piątek, 31 lipca 2020

ORLEN Team ART z Robertem Kubicą rozpoczynają sezon 2020 DTM [aktualizacje, zdjęcia]

             Na tą chwilę czekali wszyscy kibice Roberta Kubicy. Właśnie w ten weekend nasz kierowca zadebiutuje w serii Deutsche Tourenwagen Masters w barwach polskiego zespołu ORLEN Team Art. Robert Kubica w tym roku dysponował będzie autem BMW M4 DTM obsługiwanym przez niezwykle doświadczoną, francuską ekipę ART Grand Prix kierowaną przez byłego kierowcę wyścigowego Francuza Sébastien'a Philippe'a...
            Zapraszamy na relację z inauguracji Deutsche Tourenwagen Masters 2020 na legendarnym torze Spa-Francorchamps z udziałem Roberta Kubicy oraz zespołu ORLEN Team ART. Zachęcamy do wspólnego kibicowania i wspierania naszego kierowcy podczas jego debiutanckiego sezonu w DTM. Wszyscy gotowi... Zaczynamy...

DTM oficial & Robert Kubica

Cieszę się, że trafiłem DTM, bo to pożądana seria przez zawodników. Po dwóch nieudanych latach w Formule 1 moim priorytetem jest teraz prawdziwe ściganie. DTM daje mi możliwość czerpania radości z jazdy, choć wiem, że będzie ciężko. W przeszłości wielu zawodników jeżdżących kiedyś w F1 miało problemy w DTM, i to nie tylko z powodu różnic pomiędzy obiema seriami, ale  powodu zaawansowania technologicznego DTM.
Przez ostatnie lata pracowałem nad sobą pod względem psychicznym i fizycznym, ale i tak musiał zaakceptować taki, a nie inny stan swojego ciała. Nie myślę więc już o ograniczeniach. Były pewne trudności, zwłaszcza na początku, ale musiałem się do tego przyzwyczaić. Moje ograniczenia są widoczne i oczywiste, ale muszę z nimi żyć. Jako kierowca robię to, co wcześniej tylko w inny sposób. To już zamknięty rozdział. Motorsport o moja pasja i mój styl życia. Jestem w nim już ponad 20 lat. Gdy byłem młody traktowałem to jako zabawę, a później jako hobby. W końcu zaczęło to być moją pracą. W trakcie tego okresu były upadki i wzloty, jak u każdego, ale ponieważ kocham to, co robię, to jestem szczęśliwym człowiekiem. Nie mogło mnie spotkać nic lepszego.
Robert Kubica dla portalu Kicker.de, 27.07.2020

Cały wywiad Roberta dla niemieckiej redakcji kicker.de przeczytacie tutaj: Es ist ein Sprung ins tiefe Wasser

Harmonogram Rd1 DTM 2020

Jesteśmy zachwyceni nowym zespołem klienckim - ORLEN Team ART Grand Prix i powrotem Roberta Kubicy do kokpitu BMW. Robert Kubica jest prawdziwym atutem DTM.
Jens Marquardt, BMW Group Motorsport Director

Circuit de Spa-Francorchamps

Auto DTM w pigułce...

...Nastawiam się na pracę, odrabianie strat i eliminowanie błędów, które na pewno będą na początku sezonu. Z rundy na rundę można się poprawiać, ale to też nie jest takie proste. Są weekendy, kiedy pojedziemy dwa razy z rzędu na tym samym torze lub na innej konfiguracji tego samego obiektu – myślę, że w drugi weekend będzie łatwiej, żeby powalczyć. Umówmy się jednak, że skompresowanie kalendarza i fakt, że wszystko odbywa się w przeciągu trzech miesięcy, na pewno nie pomaga. Tak jak mówię, nastawiam się na to, żeby dać z siebie wszystko i z weekendu na weekend czuć się coraz lepiej w samochodzie, pracować coraz lepiej z zespołem i miejmy nadzieję poprawiać nasze osiągnięcia. Jedno jest pewne – na pewno nie będzie łatwo i jest naprawdę bardzo dużo parametrów, które będą miały wpływ na to, jak to będzie ostatecznie wyglądało...
Robert Kubica dla sokolimokiem.com, 30.07.2020

Zapis całej rozmowy Roberta Kubicy z Mikołajem Sokołem przeczytacie tutaj: Realistycznie mamy małe szanse.

