Karawana 'królowej motorsportu' dotarła na półmetek sezonu 2019. Przed nami Grosser Preis von Deutschland 2019 na lubianym przez kierowców torze Hockenheimring. Czy niemiecka runda w całości upłynie nam pod znakiem jubileuszu 125-lecia obecności Mercedesa w motorsporcie? Jak spisze się zespół Williamsa i Robert Kubica?
Zapraszamy na relację z 'Media Day' oraz pierwszych sesji treningowych na HockenheimRing jak zawsze gorąco zachęcając do stałego wspierania Roberta Kubicy oraz kibicowania zespołowi ROKiT Williams Racing podczas weekendu z F1 w niemieckiej Badenii-Winterbergii...
Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing przed Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019
...Upłynęło dużo czasu od mojego ostatniego startu w Hockenheim. To wymagający obiekt z mieszaniną wolnych i szybkich zakrętów. Czekam na wyjazd na tor i przetestowanie nowych części w samochodzie. Liczymy na to, że zyskamy trochę tempa i jeżeli samochód będzie dobrze się prowadził, tak jak na Silverstone, wówczas będziemy mieli trochę frajdy....
...Upłynęło dużo czasu od mojego ostatniego startu w Hockenheim. To wymagający obiekt z mieszaniną wolnych i szybkich zakrętów. Czekam na wyjazd na tor i przetestowanie nowych części w samochodzie. Liczymy na to, że zyskamy trochę tempa i jeżeli samochód będzie dobrze się prowadził, tak jak na Silverstone, wówczas będziemy mieli trochę frajdy....
Robert Kubica przed Grosser Preis von Deutschland, 23.07.2019
HockenheimRing Baden-Wurttemberg
Pirelli Motorsport Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 / Hockenheim - Preview
Pirelli Motorsport Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 / Hockenheim - Selected sets
Na Silverstone przeprowadziliśmy kilka testów i efekty są zadowalające. To dzięki temu Robert i George osiągnęli najlepszy wynik w sezonie. Będziemy testować kolejne elementy w nadchodzących wyścigach. Strefy hamowania też będą wymagające, bo mamy niewiele okazji, by schłodzić hamulce. Do tego asfalt jest dość gładki, co może utrudnić zagrzanie opon Pirelli i zmuszenie ich do odpowiedniej pracy w kwalifikacjach.
Dave Robson przed Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019, 23.07.2019
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na HockenheimRing
Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019
Piątek 26.07.2019
10:30 – 10:55 – studio / na żywo
10:55 – 12:30 – 1 trening / na żywo
12:35 – 13:00 – studio / na żywo
14:30 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:30 – 2 trening / na żywo
16:30 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:30 – 1 trening / powtórka
19:30 – 21:00 – 2 trening / powtórka
Sobota 27.07.2019
8:00 – 9:30 – 1 trening / powtórka
9:30 – 11:00 – 2 trening / powtórka
11:30 – 11:55 – studio / na żywo
11:55 – 13:00 – 3 trening / na żywo
13:00 – 13:30 – studio / na żywo
14:00 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:15 – kwalifikacje / na żywo
16:15 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:15 – kwalifikacje / powtórka
Niedziela 28.07.2019
12:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka
Poniedziałek 29.07.2019
9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)
Niedziela 28.07.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 – 1:00 – wyścig / powtórka
Wtorek 30.07. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera
Poniedziałek 29.07.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premieraAKTUALIZACJE
26.07.2019 godz. 21:10
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 20:17
Reflecting on a very 🥵 day!— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
Check out #GR63's thoughts after Friday's running 👉 https://t.co/Fzki0P5USJ #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/ThPhXDxPtP
26.07.2019 godz. 19:56
Will we see some ⛈️ tomorrow? 🤔— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
Hear more from #RK88 after today's running 👉 https://t.co/Fzki0Pnwhj#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/Bw79Me0El7
26.07 2019 godz. 16:35
...kompletne wyniki sesji FP2 na HockenheimRing...
26.07.2019 godz. 16:30One of the hottest Friday's of the year comes to a close 🏁☀️— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
Plenty of data gathered and we'll be back hard at it tomorrow as we look to optimise our upgrade package 👌#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/XlerFIhyIB
26.07.2019 godz. 16:18
RED FLAG— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
The session is stopped after Pierre Gasly hits the barrier hard on the final turn 💥#F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/IVzBLGZqbH
26.07.2019 godz. 16:17
Red flag 🔴— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
Back to the garage boys 👉
Time ticking down on #FP2... #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/ktaojkCHUo
26.07.2019 godz. 16:08
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 15:50
...To wielka ulga. Wygląda na to, że wszystko idzie zgodnie z planem. Bardzo ciężko pracowaliśmy na tym pakietem, także nad tym, żeby mieć je dwa...
