Przed nami niezwykle ciekawie zapowiadający się wyścig o Wielką Nagrodę Austrii 2019. Czy zawody w pięknej Styrii okażą się przełomowe dla rywalizacji o tytuły mistrzowskie tegorocznego sezonu Formula 1. Jak spiszą się kierowcy zespołu Williamsa, czy w Spielbergu będziemy świadkami zapisania pierwszych punktów na koncie ekipy z Grove?...
Zapraszamy na relację z wyścigu o Grosser Preis von Österreich 2019 jak zawsze gorąco zachęcając do kibicowania i wspierania Roberta Kubicy oraz całego zespołu ROKiT Williams Racing, tym razem, podczas rywalizacji na malowniczym obiekcie w Spielbergu...
Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing po kwalifikacjach do Grosser Preis von Österreich 2019
Na stoperze nie wyglądało tak solidnie, ale byłem dość zadowolony z tego, jak ułożyły się kwalifikacje. Wybrałem trochę inne podejście od pozostałych, ponieważ wiedząc, że nie wyjdziemy z Q1 postanowiłem użyć trzech kompletów nowych opon. To też miało swoje ograniczenia, bo musisz mieć pewność, że przygotujesz opony na pierwsze kółko pomiarowe, co nie jest tak łatwe na krótkiej pętli.
Nawet, jeśli jest gorąco, mamy problemy z dogrzewaniem gum. Ostatecznie kółko wyjazdowe było dobre, choć musiałem wyprzedzić wiele samochodów. Generalnie nie było to złe okrążenie, nie licząc pierwszego zakrętu, gdzie straciłem jedną dziesiątą sekundy. Niewiele więcej dało się zrobić. To były drugie kwalifikacje, gdy jazda nie była zła, ale stoper nie wygląda wspaniale.
Harmonogram Formula 1 myWorld Grosser Preis von Österreich 2019
Red Bull Ring
Robert Kubica po kwalifikacjach do Formula 1 myWorld Grosser Preis von Österreich 2019, 29.06.2019
Harmonogram Formula 1 myWorld Grosser Preis von Österreich 2019
Red Bull Ring
Pirelli Motorsport Formula 1 myWorld Grosser Preis von Österreich 2019 / Spelberg - Preview
Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 myWorld Grosser Preis von Österreich 2019
Niedziela 30.06.201912:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka
Poniedziałek 01.07.2019
9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)
Niedziela 30.06.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 – 1:00 – wyścig / powtórka
Wtorek 2 lipca 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera
Poniedziałek 01.07.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premieraWyniki sesji FP1 na Red Bull Ringu
Wyniki sesji FP2 na Red Bull Ringu
Wyniki sesji FP3 na Red Bull Ringu
Wyniki sesji Q na Red Bull Ringu
Starting grid
Wyniki Formula 1 myWorld Grosser Preis von Österreich 2019
AKTUALIZACJE
02.07.2019 godz. 14:05
...Formula 1 zakończyła wyjaśnienia zwiazane z wyborem kierowcy dnia wyścigu w Austrii...
...wygrywa zgodnie z przewidywaniami Max Verstappen zdobywajac 74% głosów, miejsce drugie dla Charles'a Leclerc'a z 11% głosów, podium uzupełnia Carlos Sainz Jr. z 8% głosów...
F1 |
01.07.2019 godz. 15:10
...Tema Principal & CEO Mercedes AMG Petronas Motorsport F1 Team Toto Wolf w rozmowie z dziennikarzami portalu Motorsport.com o teoriach spiskowych dot. silników w zespole Williamsa...
...Naprawdę. Polak jak ja – ja jestem Polakiem, więc dlaczego miałbym nie wspierać Polaka? Russell zrobił na mnie duże wrażenie, ponieważ Robert nadal jest dobrym kierowcą, a Russell potwierdził to, co widzieliśmy w juniorskich seriach w jego wykonaniu.
Nie ma zbyt wielu gości, którzy wygrali GP3 i GP2 w przeciągu dwóch lat, w swoich juniorskich kategoriach. Jeśli Russell będzie dalej tak działał, rozwijał swoją osobowość oraz umiejętności kierowcy, zachowując sceptycyzm, to ma mentalność Mercedesa, podobną do tej, jaką prezentuje Esteban. Obydwaj mają świetlaną przyszłość. Williams po prostu musi się poprawić. Mamy tu talent, który zasługuje by walczyć o wysokie pozycje. Podobnie Robert, też na to zasługuje.
