poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Robert Kubica w wywiadzie dla Motorsport.com

             Robert Kubica po nieudanym Monza Prologue 2017 udzielił krótkiego wywiadu dla brytyjskiego portalu Motorsport.com. Robert opowiedział, o tym jak po wypadku za kierownicą Skody Fabii S2000 nie chciał od razu wracać na tor w związku z ograniczeniami spowodowanymi odniesionymi urazami, a także ze względu na swoją "przeszłość" w Formula 1.

"Miałem trudny okres w moim życiu. Najpierw postawiłem na rajdy, ale w nich nie poszło tak jak spodziewałem się, że będzie. Musiałem się zatrzymać i zrobić restart. Po wypadku odszedłem od torów, ponieważ przypominały mi to, co lubiłem i robiłem wcześniej. To było całe moje życie. To były wyścigi w F1 i nie mogłem już wyżej się dostać. Szczerze mówiąc, byłem zaskoczony jak wiele znajomych osób spotkałem w Bahrajnie oraz tutaj. Wcześniej wywoływało to u mnie mieszane uczucia, ale ten okres już minął. Jestem gotowy pracować na 100% nad tym, co jest moim wyzwaniem na ten rok i przyszłość".


           Nasz kierowca przyznał również, iż wspólnie z Colinem Kolessem podjęli ryzyko podczas pierwszych testów WEC w Bahrainie. Problemem, jak łatwo się domyślić, były ograniczenia Roberta oraz zbyt ciasny kokpit prototypu LMP1.

"Na początku nie byłem pewny, czy będę w stanie prowadzić samochód LMP1, ponieważ kokpit wydawał się zbyt ciasny. Z prawej strony jest wyjątkowo mało miejsca. Nie chciałbym próbować czegoś, do czego nie mam stuprocentowego przekonania. Przypominam sobie wtedy, że moje ograniczenia są większe niż wydaje mi się. Udało mi się to wyjaśnić z Colinem. Było już jednak późno, a samochód był w Bahrajnie. Powiedziałem mu, że będę w Bahrajnie, ale to moje i jego ryzyko. Mogłem zrobić jedno okrążenie i wyjść z samochodu, ponieważ nie byłbym w stanie go prowadzić". - wyjaśniał Robert

"To był mój pierwszy raz w samochodzie LMP1. To było dobre doświadczenie. Nie zrobiłem wielu okrążeń, ale od razu znalazłem dobry rytm. Colin wyraźnie powiedział, że jeśli jestem zainteresowany, to ponownie wpuści mnie do auta. To dla mnie dobry test i delikatny sposób na powrót do wyścigów, zwłaszcza w kategorii, w której nie mam doświadczenia" - podsumował Robert Kubica

źródło: Motorsport.com
fot. ByKolles Racing Team, WEC, Agencja Gazeta


AKTUALIZACJE

07.04.2017 godz. 14:00

                     ... kolejna porcja statystyk z Monza Prologue 2017...   


07.04.2017 godz. 11:45

                 ...Robert Kubica mknie na Silverstone... kolejny trening kolarski Roberta tym razem z Michele Bartolim...

Michele Bartoli
07.04.2017 godz. 08:00

                  ...ciekawe co słychać w garażu ByKolles Racing Team... do wyścigu 6h Silverstone zostało już tylko...


06.04.2017 godz.19:00

                      ... gdy ponownie zrobiło się "głośno" o Robercie, wszyscy piszą... tym razem, utrzymany w miłym, sentymentalnym klimacie, artykuł o RK i Karolu Baszu w SportowyMagazyn.pl... polecamy:  Kubica wciąż chce się ścigać


06.04.2017 godz. 11:00

                       ... zostało 10 dni do wyścigu otwarcia sezonu FIA WEC 2017...


06.04.2017 godz. 08:00

                       ... kolejny "tom" wywiadów z Robertem Kubicą, których nasz kierowca udzielił podczas inauguracji sezonu FIA WEC - Monza Prologue 2017... tym razem na łamach Onet Sport i ponownie Przeglądu Sportowego, Robert opowiada o sobie, swojej sytuacji i F1... całość wywiadów przeczytacie tutaj:  F1? Wiem, że kibice marzą tutaj: Powrót do F1? Wiem, że kibice marzą, ale sprawa jest bardzo prosta oraz w zagranicznych mediach tutaj: Robert Kubica: sono pronto a ricominciare a lavorare al 100% i tu: Return to F1 ‘more likely’ says Robert Kubica ... miłej lektury...

Roman Wittemeier
"Na zewnątrz wygląda całkiem fajnie, ale nie do tego służą auta wyścigowe, żeby sobie zrobić pocztówkę i powiesić nad łóżkiem. Chodzi o to, żeby to jeździło, a dopóki będą pewne problemy – i to związane nie tylko z brakiem części czy uszkodzonym skrzydłem – to początek sezonu na pewno będzie trudny. A już bez nich byłby wystarczająco trudny."

05.04.2017 godz. 22:00

                      ... no to chyba wszystko jasne co do barw prototypu ByKolles Racing Team... tak wyglądał będzie (99,8%) ENSO CLM P1/01 Nismo 2017 zespołu Roberta Kubicy... wygląda świetnie, oby tak samo jeździł...

 
05.04.2017 godz. 11:00
                     
                    FIA (Międzynarodowa Federacja Sportów Motorowych), ACO (Automobile Club de l’Ouest) oraz zainteresowani producenci samochodów doszli do porozumienia i zgodzili się na wprowadzenie systemu BOP (zarządzanie wydajnością aut) co ma uatrakcyjnić i zapewnić większą rywalizację w stawce aut klasy LM GT. System BOP ma wykluczyć wpływ czynnika ludzkiego oraz ewentualne interpretacje i opiera się na matematycznych narzędziach kalkulacyjnych. Zastosowane formuły powstały na podstawie zebranych podczas wyścigów baz danych pomiarowych.

FIA WEC
Szczegóły systemu oraz zasady jego funkcjonowania opisane zostały w regulaminie uzupełniającym opublikowanym przez FIA i ACO. System BOP będzie obowiązywał od pierwszej rundy sezonu 2017 (6 hours of Silverstone). Wyjątek stanowić będzie 24 hours of Le Mans, który będzie traktowany jako samoddzielna runda. Pierwsze ewentualne zmiany i korekty w funkcjonowaniu systemu będą wprowadzone najwcześniej przed 6 hours of Nurburgring.

04.04.2017 godz. 15:40

                   ... kolejna porcja wywiadów Roberta Kubicy z Monza Prologue 2017... tym razem jest o symulatorach oraz o iRacing... 


"...Czasami daję sobie obciążenia na przykład dwa kilogramy na nadgarstki, a w ustawieniach włączam jak najcięższy force-feedback i upalam, że aż pot ze mnie leci, ale to tylko i wyłącznie trening fizyczny. Nie ma za bardzo z tego frajdy. I tak. To jestem ja i jeżdżę jako Robert Kubica..." 

                  Całość wywiadu dla Przeglądu Sportowego przeczytacie na: Robert Kubica potwierdza: To ja startuję w iRacing

04.04.2017 godz. 10:30

                    ... teraz czas będzie uciekał co raz szybciej... 12 dni do Silverstone...