wtorek, 24 września 2019

Efekt Kubicy... [aktualizacje, zdjęcia]

         Wartość sportowa,a także marketingowa Roberta Kubicy znana jest od dawna i to nie tylko w świecie motorsportu... Partner naszego kierowcy - koncern paliwowy PKN Orlen opublikował wyniki finansowe koncernu, wyniki badań mediowych oraz wyniki badań opinii społecznej od momentu podjęcia współpracy z Robertem Kubicą...
          Wszystkie analizy oraz badania, a przede wszystkim wyniki finansowe potwierdzają, iż tytułowy Efekt Kubicy tj. podjęcie współpracy z naszym jedynakiem w oraz wejście PKN Orlen do świata Formula1 był marketingowym i biznesowym 'strzałem w dziesiątkę'...

           Jak już wiemy po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.
Dzięki dotychczasowej obecności PKN ORLEN w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem ORLEN Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną - Daniel Obajtek Prezes Zarządu PKN ORLEN.

          Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1.
         Zaangażowanie Roberta Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN ORLEN silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6 kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 %. Sieć detaliczna Koncernu, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3% wzrost sprzedaży paliw a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów poza-paliwowych w pierwszym półroczu, przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł, w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku.
         Efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN ORLEN i ROKiT Williams Racing wygenerowano ponad 152 miliony kontaktów z marką ORLEN (od XI 2018 do VIII 2019) o wartości reklamowej przekraczającej 60 milionów zł (badania IMM i Pentagon dla ORLEN). Sponsoring motorsportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. PKN ORLEN posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej. Swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.

Materiały prasowe PKN Orlen

AKTUALIZACJE

25.09.2019 godz. 15:01

25.09.2019 godz. 12:32

25.09.2019 godz. 11:31

25.09.2019 godz. 10:23

25.09.2019 godz. 07:00

          ...bardzo interesujące rozważania o przysłowiowych 'trzech bramkach' czyli przyszłorocznych możliwościach Roberta Kubicy oraz PKN Orlen piórem Kamila Wolnickiego dziennikarza Przeglądu Sportowego i portalu Onet.pl...
  • PKN Orlen chce zostać w F1. Władze koncernu prowadzą rozmowy z kilkoma zespołami, które są zainteresowane finansowym wsparciem polskiej firmy
  • Nie jest jasna przyszłość Roberta Kubicy. Polak może zostać w F1 w roli kierowcy rezerwowego
  • Najciekawszą opcją dla Orlenu byłaby współpraca z McLarenem. W tym zespole miejsce dla Roberta Kubicy na pewno się nie znajdzie
REKLAMA
Status „skomplikowane” – gdyby używać określeń z mediów społecznościowych, tak właśnie najlepiej opisać Roberta Kubicę, PKN Orlen i Formułę 1. Wiadomo, że Polak i jego sponsor odejdą z Williamsa, który jest najgorszą ekipą sezonu, a Polak głównie zajmuje ostatnie miejsca w wyścigach (choć zdobył dla zespołu jedyny punkt) i przegrywa z kolegą w tych samych barwach, czyli George’em Russellem. Oczywiście pojawia się mnóstwo głosów o tym, że obaj kierowcy nie dysponują takim samym bolidem, choć ekipa twierdzi inaczej. Jedno jest pewne – drogi Williamsa, Kubicy i Orlenu się rozejdą, o czym poinformowano w czwartek. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, przedstawiciele Polskiego Koncernu Naftowego byli całkiem niedawno na spotkaniu z szefostwem Williamsa, ale nie znaleźli porozumienia. Orlen miał pretensje, że ekipa nie pozwala Kubicy pokazać pełni potencjału, a w odpowiedzi usłyszał podobno, że to bezpodstawny zarzut, bo... Polak tak naprawdę więcej potencjału nie ma. To oznaczało, że nie ma szans na znalezienie porozumienia, choć podpisany przed rokiem kontrakt zakładał, że współpracę można przedłużyć. Z tej furtki Orlen skorzystać nie chciał. Zresztą podobnie jak Kubica i chyba w zasadzie Williams.

Mają kilka możliwości

Orlen twierdzi jednak, że na sto procent zostanie w Formule 1. Jeśli tak zadeklarował prezes koncernu Daniel Obajtek, to znaczy, że rozmowy z nowym partnerem zostały już zakończone albo są na ostatniej prostej. Polska firma jest bardzo zadowolona z efektów, jakie przyniosło jej wejście do F1 i chce to kontynuować. Zainteresowanych pieniędzmi Orlenu i samym Kubicą było sporo. PKN do tego stopnia chce dalej być częścią świata Formuły 1, że w grę wchodzi pozostanie w serii bez Roberta. Tym bardziej że w zasadzie nie ma możliwości, aby w przyszłym sezonie Polak był regularnym kierowcą. Wolne są fotele trzecich kierowców lub w symulatorach. Pytanie, czy to będzie interesowało samego Kubicę.

