czwartek, 1 kwietnia 2021

Robert Kubica pojeździ wolniej... [aktualizacje, zdjęcia]

            FIA WEC Committee oraz Automobile Club de l'Ouest (ACO) poinformowały o zmianach w regulaminie technicznym klasy LMP2 na sezon 2021. Wprowadzone zmiany tj. zmniejszenie mocy oraz zwiększenie masy minimalnej auta, maja na celu zwiększenie tzw. 'okna' pomiędzy debiutującą w tym sezonie klasą Hypercar a wspomnianą wyżej klasą LMP2.
            Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi zmianami w regulaminie technicznym klasy LMP2, w aucie której to Robert Kubica wystartuje w tegorocznym sezonie European Le Mans Series oraz wyścigu 24h Le Mans...

Poniższe zmiany obejmą wszystkie serie, w których uczestniczą auta klasy LMP2 dopuszczone do udziału w World Endurance Championship, European Le Mans Series, Asian Le Mans Series oraz kultowy wyścigu 24H Le Mans na Circuit de la Sarthe.
...Wszystko to zapewnić ma regularne okno osiągów dla obu klas, a także profile prędkości, na wszystkich torach i we wszystkich warunkach atmosferycznych...

Moc jednostek napędowych Gibson V8 4,2 l stosowanych w klasie LMP2 zostanie ograniczona do 400 kW / 536,55 KM czyli o 20 kW (27,19 KM) mniej niż w ubiegłym sezonie. Jednocześnie poziom masy minimalnej podniesiono do 950 kg (wzrost o 20 kg). Przez cały sezon obowiązywał będzie jeden kit aerodynamiczny w specyfikacji 24H Le Mans.

Zmiany nie ominęły również opon. Goodyear przygotował nowa mieszankę której rolą było właśnie odpowiednie ograniczenie osiągów kategorii LMP2. Opony przeszły już stosowne testy torowe, ale po nich zdecydowano o pozostaniu przy oponach w specyfikacji z 2020 roku. Uznano, że poprzednie ogumienie zapewnia sprawdzone i regularne osiągi we wszystkich warunkach.


AKTUALIZACJE


01.04.2021 godz. 18:08
GALERIA