Zgodnie z oczekiwaniami przegłosowano wprowadzenie limitu budżetowego. Wydatki zespołów F1 obniżone zostaną w trzech krokach. Od sezonu 2021 obowiązywać będzie kwota 145 milionów dolarów amerykańskich, o 30 milionów mniejsza, niż przyjęta jesienią ubiegłego roku. W sezonie 2022 nastąpi kolejna redukcja o 5 milionów, a w latach 2023-2025 maksymalna granica wydatków wyniesie 135 milionów. Powyższe kwoty obowiązują przy kalendarzu liczącym 21 rund i mogą zostać modyfikowane o plus/minus 1 milion, jeśli wyścigów będzie więcej lub mniej.
Dodano również kilka nowych wyłączeń spod obowiązującego limitu, jak wydatki na rozrywkę oraz zdrowie personelu czy inwestycje w zrównoważony rozwój.
W pakiecie zmian technicznych najważniejszy jest zapis o zamrożeniu niektórych podzespołów na lata 2020-21. Lista obejmuje monokok, skrzynię biegów, szereg elementów mechanicznych i konstrukcję stref pochłaniających siłę uderzenia. System tokenów został stworzony tak, aby umożliwić jedynie niewielką liczbę modyfikacji w zależności od konkretnych potrzeb zespołów.
Na 2021 rok postanowiono też zredukować konstrukcję podłogi przed tylnymi oponami, w celu ograniczenia docisku aerodynamicznego w tym obszarze. Dzięki temu nie będzie potrzebne wprowadzenie nowej mieszanki opon. Potwierdzono informację o minimalnej masie samochodów, która w przyszłym roku będzie wynosiła 749 kg, wzrośnie o 3 kg w porównaniu do obecnej.
Sportowa strona zatwierdzonych przepisów dotyka rozwoju systemu aerodynamicznego. Od sezonu 2021 czas przyznany na tunel aerodynamiczny i modelowanie komputerowe będzie zależny od miejsca wklasyfikacji. Im będzie ona niższa, tym więcej zespół bedzie miał dostępnego czasu.
Ze względu na pandemię COVID-19 i wymogi proceduralne postanowiono ustanowić wydarzenia 'zamknięte' oraz 'otwarte'. Podział zależy od obecności kibiców na trybunach, ale wpływa również na liczebność personelu każdego z zespołów...
World Motor Sport Council approves changes to 2020, 2021 and 2022 FIA Formula 1 Regulations
2021 FIA FORMULA ONE FINANCIAL REGULATIONS
30.05.2020 godz. 19:15
Odpowiednia dieta jest bardzo ważna w świecie najszybszych kierowców świata. Okazuje się że kierowcy @alfaromeoracing @Anto_Giovinazzi i Robert #Kubica preferują dość podobne menu przed wyścigiem ;) #GetCloser #rk88 #ag99 pic.twitter.com/GLmglad7r7
— ORLEN Team (@TeamORLEN) May 30, 2020
Have you ever wondered what @F1 drivers eat before a race? 🍝🥦🍗 Antonio and Robert share their race-day menus with us! 💬#GetCloser @Anto_Giovinazzi #RK88 pic.twitter.com/C055tw0fpR
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) May 29, 2020
"The WGPH [Williams Grand Prix Holdings] board is undertaking a review of all the various strategic options available"#F1https://t.co/eYCOHm7t3f
— Formula 1 (@F1) May 29, 2020
Williams can confirm it has terminated its sponsorship arrangements with ROKiT effective immediately. pic.twitter.com/f2vgYDyRi7
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 29, 2020
"Puedes jugar a pelar con un solo piloto cuando ha logrado muchos más puntos (…) pero esas decisiones no se toman antes del inicio de la temporada". Robert Kubica, sobre el papel de Sainz en Ferrari.
— F1 en Movistar+ (@movistar_F1) May 28, 2020
Esta noche a las 22.00h. en #ParqueCerrado pic.twitter.com/PGfgLGJ75m
"Alesi me dijo: 'no hagas como yo'. Él sólo había ganado una carrera en Fórmula 1. Y mira, tras 12 años es así. Pero mejor una que ninguna". Robert Kubica, esta noche a las 22.00h. en #ParqueCerrado. pic.twitter.com/okfHNEBkcJ— F1 en Movistar+ (@movistar_F1) May 28, 2020
28.05.2020 godz. 10:19
The organisers of the Dutch Grand Prix have confirmed the event will not be held in 2020#F1 pic.twitter.com/OIrFfPifmA— Formula 1 (@F1) May 28, 2020
28.05.2020 godz. 08:40
ICYMI: The @FIA World Motor Sport Council approved changes to #F1 rules for the 2020, 2021 and 2022 season— Formula 1 (@F1) May 28, 2020
Happy birthday Boss🎂🍾— Kibice Roberta Kubicy (@KibiceKubicy) May 28, 2020
Joyeux anniversaire Frédéric🎁🎉@F1 @alfaromeoracing @PKN_ORLEN @TeamORLEN #Kubica #RK88 @pirellisport #AdlerPelzerGroup #Carrera #BuiltForAthlets #RichardMille #GlobeAir #Iveco #singha#HuskiChocolate #HP#FrédéricVasseur #HappyBirthday #FrédéricBirthday pic.twitter.com/Qvg8ALUxxg
27.05.2020 godz. 10:55
The new rules could mean good news for @RacingPointF1 👀— Formula 1 (@F1) May 27, 2020
And others in the chasing pack 💪#F1 pic.twitter.com/VVPlF4icSJ
27.05.2020 godz. 10:09
🚨POWER UNITS🚨— Formula 1 (@F1) May 27, 2020
Upgrades to power units will be restricted, along with more stringent limits on the number of hours of ‘bench testing’#F1 pic.twitter.com/pCAJQjm4zP
27.05.2020 godz. 10:07
🚨BODYWORK CHANGES🚨— Formula 1 (@F1) May 27, 2020
A large list of components have been frozen between 2020 and 2021, while the floor of an #F1 car will be ‘trimmed’ to keep within the capabilities of the current tyres pic.twitter.com/FVzSRFsLrA
27.05.2020 godz. 10:01
🚨NEW ERA OF RACING POSTPONED🚨#F1's new look has been moved back to 2022, but this isn't the only decision made by the @FIA's World Motor Sport Council ⬇️ pic.twitter.com/8fwBaCNFM4— Formula 1 (@F1) May 27, 2020
27.05.2020 godz. 08:43
Reduced cost cap for #F1 teams ✅— Formula 1 (@F1) May 27, 2020
Sliding scale rule for aero testing ✅
The details of the rule changes ⬇️https://t.co/6vOCbcJv1n
27.05.2020 godz. 08:34
BREAKING: The @FIA World Motor Sport Council has confirmed rule changes for 2020, 2021 and 2022, including a new cost cap and aero rules#F1 pic.twitter.com/jZOxNcaNKD— Formula 1 (@F1) May 27, 2020
GALERIA