PKN Orlen nie będzie kontynuował
współpracy z zespołem Alfa Romeo F1 Team, co również znaczy, iż Robert Kubica żegna się na dobre z tą ekipą. Czy fakt ten oznacza również zamknięcie rozdziału dot. jego obecności w padoku królowej motorsportu?
Jako pierwszy te sensacyjne, choć nie zaskakujące, informacje podał Puls Biznesu. Prawdopodobnie w piątek PKN ORLEN ogłosi swoją współpracę z inną ekipą F1 oraz przedstawi plany Roberta na sezon 2023 endurance...
Jak informuje Grzegorz Nawacki w swojej publikacji na łamach Pulsu Biznesu, polski koncern naftowy nadal jednak będzie obecny w królowej sportów motorowych. Zwiąże się z juniorską ekipą Red Bulla Scuderią AlphaTauri. Nie będzie to jednak sponsoring tytularny. Taki obrót spraw ma natomiast stanowić pożegnanie Roberta Kubicy z Formułą 1, gdyż w formacji z Faenzy nie będzie miał możliwości udziału w testach czy treningach.
Po piątkowym treningu przed Grand Prix Abu Zabi zamykającym sezon 2022 Robert Kubica sam wskazywał, że to mogła być jego ostatnia okazja do poprowadzenia samochodu F1 - Nie wiem. Moja historia pokazuje, że nigdy nie można mówić nigdy. Oczywiście, jedynym powodem, dla którego tu jestem, jest możliwość jazdy od czasu do czasu. Jeśli nie dostanę takiej szansy, będzie to prawdopodobnie koniec. Nie chcę być w F1, jeśli nie będę mógł się przydać.
Robert informował niedawno, że jego celem pozostają dalsze starty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, w tym roku miałaby to być nadal klasa LMP2.
⚫⚫⚫⚫⚫
— ORLEN Team (@TeamORLEN) January 27, 2023
🔴🔴🔴🔴🔴
Ruszamy! @PKN_ORLEN zostaje nowym Partnerem Głównym @AlphaTauriF1!
🗓 Premiera bolidu #AT04 już 11 lutego #StayTuned pic.twitter.com/NaWc7MrulC
Halo, ruszamy! 🤜🤛 Łączymy siły z @AlphaTauriF1 jako nowy Partner Główny pic.twitter.com/vvtsfhA62r
— ORLEN (@PKN_ORLEN) January 27, 2023
ORLEN nadal w padoku Formuły 1. Będzie partnerem Scuderia AlphaTauri
– Grupa ORLEN to największy w Europie Środkowej koncern multienergetyczny, obsługujący ponad 100 milionów klientów. Globalna rozpoznawalność marki jest niezbędna do realizacji naszych celów strategicznych. Blisko połowa przychodów koncernu pochodzi ze sprzedaży za granicą. Dlatego konsekwentnie stawiamy na sponsoring sportowy, którego filarem jest obecność w najbardziej prestiżowej serii wyścigowej. Dzięki tej ekspozycji docieramy do setek milionów kibiców na całym świecie i budujemy spójną strategię marketingową w Polsce i za granicą. To olbrzymi potencjał, który będziemy dalej efektywnie wykorzystywać we współpracy ze Scuderia AlphaTauri – powiedział Daniel Obajtek Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Popularność Formuły 1 w ostatnich latach dynamicznie wzrosła. W poprzednim sezonie wyścigi Grand Prix śledziło w telewizji 445 mln widzów, a liczba obserwujących zmagania najlepszych kierowców na świecie z trybun w trakcie weekendów wyścigowych przekroczyła 5 mln. W 2021 roku oglądalność materiałów wideo na oficjalnych kontach Formuły 1 – na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, TikToku, Snapchacie i Twitchu – wzrosła o 50 proc. i sięgnęła pułapu 7 miliardów odsłon, natomiast poziom zaangażowania fanów w mediach społecznościowych wyniósł 1,5 miliarda, co przełożyło się na wzrost aż o 74 proc. rok do roku. Scuderia AlphaTauri jest znana z aktywności w obszarze digital i realizacji ciekawych formatów marketingowych. Skumulowana liczba obserwujących profile społecznościowe zespołu przekracza 6,5 mln.
Ze względu na swój potencjał Formuła 1 stała się dla Grupy ORLEN efektywnym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych na wszystkich rynkach, na których zlokalizowane są stacje paliw koncernu. Wizerunek kierowców sponsorowanego zespołu był w ostatnich latach wykorzystywany w działaniach wspierających rebranding stacji w Czechach i Niemczech, a także w licznych działaniach promujących produkty Stop Cafe, paliwa VERVA czy program flotowy BIZNESTANK. Wspólne działania komunikacyjne, takie jak tour promocyjny bolidu F1, zwiększały rozpoznawalność marki ORLEN poza granicami kraju. W Czechach sięga ona już 40 proc.
W sezonie 2023 logotyp ORLEN będzie eksponowany na nosie bolidu, tylnym skrzydle, deflektorach, obręczy halo, lusterkach, kombinezonach oraz ubraniach kierowców, a także mechaników. Dodatkowo znajdzie się w padoku oraz ściankach mediowych, a kierowcy wezmą udział w kampaniach reklamowych realizowanych przez PKN ORLEN. Nowa umowa przewiduje także objęcie sponsoringiem tytularnym zespołu Scuderia AlphaTauri Esports.
AlphaTauri to kuźnia młodych talentów, w której swoje pierwsze kroki w Formule 1 stawiali przyszli czempioni. Zespół należy do Red Bulla, któremu pomaga w adaptacji kierowców w najbardziej prestiżowej serii motorsportowej na świecie. W przeszłości, jeszcze pod nazwą Scuderia Toro Rosso, reprezentowali go między innymi Sebastian Vettel czy Max Verstappen, którzy na swoim koncie mają razem 88 wygranych wyścigów Grand Prix oraz sześć tytułów mistrzowskich. W tym roku w barwach włoskiego teamu wystąpią Japończyk Yuki Tsunoda i Holender Nyck de Vries. Malowanie bolidu AT04, obowiązujące w nowym sezonie, zostanie zaprezentowane 11 lutego na Moście Brooklińskim w Nowym Jorku. Początek zmagań zaplanowano na pierwszy weekend marca w Bahrajnie.
Nowa umowa oznacza zakończenie trzyletniej współpracy koncernu z Sauber Motorsport. Robert Kubica pozostaje ambasadorem marki ORLEN, a w najbliższych dniach przedstawi swoje plany wyścigowe na sezon 2023.
Halo, ruszamy! 🤜🤛 Łączymy siły z @AlphaTauriF1 jako nowy Partner Główny pic.twitter.com/vvtsfhA62r
— ORLEN (@PKN_ORLEN) January 27, 2023