środa, 24 kwietnia 2019

Formula 1 SOCAR Azerbaijan Grand Prix 2019 [aktualizacje, zdjęcia]

            Ach ten pierwszy raz... Jak bardzo 'romantyczne' okaże się to pierwsze spotkanie Roberta Kubicy z Baku City Circuit? Azerbaijan Grand Prix 2019 to właśnie okazja dla naszego kierowcy aby wystartować w wyścigu F1 rozgrywanym w całości na ulicach stolicy tego prężnie rozwijającego się azjatyckiego kraju. Czy zespół Williamsa nawiąże podczas tegorocznego grand prix do swoich całkiem dobrych wyników osiąganych tutaj w poprzednich latach?...
         Zapraszamy na relację z Formula 1 SOCAR Azerbaijan Grand Prix 2019, zachęcając do wspólnego wspierania i kibicowania Robertowi oraz  całemu zespołowi ROKiT Williams Racing podczas weekendu w pięknej stolicy Azerbaijanu - Baku...

Czas na czwarty wyścig sezonu w Baku. Widziałem tor w zeszłym roku i uważam, że stanowi pewne wyzwanie. 
To będzie mój debiut tutaj. W przeszłości bardzo podobało mi się jeżdżenie na tego typu obiektach, więc nie mogę się doczekać, by odzyskać te uczucia.
Robert Kubica przed Azerbaijan Grand Prix, 23.04.2019

Formula 1 SOCAR Azerbaijan Grand Prix 2019 - informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing 
 
Ulice Baku zamienią się w tor wyścigowy podczas czwartej rundy mistrzostw świata. Obiekt daje wiele wyzwań, w tym kilka ciasnych zakrętów, mocnych stref hamowania i bardzo długą prostą. Główne sesje weekendu odbywają się o zmierzchu, co sprawia, że tor szybko może się ochłodzić, co często zaskakuje kierowców. Nitka mierzy ponad sześć kilometrów i jest długą najdłuższą w kalendarzu, tylko Spa jest dłuższe. Ze względu na zróżnicowane partie, możemy spodziewać się, że zespoły będą eksperymentować z poziomem docisku. Kierowcy muszą znaleźć równowagę pomiędzy długimi prostymi i bardzo ciasnymi zakrętami w środkowej części toru. George zna już obiekt i wygrał na nim sprint Formuły 2 w 2018 roku, ale dla Roberta będzie to nowe doświadczenie w jego powrotnym sezonie.
Dave Robson przed Azerbaijan Grand Prix, 23.04.2019

Harmonogram Formula 1 SOCAR Azerbaijan Grand Prix 2019

Baku City Circuit

Nie mogę doczekać się wyjazdu do Baku. W ubiegłym roku zaliczyłem tu najlepszy weekend w Formule 2 i powinienem wygrać oba wyścigi. W pierwszym przewodziłem stawce, ale pod koniec miałem niefortunny incydent, po tym, gdy z toru zjechał samochód bezpieczeństwa. 
Wróciłem w drugim wyścigu, który wygrałem, startując z dwunastego pola. Mam świetne wspomnienia, więc nie mogę doczekać się powrotu na uliczny tor w Baku.
George Russell przed Azerbaijan Grand Prix, 23.04.2019

Pirelli Motorsport Formula 1 SOCAR Azerbaijan Grand Prix 2019 / Baku - Preview

Pirelli Motorsport Formula 1 SOCAR Azerbaijan Grand Prix 2019 / Baku - selected sets

Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Baku City Circuit

Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing

...Jeżeli spiszemy się perfekcyjnie i będziemy mieli szczęście, wtedy mogą pojawić się punkty. Nie ma rzeczy niemożliwych w Formule 1...

Robert Kubica, Motorsport-Total.com, 18.04.2019

Harmonogram sesji autografów w Baku

Plan transmisji telewizyjnych stacji Eleven Sports, Polsat Sport i TVP Sport

Wyniki sesji FP1 na Baku City Circuit
session cancelled
 
Wyniki sesji FP2 na Baku City Circuit 

AKTUALIZACJE

26.04.2019 godz. 17:30

             ...wypowiedzi Roberta dla mediów po sesji FP2 na Baku City Circuit zebrane przez dziennikarza Przeglądu sportowego Cezarego Gutowskiego...

Jako jedyny tu jeszcze nie jeździłeś, więc utrata połowy dnia nie jest idealna...
Nie był to łatwy dzień dla całego zespołu. Nie tylko dla George'a, ale też i dla mnie. Strata pierwszego treningu nie była idealna. Każdy wolałby pojeździć, szczególnie na torze ulicznym, a tym bardziej ja, bo nigdy wcześniej tu nie byłem. Miałem nadzieję, że zaczynając drugi trening będę miał już jakiś przebieg na tym torze, ale tak nie było. Musiałem przyspieszyć naukę.

