poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Co dalej... Krajobraz po weekendzie na Shanghai International Circuit [aktualizacje, zdjęcia]

          Od trzech wyścigów z dużą niecierpliwością oczekujemy na poprawę formy zespołu ROKiT Williams Racing. Widać jednak, że 30 dni to stanowczo za mało czasu aby zespół z Grove był wstanie zdiagnozować swoje problemy i dać swoim kierowcom przygotowane, prawidłowo funkcjonujące, jednakowe auta...
           Aktualną formę zespołu Roberta Kubicy można określić jednym słowem: KATASTROFA... Duża wiedza Roberta i jego doskonała znajomość problematyki technicznej auta, entuzjazm George'a Russella i Dave'a Robsona (Senior Race Engineer), a także intensywne prace zespołu inżynierów oraz sprowadzenie ponownie do zespołu, choć do końca nie wiadomo w jakiej roli,  Sir Patrick'a Head'a nie przynoszą jak dotąd żadnych pożądanych efektów... Zapraszamy na podsumowanie wydarzeń z Shangai International Circuit oraz na krótką analizę aktualnej sytuacji ekipy z Grove...

            Jak dotąd nikt nie potrafi powiedzieć kiedy i czy w ogóle nastąpi jakakolwiek poprawa formy zespołu oraz osiągów obu aut Williamsa, choć jak wszyscy wiemy niby identyczne FW42 Roberta i George'a okazały się zupełnie różnymi pojazdami. Otwarcie można już chyba powiedzieć, iż cały zespół przeżywa bardzo poważny kryzys, co widać było choćby tylko przy realizacji pit-stopów (dotychczas bardzo mocnej strony zespołu) podczas wyścigu w Shanghai-u... Jednak najgorszym problemem wydaje się być fakt, iż nikt tak naprawdę nie jest wstanie zdiagnozować przyczyny takiego stanu rzeczy...

Nie ma dziś za bardzo o czym mówić. Najbardziej ekscytującym momentem był mój obrót na okrążeniu rozgrzewającym. Próbowałem właściwie dogrzać opony i straciłem kontrolę nad autem w zakręcie nr 6. Start miałem całkiem niezły, zszedłem do wewnętrznej strony, ale mówiąc szczerze nie chciałem do końca ryzykować.
James Moy
 Byłem blisko jednego z bolidów Racing Point, nie wiedziałem czy zetnie do środka, więc odpuściłem zostawiając miejsce. Straciłem na tym dwie pozycje. Ciężko podjąć jakieś ryzyko, gdy wiesz że i tak tempo będzie takie jak zwykle.
 Robert Kubica, Shanghai, 15.04.2019

            Kolejne weekend wyścigowy już za 2 tygodnie (26-28 kwiecień), na ulicznym torze w stolicy Azerbejdżanu - Baku co w kontakcie z charakterystyką tego obiektu, tempem prac zespołu oraz nieznajomością Baku Street Circuit (mimo, iż tory uliczne to ulubione obiekty Roberta) przez naszego kierowcę przyprawia wszystkich o kolejny, tak często nam towarzyszący ostatnio, mocny, ból głowy...

Mieliśmy całkiem przyjemny wyścig, a korzystając z zamieszania na pierwszym okrążeniu mogliśmy włączyć się do walki z kilkoma zawodnikami. Dla obu kierowców był to czysty, dobrze przejechany wyścig. U Roberta zadziałała strategia jednego pit stopu. Próbowaliśmy tego samego u George'a, ale długość stintu i spadająca temperatura opon zmusiły nas ściągnąć go ponownie do alei serwisowej.
James Moy
Dzięki temu mógł kończyć wyścig na świeżej mieszance. Podczas weekendu wprowadziliśmy pewne poprawki do naszego auta i nasza strata do reszty stawki powoli maleje. Testowaliśmy także nowe elementy, które powinny nam pozwolić na kolejne zmniejszenie  dystansu. Następny wyścig rozegra się na ulicach Baku i przyniesie nowe wyzwania. Poznając coraz lepiej nasz FW42 jesteśmy gotowi im sprostać.
Dave Robson Senior Race Engineer, Shanghai, 14.04.2019 


            Czy istnieje szansa na poprawę formy tego niesłychanie zasłużonego zespołu dla całego świata Formula 1? Nie chcemy chyba na ta chwilę ryzykować odpowiedzi na to najczęściej chyba zadawane pytanie wśród kibiców i to nie tylko tych Roberta Kubicy. Według naszej opinii pierwszych symptomów poprawy oczekiwać możemy dopiero podczas weekendu z pierwszą europejską rundą F1 na Circuit de Barcelona-Catalunya w dniach 10-12 maja...

