Hola Espańa, hola Barcelona... Przed nami piąta już runda FIA Formula 1 World Championship 2019. Czy wyścig w stolicy Katalonii odmieni sytuację zespołu Williams ROKiT Racing, czy Lewis Hamilton po raz czwarty w karierze, a trzeci raz z rzędu wygra na Circuit de Barcelona-Catalunya? Wreszcie czy kierowcy ekipy Mercedesa przybiją przysłowiową 'piatkę' zdobywając kolejny (już 5) dublet w tym sezonie?...
W oczekiwaniu na emocje z Montmeló zapraszamy na relację z pierwszego europejskiego weekendu F1 w sezonie 2019. Zachęcamy wszystkich kibiców do mocnego wsparcia całego zespołu ROKiT Williams Racing oraz do wspólnego kibicowania Robertowi Kubicy...
Wszyscy doskonale znamy ten tor, choć nie tylko z zimowych testów, ale również z rywalizacji w innych seriach wyścigowych. Od czasu zimowych testów wiele się zmieniło, choć największą różnicą jest pogoda i warunku na torze...
Myślę, że wszyscy czekają na powrót do Hiszpanii. To typowy europejski wyścig i tu przywożone są poprawki. Zobaczymy, co możemy osiągnąć.
Myślę, że wszyscy czekają na powrót do Hiszpanii. To typowy europejski wyścig i tu przywożone są poprawki. Zobaczymy, co możemy osiągnąć.
Robert Kubica, przed Gran Premio de Espańa, 07.05.2019
Harmonogram Formula 1 Emirates Gran Premio de Espana 2019
Na piątą rundę Mistrzostw Świata Formula 1 wracamy na Circuit de Barcelona-Catalunya. Warunki będą zupełnie inne niż te, których doświadczyliśmy podczas zimowych testów. Barcelona jest popularnym torem do sprawdzania nowych części i wprowadzania poprawek. Ponieważ nasz piątek w Baku był mocno ograniczony, mamy szereg elementów do przetestowania podczas treningów. Po wyścigu od razu odbędą się dwudniowe testy. W piątek skoncentrujemy się na krótkoterminowych rozwiązaniach, a potem zajmiemy się przyszłościowymi testami. Mieszanki opon przygotowane na ten weekend wyścigowy to najtwardszy zestaw Pirelli i prawdopodobnie doprowadzenie ich do właściwej pracy będzie wymagające dla wszystkich w zależności od warunków na torze.
Dave Robson przed Gran Premio de Espańa 07.05.2019
Circuit de Barcelona-Catalunya
Pirelli Motorsport Formula 1 Emirates Gran Premio de Espana 2019 / Monmeló - Preview
Cieszę się, że wracam na Circuit de Barcelona-Catalunya, ponieważ wygrałem tam w zeszłym roku w Formule 2...
Mamy kilka ciekawych rzeczy do przetestowania w Barcelonie, które mam nadzieję, że poprowadzą nas we właściwym kierunku przez resztę roku. Liczymy, że to będą pozytywne kroki i odwrócą nasz sezon.
George Russell przed Gran Premio de Espańa 07.05.2019
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Circuit de Barcelona-Catalunya
Harmonogram spotkań z mediami w Montmeló zespołu ROKiT Williams Racing
Plan transmisji telewizyjnych stacji Eleven Sports
...Elementem generującym różnicę w obu samochodach jest podłoga. George nie odczuwa tego tak mocno, jak Robert – to kwestia feelingu, ale być może sama tego nie rozumiem w pełni, bo nie jestem kierowcą. Mogę jedynie powiedzieć, że jesteśmy naprawdę blisko momentu, w którym obu kierowcom zapewnimy taki sam sprzęt. To powinno dać im lepszą sytuację mentalną. Biorąc pod uwagę, jaki daliśmy im samochód, jesteśmy zadowoleni z ich postawy. Dla nich to trudny okres, a widzę, że dają z siebie wszystko. To właściwie jedyne, czego od nich oczekujemy...