01.07.2019 godz. 15:05
It's @fosgoodwood week!— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 1 lipca 2019
And what better way to kick things off than by looking at some of the amazing cars #WilliamsHeritage runs on our customer track days 😍 pic.twitter.com/6immM0Qicw
01.07.2019 godz. 12:20
🇲🇨 - 2.07s 🥇— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 1 lipca 2019
🇨🇦 - 2.00s 🥇
🇫🇷 - 1.97s 🥇
🇦🇹 - 2.02s 🥇
A fourth @DHL_Motorsports Fastest Pitstop Award in a row. The pit crew at the top of their game 👏 pic.twitter.com/NL0rNxOegb
30.06.2019 godz. 22:40
...w tej całej sytuacji są również niewielkie plusy... gratulacje dla ekipy Roberta...
Four in a row! In the #AustrianGP, @WilliamsRacing once again perform the DHL Fastest Pit Stop. #DHLF1 #F1— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) 30 czerwca 2019
➡️All pit stop times: https://t.co/J27YVFsufC pic.twitter.com/ohnYjZnUSC
30.06.2019 godz. 20:18
Until next time Austria 👋 #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/HCdOoB4OWp— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 19:50
...Max pozostaje zwycięzcą wyścigu w Austrii...
BREAKING:— Formula 1 (@F1) 30 czerwca 2019
No further action on the Lap 69 incident between Verstappen and Leclerc for the race lead
Verstappen keeps the race win#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/1CnPI3rH2U
30.06.2019 godz. 19:10
...kibice bezlitośni dla Williamsa... Robert wybrany kierowcą dnia w Austrii...
30.06.2019 godz. 18:45How many pit stops does it take to reach the finish line? #AustrianGP #Fit4F1 pic.twitter.com/EaZ5mMiFIJ— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 17:50
...niedzielne wywiady Roberta na Red Bull Ringu zebrane przez Cezarego Gutowskiego dziennikarza Przeglądu Sportowego i Onet.pl...
CG: Początek jak zwykle udany, bo przebiłeś się na 16. miejsce...
RK: Ja wiem? Sam start nie był udany, ale później pierwsze okrążenie było całkiem niezłe, biorąc pod uwagę to, co działo się później.
A co się działo?
W ogólnie nie było ani rytmu, ani przyczepności i ślizgałem się bardzo. Próbowałem wielu rzeczy. Za każdym razem, gdy mówiłem sobie, że tak źle aż nie może być, to próbując zrobić coś więcej, ślizgałem się jeszcze bardziej i opony jeszcze bardziej się przegrzewały i zużywały. Nawet wyjeżdżając z siódmego zakrętu... (śmiech) bolid się ślizgał. Tył uciekał i praktycznie półbokiem wychodziłem z tego zakrętu, co w ogóle jest nienormalne, żeby tak wychodzić z łuku, który jedzie się na piątym-szóstym biegu.
Jak z tym walczyłeś?
Próbowałem skompensować parę rzeczy ustawieniami dyfra i innych systemów, ale mało to pomagało. Nie jest tak, że brakowało tylko przyczepności z tyłu, ale też z przodu. Było, jak było.
Czy cokolwiek zmieniło się w zachowaniu samochodu od wczoraj? W sobotę w kwalifikacjach byłeś 0.3 sekundy za Georgem, a dziś traciłeś chwilami po sekundzie na kółku...
Nic się nie zmieniło, bo auto nie mogło się zmienić...
Ale warunki się zmieniły!
Im trudniejsze warunki, tym gorzej, bo jak masz mało przyczepności... Gdy na świeżych oponach uda mi się skleić okrążenie w kwalifikacjach, to jestem pół sekundy za nim, a jak się nie uda, to jestem sekundę, ale to nie jest tak, że on wszystko zawsze dobrze robi. Ogólnie średnia strata wynosiła sekundę na okrążeniu, na tak krótkim torze... Wczoraj udało się to sporo ograniczyć, obierając inny format kwalifikacji i sklejając okrążenie, ale takich kółek w wyścigu nie da się sklejać, ponieważ opony takiej jazdy i takiego ślizgania się to wytrzymują jedno okrążenie, ale nie siedemdziesiąt.