Claire Williams, Hockenheim 26.07.2019
26.07.2019 godz. 15:45
...sytuacja na półmetku sesji FP2 w Niemczech...
26.07.2019 godz. 15:23
...mocno podrażniony Mercedes zabrał się do pracy...
26.07.2019 godz. 15:19The champ powers to the top of the timesheets@LewisHamilton puts in a 1:14.456 #F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/a7lsO6ON83— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
#RK88 heads out sporting some fetching aero rakes. Lots more evaluation work to do this session 💪#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/zIlQ9qDecs— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 15:12
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 15:00
...zaczynamy drugi trening,na słonecznym jeszcze, HockenheimRing...
26.07.2019 godz. 14:55
...sytuacja pogodowa przed sesją FP2....
26.07.2019 godz. 14:52
...humor dopisuje to starujemy z sesją FP2...
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 14:25
Incredible effort from everyone in the garage working in this heat 👏☀️#FP2 coming up in just over half an hour ⏱️#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/hhz7oZlBFP— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 12:35
...kompletne rezultaty sesji FP1 na Hockenheimringu...
26.07.2019godz. 12:31🏁 on #FP1. Lots to evaluate before we head back out for what will be an extremely warm #FP2 this afternoon ☀️#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/uo92Kx0RQB— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 12:30
...czyżby poprawki Williamsa działały... Robert kończy sesję FP1 na P19 ze stratą 0.223 sek do Antonio Giovinazziego (P18) i o 0.627 sek szybciej od George'a Russell'a...
James Moy |
...'najszybsi' na torze...
26.07.2019 godz. 12:12
FASTEST SECTORS 🚀— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
Early days, but Ferrari's pace looks promising #F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/VcspUvZAqH
26.07.2019 godz. 12:00
One soft-shod car in, the other out. Just under 30 mins left in #FP1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/bmb3rYXeZB— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 10:46
...sytuacja na torze w połowie sesji FP1...
26.07.2019 godz. 11:27
...Green Flag... wracamy na tor po przygodzie Magnussena...
Green light, let’s get back to it 👌 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/VPXgBqTHbh— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 11:21
...pechowy początek ekipy HAAS... Red Flag...
RED FLAG: Session is stopped as Kevin Magnussen's Haas comes to a halt on the track #F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/m2sLwOT7m5— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
26.07.2019 godz.11:20
As soon as we’re out, we’re back in 🤷♂️— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
Red flag and the boys return to the garage 👉#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/WNrdjY1QVx
26.07.2019 godz. 11:19
...Robert zgłosił problemy z aktywacja systemu DRS...
26.07.2019 godz. 11:02
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
26.07.2019 godz. 11:00
...zaczynamy pierwszy trening przed Grosser Preis von Deutschland 2019...
F1 |
Busy garage and both drivers strapped in and ready to go 🙌— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 26, 2019
It’s time for #FP1#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/RQwzRGzksE
26.07.2019 godz. 10:45
...tymczasem w garażu Williamsa...
James Moy |
James Moy |
...meldunek pogodowy przed sesją FP1 na HockenheimRing... dzisiaj słonecznie i gorąco... wszystko jednakwskazuje, że pogoda odegra pokaźną rolę podczas weekendu F1 w Hockenheim...
26.07.2019 godz. 09:16.@WilliamsRacing continue their development efforts with more upgrades at Hockenheim 💪 #GermanGP 🇩🇪 #F1 https://t.co/3zqBCrG2KV— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
25.07.2019 godz. 19:58
Make sure you don't miss any of the action!— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 25, 2019
Here are your session times for what is set to be a scorching #GermanGP weekend 🥵 pic.twitter.com/J74xXnJomB
25.07.2019 godz.17:39
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 25, 2019
25.07.2019 godz.16:36
Poprawki Williamsa: nowe, bardziej rozbudowane sekcje boczne oraz zmieniona podłoga. W piątek nowe elementy ma testować tylko Robert #Kubica, od soboty mają znaleźć się w obu samochodach #ElevenF1 pic.twitter.com/BeQGfV6W5H— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) July 25, 2019
25.07.2019 godz. 16:05
...i oto chodzi...👍
Thursday smiles 😁#GermanGP pic.twitter.com/xQFzN8mi6v— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 25, 2019
25.07.2019 godz. 15:25
...Jeśli nie będzie mnie w przyszłym roku w Williamsie, to jedynym powodem może być to, że będę w Mercedesie. Teraz jestem w pełni poświęcony pracy z Williamsem, ale gdyby nadeszła szansa w Mercedesie, to by było fantastyczne...
George Russell podczas 'MediaDay' na Hockenheimring, 25.07.2019
...trochę Roberta z wczorajszej wizyty w siedzibie PKN Orlen w Warszawie...
