ORLEN Team i Kuba Przygoński podejmują kolejne wyzwanie. Kuba zdobywca m.in. FIA World Cup for Cross Country Rallies 2018 i jeden z najbardziej wszechstronnych Polaków w sportach motorowych wystartuje w Oponeo Mistrzostwach Polski Rallycross i to od razu w najmocniejszej klasie Super Cars...
Kuba usiądzie za kierownicą samochodu z niemałą historią w tej
dyscyplinie sportu. Będzie to bowiem Peugeot 208 RX, którym Tomasz
Kuchar zdobył dwa z czterech swoich tytułów mistrza Polski w
rallycrossie (2018 i 2019). Peugeot 208 RX to także konstrukcja, którą w
mistrzostwach świata walczyli Francuz Sebastien Loeb oraz aktualny
mistrz świata Timmy Hansen oraz jego brat Kevin.
Jakub Przygoński rozpoczął swoją karierę w sportach motorowych jako motocyklista, startując w zawodach motocrossowych oraz enduro. W sezonie 2007 zadebiutował w mistrzostwach świata cross-country, a w 2009 zaliczył swój pierwszy start w Rajdzie Dakar – najtrudniejszym rajdowym maratonie świata. Od 2008 roku rywalizuje także w zawodach driftingowych i ma na swoim koncie trzy tytuły mistrza Polski w drifcie wywalczone w sezonach 2015, 2017 i 2018. W 2015 roku po raz ostatni pokonał trasę Rajdu Dakar na motocyklu i zdecydował się na kontynuowanie kariery za kierownicą samochodu rajdowego. Regularnie startował w Rajdzie Dakar i rundach pucharu świata FIA w rajdach terenowych. Sezon 2018 zakończył zdobyciem tego najbardziej prestiżowego trofeum w rajdach terenowych. Z kolei rok wcześniej, a także rok później ukończył zmagania w pucharze świata FIA na drugim miejscu.
Kuba wspólnie z Timo Gottschalkiem niedawno świętowali zwycięstwo w Baja
Szczecinek odbierając puchary za pierwsze miejsce w
imprezie inaugurującej sezon cross-country w Europie. Tymczasem już
dzień po pierwszym w tym sezonie rajdzie terenowym za kierownicą Toyoty Hilux Overdrive zawodnik ORLEN Team testował Peugeota 208 RX na
Autodromie Słomczyn.
Ten rok jest na pewno trudny dla wszystkich, ale ja staram się wykorzystać go na wprowadzenie zmian – między innymi w kwestii treningu i przygotowania fizycznego. Teraz dochodzi do tego nowe wyzwanie. Rallycross polega na ściganiu się na torze asfaltowym z elementami szutrowymi. Podczas wyścigu startuje sześć samochodów. Jest to trudne, bo trzeba być czujnym i uważać na resztę zawodników. Rallycross to sport kontaktowy, więc samochody dotykają się i lekko uderzają. Na pewno jest bardziej podobny do driftu, niż do Dakaru.
Startuję przy współpracy z zespołem Tomka Kuchara, który wprowadza mnie w tą dyscyplinę, za co bardzo mu dziękuję. Będę się ściągał Peugeotem 208 RX. Auta w tej dyscyplinie mają niesamowite przyspieszenie, które wynosi ok. 2,3-2,5 s do 100 km/h, czyli szybciej, niż w Formule 1. Ciekawostką jest to, że w takim samochodzie nie ma alternatora, więc gdy wyczerpie się akumulator, po powrocie do serwisu trzeba od razu go ładować.
OPONEO Mistrzostwa Polski Rallycross 2020
15 - 16 sierpień – Autodrom Słomczyn
12 - 13 wrzesień – Autodrom Słomczyn
26 - 27 wrzesień – Motopark Toruń
16 - 18 październik – Motopark Toruń
AKTUALIZACJE
GALERIA
16 - 18 październik – Motopark Toruń
AKTUALIZACJE
GALERIA