środa, 22 marca 2017

Robert Kubica w wywiadzie dla Corriere della Sera

             Robert Kubica podczas intensywnie sportowego weekendu znalazł chwilę czasu na interesującą rozmowę z włoskim dziennikarzem. Nasz kierowca udzielił  wywiadu dla prestiżowego, włoskiego, dziennika Corriere della Sera. Rozmowę z Robertem przeprowadził znany włoski dziennikarz i pisarz Giorgio Luca Maria Terruzzi...

Corriere della Sera
                   Robert Kubica opowiada o przebiegu swojej kariery, o tym jak skończyły się jego marzenia, o tym jak stał się silniejszym człowiekiem podczas swojej "walki" o powrót do motorsportu, opowiada o światku Formula 1, a także o nowym etapie w swoim życiu - FIA World Endurance Championship - gdzie za kierownicą prototypu ByKolles Racing Team zobaczymy go w zbliżającym się sezonie 2017 WEC...

                  Nieobecność naszego kierowcy w paddocku F1 jest ogromną stratą dla całego motorsportu. Wszystko to zostało przerwane 6 lutego 2011 roku podczas wypadku na trasie rajdu Ronde di Andora, który miał być dla Roberta tylko startem treningowym. Startem, który mógł być jego ostatnią przygodą z motorsportem i zakończyć się o wiele bardziej tragicznie...

"Przejście na bycie leworęcznym nie było łatwe. Aby spełnić moje marzenie, pracowałem ciężko, odkąd byłem dzieckiem. Byłem w najlepszym momencie mojej kariery. Marzenie zostało zniszczone fizycznie i psychicznie. Teraz jest już coraz lepiej. Początkowo było to kłopotliwe, ponieważ mój mózg był zaprogramowany inaczej. Chciałem coś zrobić, ale nie mogłem. Wszystko to trwało bardzo długo. Spędziłem sporo czasu w szpitalu, widziałem wielu cierpiących ludzi. Zrozumiałem, że tak naprawdę, problemy innych są dużo poważniejsze"

Polski kierowca ma za sobą kilka testów w symulatorach, ale po raz pierwszy tak stanowczo odniósł się do informacji dotyczących ewentualnego powrotu do F1:  
"Nie mam wystarczającej ruchomości mojego przedramienia, aby kierować muszę ruszać barkiem tam jest moja siła. W kokpicie bolidu F1 miałbym za mało miejsca. Przykro to mówić, ale w tej chwili tak to wygląda. Nie myślę o tym. Zobaczymy..."

Robert Kubica przyznał także, że było mu bardzo ciężko oglądać wyścigi F1:
"Byłem chory oglądając wyścigi w telewizji. Próbowałem wyrzucić wszystko, co przypominało mi o przeszłości. Jednak moja pasja zawsze była ta sama. Teraz czuję się lepiej pod względem psychicznym. Chciałem wygrywać każdego dnia, ale to nie zawsze jest przecież możliwe. Musiałem zatrzymać się na chwilę i odetchnąć."

Co sądzisz w kwestii talentu Maxa Verstappena. Czy uważasz, że to prawdziwy fenomen?: "Bardziej, to prawdziwy mistrz. Wielu uważa, że jest lekkomyślny. Jednak on używa głowy bardzo często. Ma ojca, który nauczył go sporo w wieku 18 lat i umie teraz więcej niż kierowcy, którzy mają 28 lat. Kiedy widziałem go zwyciężającego w GP Hiszpanii miałem gęsią skórkę, a nie zdarza mi się to za często, bo mam grubą skórę"


Robert został też zapytany o kwestie dot. umowy z ekipą Ferrari:
"Jest to bardzo delikatna kwestia i nie wiem, czy kiedyś upłynie tyle czasu bym mógł otwarcie o tym rozmawiać."

Nasz kierowca zapytany został również co sądzi o Brytyjczyku Lewisie Hamiltonie:
"Zawsze jest trudno współpracować z mistrzem świata. W zespole kierowcy zawsze się porównują i rywalizują. Znam wielu, którzy wolą dojechać na 3 miejscu przed swoim kolegą niż na drugim ale za partnerem z zespołu. To chore, ale niestety tak jest." 

