Dzisiaj w siedzibie Centrum Olimpijskiego, nasz krajowy potentat paliwowy, firma PKN Orlen zaprezentowała swoją strategię w zakresie sponsoringu motorsportowego oraz przedstawiła skład ekipy Orlen Team na zbliżający się Dakar 2017. Jak to zwykle bywa, przy okazji tego typu konferencji, nie zabrakło niespodzianek.
Na początek Dakar i od razu sensacyjna informacja: załoga Marek Dąbrowski/Jacek Czachor nie wystartuje w nadchodzącej edycji Dakaru. Nasi najbardziej doświadczeni "dakarowcy" skoncentrują się w przyszłym roku na działalności w reaktywowanej Akademii Młodych Talentów Orlen Team... Kuba Piątek w motocyklowej ekipie Orlenu zyskał nowego partnera w osobie debiutanta 22-letniego Adama Tomiczka, który pojedzie motocyklem KTM 450. Nasz jedynak za kierownicą auta w Dakarze, Kuba Przygoński, zaliczy start w Mini All4 Racing, tworząc załogę z Tomem Colsoulem. Nasza samochodowa załoga zapowiedziała walkę o top 10 w klasyfikacji generalnej, "a jeżeli się uda" nawet o Top 5". Podczas konferencji poinformowano również, że koncern w przyszłym roku będzie sponsorem dwóch największych imprez samochodowych w Polsce tj. rundy FIA WRC - 74 Rajdu Polski oraz rundy FIA CCR World Cup - Baja Poland 2017. Orlen pozostanie również głównym sponsorem Mistrzostw Polski w Motocrossie. I chyba największa sensacja poniedziałkowej konferencji. W barwach PKN Orlen, w cyklu rajdowych samochodowych mistrzostw świata zobaczymy załogę Hubert Ptaszek/Maciej Szczepaniak. Hubert i Maciek pojawią się na trasach siedmiu rund WRC2 w Fordzie Fiesta R5+. Załoga planuje również treningowe starty w 4-5 rajdach asfaltowych...
W nadchodzącym sezonie PKN ORLEN będzie kontynuował długofalową strategię ukierunkowaną na rozwój motosportu w Polsce. Wśród najważniejszych planów sponsoringowych, prócz rajdów terenowych, pojawiają się także rajdy płaskie, szkolenie młodzieży i strategiczna obecność w najważniejszych imprezach sportowych w Polsce- Rajdzie Polski, Baja Poland oraz Mistrzostwach Polski w Motocrossie. Zbliżający się sezon ORLEN Team inauguruje startem w legendarnym rajdzie Dakar.
Dla ORLEN Team to już 17 udział w najtrudniejszym rajdzie świata. W tym roku na uczestników 39 edycji rajdu Dakar czeka niemal 9000 km trudnych technicznie etapów oraz tydzień zmagań w bardzo wysokich górach.
Dla ORLEN Team to już 17 udział w najtrudniejszym rajdzie świata. W tym roku na uczestników 39 edycji rajdu Dakar czeka niemal 9000 km trudnych technicznie etapów oraz tydzień zmagań w bardzo wysokich górach.
"To będzie wyjątkowy sezon rajdowy. W styczniu na starcie Dakaru zobaczymy trzech naszych reprezentantów. Oprócz Kuby Przygońskiego, pilotowanego przez Toma Colsoula, barwy ORLEN Team reprezentować będzie dwóch motocyklistów: Kuba Piątek i Adam Tomiczek. To nasi utalentowani zawodnicy, którzy pod okiem Marka Dąbrowskiego i Jacka Czachora zdobywali rajdowe szlify." - powiedział Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN Rafał Pasieka.
"Rok temu udanie debiutowałem na Dakarze jako kierowca rajdowy. Od tego czasu wiele się zmieniło, poprawiłem szybkość i technikę jazdy. Zdobyłem bezcenne doświadczenie, które jest niezbędne w rajdach terenowych. Przede mną najważniejszy start w sezonie, jestem gotowy walczyć z najlepszymi kierowcami cross country." - powiedział Kuba Przygoński kierowca ORLEN Team.
"Jadę na Dakar, żeby zmierzyć się z samym sobą. Stawić czoła wielkiemu wyzwaniu i sprawdzić, gdzie leży moja granica. Ostatnie miesiące poświęciłem na intensywne przygotowania do startu. Po pięciu miesiącach rehabilitacji jestem głodny rywalizacji na najwyższym poziomie." – powiedział Kuba Piątek motocyklista ORLEN Team, dwukrotny Mistrz Świata Juniorów w rajdach terenowych.
