niedziela, 28 lipca 2019

Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 / dzień 3 - wyścig [aktualizacje, zdjęcia]

            Wydaje się, iż tegoroczny wyścig Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 zakończył się zanim jeszcze się rozpoczął... Niemoc ekipy Ferrari trwa co z sobie właściwym 'wdziękiem', w pełni, wykorzystuje zespół Mercedesa i Lewis Hamilton dziarsko zmierzający po kolejny tytuł mistrza świata...Co z zespołem ROKiT Williams Racing, jak spiszą się dzisiaj na HockenheimRing Robert Kubica i George Russel?...Czy Max Versttappen i pogoda dodadzą nieco pikanterii dzisiejszej rywalizacji kierowców Formula1?
            Zapraszamy na niedzielne emocje i relację z finału Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019. Tradycyjnie już gorąco zachęcamy do wspólnego  wspierania i kibicowania Robertowi Kubicy oraz całemu zespołowi Sir Franka Williamsa podczas 11 już wyścigu sezonu 2019...

Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing po kwalifikacjach do Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 

Robert Kubica po kwalifikacjach na HockenheimRing, 27.07.2019

 
Harmonogram Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019
 

HockenheimRing Baden-Wurttemberg

Pirelli Motorsport Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 / Hockenheim - Preview

Pirelli Motorsport Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 / Hockenheim - Race sets

Nie był to dla nas idealny dzień, gdyż uszkodziliśmy podłogę na okrążeniu wyjazdowym trzeciego treningu z powodu części pozostawionych na torze. Nie mieliśmy zatem zaktualizowanego pakietu przez to rano i moim pierwszym wyjazdem na nim były kwalifikacje. Zdecydowanie jest on zupełnie inny jeżeli chodzi o charakterystykę, ale stanowi również pewną poprawę. Nie mieliśmy okazji do zgrania go, ale wycisnęliśmy maksimum tego co się dało. Jest oczywistym, że nadal mamy sporo pracy przed sobą więc musimy cisnąc.
George Russell po kwalifikacjach na HockenheimRing, 27.07.2019

Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na HockenheimRing

Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing

Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 

Niedziela 28.07.2019
12:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka

Poniedziałek 29.07.2019
  9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)


Niedziela 28.07.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 – 1:00 – wyścig / powtórka

Wtorek 30.07. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera


Poniedziałek 29.07.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premiera


Wyniki sesji FP1 na HockenheimRing

Wyniki sesji FP2 na HockenheimRing

Wyniki sesji FP3 na HockenheimRing

Wyniki sesji Q na HockenheimRing

STARTING GRID
AKTUALIZACJE

30.07.2019 godz. 07:30

Zapomniałem jak wiele wody wylatuje spod opon i jak słaba jest widoczność w trakcie deszczu. Myślałem, że szaleństwem jest jeżdżenie w trudnych nocnych odcinkach rajdowych, gdy dochodzi mgła i gdy wyłączasz dodatkowe światła, które nie pomagają. Wtedy możesz jednak cokolwiek zobaczyć i masz notatki mówiące ci jak jechać. W Niemczech pierwsze okrążenie było piekielnie trudne. Nie miałem pojęcia, gdzie byłem. Odpuszczałem, tak jak każdy, próbując jechać zachowawczo.
James Moy
Miałem poważne problemy z przyczepnością. Utrzymanie bolidu na torze było sporym wyzwaniem. Ale występ w GP Niemiec był dla mnie bardzo ważnym doświadczeniem. W tych warunkach najważniejsze jest zachowanie spokoju. Mimo tego, że większość kierowców była od nas szybsza, musisz trzymać się swojego tempa, a nie za wszelką cenę próbować dostosować się do reszty stawki.
Robert Kubica dla portalu RaceFans.net, HockenheimRing, 28.07.2019

29.07.2019 godz. 23:02

29.07.2019 godz. 18:17

28.07.2019 godz. 22:28

28.07.2019 godz. 22:18

28.07.2019 godz. 22:05

28.07.2019 godz. 21:33

28.07.2019 godz. 21:20

28.07.2019 godz. 21:02

                ...i mamy niespodzianki... po karach dla kierowców ekipy Alfa RomeoRobert Kubica zajmuje 10 pozycję w  Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019!... Brawo!... oficjalne, ostateczne rezultaty Grosser Preis von Deutschland 2019...
28.07.2019 godz. 19:40

                ...informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing po  Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019...
28.07.2019 godz. 18:25

                 ...co tam się dzisiaj wyprawiało...
28.07.2019 godz. 17:47

28.07.2019 godz. 17:41

             ...tradycyjna porcja wypowiedzi Roberta po wyścigu w Hockenheim zebrana przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przeglądu Sportowego i portalu Onet.pl...

Jak ci się jechało w tak trudnym wyścigu?
Nie odkryję Ameryki mówiąc, że warunki były ciężkie. Przez większość czasu jechaliśmy na oponach, które na większości zakrętów nie były odpowiednie, ale nie można było założyć gum na suchą nawierzchnię, bo w trzech-czterech zakrętach wciąż było dość mokro. Już pierwsze okrążenia były bardzo trudne. Dużo się ślizgałem i walczyłem o utrzymanie bolidu na torze. Podszedłem do tego dość konserwatywnie. Bardzo trudno było trzymać tempo pozostałych samochodów, więc podjąłem dobrą, jak sądzę, decyzję, że jedynym realistycznym celem jest dowiezienie samochodu do mety. Nie było to łatwe.

