardziej niesamowitych, choć można mieć wrażenie, że nie udało mu się osiągnąć tego, co chciał.
Glenn Dunbar

On wiedział, że winić może tylko siebie, ale nie było miejsca na użalanie się nad sobą. Znalazło się za to na ciężką pracę. Przeszedł szereg operacji i znalazł możliwość powrotu do Formuły 1, gdzie prowadził bolid Williamsa jedną ręką. Może to był tylko jeden sezon, ale samo to, że udało mu się to osiągnąć, jest niesamowite.

Ranking Joe Saward'a
  1. Toto Wolff
  2. Chase Carey
  3. Lewis Hamilton
  4. Helmut Marko
  5. Tony Fernandes
  6. Vijay Mallya
  7. Gunther Steiner
  8. Robert Kubica
  9. Monisha Kaltenborn
10. Charlie Whiting

22.12.2019 godz. 10:00

                  ...tymczasem gdzieś we Włoszech...
Tobia Cavallini
22.12.2019 godz. 07:00

Naszą jedyną szansą na ściganie się z innymi autami był moment startu. Na pierwszym okrążeniu jest więcej improwizacji i zagadek niż samej wiedzy. Na starcie i pierwszych okrążeniach przyczepność jest zupełnie inna. Do tego wokół zawsze dzieje się sporo rzeczy...
Myślę, że w tym roku wydarzyło się kilka ważnych rzeczy, przynajmniej dla zespołu. Mam nadzieję, że w kolejnym sezonie będą w stanie je rozwiązać. Nie było to łatwe zarówno dla mnie jak i Geroge’a. Niektóre sprawy bardzo utrudniały nam życie.
Robert Kubica dla RACEFANS.net (Starts were our only chance to fight with other cars), 22.12.2019
GALERIA