Czy dlatego zjechałeś na pierwszy pit stop o osiem okrążeń wcześniej, niż George?
Nie. Tu chyba chodziło o to, żeby pomóc Georgeowi i przytrzymać Magnussena trochę za nim.
Czy jest nadzieja, że kiedy przyjdą nowe komponenty do samochodu, uda się rozwiązać twój problem?
Nie wiem.
Jakiś pomysł, z czego to wynika?
Nie wiem.
James Moy |
Dieter Rencken: Kolejny ciężki dzień?
Tak to wygląda...
Dieter Rencken: Jak to skomentujesz?
Trudno komentować, gdy kończysz wyścig trzy okrążenia z tyłu i prawie zdublowany przez kolegę z ekipy, więc komentarze są takie same, jak zwykle. Ślizgam się, a wówczas zbyt mocno obciążam opony. Nie mam przyczepności i nawet gdy staram się trzymać tempo, jestem w stanie to robić przez dwa-trzy okrążenia, a potem opony się przegrzewają i jeszcze bardziej ślizgają... Ciężko cokolwiek wycisnąć z bolidu, jeśli tylko się ślizgasz. Muszę jechać tak, aby opony się nie ślizgały, ale wówczas tempo jest bardzo wolne.
Oleg Karpov: Jakiś pomysł, jak to poprawić na przykład ustawieniami?
Próbuję wszystkiego. Nie dzieje się tak po raz pierwszy i nie jest tak, że nie szukam. Po prostu brakuje przyczepności. Jeszcze gdy jest gorąco, opony tym bardziej się przegrzewają i mam jeszcze większe problemy.
Dieter Rencken: Czy widzisz siebie w Formule 1 w przyszłym roku w takich okolicznościach?
Myślę, że za wcześnie, aby o tym mówić. Wciąż do końca sezonu jest 12 wyścigów.
A w tym roku? Czy dokończysz ten sezon?
Ty mi powiedz.
Słucham?
Czemu miałbym nie kończyć sezonu?
Pytam ciebie!
A ja odpowiadam. Głupie pytanie, głupia odpowiedź. Wciąż jest 12 wyścigów do końca.
A co na to twój zespół?
Musisz zapytać ich.
Tak to wygląda...
Dieter Rencken: Jak to skomentujesz?
Trudno komentować, gdy kończysz wyścig trzy okrążenia z tyłu i prawie zdublowany przez kolegę z ekipy, więc komentarze są takie same, jak zwykle. Ślizgam się, a wówczas zbyt mocno obciążam opony. Nie mam przyczepności i nawet gdy staram się trzymać tempo, jestem w stanie to robić przez dwa-trzy okrążenia, a potem opony się przegrzewają i jeszcze bardziej ślizgają... Ciężko cokolwiek wycisnąć z bolidu, jeśli tylko się ślizgasz. Muszę jechać tak, aby opony się nie ślizgały, ale wówczas tempo jest bardzo wolne.
Oleg Karpov: Jakiś pomysł, jak to poprawić na przykład ustawieniami?
Próbuję wszystkiego. Nie dzieje się tak po raz pierwszy i nie jest tak, że nie szukam. Po prostu brakuje przyczepności. Jeszcze gdy jest gorąco, opony tym bardziej się przegrzewają i mam jeszcze większe problemy.
Dieter Rencken: Czy widzisz siebie w Formule 1 w przyszłym roku w takich okolicznościach?
Myślę, że za wcześnie, aby o tym mówić. Wciąż do końca sezonu jest 12 wyścigów.
A w tym roku? Czy dokończysz ten sezon?
Ty mi powiedz.
Słucham?
Czemu miałbym nie kończyć sezonu?
Pytam ciebie!
A ja odpowiadam. Głupie pytanie, głupia odpowiedź. Wciąż jest 12 wyścigów do końca.
A co na to twój zespół?
Musisz zapytać ich.