Wyścig był też trudny strategicznie. Dużo neutralizacji i pit stopów...
Podejmowaliśmy trafne decyzje, choć sądzę, że opony na suchą nawierzchnię można było założyć okrążenie wcześniej, gdy był samochód bezpieczeństwa. Zagrałem jednak ostrożnie, bo za cztery dni kolejny wyścig i nie mogliśmy sobie pozwolić na uszkodzenie samochodu, więc ostatecznie postąpiłem słusznie.

Czy była szansa na coś więcej? Może punkty, biorąc pod uwagę, co się działo z innymi kierowcami?
Jedyną szansą było dowiezienie samochodu do mety. To był cel. Nie jesteśmy w łatwej sytuacji i ostatnie, czego chcesz, to uszkodzić auto, gdy za cztery dni znów musimy jeździć. To by przekreśliło nie tylko ten, ale i kolejny weekend. Więc decyzja była dobra. Oczywiście, gdy widzisz, że prawie wszyscy popełniają błędy, sam robisz się jeszcze bardziej czujny. Nie było łatwo, szczególnie jeśli chodzi o opony. No i bardzo łatwo było wypaść z toru.

Pierwszy raz po dziewięciu latach jechałeś w deszczu. Jak było?
Zapomniałem, jak dużo spreju jest w powietrzu i jak fatalna jest widoczność. Myślałem, że nocne oesy we mgle - gdy wyłączasz dodatkowe światła, bo nie pomagają - są szalone, ale tam przynajmniej jeszcze coś widać i masz opis, więc mniej więcej wiesz, gdzie się znajdujesz. Tu, szczególnie na pierwszym kółku, było ciężko. Nie miałem pojęcia, gdzie się znajduję. Spuszczałem nogę z gazu, ale wszyscy to robili. Jechałem jednak ostrożnie, bo brakowało mi przyczepności i walczyłem o utrzymanie na torze. Ogólnie było to cenne doświadczenie i z pewnością dziewięć lat to szmat czasu, ale w tych warunkach wiele zależy od zachowania chłodnej głowy. Spokoju. Choć większość samochodów była szybsza, a nawet wszystkie, wciąż musisz jechać na swoich limitach, a nie patrząc na to, co dzieje się wokół ciebie.

Jak wyprzedziłeś George'a?
Popełnił błąd w zakręcie numer dwa.

A jak sprawował się samochód na mokrym torze?
Mocno się ślizgaliśmy, a nie były to typowo mokre warunki, tylko zmienne. Przez większość wyścigu nigdy nie jechałeś z odpowiednimi temperaturami opon. Niektóre partie schły wcześniej, więc mógłbyś założyć slicki, gdyby 3-4 zakręty wciąż nie pozostawały mokre. Uszkadzałeś opony pośrednie na suchych sekcjach, a potem nie zostawał nawet bieżnik na mokre partie, ale wciąż było za wcześnie na slicki... Było więc jeszcze więcej ślizgania.

28.07.2019 godz. 17:40

...Dobrze było odświeżyć sobie, jak się jeździ w deszczu. Brakowało przyczepności, zwłaszcza w pierwszej części wyścigu. Na Węgrzech nie będzie niczego nowego w aucie, ale wokół będzie mnóstwo polskich kibiców, których zapraszam!...
Robert Kubica po wyścigu na HockenheimRing, 28.07.2019 
28.07.2019 godz. 17:30
28.07.2019 godz. 17:10

                ...kompletne rezultaty wyścigu na HockenheimRing... a mogą być jeszcze niespodzianki...
28.07.2019 godz. 17:05

28.07.2019 godz. 17:01

28.07.2019 godz. 16:58

28.07.2019 godz. 16:57

28.07.2019 godz. 16:30

28.07.2019 godz. 16:20

28.07.2019 godz. 16:12

28.07.2019 godz. 16:10

                  ...co tam się dzisiaj dzieje...bezapelacyjnie wyścig sezonu na HockenheimRing...


28.07.2019 godz.16:03

28.07.2019 godz. 15:35

28.07.2019 godz. 15:24

28.07.2019 godz. 15:10

                  ...rozpoczynamy wyścig o Grosser Preis von Deutschland 2019... za Safety Car-em...
28.07.2019 godz.15:02

28.07.2019 godz. 14:55

                  ...prognoza pogody na wyścig...
28.07.2019 godz. 14:47

28.07.2019 godz.14:36

                  ...trudno się z tym nie zgodzić...

28.07.2019 godz.14:10

                  ...agent 88 Bob... parada kierowców na HockenheimRing...
James Moy
James Moy

28.07.209 godz. 14:05

                ...Mara i Roberto w klimatach Mercedesa...
Mara Sangiorgio
28.07.2019 godz.13:51

28.07.2019 godz. 13:37

28.07.2019 godz. 12:48

28.07.2019 godz. 12:05

28.07.2019 godz. 11:10

                  ...wzrasta atrakcyjność wyścigu na HockenheimRing😏💦...
28.07.2019 godz. 10:29

                  ...Grosser Preis von Deutschland 2019 napędza Robert Kubica...


28.07.2019 godz. 09:27

28.07.2019 godz.08:36

28.07.2019 godz. 08:05

                  ...prognoza pogody dla Hockenheim na niedzielne popołudnie...
GALERIA

ABKbeer
Jan Piasecki
Cezary Gutowski
Cezary Gutowski
Cezary Gutowski
forzarobertcom
Adam Sikorski
Adam Sikorski
James Moy
James Moy
ams
Motorsport.Total.com
Jan Piasecki
Mikołaj Sokół