Z cyklu 'znajdź Roberta' - karykatury kierowców F1 by César Martínez
'Rekordziści' Circuit de Barcelona-Catalunya
Wyniki sesji FP1 na Baku City Circuit
...Elementem generującym różnicę w obu samochodach jest podłoga. George nie odczuwa tego tak mocno, jak Robert – to kwestia feelingu, ale być może sama tego nie rozumiem w pełni, bo nie jestem kierowcą. Mogę jedynie powiedzieć, że jesteśmy naprawdę blisko momentu, w którym obu kierowcom zapewnimy taki sam sprzęt. To powinno dać im lepszą sytuację mentalną. Biorąc pod uwagę, jaki daliśmy im samochód, jesteśmy zadowoleni z ich postawy. Dla nich to trudny okres, a widzę, że dają z siebie wszystko. To właściwie jedyne, czego od nich oczekujemy...
Claire Williams dla UOL Sport przed Gran Premio de Espańa 07.05.2019
Z cyklu 'znajdź Roberta' - karykatury kierowców F1 by César Martínez
'Rekordziści' Circuit de Barcelona-Catalunya
Wyniki sesji FP1 na Baku City Circuit
coming soon
coming soon
Wyniki sesji FP2 na Baku City Circuit
AKTUALIZACJE
10.05.2019 godz. 18:42
🗣️ #RK88: "The feeling wasn’t too bad in FP1 and we worked through our programme. The feeling wasn’t so great in FP2, so we now need to understand the reason for this, but it was still ok." #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/FxNvhF6eor— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
10.05.2019 godz. 18:30
🗣️ #GR63: "It was a relatively positive Friday, I think we are slightly closer to the rest of the field compared to what we were expecting. We learnt some good things from what we did test, which has given us a good understanding on what to work on tonight." #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/g8lYtX7XcV— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
10.05.2019 godz. 16:35
...kompletne wyniki sesji FP2 w Barcelonie...
10.05.2019 godz. 16:31Friday's running comes to an end in Barcelona with more valuable laps logged 🏁— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
Lots more work to do and we'll be back at it bright and early Saturday morning 💪#SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/KSJDJ8Q7nR
10.05.2019 godz. 16:23
There’s a sight we like! 👏 #RK88 is back out on track with 10 minutes left in the session 👍#SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/ndafS1jBce— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
10.05.2019 godz. 16:17
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
10.05.2019 godz. 16:05
#GR63 pushing past the 20-lap mark as he moves into his long run work 👍#SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/tdJaI6eWSM— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
10.05.2019 godz. 15:04
Lots more work to get through this afternoon 💪— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
Taking to the track in #FP2 👌#SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/02wPTpL7vL
10.05.2019 godz. 14:55
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
10.05.2019 godz. 13:30
10.05.2019 godz. 12:35
...kompletne wynikipierwszego treningu na Circuit de Barcelona Catalunya...
10.05.2019 godz. 12:31Red flag is out to end #FP1— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
Just before that though, we managed to get this excellent shot of a @GeorgeRussell63 burnout leaving the box 💨👌 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/OCtIsr1Bgm
10.05.2019 godz. 12:28
...czerwona flaga... na niespełna 70 sek. do końca sesji Lance Stroll ląduje w bandach... koniec sesji FP1 w Barcelonie...
F1 |
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
10.05.2019 godz.11:58
Can you smell burning, Robert Kubica?— Formula 1 (@F1) 10 maja 2019
Someone's overcooked their breakfast in the garage this morning 👀🔥😏#F1 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/c7oxOLuqmT
10.05.2019 goddz. 11:56
...'najszybsi' na Circuit de Barcelona-Catalunya...
10.05.2019 godz. 11:3912 laps on the board for #RK88 so far this morning. Great to see a number of Polish flags in the grandstand cheering on the Pole 🇵🇱 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/GLa6HR0woo— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
10.05.2019 godz. 11:31
...czołowa 10 na torze po 30 minutach pierwszego treningu...
10.05.2019 godz. 11:00
Who knows more about the #SpanishGP? We put Robert and George to the test! 👨🎓 pic.twitter.com/cWBO8bsDKN— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 10 maja 2019
10.05.2019 godz. 10:44
...Robert z kierowcami F1 w kampanii FIA 'Road Safety'...