BMW M4 DTM Roberta Kubicy - fakty:


Muszę to powiedzieć. Chapeau bas przed Robertem! Zawsze bardzo go lubiłem, ale przez co ten chłopak przeszedł! Dla mnie oczywistym jest porównywanie go do Alexa Zanardiego. Musiał wykonać ogromną pracę, by pozostać w motorsporcie. Dla niego była to motywacja do życia. On umarłby, gdyby nie mógł się ścigać. To też dodaje odwagi wielu ludziom, którzy mają podobne urazy. Pokazuje im, że nie można odpuszczać.
Będzie mu trudno i muszę to podkreślić. Musi poznać samochód, a maszyny DTM nie są łatwe w prowadzeniu. Dodatkowo stawka DTM jest bardzo konkurencyjna. Nie możemy przy tym zapominać o jego ograniczeniach fizycznych, bo one też będą odgrywać jakąś rolę. W zeszłym roku Kubica nie miał w F1 zwycięskiego bolidu, ale czasem pokonywał zespołowego kolegę. To pokazuje, że nadal stać go na dobre wyniki. Najważniejsze, by się dobrze bawił, bo to mu da dalszą motywację. Sukces w tym przypadku jest kwestią drugorzędną.
Hans-Joachim Stuck, dla portalu motorsport-total.com, 24.07.2020

Robert Kubica i ORLEN Team ART w DTM 2020 Media Guide BMW Motorsport

Highlights Race 1 | DTM Spa-Francorchamps 2020

Highlights Race 2 | DTM Spa-Francorchamps 2020

Live timing & results : DTM live timing

AKTUALIZACJE

03.08.2020 godz. 14:18

03.08.2020 godz. 11:48

02.08.2020 godz. 22:32

02.08.2020 godz. 21:30

...Nie wiem... Kierowca jedzie w odniesieniu do przyczepności, jaką czuje. Widocznie na mokrym mam wystarczająco dużo przyczepności, aby robić to, co robiłem tu i na Nürburgringu. Fakt jest taki, że brak tempa na suchym torze jest dla mnie trochę zaskoczeniem, ponieważ kiedy jeździłem pierwszym raz autem DTM na Jerez, to za bardzo nie odstawałem. Moje czasy były zbliżone czy nawet lepsze, niż innych kierowców. A teraz na Spa i na w testach na Nürburgringu jedyne okoliczności, które pozwalają mi być z przodu, to deszcz. Jak wyjechałem na trening i zacząłem wyprzedzać auta na pierwszych okrążeniach, to nawet zwolniłem, bo pomyślałem „Nie można tak! Żeby to się źle nie skończyło”. To pokazuje, że jednak pewne rzeczy nadal we mnie są. Ale niestety większość wyścigów jest po suchym. A tam brakuje zadziwiająco sporo...
...Ogólnie wczoraj auto nie było złe, brakowało prędkości, sporo traciliśmy na prostych, ale na zakrętach było w miarę szybko. Dziś było wolno i tu, i tu. To nie jest tak, że jedziemy w ciemno. Są po prostu pewne przemyślenia i rzeczy, które musisz przetestować. W sobotę, przy ciepłej pogodzie, gdyby nie zepsuty pit stop, mieliśmy szanse zebrać punkty. Było dużo więcej dbania o opony i zarządzania nimi. Mimo że wydawało się, że jadę wolno, wyścig układał się po mojej myśli. Dziś tak naprawdę nic nie szło po mojej myśli. Brakowało przyczepności, a wtedy opony się zużywają jeszcze szybciej i jeszcze bardziej musisz o nie dbać. A jak dbasz o nie, jedziesz wolniej...

Cały wywiad Roberta Kubicy dla redakcji Przegląd Sportowy możecie przeczytać tutaj: Nie ma się co martwić.

02.08.2020 godz. 17:30

               ...wypowiedzi Roberta po belgijskim weekendzie DTM zebrane przez Cezarego Gutowskiego z Przeglądu Sportowego oraz Onet.pl...

