Przed nami sobota na mocno zachmurzonym HockenheimRing'u. Czy podczas dzisiejszej rywalizacji spadnie deszcz włączając się do reżyserii sesji kwalifikacyjnej? Jakie efeekty przyniosą niemal całonocne prace mechaników Williamsa nad autem Roberta Kubicy? Kto wreszcie wywalczy pole position do niedzielnego wyścigu o Grosser Preis von Deutschland 2019?
Zapraszamy na relację z trzeciej sesji treningowej oraz kwalifikacji do Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 . Gorąco zachęcamy do wspólnego wspierania i kibicowania Robertowi Kubicy oraz całemu zespołowi ROKiT Williams Racing podczas rywalizacji na niemieckim HockenheimRing...
Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing po pierwszym dniu Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019
Nie był to, powiedziałbym, prosty dzień. Od razu w pierwszej sesji treningowej napotkaliśmy na przeszkody, więc nie był to znakomity dzień. Chociaż mamy zamontowany nowy pakiet, zbyt duży wpływ odegrały rzeczy, które musimy poprawić. Mamy nadzieję to rozwiązać, ale samochód jest zbyt kruchy. Musimy upewnić się, że wszystkie elementy będą trzymać się samochodu i może jutro będzie lepiej. Zapowiadany jest deszcz na sobotę, a to może urozmaicić rywalizację i wymieszać stawkę. Dla mnie to będzie pierwszy występ w deszczu od dłuższego czasu, ale wpierw poczekajmy, co nam przyniesie aura.
Nie był to, powiedziałbym, prosty dzień. Od razu w pierwszej sesji treningowej napotkaliśmy na przeszkody, więc nie był to znakomity dzień. Chociaż mamy zamontowany nowy pakiet, zbyt duży wpływ odegrały rzeczy, które musimy poprawić. Mamy nadzieję to rozwiązać, ale samochód jest zbyt kruchy. Musimy upewnić się, że wszystkie elementy będą trzymać się samochodu i może jutro będzie lepiej. Zapowiadany jest deszcz na sobotę, a to może urozmaicić rywalizację i wymieszać stawkę. Dla mnie to będzie pierwszy występ w deszczu od dłuższego czasu, ale wpierw poczekajmy, co nam przyniesie aura.
Robert Kubica po I dniu na HockenheimRing, 26.07.2019
HockenheimRing Baden-Wurttemberg
Pirelli Motorsport Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 / Hockenheim - Preview
Pirelli Motorsport Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 / Hockenheim - Selected sets
Miałem może 20 procent tego, co Robert, a pełny pakiet dostanę jutro. Ze względu na warunki trudno jest cokolwiek powiedzieć, ale z tego co rozumiem, to wykonaliśmy krok w dobrą stronę. Nie dopytywałem się jeszcze, bo byłem skupiony na swojej pracy. Z całą pewnością zamontujemy nowe części i wtedy się przekonamy.
George Russell po I dniu na HockenheimRing, 26.07.2019
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na HockenheimRing
Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019
Sobota 27.07.2019
8:00 – 9:30 – 1 trening / powtórka
9:30 – 11:00 – 2 trening / powtórka
11:30 – 11:55 – studio / na żywo
11:55 – 13:00 – 3 trening / na żywo
13:00 – 13:30 – studio / na żywo
14:00 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:15 – kwalifikacje / na żywo
16:15 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:15 – kwalifikacje / powtórka
Niedziela 28.07.2019
12:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka
Poniedziałek 29.07.2019
9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)
Niedziela 28.07.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 – 1:00 – wyścig / powtórka
Wtorek 30.07. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera
Poniedziałek 29.07.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premieraWyniki sesji FP1 na HockenheimRing
Wyniki sesji FP2 na HockenheimRing
Wyniki sesji FP3 na HockenheimRing
Wyniki sesji Q na HockenheimRing
AKTUALIZACJE
27.07.2019 godz. 19:00
...sobotnie wypowiedzi Roberta zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przeglądu Sportowego i portalu Onet.pl...
Jak podsumujesz dzień?
Weekend nie zaczął się najlepiej i po wczorajszych problemach, a do tego ze zmianą podwozia, nasz zespół tu na torze wykonał dobrą robotę. Wciąż jednak wynik jest, jaki jest... Powiedziałbym, że nie było to nieoczekiwane, ale zapewne nadzieje były większe. Liczyliśmy, że samochód bardziej zbliży się do reszty stawki.