30.06.2019 godz. 17:48
📣#RK88 zamyka stawkę #AustrianGP, dwie pozycje przed nim uplasował się @GeorgeRussell63. Najlepsi na torze byli @Max33Verstappen , @Charles_Leclerc i @ValtteriBottas . Następny wyścig już za dwa tygodnie w Wielkiej Brytanii❗️❗️❗️🔥#ORLEN #ORLENTeam #RK88 pic.twitter.com/3rGiS3NOW6— ORLEN Team (@TeamORLEN) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 16:45
...kompletne rezultaty wyścigu o Grand Prix Austrii 2019... sytuacja z wyprzedzaniem LEC przez VER będzie oceniana przez sędziów...
🏁 CLASSIFICATION - AUSTRIAN GRAND PRIX 🏁— Formula 1 (@F1) 30 czerwca 2019
Verstappen takes Honda's first win since 2006 - although stewards are looking at his lap 69 pass for the lead #AustrianGP 🇦🇹#F1 pic.twitter.com/1EdjnShnB6
30.06.2019 godz. 16:35
A scorching afternoon in Austria and #GR63 brings it home 18th with #RK88 20th.— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
Now time to regroup and off to our home race 🇬🇧 #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/tibiBKr0dz
30.06.2019 godz. 16:33
— Formula 1 (@F1) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 15:37
...sytuacja na torze po 20 okrążeniach...
LAP 20/71— Formula 1 (@F1) 30 czerwca 2019
Here's the times so far - Vettel is fastest, P4 on track#AustrianGP 🇦🇹#F1 pic.twitter.com/8AL3wtumBF
30.06.2019 godz.15:37
Box, box, box! #RK88 pits and switches on to the hard tyre.#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/XatXxIXaEB— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 15:15
An INCREDIBLE getaway for @LandoNorris and up to third on track to battle with @LewisHamilton— Formula 1 (@F1) 30 czerwca 2019
The British Grand Prix is the NEXT race, guys#AustrianGP 🇦🇹#F1 pic.twitter.com/K1jUwPfFcw
30.06.2019 godz. 15:14
...zaczynamy...
F1 |
Current mood: 🌡#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/EJAZkyjUgO— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 14:44
Final chats before the race 🗣#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/bP4hBPrva6— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 14:40
30.06.2019 godz. 14:32Getting into position 👍#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/jTQX2MYojC— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 13:48
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 13:36
Drivers’ Parade time 👋 #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/cCSdnD6qSk— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 11:51
Race day vibes! #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/tH6FttGWXk— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 11:07
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 10:02
Time to wake up, it’s race day! #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/72vJkvnxL0— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 08:42
...nie do końca tak ale race day się zgadza😉... George startuje z alei serwisowej po wymianie przedniego skrzydła na inne niż to, którym dysponował w kwalifikacjach...
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 30 czerwca 2019
30.06.2019 godz. 08:00
...sobotnie wypowiedzi Roberta zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przeglądu Sportowego i portalu Onet.pl...
Twoje okrążenie wyglądało na solidne. Czy byłeś z niego zadowolony?
Na stoperze nie wyglądało tak solidnie, ale byłem dość zadowolony z tego, jak ułożyły się kwalifikacje. Wybrałem trochę inne podejście od pozostałych, ponieważ wiedząc, że nie wyjdziemy z Q1 postanowiłem użyć trzech kompletów nowych opon. To też miało swoje ograniczenia, bo musisz mieć pewność, że przygotujesz opony na pierwsze kółko pomiarowe, co nie jest tak łatwe na krótkiej pętli. Nawet, jeśli jest gorąco, mamy problemy z dogrzewaniem gum. Ostatecznie kółko wyjazdowe było dobre, choć musiałem wyprzedzić wiele samochodów. Generalnie nie było to złe okrążenie, nie licząc pierwszego zakrętu, gdzie straciłem jedną dziesiątą sekundy. Niewiele więcej dało się zrobić. To były drugie kwalifikacje, gdy jazda nie była zła, ale stoper nie wygląda wspaniale.
Jutro trzech kierowców startuje za twoimi plecami, więc - choć mają dużą przewagę i zapewne szybo cię złapią - przynajmniej będziesz miał trochę zabawy...