C.G.: Jak podsumujesz swój pierwszy weekend w DTM?
Był dość skomplikowany. Wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo, a szczególnie dziś było to rozczarowujący dzień, ale z drugiej strony jest to część tej gry. Zapłaciliśmy słoną karę za brak doświadczenia, a jest to dla nas okres nauki. Powiedzmy, że od początku stało się jasne, że kierunek, jaki wybraliśmy pracując nad autem był błędny i nie spełni naszych nadziei, ale to część procesu nauki, przez który musimy przejść. Już na pierwszym okrążeniu czasówki wiedziałem, że to nie zadziała i wiedziałem, że to będzie ciężki wyścig, ale nie spodziewałem się, że aż tak! Nie można niestety zmienić ustawień między kwalifikacjami a wyścigiem, więc utknęliśmy z takimi rozwiązaniami. Wiedziałem, że niedziela będzie bardzo, bardzo długa. Zaryzykowaliśmy i nie zadziałało, więc teraz musimy przeanalizować dane i zrozumieć, czemu. Wyjeżdżamy ze Spa z mieszanymi uczuciami, ale też zdobyliśmy sporo doświadczenia i to jest ważne. Są pozytywy. Oczywiście na suchym torze brakuje nam prędkości, ale wczoraj w kwalifikacjach nie było źle.
C.G.: Czemu ryzykowaliście przed niedzielą?

Bez treningów piątkowych jedyną szansą dla nas na zmianę ustawień samochodu i zrozumienie, jak to zadziała było podjęcie ryzyka na niedzielę. Nie opłaciło się, ale przynajmniej czegoś spróbowaliśmy i wiemy, jaki to dało rezultat.
C.G.: Jak się czujesz przed następnym wyścigiem na torze Lausitzring?
Byłem tam raz, szesnaście lat temu, więc kompletnie go nie znam. Z pewnością znów będzie bardzo ciężko, ale przynajmniej będą jazdy w piątek, a to da nam trochę czasu, aby popróbować różnych rzeczy i mam nadzieję, że będziemy bardziej konkurencyjni. Jest to jednak typowy tor dla DTM, gdzie DTM ściga się od lat, więc walka będzie jeszcze cięższa. Dlatego musimy mieć pewność, że będziemy się poprawiać. Do tego wyzwania podejdziemy w najlepszych możliwych nastrojach. Mam nadzieję, że będziemy szybsi.

02.08.2020 godz. 16:04

02.08.2020 godz. 16:00

                   ...kolejny dobry występ Janka Kisiela w DTM Trophy... P5 w wyścigu nr 2 sezonu i P5 w generalce po pierwszym weekendzie DTM Trophy 2020...

02.08.2020 godz. 15:15

Wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo. Podjęliśmy dziś ryzyko, ale nie udało się. Kierunek jaki podjęliśmy z samochodem, było wiadomo już po kwalifikacjach, że był zły.
Robert Kubica po IIwyścigu DTM na Circuit de Spa-Francorchamps, 02.08.2020

02.08.2020 godz. 15:13

02.08.2020 godz. 14:50

                  ...oficjalne wyniki drugiego wyścigu DTM na Circuit de Spa-Francorchamps...

02.08.2020 godz. 14:45

                  ...koniec drugiego wyścigu DTM w Spa... Robert Kubica z dużymi problemami ponownie kończy zawody na P14...

02.08.2020 godz. 13:35

                  ...wystartował wyścig nr 2 i rundy DTM 2020 na Circuit de Spa-Francorchamps...

02.08.2020 godz. 13:12

02.08.2020 godz. 11:41

02.08.2020 godz. 11:36

                   ...oficjalne wyniki sesji Q2 DTM w Belgii...

02.08.2020 godz. 11:28

02.08.2020 godz. 11:27

02.08.2020 godz. 11:25

                  ...kompletne wyniki sesji Q2 na Circuit de Spa-Francorchamps...

02.08.2020 godz. 11:18

                  ...a co słychać u Janka Kisiela, przed którym dzisiaj drugi wyścig DTM Trophy...

02.08.2020 godz. 11:15

02.08.2020 godz. 10:45

              ...na Circuit de Spa-Francorchamps rusza sesja kwalifikacyjna przed drugim wyścigiem sezonu 2020 DTM... trzymamy kciuki za Roberta i ORLEN Team ART...