Czy byłeś zadowolony ze swoich przejazdów w kwalifikacjach?
Było całkiem OK. Z powodu naszych problemów musieliśmy pójść na kompromis z ustawieniami. Na kwalifikacje wyjechałem z innym wyważeniem bolidu, niż chciałem, ale decyzję podjęliśmy, aby starać się chronić podzespoły, które są narażone na uszkodzenia. Czasy okrążeń były całkiem OK, choć z powodu ruchu na torze straciłem trochę czasu na drugim przejeździe. W ostatnich dwóch zakrętach pojawiła się podsterowność, a już jechałem mocno na krawędzi i tam straciłem około dwóch dziesiątych sekundy. Jest jak jest.
Jak czujesz się przed wyścigiem. Czy nadal trzeba będzie oszczędzać samochód?
Mamy takie same problemy w kwalifikacjach, więc trzeba oszczędzać bolid. Tak już jest. Nie wiem, co innego możemy robić.
Jak bardzo pracę nad zrozumieniem bolidu utrudnia pogoda?
Mamy bardzo jasne wnioski. Zbyt łatwo winić pogodę za osiągi. Pogoda jest taka sama dla wszystkich. Oczywiście prawdą jest, że pogoda może zmienić kolejność bolidów, co widzieliśmy w środku stawki. Są tam zmiany, ale to są drobne różnice, ale kiedy jesteś 1.3 sekundy od najbliższego samochodu... Jasne, że możesz wycisnąć 0.2-0.3 sekundy więcej, jeśli wszystko zrobisz perfekcyjnie, ale założę się, że gdybyś przeszedł przez padok, prawdopodobnie każdy by powiedział, że mógł wycisnąć coś więcej. Definitywnie z wczorajszymi problemami i krokami, które musieliśmy postawić dziś, nie pozwoliły nam wycisnąć tych 0.3 sekundy więcej, ale powiedziałbym, że to wszystko, co dałoby się zrobić. Magii nie ma. A dziś zapewne pogoda była dla nas bardziej łaskawa, niż wczoraj. Jednak była lepsza dla wszystkich. Tempo było lepsze, opony miały łatwiejsze życie. Jedne samochody zyskiwały więcej, inne mniej, ale wciąż - każdy znacząco przyspieszył.
Czy wiadomo, co się stało z twoim podwoziem?
Nie, ale nie miało to nic wspólnego z tym, czy masz prześwit mniejszy o 2 milimetry, czy takimi rzeczami. My koncentrujemy się na tym, aby samochód dotrwał do końca.
Czy chciałbyś, aby spadł deszcz?
Nie jeździłem po mokrym dziewięć lat. Kawał czasu, ale to prędzej czy później musi się stać, więc... Powiedziałbym tak. Chciałbym tego doświadczyć, ale gdy masz problem z przyczepnością na suchym, to na mokrym nie masz najlepszego wyczucia, ale wciąż byłoby to dobre doświadczenie. Warto zaliczyć kilka kółek na mokrym, ale łatwo nie będzie.
W Silverstone byliście znacznie bliżej czasu pole position. Czy nie jest to rozczarowujące, że udoskonalenia w samochodzie George'a nie zmniejszyły tak naprawdę tej straty?
Obaj używaliśmy tych samych udoskonaleń. Problem w tym, że nie byliśmy w stanie wyciągnąć z nich wszystkiego. Może nie dały tak dużych postępów, jak niektórzy mieli nadzieję. Zapominamy też, że ścigamy się z innymi, a inni też się poprawiają. Robisz krok naprzód, a oni też go robią, albo nawet dwa kroki i wówczas zdaje się, że my nie zrobiliśmy postępów, a tak naprawdę wszyscy się poprawiają. W Formule 1 zawsze tak było. Jeśli chcemy zrobić znaczące postępy, musimy robić trzy kroki naprzód, podczas gdy inni robią jeden. A w Formule 1 masz jedną gwarancję - że zespoły będą się poprawiały w trakcie sezonu, więc musisz robić to szybciej, aby odrobić straty. Jak tego nie robisz, to w najlepszym wypadku strata pozostaje taka sama. Wciąż są pewne pozytywy, choć globalnie liczyliśmy na większe postępy. Jeśli jednak tak nie jest, to musimy dalej pracować i się pooprawiać. Po pierwsze musimy się upewnić, że rozwiążemy inne problemy, które pomogą wyciągnąć więcej potencjału z samochodu, choć cudów nie będzie. Nie jest tak, że tracimy tylko sekundę. Po drugie musimy mieć realistyczne cele. Tylko pracując możemy się starać iść naprzód. Możemy gadać, mieć nadzieję, ale nic nie osiągniemy. Musisz się spisać. Wyciągnąć maksimum z tego, co masz i to właśnie od wczoraj robili nasi lidzie, choć nie był to łatwy dzień.