Co sądzisz o torze w Baku?
Tor jest bardzo zdradliwy, a w dodatku odkryłem w 2. treningu, że w naszym samochodzie nie mam wielkiej pewności podczas jazdy. Za każdym razem, gdy próbowałem ją budować, pojawiały się ostrzeżenia. Sporo rzeczy nie dawało mi możliwości do atakowania. Nie możemy naciskać, szczególnie na wolnych zakrętach, więc nie możemy odpowiednio obciążać opon, które przez to się chłodzą i nie operują we właściwym zakresie temperatur, więc brakuje nam przyczepności. Jest bardzo słaba. Jesteśmy w błędnym kole. Przed nami dużo pracy. 

Lepiej by było jechać dwoma samochodami?
Tak, ale nawet druga sesja była przerywana dwukrotnie, więc straciliśmy jeszcze więcej czasu. Definitywnie to, co przydarzyło się George'owi w pierwszym treningu nie pomogło. Wielka szkoda, że nie mogliśmy używać obu samochodów i dodatkowa szkoda dla niego, bo stracił jeszcze więcej czasu na torze. Stracił więc nie tylko zespół, ale także on sam. Nie jest jednak tak, że gdybyśmy mieli do dyspozycji oba bolidy, to byłby o trzy sekundy szybszy. Definitywnie jednak, gdy zostaje tylko jedno auto bardzo ciężko jest wykonać całą pracę, którą musisz wykonać w treningach. Do tego, gdy do dyspozycji zostaje tylko jedna sesja. Robi się jeszcze ciężej.

Bardzo ciekawa wypowiedź padła na pytanie Kapiego dla Elevena:
W Formule 1 najważniejszy jest stoper. Wykonujemy dużo lepszą robotę niż to, co pokazuje. Początek sezonu, jeśli chodzi o mnie, był dość pozytywny, choć może to dziwnie brzmieć. Tak to jest. Cyferki są jednak ważne i ktoś, kto patrzy tylko na nie, może wyciągać złe wnioski. Ja jednak jestem zadowolony z moich odczuć. Niestety sytuacja nie daje za bardzo pola do popisu i pola manewru.

26.04.2019 godz. 17:06

26.04.2019 godz. 16:40

                  ...kompletne wyniki sesji FP2 w Baku... 
26.04.2019 godz.16:38

26.04.2019  godz. 16:23

26.04.2019 godz. 16:14

26.04.2019 godz. 16:08

26.04.2019 godz. 15:47

26.04.2019 godz. 15:21

26.04.2019 godz.  15:20

26.04.2019 godz. 15:00

                   ...rozpoczynamy drugą 'pierwszą' sesję treningową w Baku...

26.04.2019 godz. 14:44
26.04.2019 godz. 13:42

26.04.2019 godz. 13:30

26.04.2019 godz. 12:26

26.04.2019 godz. 12:10

...Samochód ma duże uszkodzenia. Cała podłoga jest wyrwana. Nie jest to teraz dobra wiadomość. Tor musi upewnić się, że studzienki są prawidłowo przymocowane. To nieakceptowalne.
Uszkodzenia mogą sprawić, że nie pojedziemy popołudniem. Mamy inne podwozie, którego być może będziemy musieli użyć. Nie tak powinny wyglądać tory Formula 1...

26.04.2019 godz. 12:05

26.04.2019 godz. 11:32

26.04.2019 godz. 11:23

26.04.2019 godz. 11:20

              ...tymczasem na Kongresie Profesjonalistów Public Relations w Bristol Tradition & Luxury Hotel Rzeszów takie rzeczy...
26.04.2019 godz. 11:18

26.04.2019 godz. 11:17

                  ...pechowy początek 'azerskiej przygody' dla Williamsa...

26.04.2019 godz. 11:04

26.04.2019 godz. 11:00

                  ...zaczynamy sesję FP1 na Baku City Circuit...

26.04.2019 godz. 10:50

                  ...pogoda na godz. 10:00 w piątek, Baku, Azerbeijan...
26.10.2019 godz. 09:45

                  ...świetna symulacja okrążenia toru w Baku od Magneti Marelli...

26.04.2019 godz. 09:44

25.04.2019 godz. 17:59

25.04.2019 godz. 17:31

Czwarty wyścig sezonu, pierwszy uliczny tor i mój pierwszy raz po długich dziewięciu latach w takim otoczeniu. Zawsze czułem się świetnie w takich miejscach. Czekam na to wyzwanie. Mam nadzieję, że wrócą te dobre odczucia, jakie zawsze miałem na obiektach ulicznych. To jest bardzo charakterystyczny tor. Z wieloma mocnymi dohamowaniami, po których mamy długie proste. Na całej długości mamy niską przyczepność, co jest charakterystyczne dla takich miejsc. Jest też parę zdradliwych miejsc, więc to będzie wyzwanie.

25.04.2019 godz. 17:26

25.04.2019 godz. 16:25

                  ...Boby jak zwykle w punkt👍...
...Powoli większość ludzi zaczyna rozumieć, że bardziej chodziło tu o ograniczenia mentalne ludzi, którzy twierdzą, że ja mam ograniczenia i nie mogę jeździć bolidem F1.

