Strony

sobota, 4 stycznia 2020

Bardzo pracowity sezon przed Robertem Kubicą [aktualizacje, zdjęcia]

            Niezwykle ciekawe informacje dotyczące przyszłości Roberta Kubicy przekazał na łamach włoskiej edycji portalu motorsport.com Roberto Chinchero. Według Chinchero nasz kierowca w pierwszej części sezonu skoncentruje się na pracy w symulatorze ekipy z Hinwil, a co najbardziej interesujące Kubicę mamy zobaczyć za kierownicą C39 podczas przedsezonowych testów F1 w Barcelonie...
            Robert Kubica w nadchodzącym sezonie pełnił będzie funkcję kierowcy rozwojowego i rezerwowego zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN oraz, wszystko na to wskazuje, rywalizował będzie w prestiżowej serii DTM w barwach niemieckiego zespołu BMW Motorsport...

 W nadchodzącym sezonie, ze względu na ograniczenie dni testowych do sześciu, praca w symulatorach stanowiła będzie bardzo ważny czynnik w rozwoju auta, dlatego kluczowym dla wszystkich ekip będzie obecność w składzie doświadczonego kierowcy rozwojowego...
Kierowcami podstawowymi zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN są Fin Kimi Raikkonnen oraz Włoch  Antonio Giovinazzi. Pomimo roli kierowcy rezerwowego Roberta mamy zobaczyć za kierownicą C39 już podczas lutowych testów  w Barcelonie (19-21 i 25-27.02.2020).  Nie wiadomo na tą chwilę jak duży program jazd będzie miał do dyspozycji Kubica jednak wszystko wskazuje, że przed naszym kierowcą bardzo pracowity sezon...

AKTUALIZACJE

09.01.2020 godz. 15:00

             ...tymczasem w Birmingham na Autosport International - The Racing Car Show 2020 muskuły pręży ekipa Williamsa...
09.01.2020 godz. 11:28

09.01.2020 godz. 11:09

08.01.2019 godz. 06:00

Myślę, że jestem wystarczająco sprytny i mądry, aby zrozumieć co powinienem zrobić z oponami. To nie tylko kierowca decyduje w jaką stronę podążać, jeśli chodzi o opony i to jak powinny one pracować. Wciąż jest to praca zespołowa. Oczywiście, ostatecznie to kierowca prowadzi samochód, ale wszyscy mamy dokładnie te same cele, a nasze oczekiwania wobec ogumienia są zbieżne. Widzę, że istnieje tania wymówka mało udanego sezonu. 

Mam swoją opinię na temat aspektów, w których mogłem spisać się lepiej, ale nie pomagano mi. W okolicznościach w jakich się znaleźliśmy, niezwykle istotne było dla mnie, aby zacząć sezon w sposób konsekwentny i budować na tym cały swój powrót . Niestety, tak się nie stało. Były okazje kiedy mogłem spisywać się nieźle i tak też robiłem, ale zostało to zamaskowane przez zewnętrzne czynniki. Zdarzało się, że mogłem coś zrobić lepiej, ale bywało i tak, iż nie otrzymywałem żadnej odpowiedzi. Nie miałem pojęcia dlaczego z dnia na dzień spisywaliśmy się tak słabo. To było najgorsze, ponieważ chcąc się poprawić, musisz rozumieć przyczyny [problemów]. Nie ma sensu szukać leku na coś, co nie powoduje choroby. 
Czasami chcemy sprawić, by ludzie uwierzyli, że Formuła 1 jest prosta. Tak jednak nie jest. Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na końcowy wynik lub liczby widniejące na stoperze. Jednak nie należą do nich moje ograniczenia w zakrętach. Prawdą jest, że chwilami straty były większe, ale trzeba dodać również to, iż w momentach niskiej przyczepności tracisz więcej w trudniejszych obszarach. To normalne. Strata powiększa się, gdy masz dwa, trzy zakręty po sobie, a nie tylko prostą i jeden zakręt. Taki jest fakt. Jestem przekonany, że moje ograniczenia nie wpływają na osiągi w takich sekcjach.
Robert Kubica dla portalu Motorsport.com, 07.01.2020
07.01.2020 godz. 11:30

                   ...Max Verstappen z Aston Martin Red Bull Racing do2023 roku...


06.01.2020 godz. 09:30

                   ...no ładnie będzie to wszystko wyglądało...
05.01.2020 godz. 17:45

            ...kolejna już wizualizacja C39 zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN tym razem autorstwa Włocha Davide Chiappiniego...
05.01.2020 godz. 13:15

               ...jeszcze trochę fotek ze świątecznego wypadu Robert Kubica na hiszpańską Teneryfę - akumulatory naładowane, jest moc...
La Piazzetta del Mar
05.01.2020 godz. 09:40

Ten sezon mógłby być zupełnie inny, ale może to powiedzieć praktycznie każdy z dziesięciu zespołów. Straciliśmy dwie duże szanse: w Baku, kiedy Antonio startował z tyłu, a Kimi z alei serwisowej oraz w Hockenheim. Tam zostaliśmy ukarani. Gdyby nie to, mistrzostwa potoczyłyby się inaczej.  Myślę, że mieliśmy w tym sezonie trzy chaotyczne wyścigi: w Baku, Hockenheim i Brazylię. Prowadzenie grupy, gdy rywalizację kończą wszystkie samochody nie ma sensu, ponieważ zdobywasz punkty za siódme i ósme lub ósme i dziewiąte miejsce. Natomiast jeśli jesteś na czele tej grupy, a pojawią się wypadki, to możesz zyskać nawet 20 oczek.
Dla mnie ważne jest to, że znacznie zmniejszyliśmy swoją stratę do liderów w porównaniu z 2018 rokiem. Byliśmy średnio 2,6 % wolniejsi niż najszybszy zespół, a teraz mamy 1,8-1,9 %. Musimy utrzymać motywację. Czasem wyniki osiągane na torze nie odzwierciedlają wydajności i tempa. Na podstawie osiągów uważam, że wykonaliśmy solidną pracę.
Frédéric Vasseur Team Principal Alfa Romeo Racing dla Motorsport.com, 05.01.2020

05.01.2019 godz. 00:30

               ...tymczasem Robert ładuje akumulatory wypoczywając na hiszpańskiej Teneryfie (świetna włoska restauracja La Piazzetta del Mar w Los Cristianos)...
04.01.2020 godz. 22:06

                  ...po prostu Gratulacje...

GALERIA