Czy byłeś zadowolony ze swoich przejazdów w kwalifikacjach?
Było całkiem OK. Z powodu naszych problemów musieliśmy pójść na kompromis z ustawieniami. Na kwalifikacje wyjechałem z innym wyważeniem bolidu, niż chciałem, ale decyzję podjęliśmy, aby starać się chronić podzespoły, które są narażone na uszkodzenia. Czasy okrążeń były całkiem OK, choć z powodu ruchu na torze straciłem trochę czasu na drugim przejeździe. W ostatnich dwóch zakrętach pojawiła się podsterowność, a już jechałem mocno na krawędzi i tam straciłem około dwóch dziesiątych sekundy. Jest jak jest.
Jak czujesz się przed wyścigiem. Czy nadal trzeba będzie oszczędzać samochód?
Mamy takie same problemy w kwalifikacjach, więc trzeba oszczędzać bolid. Tak już jest. Nie wiem, co innego możemy robić.
Cezary Gutowski |
Mamy bardzo jasne wnioski. Zbyt łatwo winić pogodę za osiągi. Pogoda jest taka sama dla wszystkich. Oczywiście prawdą jest, że pogoda może zmienić kolejność bolidów, co widzieliśmy w środku stawki. Są tam zmiany, ale to są drobne różnice, ale kiedy jesteś 1.3 sekundy od najbliższego samochodu... Jasne, że możesz wycisnąć 0.2-0.3 sekundy więcej, jeśli wszystko zrobisz perfekcyjnie, ale założę się, że gdybyś przeszedł przez padok, prawdopodobnie każdy by powiedział, że mógł wycisnąć coś więcej. Definitywnie z wczorajszymi problemami i krokami, które musieliśmy postawić dziś, nie pozwoliły nam wycisnąć tych 0.3 sekundy więcej, ale powiedziałbym, że to wszystko, co dałoby się zrobić. Magii nie ma. A dziś zapewne pogoda była dla nas bardziej łaskawa, niż wczoraj. Jednak była lepsza dla wszystkich. Tempo było lepsze, opony miały łatwiejsze życie. Jedne samochody zyskiwały więcej, inne mniej, ale wciąż - każdy znacząco przyspieszył.
Czy wiadomo, co się stało z twoim podwoziem?
Nie, ale nie miało to nic wspólnego z tym, czy masz prześwit mniejszy o 2 milimetry, czy takimi rzeczami. My koncentrujemy się na tym, aby samochód dotrwał do końca.
Czy chciałbyś, aby spadł deszcz?
Nie jeździłem po mokrym dziewięć lat. Kawał czasu, ale to prędzej czy później musi się stać, więc... Powiedziałbym tak. Chciałbym tego doświadczyć, ale gdy masz problem z przyczepnością na suchym, to na mokrym nie masz najlepszego wyczucia, ale wciąż byłoby to dobre doświadczenie. Warto zaliczyć kilka kółek na mokrym, ale łatwo nie będzie.
W Silverstone byliście znacznie bliżej czasu pole position. Czy nie jest to rozczarowujące, że udoskonalenia w samochodzie George'a nie zmniejszyły tak naprawdę tej straty?
