Strony

środa, 1 stycznia 2020

PKN Orlen sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo Racing [aktualizacje, zdjęcia]

          PKN ORLEN został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. W ramach współpracy Robert Kubica dołączy do zespołu, a logotyp ORLEN będzie głównym elementem malowania bolidu i kombinezonów. 
            Nazwa Koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN. Zupełnie nowym obszarem współpracy pomiędzy PKN ORLEN a zespołem będzie szkolenie młodzieży, w ramach ORLEN Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport. 

W sporcie podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki ORLEN. Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Nasza współpraca z PKN ORLEN dotychczas układała się świetnie i cieszę się, że zostajemy razem na kolejny sezon. Zaczynam nowy rozdział w karierze dołączając do Alfa Romeo Racing ORLEN. To zespół, który zajmuje szczególne miejsce w moim sercu i miło będzie zobaczyć znajome twarze, które pamiętam jeszcze z Hinwil. Czas i okoliczności się zmieniły, ale jestem przekonany, że determinacja i głód sukcesu pozostaną niezmienne. Liczę, że moje doświadczenie pozwoli nam wspólnie wykorzystać szanse, które czekają w nadchodzącym sezonie – mówi Robert Kubica

W ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, znacząco zwiększy się ekspozycja marki ORLEN. Logotyp Koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing ORLEN. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp Koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome. Umowa z Alfa Romeo Racing przewiduje ponadto, znacznie większe niż do tej pory, zaangażowanie kierowców i członków zespołu w działania eventowe PKN ORLEN, w tym w szczególności wsparcie organizowanej przez Koncern największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce, VERVA Street Racing. Dotyczy to także Roberta Kubicy, który zostanie rezerwowym kierowcą Alfa Romeo Racing ORLEN


W ramach współpracy, do ORLEN Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport, szwajcarską firmę, która prowadzi i zarządza Alfa Romeo Racing w Formule 1, dołączy trzech młodych kierowców z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez Koncern w 2018 roku, mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy. Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych W nadchodzącym sezonie wystartuje w nich ok. 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii ORLEN Team.

Z przeprowadzonych przez spółkę analiz efektywności wynika, że udział Roberta Kubicy w tegorocznych wyścigach Formuły 1 przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630%. Globalny ekwiwalent z ekspozycji marki ORLEN podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki ORLEN jako sponsora Roberta Kubicy. W tych samych badaniach co piąty polski kierowca zadeklarował, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji ORLEN. Potwierdzeniem tego był istotny wzrost sprzedaży w detalu. Zysk operacyjny w tym segmencie po III kwartałach 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O 4 proc. wzrosła sprzedaż paliw w całej Grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

źródło: materiały prasowe PKN Orlen i Alfa Romeo Racing

AKTUALIZACJE

03.01.2020 godz. 19:20

...Robert jest bardzo mocno związany z Włochami. Perfekcyjnie mówi po włosku, Włosi uważają go za swojego kierowcę. Kubica na pewno pomoże Alfie Romeo, bo nikt nie ma wątpliwości, że jest wybitnym fachowcem, a takich ludzi jak on w świecie Formuły 1 jest coraz mniej. Robert wchodzi do zespołu w dwóch rolach: po pierwsze człowieka, który będzie wszystko analizował, podpowiadał, kontrolował i szukał rozwiązań, a po drugie będzie kierowcą rezerwowym. I w tym tkwi nadzieja, o której wszyscy marzymy - że przyjdzie moment, w którym wsiądzie do bolidu i pojedzie w wyścigu...

Włodzimierz Zientarski w rozmowie z Maciejem Walaskiem dziennikarzem portalu RadioZET.pl... Zapis całej rozmowy o Robercie Kubicy, PKN Orlen i komentatorach sportowych przeczytacie tutaj: W sprawie Roberta Kubicy nie mnie już nie zdziwi...

02.01.2020 godz. 20:30

Całej rozmowy z Prezesem Zarządu PKN Orlen Panem Danielem Obajtkiem w Sportowym Wieczorze TVP Sport wysłuchacie tutaj: Będziemy mieli większy wpływ na zespół

02.01.2020 godz. 20:01

...Tak jak obiecywaliśmy będziemy nadal w F1 i słowa dotrzymaliśmy. To wiąże się z naszym spojrzeniem na biznes. Rozmawialiśmy z kilkoma zespołami co świadczy o tym, że Orlen jest postrzegany jako stabilny i pewny partner... 