🎬 Here is an exclusive look at the new @FIA video "@F1 drivers advocate for #RoadSafety". Thank you all for your strong commitment and we hope it will advance this critical issue all over the world. Please retweet. #UNRoadSafetyWeek #SpeakUp #F1 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/IyDqUPtMdm— Jean Todt (@JeanTodt) 10 maja 2019
10.05.2019 godz. 08:19
...Hola Barcelona, hola Circuit de Barcelona-Catalunya...
Welcome to Barcelona, welcome to the Circuit! It’s the #SpanishGP!https://t.co/4LUY9OgoKl pic.twitter.com/NPlBPnIW35— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) 10 maja 2019
09.05.2019 godz. 20:26
Make sure you know all the session times for this weekend's #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/KrKSAJxQIP— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 9 maja 2019
09.05.2019 godz. 19:04
Meeting the young stars!!! Thanks @Carlossainz55, @LandoNorris, @Max33Verstappen, @PierreGASLY, @GeorgeRussell63 and Kubica! #F1Barcelona pic.twitter.com/IOAeYZwxBf— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) 9 maja 2019
09.05.2019 godz. 18:00
...jest i następna porcja wypowiedzi Roberta z media day na Circuit de Barcelona-Catalunya spisana przez dziennikarza Przeglądu Sportowego Cezarego Gutowskiego...
Jakieś poprawki po twojej stronie garażu?
RK: Mamy pewne udoskonalenia, które - mam nadzieję - powinny rozwiązać problemy w pewnych obszarach samochodu, które mieliśmy w pierwszych wyścigach. Poza tym mamy jeszcze podzespoły do przetestowania w piątek, które mogą nam dać cenne informacje na przyszłość.
Czy byliście w stanie lepiej zrozumieć różnice między waszymi samochodami?
RK: Ostatnich kilka wyścigów, a szczególnie poprzedni, dla nas były wyjątkowe. Najpierw incydent George'a w 1. treningu, a potem mój błąd w kwalifikacjach, ale mam nadzieję, że poprawimy pewien problem, który ostatecznie chyba udało nam się zrozumieć. Liczę, że da się to naprawić, abym przynajmniej miał większy komfort i powtarzalność w samochodzie. Zobaczymy. Coś definitywnie nie działało właściwie.
RK: Mamy pewne udoskonalenia, które - mam nadzieję - powinny rozwiązać problemy w pewnych obszarach samochodu, które mieliśmy w pierwszych wyścigach. Poza tym mamy jeszcze podzespoły do przetestowania w piątek, które mogą nam dać cenne informacje na przyszłość.
Czy byliście w stanie lepiej zrozumieć różnice między waszymi samochodami?
RK: Ostatnich kilka wyścigów, a szczególnie poprzedni, dla nas były wyjątkowe. Najpierw incydent George'a w 1. treningu, a potem mój błąd w kwalifikacjach, ale mam nadzieję, że poprawimy pewien problem, który ostatecznie chyba udało nam się zrozumieć. Liczę, że da się to naprawić, abym przynajmniej miał większy komfort i powtarzalność w samochodzie. Zobaczymy. Coś definitywnie nie działało właściwie.
motorsport images |
Czy wciąż macie mało części zamiennych po tym, co działo się w Baku?
RK: Tak, definitywnie... Znaczy - nie wiem. To na pewno nie pomogło, ale sądzę, że sobie z tym poradziliśmy.
RK: Tak, definitywnie... Znaczy - nie wiem. To na pewno nie pomogło, ale sądzę, że sobie z tym poradziliśmy.
Gdzie są konkretnie problemy z prowadzeniem? Gdzie potrzebujesz więcej stabilności i pewności w bolidzie?