Trzeba zdawać sobie sprawę, że gdy wiesz, że nie z nimi się ścigasz, a musisz się zająć swoim własnym wyścigiem... Patrząc realistycznie na jutrzejszy wyścig, wielkim utrudnieniem na tak krótkiej pętli będą niebieskie flagi. Z pewnością nie jest tak, że ich puszczę, ale nie ma sensu agresywnie bronić pozycji, którą wcześniej czy później stracisz, prawdopodobnie na środku prostej. Musisz się skupiać na swojej pracy. Z pewnością, jeśli będzie możliwość trzymania się blisko nich, czy nawiązania walki, zrobię to, ale oczekuję raczej, że wyprzedzą dość szybko. Zobaczymy. W wyścigach nigdy nic nie jest pewne na sto procent. Zobaczymy, jak rozwinie się sytuacja.
W tym wyścigu zawsze coś się dzieje. Neutralizacje i dramaty w pierwszym zakręcie. Może to szansa dla ciebie?
Tak, z pewnością, ale to także tor, na którym łatwo się wyprzedza i są trzy strefy DRS - jedna za drugą. To trudna kombinacja, gdy jedziesz najwolniejszym samochodem, a do tego na prostych niewiele możesz zrobić. Nawet z samochodem bezpieczeństwa... musimy zaczekać i zobaczymy, ale nie oczekiwałbym żadnej magii na pierwszych kółkach.
Czy uważasz, że zrobiliście postępy w ostatnich kilku wyścigach?
Nie mamy żadnych udoskonaleń...
Ale zawsze możecie poprawiać ustawienia.
Gdybyś w dziewiątym wyścigu zyskał sekundę z powodu zmiany ustawień, to by znaczyło, że ostatnie cztery miesiące spędziłeś na wakacjach, a tak nie jest. Oczywiście zawsze możesz przejechać lepsze okrążenie, lepiej dogrzać opony i wycisnąć coś więcej, ale tu chodzi o dwie dziesiąte sekundy. Tymczasem nasza strata do kolejnych zespołów jest dość duża. Będzie ważne, gdy nadejdą te udoskonalenia, żeby przynajmniej zamknęły naszą stratę do innych teamów, abyśmy mogli w pełni wykorzystać nadarzające się szanse, gdy ktoś popełni błędy, lub my będziemy mieli lepszy dzień. Żeby być w stanie walczyć z nimi. Inaczej... teraz to tylko kwestia tego, czy strata wyniesie jedną sekundę, czy 1.2, czy 0.9. W zależności od długości toru. Skoro tu przejeżdża się okrążenie w minutę, to normalne, że jesteś bliżej, gdy przejazd trwa minutę czterdzieści, czy dwadzieścia sekund. Mam nadzieję, że prędzej niż później nasze udoskonalenia wystarczą, aby zniwelować stratę. Potrzebujemy jednak większych postępów, niż inne ekipy. Inaczej utkniemy w tym samym miejscu.
Na stoperze nie wyglądało tak solidnie, ale byłem dość zadowolony z tego, jak ułożyły się kwalifikacje. Wybrałem trochę inne podejście od pozostałych, ponieważ wiedząc, że nie wyjdziemy z Q1 postanowiłem użyć trzech kompletów nowych opon. To też miało swoje ograniczenia, bo musisz mieć pewność, że przygotujesz opony na pierwsze kółko pomiarowe, co nie jest tak łatwe na krótkiej pętli. Nawet, jeśli jest gorąco, mamy problemy z dogrzewaniem gum. Ostatecznie kółko wyjazdowe było dobre, choć musiałem wyprzedzić wiele samochodów. Generalnie nie było to złe okrążenie, nie licząc pierwszego zakrętu, gdzie straciłem jedną dziesiątą sekundy. Niewiele więcej dało się zrobić. To były drugie kwalifikacje, gdy jazda nie była zła, ale stoper nie wygląda wspaniale.
Jutro trzech kierowców startuje za twoimi plecami, więc - choć mają dużą przewagę i zapewne szybo cię złapią - przynajmniej będziesz miał trochę zabawy...