"W listopadzie zająłem bardzo dobre miejsce w silnie obsadzonym, pustynnym rajdzie Maroka. Teraz czeka mnie pierwszy Dakar, gdzie będę mierzył się z najlepszymi zawodnikami na świecie. To dla mnie duże wyróżnienie i dodatkowa motywacja do pracy. Cieszę się, że PKN ORLEN daje mi szanse w tak prestiżowym rajdzie." - powiedział Adam Tomiczek motocyklista ORLEN Team, wicemistrz Europy w enduro.
Nowa strategia sponsoringowa największej polskiej firmy ukierunkowana jest na długofalowy rozwój rodzimego motosportu i wspieranie najzdolniejszych, młodych zawodników.
"W listopadzie zająłem bardzo dobre miejsce w silnie obsadzonym, pustynnym rajdzie Maroka. Teraz czeka mnie pierwszy Dakar, gdzie będę mierzył się z najlepszymi zawodnikami na świecie. To dla mnie duże wyróżnienie i dodatkowa motywacja do pracy. Cieszę się, że PKN ORLEN daje mi szanse w tak prestiżowym rajdzie." - powiedział Adam Tomiczek motocyklista ORLEN Team, wicemistrz Europy w enduro.
Nowa strategia sponsoringowa największej polskiej firmy ukierunkowana jest na długofalowy rozwój rodzimego motosportu i wspieranie najzdolniejszych, młodych zawodników.
"Kształcenie młodzieży jest naszym głównym kierunkiem rozwoju. Stawiamy na młodych i zdolnych zawodników. Reaktywujemy Akademię ORLEN Team i wspieramy rozwój polskiego motosportu. Do grona naszych podopiecznych dołączył Hubert Ptaszek startujący w rajdach WRC2. To młody, utalentowany zawodnik, który z każdym przejechanym kilometrem prezentuje się coraz lepiej. Widzimy w nim duży potencjał sportowy i marketingowy. W przyszłym roku będziemy także aktywnie wspierać dwa rajdy o randze międzynarodowej: Rajd Polski i terenowy Baja Poland, a oprócz tego kontynuujemy nasze wsparcie Mistrzostw Polski w motocrossie. To ważne pozycje w kalendarzu imprez sportowych, dlatego nie może nas tam zabraknąć." - powiedział Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN Rafał Pasieka.
"Sport samochodowy jest wbrew pozorom dyscypliną zespołową. Nawet największy mistrz kierownicy nie osiągnie niczego bez wsparcia zaufanych ludzi i partnerów. Bardzo się cieszę, że w sezonie 2017 wyruszymy na podbój Rajdowych Mistrzostw Świata w barwach ORLEN Team. Jestem bardzo wdzięczny firmie PKN ORLEN za wiarę w moje możliwości i zaufanie we mnie pokładane." - powiedział Hubert Ptaszek nowy kierowca ORLEN Team.
"To bardzo dobry dzień dla nas i polskiego motorsportu. Będziemy mieli polską załogę w Mistrzostwach Świata WRC2. Bardzo cieszymy się, że mamy wsparcie tak potężnego partnera jak Orlen Team i to pozwoli nam skupić się na aspektach sportowych naszej rywalizacji. Mamy nadzieję, że doświadczenia zebrane w 2016 roku będą procentować w przyszłym sezonie... Nasza współpraca rozpoczęła się od Rajdu Szwecji i Meksyku. Byliśmy umówieni tylko na te dwa starty, ponieważ to była przerwa dla Roberta. Byłem bardzo zadowolony z tego, co zobaczyłem w aucie, zwłaszcza z zaangażowania i podejścia do pracy. Hubert chce bardzo dużo i wiele daje od siebie. Po tych dwóch startach postanowiłem, że pozostanę na resztę sezonu. Myślę, że postęp, który zrobił jest widoczny gołym okiem. Nie mówię tu nawet o wynikach, bo trzy razy byliśmy na podium w WRC2, ale to nie jest najważniejsze. Ciągle zmniejszaliśmy stratę na kilometrze do aut fabrycznych i to napawa optymizmem. Na przestrzeni kilku lat, jeśli współpraca ze sponsorem będzie trwała, to możemy być bardzo zadowoleni z Huberta. Trzeba pamiętać, że on ma dopiero 23 lata i to był jego pierwszy sezon takim autem..." - tak całą sytuację skomentował Maciej Szczepaniak.