RK: Trudne pytanie. Jak mówiłem, był problem z samochodem, który pojawiał się lub nie, w zależności od zakrętu, czy okrążenia. Musiałbym mówić, że w Chinach na pierwszym okrążeniu chodziło o ten zakręt, a na piątym o inny. Każdy w padoku szuka osiągów i lepszych własności jezdnych. Lepszego rozumienia całego zestawu. Opon i tak dalej. Jak dodasz do tego te zmienne, których nie powinno być, to nie pomaga. Niektóre obszary na konkretnych torach szkodziły mi bardziej, inne mniej. Mam nadzieję, że udało nam się to naprawić i zobaczę, jakie będą odczucia za kierownicą.
Czy widzisz jakieś różnice w zespole, gdy wracacie tu po kilku miesiącach? Mniej presji na przykład?
RK: Myślę, że w tych trudnych sytuacjach zespół reaguje właściwie. Formuła 1 to bardzo skomplikowany, kompleksowy sport. Nie mówiłbym, że presja jest mniejsza, bo zależy ci na osiągach, a nikt w Williamsie nie jest zadowolony z tego, jak to wygląda teraz. Każdy stara się nad tym pracować, a to zabierze czas. Jak mówiłem jeszcze przed Australią, nie ma cudów. Nie jest to kwestia jednego miesiąca. To skomplikowany sport i musimy się starać robić przynajmniej małe kroki naprzód, aby zbudować bazę, na której możesz rozpocząć pracę, zamiast cały czas odrabiać straty i rozwiązywać problemy. Fundamentalne jest to, aby mieć stabilną bazę, aby zacząć poprawiać osiągi bolidu i dobrze rozumieć, co się dzieje.
motorsport images |
Czy są plany, aby wprowadzić większe poprawki w dalszej fazie sezonu?
RK: W fabryce trwa rodzaj wyścigu z czasem i definitywnie nasze opóźnienia produkcyjne, a potem opóźnienia w lutym i w marcu, nie pomagają nam. Przede wszystkim musimy zrozumieć sytuację, dlatego będziemy prowadzić raczej eksperymenty, zamiast wprowadzać udoskonalenia, z którymi można się ścigać już w Barcelonie. Zobaczymy, jakie będą wyniki i jak możemy iść naprzód. To jednak bardziej zależy od wyników i tego, jakie są plany w fabryce. Na ten temat więcej informacji mają inne osoby w ekipie.
Gdy jako kierowca tracisz dwie sekundy, łatwiej jest nadrobić tę pierwszą, niż kolejną. Czy przy pracy nad samochodem jest tak samo? Czy jest nadzieja, że łatwiej będzie nadrobić tych 1.5 sekundy do kolejnej ekipy?
RK: Chciałbym, żebyśmy tracili tylko półtorej sekundy! To normalne, że im wyżej jesteś, tym trudniej się robi, a im większa strata, tym... powinno być łatwiej ją nadrobić, ale nie zawsze historia układa się tak samo. Bywałem w przeszłości w trudnych sytuacjach, ale wówczas udawało się je rozwiązać w kilka miesięcy, a czasami zajmowało to prawie cały rok. W 2009 roku, gdy BMW postanowiło wycofać się z F1, zrobiliśmy największy krok naprzód, gdy można by pomyśleć, że nic się nie stanie, bo oni odchodzą. To Tylko pokazuje, jak skomplikowane są to sprawy. Często też zapominamy, mówiąc o sobie, że ścigamy się z innymi ekipami, a one nie stoją w miejscu. One idą naprzód, więc w naszej sytuacji musimy się poprawiać znacznie szybciej, jeśli mamy się do nich zbliżyć. Jeśli czołowe ekipy, choć nawet nie czołowe, bo na nie nie mamy co patrzeć, więc jeśli najbliższy nam zespół zrobi dwa kroki naprzód, a my też zrobimy dwa kroki, wciąż będziemy na tej samej pozycji. Z zewnątrz będzie wyglądało to tak, jakbyśmy nie robili się szybsi... W naszej sytuacji musimy mieć pewność, że krok po kroku przesuwamy się naprzód, a tu wracamy do pytania o presję. To da nam pozytywny rozpęd. Powiew świeżego powietrza mechanikom i wszystkim w zespole.