Ekipy, z którymi prowadził i prowadzi rozmowy Orlen, pomijając Williamsa, są trzy. W dwóch z nich Kubica mógłby być w przyszłym roku kierowcą rezerwowym. To Racing Point i Haas. Przedstawiciele tej pierwszej byli nawet w Polsce, co zostało uwiecznione na zdjęciach, które błyskawicznie obiegły świat F1. Ten zespół mógłby zaoferować Polakowi rolę kierowcy testowego. Takie informacje miał kolportować w padoku sam właściciel zespołu, czyli Lawrence Stroll. Na nic więcej nie ma szans, bo Sergio Perez ma jeszcze trzy lata ważny kontrakt, a Lance Stroll to syn Lawrence’a, więc logiczne, że miejsca nie zwolni.

Najciekawsza – z punktu widzenia Orlenu i pewnie samego Kubicy – możliwość to amerykański Haas. Tam szukają sponsora, a polska strona bierze pod uwagę możliwość zostania partnerem tytularnym tak, aby team w przyszłym sezonie nazywał się Orlen – Haas. Szef zespołu Günther Steiner mówił ostatnio w rozmowie z „Przeglądem Sportowym”, że chciałby pracować z Kubicą, ale na razie nie wie, czego chce sam kierowca. Tam też jednak w grę wchodzi co najwyżej fotel kierowcy rezerwowego, choć w Orlenie liczyli, że Robert mógłby wrócić do startów w Grand Prix w 2021 roku. Haas z kolei chciałby skorzystać z doświadczenia Polaka także w symulatorze.


Z Kubicą lub... bez

Trzecia możliwość, jaką badał Orlen, to McLaren. Gdy kilka dni temu powiedzieliśmy ludziom w koncernie o tym, że wiemy o wizycie przedstawicieli Orlenu w Londynie i spotkaniu z szefami brytyjskiej ekipy, zamilkli, później próbowali ustalić, skąd posiadamy taką wiedzę, aż wreszcie wszystko nieoficjalnie nam potwierdzono. Problem w tym, że w McLarenie miejsca dla Kubicy nie ma właściwie żadnego, a przynajmniej tak na pierwszych rozmowach sprawę miał przedstawić zespół.

Symulator to też propozycja, jaką przed obecnym sezonem przedstawiło Kubicy Ferrari. Wtedy jednak wolał Williamsa i regularne starty. Teraz nie wiadomo, przynajmniej oficjalnie, czego chciałby sam Robert. Sezon w Williamsie kosztuje go dużo nerwów, daje za to mało przyjemności, bo właściwie w każdym Grand Prix musi walczyć z własnym bolidem, a rywali ogląda głównie na starcie i kiedy później go wyprzedzają.

Polak ma też ponoć otwarte drzwi do serii DTM, a on sam podobno twierdzi, że dałoby się to pogodzić z rolą kierowcy testowego. W Orlenie słychać, że pojawiły się także możliwości powrotu do świata rajdów WRC. Sam koncern jest jednak zdecydowany i stawia wszystko na Formułę 1. Z Kubicą lub bez. A sam kierowca musi podjąć decyzję, w którą stronę chce iść.


24.09.2019 godz. 20:43

              ...nagle wszystkich olśniło i zauważają jaka robotę w tym sezonie wykonuje Robert za kierownicą FW42...

24.09.2019 godz. 19:30

              ...podsumowanie najnowszych informacji ze świata F1 od The Inside Line z Robertem Kubicą w roli głównej... 
                 ...Our latest Formula 1 2019 news updates as part of our rolling coverage. 
- Kubica Exit End Of 2019
- HAAS Confirms 2020 Line-Up
- Hamilton Watching Form
- Albon Taking Time With Teammate
- Hollywood Set For F1 Power
24.09.2019 godz. 16:09

24.09.2019 godz. 14:05

               ...apelacja zespołu Alfa Romeo Racing od decyzji karającej kierowców zespołu 30 sekundami kary w Formula 1 Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 definitywnie odrzucona przez Międzynarodowy Trybunał Apelacyjny FIA...
               ...Robert Kubica pozostaje zatem szczęśliwym posiadaczem jednego, jak do tej pory, punktu w sezonie 2019 F1...

24.09.2019 godz. 12:43

GALERIA