25.04.2019 godz. 13:08

25.04.2019 godz. 12:41

25.04.2019 godz. 11:25

...Cieszę się że tu jestem, ale kłamałbym mówiąc, że jestem zadowolony z naszych osiągnięć, ale jest jak jest. Pracujemy nad poprawkami, ale to zajmie trochę czasu...
Cezary Gutowski
...Mam nadzieję że będę blisko ścian, ale nie będę ich uderzał. Na tym torze potrzebny jest przewidywalny samochód, któremu możesz zaufać. Przejechałem kilka okrążeń w symulatorze, ale niestety nasz jest mało reprezentatywny, więc pierwszy raz spróbuję tego toru jutro...
Cezary Gutowski
...Wciąż fajniej się jeździ bolidem F1 niż ogląda w TV. Wciąż można mieć frajdę z jazdy. Robię rzeczy, których nie robiłem od lat. Wyjątkowe emocje, których nie zaznasz w domu. No i musisz pracować, a ja lubię pracę...
Andy Hone
...To dla mnie kompletnie nowy tor. Przejechałem kilka okrążeń w symulatorze, ale niestety ten obiekt w naszej maszynie nie jest zbyt reprezentatywny i nie oddaje rzeczywistej sytuacji. Mamy tu kilka zakrętów, które są bardzo wąskie. To dodatkowo utrudnia zadanie. Do tego w kilku miejscach hamowanie jest naprawdę mocne. Zbliżasz się do zakrętów z olbrzymią prędkością. Jeśli przegapisz punkt hamowania, zapłacisz za to dość wysoką cenę. Margines błędu jest minimalny... 
ROKiT Williams Racing
...W tej chwili nie mam za wiele do dodania. Nigdy tu nie jeździłem, więc dopiero w weekend dowiem się czegoś. Mam nadzieję, że będę blisko ścian, ale nie będę w nie trafiać. Na takich obiektach bardzo ważne jest posiadanie odpowiedniej pewności siebie oraz wiedzy na temat tego, co może się wydarzyć. Samochód musi być przewidywalny, tolerujący błędy. To zwiększa zaufanie kierowcy i ma fundamentalne znaczenie.

25.04.2019 godz. 11:10

                  ...sytuacja w klasyfikacji Pit Stop Awards...
25.04.2019 godz. 10:03

                  ...Financial Times nowym partnerem zespołu Roberta...

25.04.2019 godz.10:00

                  ...'track walk' w wykonaniu ekipy Roberta...
Simon Galloway
Simon Galloway
Zak Mauger
James Moy
25.04.2019 godz. 09:46

25.04.2019 godz. 08:30

                  ...Robert już w pracy... humor 8/10...
Jerry Andre
Cezary Gutowski

24.04.2019 godz. 18:57

                  ...Kuba Rzeźniczak jak powiedział tak zrobił...


24.04.2019 godz. 17:48

                  ...gratulacje...

24.04.2019 godz. 15:30

Myślę, że wszyscy jesteśmy ofiarami tej sytuacji. Nikt z pracowników Williamsa nie jest zadowolony z tego, co aktualnie się tutaj dzieje. Nikt. Wszyscy chcą i mają nadzieję, że dojdzie do poprawy, ale z drugiej strony wszyscy zdajemy sobie sprawę, że aby tak się stało, to musimy cały czas bardzo ciężko pracować. Jeśli ktoś nie jest tego świadomy, to wyłącznie marzy o poprawie, bo może do niej dojść tylko dzięki ciężkiej pracy. Jeżeli nie będziemy podchodzić do tego realistycznie, to nie uda nam się zaliczyć postępu. Ostatecznie, jeśli jednak w jakiś sposób do niego dojdzie, to nie dlatego, że udało się rozwiązać problem, a wyłącznie dzięki szczęściu.
Tak czy inaczej, nasza sytuacja nie poprawi się w ciągu jednego miesiąca. To nie jest możliwe jeżeli nie masz czegoś, co jest już w tunelu aerodynamicznym i wiesz, że da ci to dodatkowe dwie sekundy. Jeżeli nie masz niczego testowanego w tunelu aerodynamicznym lub chociaż w głowie, to nie będzie to trwać miesiąc, a znacznie dłużej. W pewnym sensie smutno o tym mówić, ale nie ma najmniejszych szans, abyśmy poprawili się w ciągu jednego miesiąca.
Robert Kubica dla portalu Autosport.com, 24.04.2019

24.04.2019 godz. 08:45

                ...Robert wylądował w Baku późnym popołudniem we wtorek...  jeszcze w Heydar Aliyev International Airport pierwsze fotki z kibicami...
Alistair Brearley
GALERIA

ams
ams
motorsport.total.com
ams
ams
ams
ams
Acronis Motorsport
James Moy
James Moy
Andy Hone
Andy Hone
Mark Sutton
Simon Galloway
James Moy
Albert Fabrega