PKN Orlen |
...wypowiedzi Roberta Kubicy z piątku na Hockenheimringu, tradycyjnie już, zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przeglądu Sportowego oraz portalu Onet.pl...
W ten weekend macie nowe udoskonalenia w bolidach. Jakie wiążecie z nimi nadzieje?
Tak, mamy kilka nowych rzeczy, a to kontynuacja czegoś drobniejszego, co rozpoczęliśmy na Silverstone. Koncentruje się na zwiększeniu docisku aerodynamicznego i sprawieniu, aby bolid był szybszy. Mam nadzieję, że będą działały zgodnie z oczekiwaniami. To powinny być dobre poprawki. Jeśli się sprawdzą, będzie to widać na stoperze.
Czy podzespoły wprowadzone na Silverstone zadziałały?
Jeśli chodzi o wyczucie kierowcy, nie da się tego porównać, ale patrząc na dane sądzę, że wyszło to dość pozytywnie.
Czy nowe komponenty będą zamocowane do obu samochodów, czy będziecie się dzielili?
Nie wiem, jaki jest plan. Prawdopodobnie będzie jakiś jasny cel. Oczywiście wyczucie różnic w oparciu o wyczucie kierowcy jest prawie niemożliwe, skoro na Silverstone jeździliśmy po nowym asfalcie i przy znacznie niższych temperaturach nawierzchni oraz powietrza. To inny tor, inne warunki, ale wciąż sądzę, że w danych zmiany powinny być widoczne. No i definitywnie jest to coś, co i my powinniśmy także poczuć.
Jakie są twoje cele na resztę sezonu?
Takie same, jak na początku roku. Staram się dawać z siebie to, co najlepsze i do każdego weekendu podchodzić z takim samym podejściem. Chodzi o wyciągnąć maksimum z tego, co masz do dyspozycji i poprawić się tam, gdzie jest pole do poprawy.
Jak podsumujesz pierwszą połowę sezonu?
Mieliśmy dość trudny początek roku i pierwszą fazę sezonu. Szczególnie pierwsza faza sezonu była dość trudna z wieloma problemami, nie licząc osiągów bolidu! Zespół ciężko pracował, aby je poprawić, ale ponieważ team koncentrował się na nich, zapewne nie poprawialiśmy naszej prędkości tak, jak powinniśmy. To definitywnie nie pomogło. Pozytywy? Miło widzieć, że w końcu mammy tu nowe podzespoły i zaczynamy widzieć, że w samochodzie zaczynają się pojawiać poprawki. Oczywiście nasza strata jest dość duża, a znając F1 oraz inne ekipy, pracują one bardzo ciężko, więc ekstremalnie trudno będzie nadrobić wszystko, ale przynajmniej będzie dobrze, jeśli ujrzymy poprawę i zobaczymy nowe podzespoły na samochodzie. Wciąż jednak przed nami jeszcze daleka droga i musimy dalej pracować.
Formuła 1 rozważa powrót tankownia od 2021 rok. Ścigałeś się przed 2009 rokiem, jak to było, gdy w wyścigach dolewało się paliwo. Czy to może być dobry krok dla Formuły 1?
Jako kierowca nigdy bym nie rezygnował z tankowania w trakcie wyścigów. Oczywiście zawsze są różne powody i punkty widzenia, ale od strony kierowcy, to może być tylko pozytywne. Samochody będą lżejsze, co ułatwi życie oponom, bo możesz podzielić obciążenie paliwem na dystans wyścigu na różne sposoby. To może też uatrakcyjnić aspekt strategiczny. Teraz wszystko zależy od opon. Strategie są dość proste. Jeśli ktoś próbuje cię podciąć, zjeżdżasz okrążenie później i dochodzi do reakcji łańcuchowej, ale gdy musisz w kalkulować poziom paliwa, może przetasować karty w oparciu o efekt ilości benzyny i tego typu rzeczy. To dodatkowy czynnik, który może wpłynąć na lepsze ściganie.
Po wyścigu na Silverstone mówiłeś, że byłeś bardziej zadowolony z wytrzymałości opon i miałeś chociaż jakąś frajdę z jazdy. Czy to była kwestia zmian w twoim samochodzie, czy raczej innych warunków?
To była kwestia tego, że na nowym asfalcie opony działały inaczej. Sądzę, że w ostatnich dwóch wyścigach opony sprawowały się lepiej, niż oczekiwano - szczególnie na Silverstone. Trzeba było naciskać, aby działały prawidłowo, a to umożliwia lepsze ściganie nie tylko mi, ale większość kierowców. Inne ściganie. Oczywiście ja się za bardzo nie ścigałem, ale kierowcy z przodu prowadzili dość twarde pojedynki. Jeśli masz opony, które wytrzymują taką jazdę, to sprzyja ściganiu, a jeśli masz opony, przy których musisz się martwić każdym zabuksowaniem tyłu, czy zablokowaniem przodu, bo płacisz za to wielką cenę, ściganie robi się gorsze. Patrzyłem na powtórki z Silverstone i wyglądało na to, że był to wspaniały wyścig do oglądania. Jedną z przyczyn było to, że opony działały bardzo dobrze. Mam nadzieję, że w przyszłości zobaczymy w Formule 1 więcej takiego ścigania.