RK: W fabryce trwa rodzaj wyścigu z czasem i definitywnie nasze opóźnienia produkcyjne, a potem opóźnienia w lutym i w marcu, nie pomagają nam. Przede wszystkim musimy zrozumieć sytuację, dlatego będziemy prowadzić raczej eksperymenty, zamiast wprowadzać udoskonalenia, z którymi można się ścigać już w Barcelonie. Zobaczymy, jakie będą wyniki i jak możemy iść naprzód. To jednak bardziej zależy od wyników i tego, jakie są plany w fabryce. Na ten temat więcej informacji mają inne osoby w ekipie.
Gdy jako kierowca tracisz dwie sekundy, łatwiej jest nadrobić tę pierwszą, niż kolejną. Czy przy pracy nad samochodem jest tak samo? Czy jest nadzieja, że łatwiej będzie nadrobić tych 1.5 sekundy do kolejnej ekipy?
RK: Chciałbym, żebyśmy tracili tylko półtorej sekundy! To normalne, że im wyżej jesteś, tym trudniej się robi, a im większa strata, tym... powinno być łatwiej ją nadrobić, ale nie zawsze historia układa się tak samo. Bywałem w przeszłości w trudnych sytuacjach, ale wówczas udawało się je rozwiązać w kilka miesięcy, a czasami zajmowało to prawie cały rok. W 2009 roku, gdy BMW postanowiło wycofać się z F1, zrobiliśmy największy krok naprzód, gdy można by pomyśleć, że nic się nie stanie, bo oni odchodzą. To Tylko pokazuje, jak skomplikowane są to sprawy. Często też zapominamy, mówiąc o sobie, że ścigamy się z innymi ekipami, a one nie stoją w miejscu. One idą naprzód, więc w naszej sytuacji musimy się poprawiać znacznie szybciej, jeśli mamy się do nich zbliżyć. Jeśli czołowe ekipy, choć nawet nie czołowe, bo na nie nie mamy co patrzeć, więc jeśli najbliższy nam zespół zrobi dwa kroki naprzód, a my też zrobimy dwa kroki, wciąż będziemy na tej samej pozycji. Z zewnątrz będzie wyglądało to tak, jakbyśmy nie robili się szybsi... W naszej sytuacji musimy mieć pewność, że krok po kroku przesuwamy się naprzód, a tu wracamy do pytania o presję. To da nam pozytywny rozpęd. Powiew świeżego powietrza mechanikom i wszystkim w zespole.
motorsport images |
Jako kierowca po ośmioletniej przerwie, czy po czterech wyścigach jesteś zadowolony z własnych postępów?
RK: Trudno być zadowolonym, gdy jesteś tak daleko z tyłu, ale mogę być usatysfakcjonowany z większości rzeczy. Wiedziałem, że nigdy nie będzie łatwo wrócić po tak długiej przerwie, nawet gdyby nasz sezon zaczął się normalnie. W dodatku mieliśmy problemy podczas tych czterech wyścigów, które w jakiś sposób jeszcze bardziej utrudniły mój powrót. Jednak odkładając na bok suche wyniki, na które wpływają czynniki zewnętrze, których nie mogę kontrolować, z punktu widzenia kierowcy i tego, z czym się mierzę i jak do tego podchodzę, są oczywiście rzeczy, które mogłyby być lepsze, ale z większości aspektów powinienem być zadowolony. To był dobry początek, na którym mogę się oprzeć i robić dalsze postępy.
Jak zatem odniesiesz się do wypadku w kwalifikacjach?
RK: Prawdopodobnie było to najgorsze miejsce, aby się rozbić, a gdy przejeżdżałem tam w wyścigu... wiesz zawsze, że margines błędu jest bardzo mały, ale jest taki sam dla wszystkich, jednak w niedzielę jechałem tamtędy z pięćdziesiąt razy i po żadnym z przejazdów nie wiedziałem do końca, jak to się stało, że znalazłem się tak blisko lewej ściany. To znaczy, wiem dlaczego tak się stało. To kwestia uzyskania trochę większej powtarzalności w samochodzie i wszystko będzie w porządku.
