sobota, 4 listopada 2017

Felipe Massa kończy karierę w F1... po raz drugi... Dziękujemy! /aktualizacje/

            Brazylijczyk Felipe Massa za pośrednictwem swojego konta na twitterze podziękował swoim kibicom za wsparcie oraz poinformował o zakończeniu swojej kariery w Formula 1.
           Felipe dodał jednocześnie, iż dokończy sezon z zespołem Williams Martini Racing i wystartuje w obu końcowych wyścigach sezonu 2017. Zapraszamy do wysłuchania podziękowań Felipe dla swoich kibiców...

W ubiegłym sezonie podjąłem decyzję o odejściu z Formula 1, ale na prośbę zespołu Williams wróciłem i zgodziłem się pomóc im na jeden sezon. Tym razem definitywne kończę i żegnam się z F1. Zabieram ze sobą wiele wspaniałych wspomnień i przygotowuję się do swoich dwóch ostatnich wyścigów: tego w Brazylii i Abu Dhabi. Mam nadzieję, że będzie mi dane znowu spotkać się z kibicami lecz podczas startów  już w innej serii...

AKTUALIZACJE

10.11.2017 godz. 09:30

Myślę, że moje sportowe wyniki nie będą już miały znaczenia. Wyścigi tutaj i w Abu Dhabi nie będą decydujące. Nie zdobędziemy punktów i wszyscy o tym wiedzą. Powiedziałbym, że Williams jest moją jedyną opcją na sezon 2018. Przekazano mi dość wcześnie, że prawdopodobnie nie będzie dla mnie miejsca w Sauberze na przyszły rok. 
Jeśli przegapię następny sezon, powrót do F1 będzie bardzo trudny. Jeśli nie masz sponsorów, dzisiaj jest niemożliwe aby samodzielne mieć miejsce w samochodzie. To nie działa. Gdyby moja rodzina zapłaciła od pięciu do dziesięciu milionów byłoby inaczej, ale nie mają takich możliwości... - Pascal Wehrlein o swojej sytuacji przed Formula 1 Grande Premio Heineken do Brasil 2017

09.11.2017 godz. 10:00

              ...tymczasem Robert z przyjaciółmi świętowali wczoraj wieczorem 44 urodziny Tobia Cavalliniego... Najszybszego Tobia!
07.11.2017 godz. 14:30

                ...drugi dzień testów Paula di Resty z zespołem United Autosport w LeCastellet... na Circuit Paul Ricard jest też Lando Norris... zespół wspomina również o Felipe (...Good to have Filipe on hand for some tips...)...
07.11.2017 godz. 09:00

Część mnie chciała kontynuować starty, ponieważ uważam, że nadal jestem wystarczająco konkurencyjny. Mogę ścigać się w topowym samochodzie F1 i bardzo dobrze czuję się w Williamsie. Jednak każda historia kiedyś się kończy i nie mam nic, czego miałbym żałować. Dokładnie rok temu byłem w takiej samej sytuacji i zespół nagle poprosił mnie, bym wrócił. To był prawdziwy zaszczyt i doceniam to. Teraz jestem gotowy na podróż inną ścieżką. Jestem zadowolony z tego, co zrobiłem i co osiągnąłem. 
Wielu jest ciekawych gdzie będę ścigał się w przyszłym roku, ale jest za wcześnie aby oficjalnie o tym rozmawiać. Na razie skupiam się na zakończeniu sezonu. Przed nami dwa kolejne wyścigi, które będą ważne dla mnie i zespołu. Rozważę wszystkie możliwości i podejmę decyzję. Lubię ścigać się i czuć rywalizację. Chcę to robić. Chciałbym przyjąć nowe wyzwanie, które w perspektywie będzie miało walkę o dobre wyniki. Lubię wyścigi i chcę nadal startować oraz czerpać przyjemność z tego tak jak przez całą moją karierę - Felipe Massa dla portalu motorsport.com

06.11.2017 godz. 19:00

              ...tymczasem Szkot Paul di Resta wspólnie z brytyjskim zespołem United Autosport (ELMS LMP3 /2016, 2017 champions/, LMP2 & LMP3 ELMS, Le Mans 24 Hours, Daytona 24 Hours) testuje na Circuit Paul Ricard model Ligier JS P217 przygotowany w kooperacji z firma Onroak Automotive... w garażu widziany był również Lando Norris, świeżo upieczony tester ekipy McLaren F1 Team... czyżby Paul szukał konkretnego zajęcia na sezon 2018...
06.11.2017 godz. 13:00

                 ...Lando Norris oficjalnie kierowcą rezerwowym/testowym zespołu McLaren Honda (Renault) F1 Team...
04.11.2017 godz. 13:02

                   ... i komunikat Williams Martini Racing...
Chciałabym podziękować Felipe za to, co zrobił dla zespołu podczas ostatnich czterech lat. To była absolutna przyjemność pracować z nim. Jesteśmy mu szczególnie wdzięczni za to, że zgodził się odłożyć swoją emeryturę w Formula 1 o jeden rok po tym, jak Valtteri odszedł do Mercedesa. To pokazało to głębokie relacje wspólnie zbudowaliśmy. Szanujemy jego decyzję, która nie była łatwa po tym, jak piękne pożegnanie miał w minionym roku. W imieniu Sir Franka i zespołu składamy mu życzenia wszystkiego najlepszego na przyszłość - Deputy Team Principal Williams Martini Racing Claire Williams

GALERIA