"To wyglądało jak w filmie lecz po mimo tego wyszedłem z wypadku bez szwanku. Kiedy mówiłem lekarzom, że nic mi nie jest, nie chcieli mi uwierzyć. Nie wiem jednak, czy jest jakiś związek między tym wypadkiem a późniejszą wygraną. Tak czy siak to niezły zbieg okoliczności" - tak podsumował Robert pytanie dotyczące wypadku w 2007 oraz zwycięstwa w 2008 roku w GP Kanady

Robert zapytany został również o starty w wyścigach endurance i związane z tym plany:
"Prawda jest taka, że cały czas poznaję siebie. Czuję się, jakbym wyszedł z długiego tunelu. Jestem zdeterminowany, ale cichy, jak cisza przed burzą. W życiu, wszystko co przeżyłeś zawsze czegoś cię uczy i to jest  bardzo cenne. Muszę teraz znaleźć coś, czego nie znałem - nowe miejsce, nowy aspekt mojego charakteru, którego być może zawsze szukałem. Może dziś, jestem lepszą osobą niż byłem przed wypadkiem..."

AKTUALIZACJE

24.03.2017 godz. 22:30

                    ...zapamiętajcie te twarze :-)... przed nami WEC TV Broadcast Team 2017: piękna Brytyjka Louise Beckett, Toby Moody, Martin Haven oraz Allan McNish... to oni będą dla nas relacjonować pasjonujący sezon z Robertem Kubicą w FIA WEC...


24.03.2017 godz. 15:30

                    ... zapowiedź WEC 2017 The Prologue od FIA "FIA WEC returns to Monza for 2017 Season Prologue"... polecamy: WEC - 2017 The Prologue - Preview


24.03.2017 godz. 09:15

                       ... blisko, co raz bliżej... to już tylko 8 dni i zaczynamy 🚥...


24.03.2017 godz. 08:30

                   ..."Wyróżnia go nieustanny głód ścigania, koncentracja, chęć nauki oraz wydobywania z siebie tego, co najlepsze. WEC to dla niego dobre terytorium..." Team Principal TGR WRT Fin Tommi Mäkinen o Robercie Kubicy w rozmowie z WP Sportowe Fakty...



"...Robert ma teraz więcej doświadczenia, no i jest bardziej "głodny". Muszę powiedzieć, że dla mnie Formuła 1 jest łatwiejszym sportem, niż rajdy. Ok, walka toczy się tam o tysięczne części sekundy, ale wiele zależy od tego, jak spisuje się auto. To ono jest najważniejsze. Oczywiście, utrudnieniem jest rywalizacja koło w koło z rywalem. W rajdach potrzebna jest jednak większa elastyczność, wszechstronność. Poza tym, każdy popełnia w nich błędy i chodzi o to, żeby popełnić ich jak najmniej. Bardzo potrzebne jest doświadczenie, zrozumienie, jak współpracować z pilotem. Inaczej niż w F1, jedziesz do przodu i nie pamiętasz, jak wygląda kolejny zakręt, co jest za kolejnym wzniesieniem. I dlatego doświadczenie kierowcy jest kluczowe..."
cały wywiad z Tommi Mäkinenem przeczytacie tutaj: Kubicę wyróżnia nieustanny głód ścigania

24.03.2017 godz. 07:00

                  ... kolejne rozważania, analizy wywiadu udzielonego przez Roberta dla włoskiego dziennika Corriere della Sera... tym razem w belgijskim F1i.com (Kubica "impressionnant" au volant d’une F1 2017 virtuelle)...

F1i.com
23.03.2017 godz. 11:00

                   ... przygotowania do rozpoczęcia sezonu nabierają "szybkości"... Robert w siedzibie włoskiej firmy OMP Racing...
"And here's Robert Kubica, OMP friend, and owner of yesterday's photo feet :) Robert was here for some new racewear gear, including underwear: choose yours!"

OMP Racing
 
                     ...są i barwy zespołowe :-)... to chyba ulubiona część garderoby Roberta...

"What boots? OMP One Evo R! Whose feet? Just wait a little while... "

OMP Racing

23.03.2017 godz. 09:30

                    ... odliczamy - 9 days to...



22.03.2017 godz. 11:30

                    ... tymczasem do Prologue World Endurance Championship już tylko...