...Myślimy zdecydowanie szerzej i mamy plany zaangażować Robert w jeszcze jedną rzecz. O tej drugiej serii będziemy rozmawiać w odpowiednim czasie. Mamy plany związane z Robertem Kubicą, rozmawiamy i ustalamy pewne rzeczy. To nie jest jego ostatnia aktywność...
Całej rozmowy z Prezesem Zarządu PKN Orlen w Magazynie Sportowym Polskiego Radia możecie wysłuchać tutaj: To nie jest ostatnia aktywność Roberta Kubicy

02.01.2020 godz. 19:55

                  ...my już dawno po głosowaniu... a Wy?...

02.01.2020 godz. 17:06

02.01.2020 godz. 14:10

                ...Liberty Media właściciele Formula 1 zaprezentowali dzisiaj specjalne loga, które będą obowiązywały w trakcie sezonu 2020... przedstawione grafiki mają uhonorować 70 sezon najważniejszej serii wyścigów samochodowych na świecie...
Formuła 1 ma już 70 lat odwagi i chwały, mocy i dumy, łez i radości, szybkości i napięcia, ale dopiero się rozgrzewamy. Ciężko pracowaliśmy, aby znaleźć się w tym miejscu i będziemy kontynuować rozwój największego wyścigowego show poprzez wszystkie nasze działania - czytamy w opublikowanym komunikacie.

02.01.2020 godz. 13:35

...Dla Roberta ten wybór ma sens, ponieważ samochód Alfa Romeo prawdopodobnie będzie konkurował w środku stawki. Co niestety nie miało miejsca w przypadku Williamsa. Zespół z Hinwil ma zalety w postaci napędu Ferrari i silnego zaplecza projektantów technicznych. Myślę, że to da Kubicy szansę zobaczyć, gdzie naprawdę znajduje się w tym momencie jako kierowca F1. Będzie miał okazję porównać się w konkurencyjnym bolidzie zarówno z doświadczonym mistrzem świata, jak i młodym kierowcą. Oczywiście możliwe jest to, że Kubica zastąpi jednego z nich, jeśli Kimi lub Antonio będą mieć problemy... 

Cała rozmowę brytyjskiego komentatora F1 Marka Gallagher'a z dziennikarzami portalu Onet.pl przeczytacie tutaj: Kubica ma jeszcze wiele do ugrania. Spodziewam się, że za rok Raikkonen odejdzie na emeryturę

02.01.2020 godz. 09:53

02.01.2020 godz. 06:05

                  ...Orlen zarobił z Kubicą 110 mln zł. Następny krok to Alfa Romeo Racing...
             ...Z przeprowadzonych przez spółkę analiz efektywności wynika, że udział Roberta Kubicy w tegorocznych wyścigach Formuły 1 przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630 procent. Globalny ekwiwalent z ekspozycji marki ORLEN podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł...

Cały artykuł portalu Biznes Alert możecie przeczytać tutaj: Orlen zarobił z Kubicą 110 mln zł

01.01.2020 godz. 16:05

                  ...Mini Drivers jak zawsze 'punktualne'...
01.01.2020 godz. 15:31

01.01.2020 godz. 14:54

01.01.2020 godz. 14:03

01.01.2019 godz. 13:39

01.01.2020 godz. 13:31

01.01.2020 godz. 12:30

...Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem. Jedno z bardziej znanych stwierdzeń Roberta Kubicy pasuje jak ulał do wykonywanej w ostatnich miesiącach pracy nad jego dalszą obecnością w świecie Formuły 1. Gdy powszechnie wiązano już go – oraz Orlen – z Racing Point, tempa nabierały rozmowy z Alfą Romeo. Pierwszą konkretną przesłankę na temat tego kierunku usłyszałem na polach startowych na Yas Marina, od osoby będącej blisko zespołu – ale podczas tamtego weekendu na pole position w negocjacjach z Orlenem był jeszcze Lawrence Stroll...

Polecamy tekst Mikołaja Sokoła na temat kulis negocjacji PKN Orlen z zespołem Alfa Romeo Racing, który w całości przeczytacie tutaj: Alfa Romeo: jak i dlaczego?


01.01.2020 godz.12:15

                  ...i tak można rozpoczynać nowy rok... Panie i Panowie Champagne na stół...
GALERIA