25.07.2019 godz. 13:39
...Jako kierowca nigdy nie usuwałbym z F1 tankowania. Z mojej perspektywy to tylko pozytywna sprawa. Samochody byłyby lżejsze, co ułatwiało życie oponom. Strategie były bardziej zróżnicowane... To dodatkowy czynnik, który wpływa na przebieg wyścigów...
Cezary Gutowski |
25.07.2019 godz. 13:19
...Mamy pierwsze prawdziwe poprawki, które jeśli zadziałają, to mogą nas zbliżyć do reszty stawki. Mamy dane z tunelu i symulacji, ale zobaczymy, jak będzie na torze. Pogoda ciekawa, upał będzie miał wpływ na opony, a do tego może popadać...
Mikołaj Sokół |
...Jak zawsze jestem tu po to, aby robić swoją robotę. W ten weekend mamy poprawki i mamy nadzieję, że zrobią to, czego oczekujemy. Jeśli zadziałają, zobaczymy to na stoperze, ale nie to, abyśmy nagle mieli jakiś superszybki bolid...
Cezary Gutowski |
...Pogoda dość ciekawa. Teraz jest bardzo gorąco, ale w ten weekend w jakimś momencie spadnie deszcz. Pogoda będzie miała w ten weekend duże znaczenie...
Coś tu panowie w Williamsie rozpakowują, czyżby legendarne POPRAWKI??— Maciej Jermakow (@mjermakow) July 25, 2019
Witamy z Hockenheim! #elevenf1 pic.twitter.com/DzopihRsum
24.07.2019 godz. 16:43
...Robert rusza na podbój Niemiec, natomiast Kuba, Maciek i Adam ruszają do hiszpańskiego Aragón...
Mocna reprezentacja @TeamORLEN w Hiszpanii 🇪🇸 @KubaPrzygonski , Maciek #Giemza i @AdamTomiczek123 wyruszyli na kolejny rajd - już w ten piątek zaczynają ściganie w Baja Aragon. Trzymamy kciuki za dobry występ❗️🔥💪#ORLEN #ORLENTeam #BajaAragon pic.twitter.com/PCSshji4Ju— ORLEN Team (@TeamORLEN) July 24, 2019
24.07.2019 godz. 14:40
...Robert przed Grosser Preis von Deutschland 2019 z wizytą w Polsce...
Dziś krótkie spotkanie z Robertem Kubicą. #RK88 masz nasze pełne wsparcie! Efekty dzisiejszej wizyty w Polsce już wkrótce @PKN_ORLEN @TeamORLEN pic.twitter.com/VQEdN6QwI2— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) July 24, 2019
24.07.2019 godz. 08:30
...'125 Years of Motorsport'... 125 lat historii Mercedesa w motorsporcie... polecamy interesujący materiał tego niezwykle zasłużonego dla motorsportu niemieckiego producenta: Marking a Milestone: 125 Years of Motorsport
Mercedes AMG F1 |
...inwencja twórcza nie pozostała bez echa (nagrody)...
Now THAT is dedication! 🚗 pic.twitter.com/fjww6GlqHa— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 23, 2019
23.07.2019 godz. 16:35
Trying to stay cool in the #heatwave like... 🥵 pic.twitter.com/k8E0GYdkAS— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 23, 2019
23.07.2019 godz.16:10
It was an honour to serve our specially brewed ABK beer celebrating the 50th year of Sir Frank Williams CBE as Team Principal of ROKiT Williams Racing at the British Grand Prix! 🍺#abkbeer #bavaria #rokitdrinks #rokitwilliamsracing pic.twitter.com/fCPLCzI6b7— ABKbeer (@ABKbeer) July 23, 2019
23.07.2019 godz.15:14
Hear more from #GR63 & #RK88 by checking out our full #GermanGP preview 🇩🇪— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 23, 2019
👉 https://t.co/oNgWhzKHU6 pic.twitter.com/nzajmzZ9ut
23.07.2019 godz. 14:03
#RK88 looks ahead to the German GP 🇩🇪— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 23, 2019
Check out our preview 👉 https://t.co/oNgWhzKHU6 pic.twitter.com/CAXndL8azW
GALERIA
Mikołaj Sokół |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
James Moy |
James Moy |
Mikołaj Sokół |
Mikołaj Sokół |
ams |