Trzeba zdawać sobie sprawę, że gdy wiesz, że nie z nimi się ścigasz, a musisz się zająć swoim własnym wyścigiem... Patrząc realistycznie na jutrzejszy wyścig, wielkim utrudnieniem na tak krótkiej pętli będą niebieskie flagi. Z pewnością nie jest tak, że ich puszczę, ale nie ma sensu agresywnie bronić pozycji, którą wcześniej czy później stracisz, prawdopodobnie na środku prostej. Musisz się skupiać na swojej pracy. Z pewnością, jeśli będzie możliwość trzymania się blisko nich, czy nawiązania walki, zrobię to, ale oczekuję raczej, że wyprzedzą dość szybko. Zobaczymy. W wyścigach nigdy nic nie jest pewne na sto procent. Zobaczymy, jak rozwinie się sytuacja.
W tym wyścigu zawsze coś się dzieje. Neutralizacje i dramaty w pierwszym zakręcie. Może to szansa dla ciebie?
Tak, z pewnością, ale to także tor, na którym łatwo się wyprzedza i są trzy strefy DRS - jedna za drugą. To trudna kombinacja, gdy jedziesz najwolniejszym samochodem, a do tego na prostych niewiele możesz zrobić. Nawet z samochodem bezpieczeństwa... musimy zaczekać i zobaczymy, ale nie oczekiwałbym żadnej magii na pierwszych kółkach.
Czy uważasz, że zrobiliście postępy w ostatnich kilku wyścigach?
Nie mamy żadnych udoskonaleń...
Ale zawsze możecie poprawiać ustawienia.
Gdybyś w dziewiątym wyścigu zyskał sekundę z powodu zmiany ustawień, to by znaczyło, że ostatnie cztery miesiące spędziłeś na wakacjach, a tak nie jest. Oczywiście zawsze możesz przejechać lepsze okrążenie, lepiej dogrzać opony i wycisnąć coś więcej, ale tu chodzi o dwie dziesiąte sekundy. Tymczasem nasza strata do kolejnych zespołów jest dość duża. Będzie ważne, gdy nadejdą te udoskonalenia, żeby przynajmniej zamknęły naszą stratę do innych teamów, abyśmy mogli w pełni wykorzystać nadarzające się szanse, gdy ktoś popełni błędy, lub my będziemy mieli lepszy dzień. Żeby być w stanie walczyć z nimi. Inaczej... teraz to tylko kwestia tego, czy strata wyniesie jedną sekundę, czy 1.2, czy 0.9. W zależności od długości toru. Skoro tu przejeżdża się okrążenie w minutę, to normalne, że jesteś bliżej, gdy przejazd trwa minutę czterdzieści, czy dwadzieścia sekund. Mam nadzieję, że prędzej niż później nasze udoskonalenia wystarczą, aby zniwelować stratę. Potrzebujemy jednak większych postępów, niż inne ekipy. Inaczej utkniemy w tym samym miejscu.
Cezary Gutowski |
Kiedy będziecie mieli te poprawki?
Nie wiem. Wcześniej lub później. Myślę, że zespół mocno naciska, aby były najszybciej, ja się da, ale oczywiście, tak jak tu ścigamy się w niedziele, tak w siedzibach ekip trwają wyścigi, aby jak najszybciej robić udoskonalenia.
Czy jadąc na Silverstone, w takim zespole... 40 lat temu wygrali tam pierwszy wyścig, a do tego 50 lat Franka w Formule 1.
Nie wiedziałem, że 40 lat temu Williams wygrał tam swój pierwszy wyścig. To domowy wyścig dla całego zespołu i mam nadzieję, że fani Williamsa zobaczą nasze samochody wyżej na prostej startowej. To coś, co możemy próbować im dać. Oczywiście ich wsparcie w ciężkich czasach wciąż jest duże, jak widzimy. Williams to historyczny team, więc wielu ludzi mocno się z nim identyfikuje. Miejmy nadzieję, że prędzej czy później nadejdzie lepszy czas tak dla nich, jak i dla nas.
Czy lubisz ten tor?
Tak. Jest dobry. Pętla jest krótka, ale jest wiele trudnych miejsc, lub takich, gdzie płacisz wysoką cenę. Jest kilka zakrętów bardzo krótkich, gdzie wjeżdżasz z dużą prędkością, więc margines błędu jest bardzo bardzo mały. Musisz zmaksymalizować prędkość wjeżdżając w nie, a te tarki zachęcają, bo na początku są dość niskie, ale dalej płacisz wysoką cenę na tych wyższych krawężnikach. To wymagający tor dla kierowców, ale także dla bolidów. Bardzo łatwo zrobić szkody.