02.08.2020 godz. 08:25

02.08.2020 godz. 08:10

01.08.2020 godz. 21:11

01.08.2020 godz. 20:56

01.08.2020 godz. 19:19

01.08.2020 godz. 18:10

...Pewności, że coś będzie lepiej nigdy nie ma. Ale pozytywne rzeczy są. Wymienić? Jeśli chodzi o jazdę po mokrym, to potwierdziło się to, co było widać na Nürburgringu i to jest budujące. Po raz drugi po mokrej nawierzchni, jak tylko zmieniają się warunki, kolejność z końca stawki się odwraca. I na Nürburgringu, i tutaj byłem zawsze w czołówce. Byliśmy tu jednym z najszybszych, jeśli nie najszybszym autem. OK, na koniec już przesychało i mieliśmy pewne rzeczy do przetestowania, ale jak było mokro, to było całkiem nieźle. Pozytywne było to, że w momencie kiedy zaczęła się degradacja opon, ja pewne rzeczy przewidziałem i miałem dużo lepszy rytm niż auta wokół mnie i udało mi się wyprzedzić parę aut, robiąc manewry zdecydowanie, ale na tyle łagodnie, żeby dodatkowo nie niszczyć opon.
Pozytywne było to, że w kwalifikacjach mimo że po raz pierwszy o testów jeździłem tym autem po suchym – a w międzyczasie jeździłem innymi autami – i mam mniejsze doświadczenie, to na drugim wyjeździe, gdyby nie problemy ze skrzynią biegów, to tak naprawdę nie byłbym aż tak daleko, jak się wydaje. Ale jest też sporo rzeczy, które musimy poprawić, żeby myśleć o tym, by cały obraz był lepszy. Bo pozytywnymi rzeczami nigdy się nie żyło. Ale to jest normalne. Są rzeczy, które nie są łatwe nie tylko dla mnie, ale także dla zespołu. Musimy być realistycznie nastawieni i szczerzy ze sobą. I pewne rzeczy poprawić...
Robert Kubica dla portalu Onet.pl, Stavelot, 01.08.2020

Całą rozmowę Aldony Marciniak i Cezarego Gutowskiego z Robertem Kubicą po jego pierwszym wyścigu DTM możecie przeczytać tutaj: Tempem na mokrym zaskoczyłem wielu ludzi

01.08.2020 godz. 16:03

01.08.2020 godz. 15:50

                  ...świetny występ Janka Kisiela w pierwszym wyścigu DTM Trophy 2020 na Spa...

01.08.2020 godz. 15:15

01.08.2020 godz. 14:55

               ...wyniki wyścigu otwarcia sezonu 2020 DTM na belgijskim torze Spa... Robert Kubica kończy rywalizację z przygodami na P14...

01.08.2020 godz. 14:43


01.08.2020 godz. 14:00

01.08.2020 godz.13:29

01.08.2020 godz. 11:35

01.08.2020 godz. 11:20

             ...wyniki pierwszej sesji kwalifikacyjnej DTM w Belgii... sucha nawierzchnia zdecydowanie nie była sprzymierzeńcem Roberta Kubicy i jego BMW M4 DTM...

01.08.2020 godz. 10:59

01.08.2020 godz. 10:18

01.08.2020 godz. 10:00

01.08.2020 godz. 09:50

               ...wyniki pierwszej, mokrej, sesji treningowej DTM na Circuit de Spa-Francorchamps... bardzo dobra, jak zwykle na mokrej nawierzchni, postawa Roberta Kubicy... Brawo...
01.08.2020 godz. 07:08

01.08.2020 godz. 06:05

...Czuję się przygotowany na tyle, na ile mogę, biorąc pod uwagę, że przyjechaliśmy tu po jednym teście na torze Nürburgringu, gdzie panowały zupełnie inne warunki i to tyle jeśli chodzi nie tylko o moją znajomość auta, ale też zespołu, ponieważ nie tylko ja jestem tu debiutantem, ale też większa część mojej ekipy spotyka się po raz pierwszy w padoku DTM. Jeśli dodamy do tego specyfikę weekendu w Spa...
Oczywiście cieszymy się, że w ogóle tutaj jesteśmy, ale brak akcji w piątek nie dość, że eliminuje nam sporą część jazdy, to jeszcze sprawia, że weekend jest bardziej skompresowany, a sesje są blisko siebie. Tak naprawdę nie będzie nawet czasu, żeby przemyśleć, przeanalizować, pójść w którąś stronę z balansem. Z reguły nie jest łatwo, gdy debiutujesz. A gdy debiutujesz z debiutującym zespołem, sytuacja robi się jeszcze trudniejsza...
Robert Kubica dla Przeglądu Sportowego, Stavelot, 31.07.2020

