wtorek, 25 maja 2021

Raport roczny z działalności sponsoringowej PKN ORLEN [aktualizacje, zdjęcia]

                Największy polski koncern paliwowy PKN ORLEN opublikował raport ze swojej działalności sponsoringowej za rok 2022. Koncern przedstawia m.in. korzyści wynikające ze swojego zaangażowania w sport, kulturę oraz akcje charytatywne. Prezentuje także odbiór społeczny swojej działalności...
              Zapraszamy do zapoznania się z tym interesującym raportem sporządzonym przez Biuro Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN przedstawiającym zaangażowanie firmy w motorsport, sport, kulturę oraz akcje społeczne i charytatywne...

               PKN ORLEN jest zdecydowanym liderem w gronie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. W badaniach dotyczących 2020 roku, przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, 54% badanych wskazało ORLEN jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową. PKN zanotował tym samym znaczny wzrost o 11 p.p. w stosunku do roku 2019.
               PKN ORLEN jest postrzegany jako najaktywniejszy sponsor wydarzeń sportowych. W 2020 roku również zanotował znaczący wzrost w tej materii wynoszący 11 p.p w stosunku do 2019 roku. We wspomnianych wyżej badaniach markę ORLEN wskazało w tym zakresie 44% badanych. Koncern angażuje się m.in. w motorsport, w tym w takie dyscypliny jak rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną czy piłkę ręczną. Jest również sponsorem strategicznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej oraz Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. PKN ORLEN jako marka wspierająca kulturę i sztukę oraz sponsor akcji społecznych i charytatywnych pozostaje w Polsce niekwestionowanym liderem tej kategorii. W tym zakresie odnotowuje także znaczące wzrosty wskazań w stosunku do roku 2019.  

...Flagowym projektem PKN ORLEN w zakresie sponsoringu sportu jest współpraca z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo Racing ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy. Zaangażowanie w tym obszarze traktujemy jako inwestycję, która nie tylko wzmacnia nasz wizerunek, ale też wspiera biznes Grupy ORLEN... - Prezes Zarządu PKN ORLEN Daniel Obajtek

...Nasi sportowcy angażowali się również w działania, które dostarczały kibicom wielu emocji i jednocześnie promowały markę ORLEN. Jedną z takich inicjatyw były obchody stulecia „Cudu nad Wisłą”. Projekt odnotował rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN ORLEN, dzięki unikalnemu konceptowi oraz wieloetapowym działaniom w mediach i digital. Aktywnie zaangażowaliśmy się także w walkę z COVID – 19. Nasze działania bezpośrednio wpłynęły na postrzeganie całego Koncernu...
- Adam Burak Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu PKN ORLEN

W 2020 roku PKN ORLEN był sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo Racing. Nazwa Koncernu była używana przez cały sezon w oficjalnej komunikacji teamu. W ramach współpracy do zespołu, jako kierowca testowy, dołączył Robert Kubica. Logotyp ORLENU przez cały sezon był głównym elementem kombinezonu zawodników oraz malowania bolidu. Pojawił się m.in. na jego tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Alfa Romeo Racing ORLEN to zespół z kilkudziesięcioletnią tradycją w Formule 1. 
 
Od początku sezonu 2020 funkcję kierowcy testowego pełni Robert Kubica, który jest jedynym Polakiem w historii tej dyscypliny. Wraz z zawodnikiem ORLEN Team w skład drużyny wchodzą także Włoch Antonio Giovinazzi i Fin Kimi Räikkönen – mistrz świata F1 z 2007 roku. Nowym obszarem współpracy z zespołem z kilkudziesięcioletnią tradycją w F1 było szkolenie młodzieży. W 2020 roku Sauber Motorsport prowadził Sauber Karting Team powered by ORLEN. 
 
W sezonie 2020 zespół Alfa Romeo Racing ORLEN, prowadzony przez Frederica Vasseura, pojawił się w czasie 17 weekendów Grand Prix w dwunastu krajach na dwóch kontynentach, zajmując na koniec sezonu 8. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Cztery razy w piątkowych treningach poprzedzających właściwe zmagania na torze wziął udział Robert Kubica. Według danych Exposure – Independent Analysis 2020 ekwiwalent reklamowy (AVE) z globalnej ekspozycji telewizyjnej w 2020 roku dla marki ORLEN przekroczył 400 mln zł.

Prezentacja raportu z działalności sponsoringowej PKN ORLEN za rok 2020

Działalność sponsoringowa PKN ORLEN w 2020 roku / Raport roczny BMSSiE PKN ORLEN: Raport z działalności sponsoringowej PKN ORLEN

żródło: PKN ORLEN, Muzeum Sportu
 
AKTUALIZACJE
 
26.05.2021 godz. 13:55
 
25.05.2021 godz. 18:18
 
25.05.2021 godz. 17:41
 
25.05.2021 godz. 16:20
 
25.05.2021 godz. 15:50
 
25.05.2021 godz. 15:37
 
25.05.2021 godz. 15:20
 
25.05.2021 godz. 13:37
 
GALERIA