Cztery miesiące, dziewięć lokalizacji, siedem województw – bolid Alfa Romeo Racing ORLEN rusza w jesienną podróż po Polsce. Trasę otworzyło Forum Ekonomiczne w Karpaczu, a do końca roku kibice Formuły 1 będą mogli go zobaczyć na stacjach paliw oraz m.in. w płockiej siedzibie PKN ORLEN i warszawskim Centrum Olimpijskim.
PKN ORLEN jest zdecydowanym liderem w zakresie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Według najnowszych badań tak postrzega nas co drugi Polak, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2019 r. To pokazuje, że nasze działania są skuteczne. Sponsoring sportowy to niezwykle silna platforma komunikacyjna i marketingowa. Mimo pandemii ekwiwalent związany wyłącznie ze sponsoringiem sportu przez siedem pierwszych miesięcy 2020 r. wyniósł 186 mln zł. W tym czasie w polskich mediach marka ORLEN pojawiła się ponad 465 tys. razy. To olbrzymia wartość biznesowa. Ten potencjał chcemy wykorzystywać również w naszych działaniach wizerunkowych. Dlatego ruszamy w trasę z bolidem Formuły 1. Będziemy wśród naszych partnerów na najważniejszych wydarzeniach biznesowych w Polsce, ale przede wszystkim wśród naszych klientów na stacjach paliw PKN ORLEN - mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN
Inauguracja podróży bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN odbyła się 8 września, podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Do czwartku bolid będą mogli podziwiać uczestnicy Forum, zaproszeni goście oraz mieszkańcy regionu dolnośląskiego i turyści odwiedzający Karpacz. Następnie bolid odwiedzi m.in. Kraków, Wrocław, Poznań, Płock, Rzeszów, Gdańsk i Warszawę.
PKN ORLEN jest najaktywniejszym sponsorem sportu w Polsce. Poza Formułą 1 Koncern angażuje się m.in. w takie dyscypliny motosportu, jak DTM, rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną, piłkę ręczną, jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. To zaangażowanie doceniają konsumenci. Według najnowszych badań niemal co drugi Polak wymienia PKN ORLEN jako najaktywniejszego sponsora sportu w kraju.
Absolutna większość (85%) Polaków uważa PKN ORLEN za najaktywniejszego sponsora sportu spośród firm branży motoryzacyjnej. Twarzą tego zaangażowania jest Robert Kubica, którego osobę z PKN ORLEN spontanicznie kojarzy niemal 70% respondentów. Ma to pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych, w które angażuje się polski kierowca Formuły 1. Wśród nich można wymienić wiosenną akcję PKN ORLEN #DobryKierowca promującą odpowiedzialne zachowanie na drodze oraz kampanię #WspieramyPolskę budującą postawy patriotyzmu gospodarczego. Co czwarty polski kierowca deklaruje, że ze względu na współpracę Koncernu z Robertem Kubicą częściej korzysta z oferty stacji PKN ORLEN. W ubiegłym roku Grupa ORLEN odnotowała 4% wzrostu sprzedaży paliw, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż oferty poza-paliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.
Informacja prasowa PKN ORLEN
Jesienna trasa bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN po Polsce:
08.09 - 10.09 Forum Ekonomiczne, Karpacz
12.09 - 20.09 Stacja Paliw 1427 ul. Jerzmanowskiego, Kraków
22.09 - 29.09 Stacja Paliw 0228, ul. Ślężna, Wrocław
01.10 - 07.10 Stacja Paliw 1327, ul. Piątkowska, Poznań
09.10 - 18.10 Płock (siedziba PKN ORLEN)
21.10 - 22.10 Kongres 590, Rzeszów
03.11 - 16.11 Stacja Paliw 0076, Gdańsk, al. Grunwaldzka 258
18.11 - 28.11 Stacja Paliw MOP Machnacz przy autostradzie A1 (kierunek Łódź)
30.11 - 20.12 Warszawa, Centrum Olimpijskie
AKTUALIZACJE
19.10.2020 godz. 19:32
Sezon Formuły 1 trwa, podobnie jak tour bolidu @alfaromeoracing po Polsce 🇵🇱 Już od jutra, od godz. 10:00, do niedzieli 25 października możecie go obejrzeć z bliska w Rzeszowie 👀 Zapraszamy na stację paliw @PKN_ORLEN przy ul. Podkarpackiej 45!#rzeszow #f1 #alfaromeoracingorlen pic.twitter.com/ri0FWddtcg
— ORLEN Team (@TeamORLEN) October 19, 2020
02.10.2020 godz. 12:02
Tour bolidu F1 po Polsce trwa. Maszynę można było w Karpaczu, Krakowie i Wrocławiu. Aktualnie zapraszamy do Poznania w dwóch lokalizacjach: na stacji @PKN_ORLEN (1-2.10 / 5-7.10) oraz w weekend, podczas zawodów #RotaxMaxChallenge na Torze Poznań (3-4.10). Szczegóły poniżej! 🏎️ pic.twitter.com/SAHIMLvsEW
— ORLEN Team (@TeamORLEN) October 2, 2020
08.09.2020 godz. 16:15
Ostatnie miesiące były trudne dla świata sportu, jednak z naszymi zawodnikami byliśmy na dobre i na złe. Przenosząc aktywności sponsoringowe do sieci mogliśmy nadal ich wspierać, budując rozpoznawalność marki. W tym roku wartość mediowa naszego sponsoringu to już 186 mln zł pic.twitter.com/qNQrDTB9Qo
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) September 8, 2020
08.09.2020 godz. 10:44
Jesteśmy w Karpaczu, gdzie za chwilę rozpocznie się @Economic_Forum_. W tym szczególnym dla gospodarki momencie będziemy rozmawiać między innymi o tym jak definiujemy rozwój i budowanie pozycji konkurencyjnej @PKN_ORLEN w perspektywie kolejnych dekad pic.twitter.com/lx0w4UCQiZ
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) September 8, 2020
GALERIA