Zapis całej rozmowy Cezarego Gutowskiego (Onet.pl, Przegląd Sportowy) z Robertem Kubicą przeczytacie tutaj: Wchodzę w nieznane

31.07.2020 godz. 21:22

31.07.2020 godz. 20:31

31.07.2020 godz. 19:14

31.07.2020 godz. 18:50

...Tymczasem ja przyjechałem z kraju, w którym przez dwa miesiące nie mogłem wyjść z domu. Jedynym moim wyjściem były zakupy raz w tygodniu. Było pusto, ale w ostatnich miesiącach sytuacja znacznie się zmieniła. Na szczęście na lepsze, ale nie jest tak, że ryzyko zmalało! Parę dni temu zresztą powiedziałem w wywiadzie, że trzeba pamiętać, że kierowca ma sporo zadań nie tylko w samych wyścigach, ale też poza nimi i nie możemy zapomnieć, że istnieje ryzyko, a ostatnią rzeczą, jakiej potrzebuję jest zachorowanie. 48 godzin później okazało się, że niestety zakażony został Sergio.
To pokazuje, że naprawdę trzeba zachować ostrożność. Trudność w całej tej sytuacji jest taka, że nasz przeciwnik jest niewidoczny. Jedyne, co możemy zrobić, to stosować się do reguł i zasad, ale one też się różnią w zależności od kraju, choć ostatnio robią się podobne. To taka sytuacja, taki typ walki, w której musimy sobie zdać sprawę, że nie ma sensu podejmować ryzyka. Trzeba się dostosować do tego, co się dzieje...
Robert Kubica dla Przeglądu Sportowego, Stavelot, 31.07.2020

Zapis całej rozmowy z Robertem Kubicą przeczytacie tutaj: To dzwonek alarmowy

31.07.2020 godz. 18:35

31.07.2020 godz. 17:26

31.07.2020 godz. 17:01

31.07.2020 godz. 16:51

31.07.2020 godz. 16:17

                   ...'track walk' w wykonaniu Roberta Kubicy i ORLEN Team ART czyli Tour de Spa czas zaczynać...
31.07.2020 godz. 15:30

31.07.2020 godz. 14:56

31.07.2020 godz. 14:55


31.07.2020 godz. 13:46

31.07.2020 godz. 12:00

                   ...wreszcie pełny profesjonalizm... Robert na to w pełni zasłużył... Dzięki PKN ORLEN...

31.07.2020 godz. 10:58

31.07.2020 godz. 10:49

31.07.2020 godz. 07:01

30.07.2020 godz. 19:17

                  ...ekipa BMW Motorsport live na facebook...

30.07.2020 godz. 19:15

30.07.2020 godz. 10:24

29.07.2020 godz. 10:46

29.07.2020 godz. 09:32

29.07.2020 godz. 07:30

28.07.2020 godz. 19:05


28.07.2020 godz. 12:20

                ...tak widzi Roberta organizator serii DTM przed inauguracyjną rundą sezonu 2020... jest miejsce na poprawę statystyk😉...
Debiutant z zamiłowaniem do wielkich wyzwań: Robert Kubica
W tym sezonie do DTM powracają także dwie drużyny: ART Grand Prix wraca z jednym BMW M4 DTM i najbardziej przyciągającym wzrok debiutantem w DTM ostatnich lat. Robert Kubica - zwycięzca Grand Prix Formuły 1, który zachwycał również na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata. Ekipa WRT wystawia trzy Audi RS 5 DTM m.in. dla debiutanta Fabio Scherer.

28.07.2020 godz. 12:00

                   ...zmiana banneru na TT Orlen Team... przyznacie, że ładna...
28.07.2020 godz. 11:40


27.07.2020 godz. 09:35

GALERIA


Aldona Marciniak
Aldona Marciniak
Aldona Marciniak

Cezary Gutowski