RK: Trudno być zadowolonym, gdy jesteś tak daleko z tyłu, ale mogę być usatysfakcjonowany z większości rzeczy. Wiedziałem, że nigdy nie będzie łatwo wrócić po tak długiej przerwie, nawet gdyby nasz sezon zaczął się normalnie. W dodatku mieliśmy problemy podczas tych czterech wyścigów, które w jakiś sposób jeszcze bardziej utrudniły mój powrót. Jednak odkładając na bok suche wyniki, na które wpływają czynniki zewnętrze, których nie mogę kontrolować, z punktu widzenia kierowcy i tego, z czym się mierzę i jak do tego podchodzę, są oczywiście rzeczy, które mogłyby być lepsze, ale z większości aspektów powinienem być zadowolony. To był dobry początek, na którym mogę się oprzeć i robić dalsze postępy.
Jak zatem odniesiesz się do wypadku w kwalifikacjach?
RK: Prawdopodobnie było to najgorsze miejsce, aby się rozbić, a gdy przejeżdżałem tam w wyścigu... wiesz zawsze, że margines błędu jest bardzo mały, ale jest taki sam dla wszystkich, jednak w niedzielę jechałem tamtędy z pięćdziesiąt razy i po żadnym z przejazdów nie wiedziałem do końca, jak to się stało, że znalazłem się tak blisko lewej ściany. To znaczy, wiem dlaczego tak się stało. To kwestia uzyskania trochę większej powtarzalności w samochodzie i wszystko będzie w porządku.
09.05.2019 godz.17:00
...autograf session in Montmeló by @DaroGPX...
09.05.2019 godz. 16:52#RK88 looks ahead to the weekend in Barcelona. Check it out 👇#SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/rLsKrdbWzO— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 9 maja 2019
09.05.2019 godz. 15:20
Fielding questions in the Spanish sun ☀️ #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/zY3N7abcMH— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 9 maja 2019
09.05.2019 godz. 14:35
Sky Sports TV: Czy wiesz już, że masz szansę przedłużyć swój pobyt w F1 ponad ten sezon. Czy są możliwości na kolejny sezon?
Mamy za sobą cztery wyścigi a wiele osób wystawia już oceny. Jedno jest pewne - choć sytuacja jest trudna, i nie chodzi tylko o osiągi bolidu, ale miałem inne problemy, które nie pomagały w czerpaniu frajdy z jazdy, ale wciąż daje mi ona radość i wciąż... Nawet w tak trudnych momentach walczysz. Masz misję! Mam nadzieję, że pewnego dnia, uda nam się z Williamsem wrócić na właściwe miejsce.
09.05.2019 godz. 14:10
...kolejna porcja wypowiedzi Roberta ze spotkania z mediami w Montmeló od dziennikarza Przeglądu Sportowego Cezarego Gutowskiego...
To jest weekend, podczas którego zespoły tradycyjnie przywożą udoskonalenia techniczne, ty także będziesz miał nowe komponenty w bolidzie. Co to będzie i jak może to poprawić waszą sytuację.
RK: Tak. Pierwszy wyścig europejski sezonu dla wielu zespołów jest nowym początkiem sezonu. Wiele ekip przywozi większe poprawki. W przeszłości często dochodziło do przegrupowania stawki. Dla nas... Mamy raczej pewne optymalizacje podzespołów, które staraliśmy się poprawić od pierwszych wyścigów. Mam nadzieję, że ostatecznie uda nam się uporać z kilkoma problemami, które powodowały inne problemy w samochodzie. Ponadto mamy też podzespoły, które będziemy sprawdzać w piątek, aby zobaczyć, czy pomogą nam w dalszej przyszłości i poprawią nasze osiągi później. Chcemy sprawdzić, jaki obrać kierunek.
RK: Tak. Pierwszy wyścig europejski sezonu dla wielu zespołów jest nowym początkiem sezonu. Wiele ekip przywozi większe poprawki. W przeszłości często dochodziło do przegrupowania stawki. Dla nas... Mamy raczej pewne optymalizacje podzespołów, które staraliśmy się poprawić od pierwszych wyścigów. Mam nadzieję, że ostatecznie uda nam się uporać z kilkoma problemami, które powodowały inne problemy w samochodzie. Ponadto mamy też podzespoły, które będziemy sprawdzać w piątek, aby zobaczyć, czy pomogą nam w dalszej przyszłości i poprawią nasze osiągi później. Chcemy sprawdzić, jaki obrać kierunek.