Czy da się przejechać na pełnym gazie zakręt 6, 7 lub 9?
Nie. W naszym samochodzie, gdybyś wszedł w 9. zakręt z gazem w podłodze, to wylądowałbyś w Wiedniu.
Lewis powiedział, że tam można pojechać na pełnym gazie...
Wiem, że oni jadą tam znacznie szybciej niż my, przynajmniej o jeden bieg wyżej, ale przejechać je z gazem w podłodze? Z pewnością mają znacznie więcej przyczepności i docisku, ale nie sądzę, aby byli w stanie to zrobić. W naszym samochodzie, jak powiedziałem... Może nie w Wiedniu, ale w Grazu byś wylądował.
Czy ciężko omijać tarki w wyścigu?
To z pewnością trudniejsze, przy tym zużyciu opon i także dlatego, że obok idealnej linii będzie dużo skrawków opon. Widzieliśmy to w Formule 2. Tor jest dość wąski, a skrawki leżą blisko linii wyścigowej. Szczególnie w naszej sytuacji, gdy tor jest tak krótki, będzie wiele niebieskich flag, więc będzie to wyzwanie. To typ toru, gdzie w naszej sytuacji, będzie ciężko.
Nie wiem. Wcześniej lub później. Myślę, że zespół mocno naciska, aby były najszybciej, ja się da, ale oczywiście, tak jak tu ścigamy się w niedziele, tak w siedzibach ekip trwają wyścigi, aby jak najszybciej robić udoskonalenia.
Czy jadąc na Silverstone, w takim zespole... 40 lat temu wygrali tam pierwszy wyścig, a do tego 50 lat Franka w Formule 1.
Nie wiedziałem, że 40 lat temu Williams wygrał tam swój pierwszy wyścig. To domowy wyścig dla całego zespołu i mam nadzieję, że fani Williamsa zobaczą nasze samochody wyżej na prostej startowej. To coś, co możemy próbować im dać. Oczywiście ich wsparcie w ciężkich czasach wciąż jest duże, jak widzimy. Williams to historyczny team, więc wielu ludzi mocno się z nim identyfikuje. Miejmy nadzieję, że prędzej czy później nadejdzie lepszy czas tak dla nich, jak i dla nas.
Czy lubisz ten tor?
Tak. Jest dobry. Pętla jest krótka, ale jest wiele trudnych miejsc, lub takich, gdzie płacisz wysoką cenę. Jest kilka zakrętów bardzo krótkich, gdzie wjeżdżasz z dużą prędkością, więc margines błędu jest bardzo bardzo mały. Musisz zmaksymalizować prędkość wjeżdżając w nie, a te tarki zachęcają, bo na początku są dość niskie, ale dalej płacisz wysoką cenę na tych wyższych krawężnikach. To wymagający tor dla kierowców, ale także dla bolidów. Bardzo łatwo zrobić szkody.
Czy da się przejechać na pełnym gazie zakręt 6, 7 lub 9?
Nie. W naszym samochodzie, gdybyś wszedł w 9. zakręt z gazem w podłodze, to wylądowałbyś w Wiedniu.
Lewis powiedział, że tam można pojechać na pełnym gazie...
Wiem, że oni jadą tam znacznie szybciej niż my, przynajmniej o jeden bieg wyżej, ale przejechać je z gazem w podłodze? Z pewnością mają znacznie więcej przyczepności i docisku, ale nie sądzę, aby byli w stanie to zrobić. W naszym samochodzie, jak powiedziałem... Może nie w Wiedniu, ale w Grazu byś wylądował.
Czy ciężko omijać tarki w wyścigu?
To z pewnością trudniejsze, przy tym zużyciu opon i także dlatego, że obok idealnej linii będzie dużo skrawków opon. Widzieliśmy to w Formule 2. Tor jest dość wąski, a skrawki leżą blisko linii wyścigowej. Szczególnie w naszej sytuacji, gdy tor jest tak krótki, będzie wiele niebieskich flag, więc będzie to wyzwanie. To typ toru, gdzie w naszej sytuacji, będzie ciężko.
GALERIA
Red Bull Ring |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |