środa, 17 kwietnia 2019

76 Rajd Polski... są pozytywne zmiany...

           Niespełna dwa miesiące dzielą nas od 76 edycji największej rajdowej imprezy w kraju. PZM 76 Rajdu Polski startuje 28 czerwca, tradycyjnie spod fontanny Króla Sielaw na mikołajskim rynku. W tym roku organizatorzy i sponsorzy wyszli na przeciw oczekiwaniom nie tylko samych załóg i zespołów ale również oczekiwaniom kibiców... 
 
             Piętnaście odcinków specjalnych liczących ponad 200 kilometrów, usytuowanych na bardzo kompaktowej trasie zostanie rozegranych podczas IV już rundy FIA ERC, rundy rajdowych mistrzostw Polski oraz Litwy, a także HRSMP 2019...

Znacznie skrócone trasy dojazdowe sprawią jednak, że polski klasyk będzie miał bardzo kompaktowy, przyjazny dla zawodników i kibiców charakter. Cała trasa liczy 654 kilometry i będzie jedną z najkrótszych w historii rajdu. Organizatorzy polskiej rundy mistrzostw Europy bacznie wsłuchiwali się w opinie zawodników i kibiców, ale wzięli również pod uwagę standardy współczesnych imprez sportowych oraz budżetowe realia.

Po ubiegłorocznej edycji rajdu rozmawiałem z zawodnikami, którzy chwalili trasy, ale zwracali uwagę na zbyt długie dojazdy do odcinków specjalnych. Po powrocie Rajdu Polski do mistrzostw Europy oraz mistrzostw Polski mieliśmy naturalnie świadomość, że musimy przebudować trasę w stosunku do tej z rund WRC ale ten proces dokonał się w pełni dopiero w tym roku. Rajd jest zdecydowanie bardziej kompaktowy, wracamy na tereny bliżej Mikołajek, ale nie rezygnujemy z najbardziej popularnych odcinków, które były wykorzystywane w ostatnich latach. Zmiany będą szczególnie widoczne w ostatni dzień zawodów, w niedzielę, kiedy prawie połowę trasy będą stanowiły odcinki specjalne. Myślę, że ze zmian będą zadowoleni także kibice, bowiem będzie im łatwiej śledzić rywalizację na oesach. Pozostawiamy w harmonogramie, chociaż w innej konfiguracji, odcinek Mikołajki Max, który łączy w sobie część trasy na torze w Mikołajkach z trasą w otwartym terenie. Nie mam wątpliwości, że zmiana terminu rajdu oraz fakt, że jest to w tym roku runda mistrzostw Europy, mistrzostw Polski i Litwy oraz HRSMP korzystnie wpłyną na atrakcyjność naszego narodowego klasyka i będą jeszcze większą zachętą do przyjazdu na zawody dla miłośników tej dyscypliny sportu – powiedział Krzysztof Maciejewski, dyrektor PZM 76. Rajdu Polski
 
Start rajdu w centrum Mikołajek zaplanowano na godzinę 16:00, w piątek, 28 czerwca br. Wcześniej, o godzinie 8:00 oraz 10:30 odcinki treningowy i kwalifikacyjny, a o 18:00 początek sportowej rywalizacji na torze Mikołajki Arena.

W sobotę, 29 czerwca br. osiem prób sportowych o długości ponad 115 kilometrów. Będą to dwukrotnie przejeżdżane oesy Paprotki, Stare Juchy, Olecko oraz widowiskowy Mikołajki Arena.
Rajd Polski
W niedzielę, 30 czerwca br. na zawodników czeka jeszcze kolejnych 6 odcinków specjalnych o długości blisko 88 kilometrów. Dwukrotnie rozgrywane oesy to Gmina Mrągowo, Użranki oraz Mikołajki Max, który tym razem na torze będzie miał swój start, a nie metę tak jak przed rokiem. Podczas niedzielnej rywalizacji, aż 45 procent trasy będą stanowiły odcinki specjalne!

Uroczyste zakończenie rajdu zaplanowano także w niedzielę, a wjazd pierwszej załogi na metę zlokalizowaną w malowniczym centrum Mikołajek nastąpi o godz. 15:30 tj. o blisko 3 godziny wcześniej niż przed rokiem.

Najkrótszy w historii był pierwszy Rajd Polski w 1921 roku, który prowadził z Warszawy do Białowieży i z powrotem i liczył 576 kilometrów. Kolejne edycje rozgrywane w okresie międzywojennym oraz w drugiej połowie ubiegłego stulecia były już znacznie dłuższe, a rekord został ustanowiony w sezonie 1939, kiedy to zawodnicy mieli do pokonania trasę liczącą 4.5 tysiąca kilometrów.