Mówiąc szczerze, nawet szczególnie się tym nie interesowałem. Różnica tempa jest tak duża, że inni doganiają mnie i wyprzedzają, jakbym naprawdę stał w miejscu. Nie jest to zaskakujące, wiem jakie są nasze osiągi i moim zadaniem jest wyciągnąć z nich jak najwięcej. Jestem zadowolony z pierwszego stint-u, kiedy to zdołałem nieco odjechać od Roberta. W formie, w której się znajdujemy jest on jedyną osobą, z którą się mogę porównywać. 
James Moy
Środkowa faza była trochę trudniejsza. Wyjechałem z boksów na twardych oponach, miałem niezłe dwa okrążenia, ale potem zaczęły się pojawiać niebieskie flagi. Musiałem zwolnić co doprowadziło do ostudzenia opon, które po ponownym przyspieszeniu już się nie dogrzały. Moje tempo było coraz słabsze, dlatego musieliśmy jeszcze raz zjawić się w alei serwisowej, czego wcześniej nie planowaliśmy. 
George Russell, Shanghai, 14.04.2019

              Musimy jednak wierzyć (i wierzymy), iż to co dzieje się 'dzisiaj' w zespole (z zespołem) ROKiT Williams Racing to tylko 'krótkotrwały' kryzys, który w możliwie najszybszym czasie zostanie zażegnany i ekipa Sir Franka Williamsa wróci na właściwe tory, a... problemy te w żaden sposób nie zniweczą heroicznej walki i ogromu starań Roberta o powrót do świata 'królowej motorsportu'...

Wyniki sesji FP1 na Shanghai International Circuit

Wyniki sesji FP2 na Shanghai International Circuit

Wyniki sesji FP3 na Shanghai International Circuit

Wyniki sesji Q na Shanghai International Circuit

Formula 1 Heineken Chinese Grand Prix 2019 - Starting Grid

Wyniki Formula 1 Heineken Chinese Grand Prix 2019


Zestawienie 'aktywności' kierowców RWR podczas Formula 1 Heineken Chinese Grand Prix 2019

Podsumowanie Formula 1 Heineken Chinese Grand Prix 2019 od Pirelli Motorsport

Head to Head (after 3 races)


AKTUALIZACJE

18.04.2019 godz. 11:05

                  ...majowy numer My Company Polska jak znalazł na majówkę...

17.04.2019 godz. 14:42

17.04.2019 godz. 14:00

                ...dawno nie 'czytany' Roberto Chinchero w rozważaniach o planach przejęcia zespołu Williamsa przez rosyjskiego milionera Dmitra Mazepina (ojciec kierowcy F2, kandydata do F1 Nikity)... całość przeczytacie tutaj: Mazepin è disposto a rilevare la squadra per salvarla


17.04.2019 godz. 10:30

16.04.2019 godz. 18:45

                ...kolejny odcinek programu F1 Sport... dziennikarze Michał Gąsiorowski i Piotr Majchrzak rozmawiają o jubileuszowym wyścigu #1000 F1, Robercie Kubicy (który nie ukrywa już nawet frustracji spowodowanej sytuacją w zespole), problemach zespołu Polaka i fatalnym początku sezonu oraz wewnętrznej rywalizacji w ekipie Scuderia Ferrari...
16.04.2019 godz. 14:00

...Williams nie jest już tylko zespołem wyścigowym. To podmiot publiczny, który pod koniec roku musi składać raporty i wszystko, co muszą zrobić, to odnotować zysk. Więc mają się dobrze. Jeśli jednak firma zarobiła 16 milionów w 2018 roku, to dlatego, że niewystarczająco wydano na team wyścigowy. Prezes nie chce wygrywać w F1. Chce mieć pewność, że zarobi jak najwięcej dla udziałowców. Teraz tylko to jest ważne... - czasem nawet i Pan Jacques Joseph Charles Villeneuve potrafi wypuścić w eter jakieś własne, w miarę rozsadne przemyślenia...

16.04.2019 godz. 12:59

16.04.2019 godz. 09:43

16.04.2019 godz. 09:16

                  ...najlepszego Boss... dużo spokoju i cierpliwości...
15.04.2019 godz. 17:41

15.04.2019 godz. 17:20

15.04.2019 godz. 08:15

             ...i ponownie sporo Roberta tym razem w 311, najnowszym numerze Motorsport Monday... duża, dogłębna analiza problemów ekipy ROKiT Williams Racing pióra Phillipa Hortona... przy okazji przypominamy o naszym dziale PRESS CORNER serdecznie zapraszając Was do jego codziennych odwiedzin...
15.04.2019 godz. 04.04

GALERIA
Motorsport Images
Motorsport Images
Motorsport Images
Motorsport Images