piątek, 22 lutego 2019

Życie nauczyło mnie, że nic nie jest idealne - Robert Kubica po I części testów F1 w Barcelonie

             Nie jest idealnie, ale życie nauczyło mnie, że nic nie jest idealne - w ten oto, nieco filozoficzny, sposób Robert Kubica podsumował sytuację w jakiej aktualnie znajduje się zespół ROKiT Williams Racing. Podobną opinię prezentuje zapewne każdy kibic, przyglądający się czterodniowym przedsezonowym testom F1 w Montmeló z udziałem zespołu polskiego kierowcy...
              Jednak zarówno Robert jak i wszyscy kibice nie tracą wiary w to, że zespół z Grove opanuje sytuację przed pierwszym Grand Prix w Melbourne i już w pierwszym wyścigu sezonu będziemy świadkami wielkich emocji z udziałem naszego kierowcy. Zapraszamy do zapoznania się z pierwszymi wypowiedziami i opiniami naszego kierowcy i członków zespołu po zakończonych testach w Barcelonie...

...Mamy co mamy, ale uważam, że zespół i tak spisał się znakomicie, budując samochód w czasie pięciokrotnie krótszym niż powinien...
Robert Kubica Barcelona 21.02.2019

Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing po I części testów
Okres, w którym się znaleźliśmy, nie jest łatwy. Zespół będzie się starał wyjść na prostą, ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Będzie trzeba nad nimi popracować. Czeka nas trudne zadanie, a konsekwencje będą ciągnąć się przez dłuższy czas. Wiedzieliśmy to przed sezonem, ale oczywiście to opóźnienie i problemy z nim związane nie ułatwiają zadania.
ROKiT Williams Racing
Australia jest na wyciągnięcie ręki, a rzeczy do przygotowania jest sporo. Ja skończyłem pierwszy tydzień testów, ale po tym tygodniu wiem tyle, ile wiedziałem wcześniej. Czyli tyle, co nic. Nie trzeba być geniuszem. Jeśli się buduje na ostatnią chwilę, to trzeba iść na skróty w pewnych rzeczach. Ten tydzień nic dla mnie nie wniósł, co jest trochę słabe.
ROKiT Williams Racing
Temat jest delikatny. W zespole każdy ma swoją rolę. Moją jest kręcenie kierownicą, więc lepiej, żebym o tym mówił. Ktoś ma większe informacje na ten temat. Ja się o sytuacji dowiedziałem bardzo późno. Jak się nie ma części do zbudowania bolidu, to on nie powstanie. Mam parę oczu i mózg. Mogę przejść się po fabryce i wyrobić swoją opinię. Ja jednak jestem od sterowania kierownicą i robienia czegoś innego. Jak tylko będę miał narzędzia, to w końcu będę robił swoje.Nie ma co narzekać. Sytuacja jest, jaka jest. Trzeba wziąć się do roboty i robić swoje.
ROKiT Williams Racing
Mogłem zrobić kilka okrążeń, ale nie koncentrowałem się na czasach. Bardziej chodziło o zbieranie danych, sprawdzanie systemów. To nie był gładki poranek. Przypominał dzień zapoznawczy. Przejechałem może z dwanaście okrążeń, w trakcie których mogłem wyczuć samochód. Reszta była gromadzeniem informacji. Bardzo łatwo jest nadrobić cztery sekundy w ciągu dnia, gdy tracisz osiem. Chciałbym, abyśmy codziennie odrabiali tyle na okrążeniu. Byłoby wtedy nieźle. Jednak najtrudniej jest zyskać tę ostatnią. Mogę tylko powiedzieć tyle, że gdy rano widziałem czasy niektórych kierowców, to byłem pod wrażeniem.

           Po zakończeniu testów na Circuit de Barcelona-Catalunya doczekaliśmy się wreszcie pierwszej wypowiedzi od nieco 'schowanego' do tej pory Chief Technical Officer Paddy Lowe na, którego to barkach spoczywa odpowiedzialność za przygotowanie samochodów...

To był początek naszych prawdziwych przygotowań do sezonu z FW42. Kilka ostatnich części dotarło do nas w nocy więc zaczęliśmy dzień niemal z kompletnym samochodem. Skupiliśmy się na naszym programie oraz na zbieraniu danych, szczególnie tych aerodynamicznych. W tej sytuacji kierowcy mogli nam dać jedynie bardzo wstępny feedback. Żaden z nich nie przejechał wystarczającej liczby okrążeń aby zbliżyć się do limitu samochodu. Poranek był znacznie lepszy pod względem wykonania zakładanego planu. 
James Moy

Niestety pod koniec jazd w porannej sesji mieliśmy mały problem, który zabrał nam sporo czasu i późno wyjechaliśmy na sesję popołudniową. Ze względu na kilka drobnych błędów oraz czerwonych flag nie wykonaliśmy zakładanego planu z George'm. Niezależnie od tego, obaj kierowcy mieli swój pierwszy kontakt z samochodem i mimo wszystko dali nam interesujący feedback. Mamy też wartościowe dane, które zabierzemy do fabryki. Będziemy skupiać się na wykonaniu solidnego programu w ostatnich czterech dniach testów. To był trudny proces dla wszystkich, ale teraz idziemy tylko do przodu.

              Na temat współpracy z Robertem wypowiedział się kolega zespołowy naszego kierowcy Brytyjczyk George Russell.

Jesteśmy kumplami. Nie możemy, a w zasadzie nie chcemy być rywalami. Nie zależy nam na 19. miejscu. Chcemy wspólnie pomóc Williamsowi w osiągnięciu czegoś większego. To się nie uda, jak będziemy ze sobą rywalizować, musimy współpracować.
ROKiT Williams Racing

Robert to legenda Formuły 1. Ma ogromny talent. Jego wiedza techniczna robi na mnie ogromne wrażenie - przyznał 21-latek. - Każdy z nas wnosi do zespołu coś innego. Patrzymy na ten sport z różnych stron i to jest dla zespołu bardzo korzystne

Liczba okrążeń przejechana przez poszczególne zespoły w Barcelonie
p.s. swoją drogą bardzo ciekawe czy liczba przejechanych okrążeń przez Williamsa na Circuit de Barcelona-Catalunya to jakiś znak😉...

AKTUALIZACJE

24.02.2019 godz. 14:45

                ...po filmowych obowiązkach weekendu Robert nie mógł sobie odmówić treningu kolarskiego w towarzystwie hiszpańskich znajomych...
Juan Foronda
23.02.2019 godz. 16:30

                ...co raz bliżej do 'oscarowej' gali to i Robert się rozkręca😉... w piątek dzień filmowy dla Williamsa na Circuit de Barcelona-Catalunya, a w sobotę praca dla Netflixa do serialu o F1...
Sophie Ogg
Alex Lukic
Robert Kubica
Robert Kubica
Sophie Ogg
22.02.2019 godz. 11:42

            ...firma Newspoint, lider polskiego rynku e-monitoringu, sprawdził aktywność polskich internautów piszących o Robercie Kubicy w przeciągu ostatniego roku... tak to wyszło...
22.02.2019 godz. 11:15

                ...podsumowanie pierwszej części testów od Circuit de Barcelona-Catalunya...

22.02.2019 godz. 08:30

                ...o godz. 09:00 na Circuit de Barcelona-Catalunya rusza dzień filmowy dla ekip F1... dzisiaj swoje 100 km zaliczą zespoły ROKiT Williams Racing, SportPesa Racing Point F1 Team oraz Mc Laren F1 Team...
Robert Kubica
GALERIA