Rajd Polski w latach 1998 (Kraków), 2007, 2012 i 2013 (wszystkie edycje w Mikołajkach) liczył od 612 do 699 kilometrów. Przed rokiem, po czterech dłuższych rundach mistrzostw świata długość trasy wynosiła jeszcze 957 km, ale tegoroczna edycja liczy 654 kilometry.

Polski Związek Motorowy wraz z firmą Top Racing, partnerem komercyjnym PZM 76. Rajdu Polski, uruchomił sprzedaż karnetów uprawniających do wstępu na tegoroczną edycję zawodów. 

Dla kibiców została przygotowana niespodzianka polegająca na obniżeniu cen najtańszych karnetów. Podstawowy Rally Pass kosztuje teraz 89 zł, a uprawniający do wstępu na wszystkie odcinki specjalne karnet Rally Pass Silver (włącznie z Super OS Mikołajki Arena) to koszt 119 zł.
Rajd Polski
Najbardziej prestiżowy zestaw Rally Pass Platinum VIP kosztuje 399 zł i uprawnia do  wielokrotnego wstępu do strefy VIP zlokalizowanej na terenie Mikołajki Arena, na której zawodnicy pojawią się w tym roku aż pięciokrotnie. W strefie VIP znajdować się będzie trybuna z miejscami siedzącymi oraz namiot z bezpłatnym cateringiem. Rally Pass Platinum VIP uprawnia także do korzystania z parkingów VIP na całej trasie rajdu i  dojazdu bezpośrednio do odcinków specjalnych.

Dla bardziej wymagających kibiców tradycyjnie już przygotowana została oferta lotów widokowych na pokładzie helikoptera (399 zł). Przelot będzie trwał 10 minut a lądowisko znajdować się będzie na terenie toru Mikołajki Arena.

Z kolei dla klientów biznesowych firma Top Racing oferuje grupowe pakiety VIP Rally Experience, umożliwiające udział w PZM 76. Rajdzie Polski w najbardziej komfortowych warunkach. Oferta może zawierać m.in. transfer na odcinki specjalne, opiekę i komentarz przewodnika oraz pełne wyżywienie przez wszystkie dni trwania rajdu. Więcej na temat oferty VIP Rally Experience można dowiedzieć się wysyłając e-mail na adres: hospitality@rajdpolski.pl

Tegoroczną nowością i ułatwieniem dla kibiców jest darmowa nalepka parkingowa na cały rajd w przypadku zakupu jakiegokolwiek karnetu przez internet (w trakcie imprezy kosztująca 20 zł). Kibice z naklejonymi nalepkami parkingowymi na szybach będą mieli priorytetowy wjazd na parkingi, które zlokalizowane będą w tym roku możliwie jak najbliżej Punktów Widokowych.

Kolejnym ułatwieniem dla kibiców jest Rally Camping, czyli sieć bezpłatnych miejsc do rozstawienia namiotów lub zaparkowania kampera. Miejsca te zlokalizowane będą przy samej trasie rajdu, a główny punkt kempingowy znajdować się będzie w tym roku na terenie toru Mikołajki Arena! Wjazd na Rally Camping jest bezpłatny, pod warunkiem posiadania jakichkolwiek karnetu kibica.

Na Torze Mikołajki Arena znajdować się będzie w tym roku specjalna strefa z dmuchanymi atrakcjami dla dzieci. Wstęp do Rally Kids Zone nie jest dodatkowo płatny, do wejścia wystarczy posiadanie przez opiekuna jakiekolwiek karnetu na rajd. Dla dzieci do lat 12 wstęp na wszystkie odcinki specjalne jest bezpłatny.
PZM
Dystrybucja karnetów i biletów odbywa się za pośrednictwem sklepów internetowych gadzetyrajdowe.pl i topracingshop.pl, gdzie już można zamawiać różne rodzaje karnetów dla kibiców. Dla gości z zagranicy przygotowano dystrybucję na cały świat za pośrednictwem sklepów topracingshop.com i rallymerchandise.eu (język angielski), topracingshop.de (język niemiecki) oraz motorsportshop.ru (język rosyjski).

Firma Top Racing, partner komercyjny PZM 76. Rajdu Polski, jest przedsiębiorstwem z wyłącznie polskim kapitałem i posiada kilkunastoletnie doświadczenie w organizacji rajdów oraz przygotowaniu stref dla kibiców podczas różnych imprez w sportach motorowych. Top Racing jest także największym w Polsce importerem i dystrybutorem oficjalnych gadżetów zespołów Formuły 1, teamów rajdowych oraz akcesoriów dla sportów motorowych.

Wszystkie dodatkowe informacje dla kibiców wybierających się na PZM 76. Rajd Polski można uzyskać korzystając ze specjalnej infolinii Top Racing dla kibiców: tel. 733 100 702,  czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00 – 18:00 oraz w sobotę od godziny 11:00 do 15:00. Pytania można także kierować na adres: kibice@rajdpolski.pl.



AKTUALIZACJE


GALERIA