Obaj używaliśmy tych samych udoskonaleń. Problem w tym, że nie byliśmy w stanie wyciągnąć z nich wszystkiego. Może nie dały tak dużych postępów, jak niektórzy mieli nadzieję. Zapominamy też, że ścigamy się z innymi, a inni też się poprawiają. Robisz krok naprzód, a oni też go robią, albo nawet dwa kroki i wówczas zdaje się, że my nie zrobiliśmy postępów, a tak naprawdę wszyscy się poprawiają. W Formule 1 zawsze tak było. Jeśli chcemy zrobić znaczące postępy, musimy robić trzy kroki naprzód, podczas gdy inni robią jeden. A w Formule 1 masz jedną gwarancję - że zespoły będą się poprawiały w trakcie sezonu, więc musisz robić to szybciej, aby odrobić straty. Jak tego nie robisz, to w najlepszym wypadku strata pozostaje taka sama. Wciąż są pewne pozytywy, choć globalnie liczyliśmy na większe postępy. Jeśli jednak tak nie jest, to musimy dalej pracować i się pooprawiać. Po pierwsze musimy się upewnić, że rozwiążemy inne problemy, które pomogą wyciągnąć więcej potencjału z samochodu, choć cudów nie będzie. Nie jest tak, że tracimy tylko sekundę. Po drugie musimy mieć realistyczne cele. Tylko pracując możemy się starać iść naprzód. Możemy gadać, mieć nadzieję, ale nic nie osiągniemy. Musisz się spisać. Wyciągnąć maksimum z tego, co masz i to właśnie od wczoraj robili nasi lidzie, choć nie był to łatwy dzień.
27.07.2019 godz. 16:05
...kompletne wyniki kwalifikacji na HockenheimRing...
...koniec sesji kwalifikacyjnej... wszyscy jadą, a wygrywa jak zawsze...
27.07.2019 godz. 15:43
...kompletne rezultaty II części sesji kwalifikacyjnej...
27.07.2019 godz. 15:21P18 for #GR63, P19 for #RK88 in #Quali ⏱️— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 27, 2019
Not the session we were aiming for but we will continue to work hard as we aim to unlock more performance from the car. Onwards to Sunday.#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/QPAuGKs3V6
27.07.2019 godz.15:20
🏁Q1 - ELIMINATED DRIVERS 🏁— Formula 1 (@F1) July 27, 2019
Norris
Albon
Russell
Kubica
Vettel - a mechanical failure stopped him setting a time#F1 🇩🇪 #GermanGP pic.twitter.com/RRclVbwuXj
27.07.2019 godz. 15:01
Rolling out 👉#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/BsVDjC8jrt— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 27, 2019
27.07.2019 godz.15:00
...zaczynamy...
27.07.2019 godz.14:50
...raport pogodowy przed sesją kwalifikacyjną na HockenheimRing...
27.07.2019 godz. 14:33— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 27, 2019
27.07.2019 godz. 13:24
W niedzielę kolejny wyścig Roberta Kubicy w #F1 🏎🏁 Czekamy na Wasze pytania do polskiego kierowcy przed #GermanyGP❗ #formula45 #tvpsport pic.twitter.com/PWofwIDvrn— TVP Sport (@sport_tvppl) July 27, 2019
27.07.2019 godz. 13:05
...kompletne wyniki sesji FP3 w Niemczech...
27.07.2019 godz. 13:03#FP3 complete 🏁— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 27, 2019
More work to be done as we move quickly on to #Quali ⏱️#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/y9cygLqWzU
27.07.2019 godz. 12:50
An early end to #GR63's #FP3 as we check some floor damage which showed up in the data. #RK88 continues to push on as we head towards the 🏁#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/BmhgEh2oLS— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 27, 2019
27.07.2019 godz. 12:31
...sytuacja na torze po 30 minutach ostatniego treningu na HockenheimRing...
27.07.2019 godz. 12:27Interested observers in the garage 👀 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/1Vln5GeOTZ— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 27, 2019
27.07.2019 godz. 12:00
27.07.2019 godz. 11:55
...sytuacja pogodowa w Hockenheim...
27.07.2019 godz. 11:53
...na moment przed sesją FP3...
Cezary Gutowski |
Cezary Gutowski |
Cezary Gutowski |
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 27, 2019
27.07.2019 godz.11:12
A busy night in the garage after we found some damage whilst rebuilding #RK88's car overnight, which was not repairable at the track.— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 27, 2019
We've changed to the spare chassis for the rest of the weekend, and are set for #FP3 with both cars running all our new items 👍#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/GXUv51mhvq
27.07.2019 godz. 09:45
...Robert Kubica i Pierre Gasly z nowymi nadwoziami na resztę weekendu... zespoły ROKiT Williams Racing oraz Aston Martin Red Bull Racing naruszyły przepis o zakazie pracy między godz. 1:00 a godz. 9:00. W związku z tym, iż w obu przypadkach jest to pierwszy z dwóch dozwolonych wyjątków w sezonie, ekipy unikną kar...