Czy w Williamsie wciąż jest duch walki?
RK: Z pewnością nie jest to łatwa sytuacja, ale Williams to wspaniały zespół wyścigowy. Trzy-cztery lata temu ten team walczył o miejsca na podium, a problemy ma teraz. Nie tak łatwo odwrócić sytuację, jak można to pewnie zrobić w futbolu, ale wszyscy się starają i musimy to robić. Z pewnością zajmie to czas. Mówiłem to od początku roku. Nie ma magii. Nie będzie niczego, co nagle znacząco poprawi naszą sytuację, ale ważne jest, aby robić małe kroki naprzód i poprawiać osiągi bolidu, a to da największy zastrzyk motywacji ludziom w fabryce oraz personelowi na torze.
RK: Z pewnością nie jest to łatwa sytuacja, ale Williams to wspaniały zespół wyścigowy. Trzy-cztery lata temu ten team walczył o miejsca na podium, a problemy ma teraz. Nie tak łatwo odwrócić sytuację, jak można to pewnie zrobić w futbolu, ale wszyscy się starają i musimy to robić. Z pewnością zajmie to czas. Mówiłem to od początku roku. Nie ma magii. Nie będzie niczego, co nagle znacząco poprawi naszą sytuację, ale ważne jest, aby robić małe kroki naprzód i poprawiać osiągi bolidu, a to da największy zastrzyk motywacji ludziom w fabryce oraz personelowi na torze.
Czy wiesz już, że masz szansę przedłużyć swój pobyt w F1 ponad ten sezon. Czy są możliwości na kolejny sezon?
RK: Mamy za sobą cztery wyścigi i wiele osób wystawia oceny. Jedno jest pewne - choć sytuacja jest trudna, nie chodzi tylko o osiągi bolidu, ale miałem inne problemy, które nie pomagały w czerpaniu frajdy z jazdy, ale wciąż daje mi ona radość i wciąż... Nawet w tak trudnych momentach walczysz. Masz misję! Mam nadzieję, że pewnego dnia, uda nam się z Williamsem wrócić na właściwe miejsce.
RK: Mamy za sobą cztery wyścigi i wiele osób wystawia oceny. Jedno jest pewne - choć sytuacja jest trudna, nie chodzi tylko o osiągi bolidu, ale miałem inne problemy, które nie pomagały w czerpaniu frajdy z jazdy, ale wciąż daje mi ona radość i wciąż... Nawet w tak trudnych momentach walczysz. Masz misję! Mam nadzieję, że pewnego dnia, uda nam się z Williamsem wrócić na właściwe miejsce.
Cezary Gutowski |
Tylko kilka osób na świecie jest w stanie jeździć bolidem F1 w rzeczywistości. Czy możesz opisać, jak powinien się prowadzić tegoroczny bolid, a jak w praktyce się prowadzi?
RK: To trudne pytanie i ciężko to wyjaśnić w prostych słowach. Mamy jednak potężny deficyt osiągów, ale generalne wyważenie samochodu nie jest tak złe - choć każdy w padoku, gdy zapytasz, będzie narzekał i zawsze znajdą coś, co można zrobić lepiej. Każdy team ma własne problemy i każdy stara się poprawić. Oczywiście my, jako że jesteśmy daleko z tyłu, mamy więcej do poprawy, ale to auto jest dość inne od zeszłorocznego. W poprzednim czułeś, że jest trudne w prowadzeniu, ale w niektórych zakrętach było dość szybko. Na pewnych torach byliśmy w stanie uzyskać zadowalające osiągi. W tym sezonie jest inaczej. Bolid jest znacznie łatwiejszy w prowadzeniu, ale brakuje nam przyczepności.