27.07.2019 godz. 08:53
Jeszcze dziś do północy można zarejestrować zdrapkę w naszej wielkiej loterii z Robertem Kubicą, a już jutro wylosujemy kolejny wyjazd, tym razem na Grand Prix Belgii. Szczegóły w regulaminie na 👉 https://t.co/WNulIYPH2c pic.twitter.com/Y71GwwV0q8— ORLEN (@PKN_ORLEN) July 27, 2019
27.07.2019 godz. 08:05
...wypowiedzi Roberta po piątkowych treningach na HockenheimRing...
Jak było w treningach?
Było gorąco. Definitywnie! A tak na poważnie, nie był to dla nas łatwy i bezproblemowy dzień. Choć mieliśmy w samochodzie zestaw poprawek, niestety pojawiły się problemy, które mocno zmieniły nasz plan działania. To już się okazało na pierwszym okrążeniu wyjazdowym z boksu.
Musimy zrewidować sytuację i naprawić pewne komponenty tak, aby trzymały się samochodu. To już drugi z rzędu weekend, gdy coś się tak psuje. Wyjeżdżasz z garażu i już na kółku wyjazdowym pojawiają się problemy, a dla nas było bardzo ważne, aby wykonać nasz program, który ułożyliśmy. Niestety z miejsca musieliśmy go zmienić... nie było łatwo.
Czy da się to naprawić na jutro?
Mam nadzieję, ale dziś samochód był prawdopodobnie zbyt kruchy. Tak już jest. Musimy się upewnić, że wszystko będzie się trzymało bolidu i mieć nadzieję na lepszy dzień. Te problemy mamy od dłuższego czasu, więc pewnie z dnia na dzień się to nie zmieni, ale nadzieja zawsze jest.
Cezary Gutowski |
W 1 treningu byłeś o prawie 0.6 sekundy szybszy od George'a...
Wyniki treningów mają małe znaczenie. Mieliśmy dziś nowy pakiet aerodynamiczny, ale niestety był to dla nas trudny dzień. Nie wykonaliśmy założonego planu.
George zabierze te wszystkie komponenty jutro, więc chyba coś tam działa...
Jeśli zespół czuje, że tak należy zrobić, to zapewne jest to właściwe rozwiązanie.
Zapewne przygotowania utrudni zmiana pogody?
Jutro warunki mają być inne. Możliwe są opady, a deszcz może dodać kolorytu i wymieszać stawkę, ale zazwyczaj jeśli brakuje ci przyczepności, to w deszczu jest jeszcze gorzej. Po raz pierwszy od lat jeździłbym w deszczowych warunkach, więc zobaczymy, co się stanie. Nawet jeśli nie będzie padało, temperatura mocno spadnie, co znacznie zmieni działanie opon i zachowanie bolidu. Trudno się przygotować, nie wiedząc, jakie będą warunki, ale najpierw musimy ogarnąć parę rzeczy, aby mieć jutro lepszy dzień.
Wyniki treningów mają małe znaczenie. Mieliśmy dziś nowy pakiet aerodynamiczny, ale niestety był to dla nas trudny dzień. Nie wykonaliśmy założonego planu.
George zabierze te wszystkie komponenty jutro, więc chyba coś tam działa...
Jeśli zespół czuje, że tak należy zrobić, to zapewne jest to właściwe rozwiązanie.
Zapewne przygotowania utrudni zmiana pogody?
Jutro warunki mają być inne. Możliwe są opady, a deszcz może dodać kolorytu i wymieszać stawkę, ale zazwyczaj jeśli brakuje ci przyczepności, to w deszczu jest jeszcze gorzej. Po raz pierwszy od lat jeździłbym w deszczowych warunkach, więc zobaczymy, co się stanie. Nawet jeśli nie będzie padało, temperatura mocno spadnie, co znacznie zmieni działanie opon i zachowanie bolidu. Trudno się przygotować, nie wiedząc, jakie będą warunki, ale najpierw musimy ogarnąć parę rzeczy, aby mieć jutro lepszy dzień.
27.07.2019 godz. 07:53
Sweeping into Saturday 🙌— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 27, 2019
Where in the 🌍 will you be watching from and...will we see some ⛈? #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/JoQ3gzo83o
GALERIA
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
Sam Bloxham |
Sam Bloxham |
Sam Bloxham |
Zak Mauger |
JanikSGE |