RK: To trudne pytanie i ciężko to wyjaśnić w prostych słowach. Mamy jednak potężny deficyt osiągów, ale generalne wyważenie samochodu nie jest tak złe - choć każdy w padoku, gdy zapytasz, będzie narzekał i zawsze znajdą coś, co można zrobić lepiej. Każdy team ma własne problemy i każdy stara się poprawić. Oczywiście my, jako że jesteśmy daleko z tyłu, mamy więcej do poprawy, ale to auto jest dość inne od zeszłorocznego. W poprzednim czułeś, że jest trudne w prowadzeniu, ale w niektórych zakrętach było dość szybko. Na pewnych torach byliśmy w stanie uzyskać zadowalające osiągi. W tym sezonie jest inaczej. Bolid jest znacznie łatwiejszy w prowadzeniu, ale brakuje nam przyczepności.
Jak szybko zespół może zareagować w takiej sytuacji?
RK: Jest ciężko. Formuła 1 to kompleksowy sport i nie jest to łatwe od strony zespołu, a także mi jako kierowcy, nie jest łatwo odpowiedzieć na to pytanie. Wszyscy razem musimy robić postępy. Od początku roku mówiłem, że magii nie ma. Nie będzie jednego wielkiego postępu. Nie da się tak nagle zniwelować braków w osiągach, czy zrobić tego jednym rozwiązaniem. Krok po kroku możesz jednak budować mocniejszą platformę i coś, nad czym można pracować. Coś, co da ludziom więcej pewności - nie tylko na torze, ale i w siedzibie.
RK: Jest ciężko. Formuła 1 to kompleksowy sport i nie jest to łatwe od strony zespołu, a także mi jako kierowcy, nie jest łatwo odpowiedzieć na to pytanie. Wszyscy razem musimy robić postępy. Od początku roku mówiłem, że magii nie ma. Nie będzie jednego wielkiego postępu. Nie da się tak nagle zniwelować braków w osiągach, czy zrobić tego jednym rozwiązaniem. Krok po kroku możesz jednak budować mocniejszą platformę i coś, nad czym można pracować. Coś, co da ludziom więcej pewności - nie tylko na torze, ale i w siedzibie.
Czy wciąż kochasz Formułę 1?
Nigdy nie kochałem Formuły 1. Kocham jazdę samochodami wyścigowymi, ale z pewnością samochody F1 są najszybsze na tej planecie, więc... Tak!
Nigdy nie kochałem Formuły 1. Kocham jazdę samochodami wyścigowymi, ale z pewnością samochody F1 są najszybsze na tej planecie, więc... Tak!
09.05.2019 godz. 13:10
...Mamy też kilka nowych rzeczy, które sprawdzimy w piątek, ale bardziej z myślą o dalszej przyszłości. Nie ma magii. Nie ma nic, co potężnie zmieni sytuację, ale musimy próbować małymi krokami...
Cezary Gutowski |
...Mam nadzieję, że wreszcie zrozumieliśmy ten jeden z problemów, na co czekam z niecierpliwością. Miejmy nadzieję, że to rozwiążemy, a przynajmniej będę miał większy komfort jazdy...
09.05.2019 godz. 12:05
...wreszcie doczekaliśmy się zmian w Williamsie... szkoda tylko, że zmiany dotyczą na razie tylko motorhome'u ekipy😉...
Maciej Jermakow |
Maciej Jermakow |
09.05.2019 godz. 10:51
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 9 maja 2019
09.05.2019 godz. 09:09
...chyba nie ma na co czekać...kamery w dłoń...
The #Hungaroring wants to hear you ROAR! Send a video/image of your support for Robert Kubica to WIN a trip to the Hungary GP & MEET him there. To enter you must follow us back & use #HungaROARing! For T&C’s please go to https://t.co/2plf5aZ0q0.#F1Hungary #HungarianGP pic.twitter.com/EDVxq8cObi— Hungaroring (@HungaroringF1) 9 maja 2019
GALERIA
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
motrsport images |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
F1 fanview |
Kym Ilman |
Kym Ilman |
motorsport images |
James Moy |
Héctor Sagués |
Héctor Sagués |
Héctor Sagués |
Héctor Sagués |
James Moy |
ams |
ams |