sobota, 7 września 2019

Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 - dzień 2 / kwalifikacje [aktualizacje, zdjęcia]

            Q day, q day... Przed nami ostatni trening i kwalifikacje do Grand Prix Włoch na mocno zachmurzonej Monza. Ferrari czy Mercedes - kto ustawi swój samochód na pole position do niedzielnego wyścigu w'świątyni szybkości'?... Czy Robert Kubica potwierdzi w kwalifikacjach przewagę nad swoim kolegą zespołowym?
            Zapraszamy na relację z trzeciej sesji treningowej i kwalifikacji na Autodromo Nazionale Monza jak zawsze zachęcając do wspierania Roberta Kubicy oraz kibicowania całemu zespołowi ROKiT Williams Racing podczas włoskiej rundy F1...

Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing po piątku na Autodromo Nazionale Monza

...Dzień wyglądał tak jak dla wszystkich. Byliśmy zdominowani przez warunki na torze, chociaż w drugiej sesji udało się trochę pojeździć po suchym. Może nie było w 100 procentach sucho. Później kropiło praktycznie przez całą sesję. Warunki jednak były na tyle dobre, by jeździć na slick-ach. Jak na pogodę w kratkę, to przynajmniej udało się zrobić parę okrążeń. Chyba się już przyzwyczailiście do trudnych weekendów, także nie ma po co zadawać takich samych pytań. Jesteśmy na czternastym wyścigu i nic wam nowego nie powiem. I tak nadal proste są długie i prędkość jest ważna. Oczywiście jeśli masz bolid, który jeździ szybko po zakrętach to na deszczu możesz coś nadrobić, ale my jakoś nie jesteśmy królami zakrętów. Ogólnie i na suchym i na mokrym jest tak jak się spodziewaliśmy...
Robert Kubica po piątku na Autodromo Nazionale Monza, 06.09.2019

Harmonogram Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019

Autodromo Nazionale Monza
...Myślę, że to jak wrócił po tym koszmarnym wypadku i że znów ściga się w tej elicie, to nie jest tylko odwaga. Brak mi nawet słów. Po prostu czapki z głów, chylę czoła przed Robertem. Myślę jednak że te potworne kontuzje, których doznał, musiały mieć na niego wpływ. Już nie osiągnie tego limitu, który osiągał przed wypadkiem. I teraz ma bardzo trudny czas. Bo trudno świetnemu kierowcy znosić teraz porażki. Jego powrót jest wspaniałą historią, ale chyba nie będzie w stanie wspiąć się tam gdzie był – na sam początek prostej startowej. To świetny ambasador Polski. Gdziekolwiek nie pojadę, są wasze wielkie flagi, z jego nazwiskiem. Jest kochany, bo to dobry facet...
Sir Jackie Stewart dla TVP Sport /Powrót Roberta Kubicy? Brak mi słów.../, Monza, 06.09.2019

Pirelli Motorsport Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 / Autodromo Nazionale Monza - Preview

Pirelli Motorsport Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 / Autodromo Nazionale Monza - Selected sets

Deszcz oraz czerwone flagi w trakcie pierwszego treningu sprawiły, że warunki dla wszystkich były jednakowo trudne. Przejechaliśmy kilka okrążeń każdym samochodem na przejściowych oponach, co pozwoliło nam na pierwsze oceny nowych części przywiezionych na ten wyścig. Na początku drugiego treningu wszyscy mogli przejechać po kilka okrążeń na suchym torze lecz w dużo chłodniejszych warunkach. Pod koniec sesji mieliśmy mały deszcz, który nie stanowił jednak problemu i prawdopodobnie pozwolił nam na jazdę, jakiej będziemy świadkami w niedzielę. Zarówno Robert jak i George wycisnęli wszystko w tych trudnych, zmiennych warunkach czym rozpoczęli swoje przygotowania do weekendu, nie uszkadzając przy tym swoich samochodów. Teraz przeanalizujemy wszystkie dane aby trafić ze specyfikacją na sobotę i zrealizować program podczas 3 treningu.
Dave Robson po piątku na Autodromo Nazionale Monza, 06.09.2019

Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Autodromo Nazionale Monza

Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing

Było coś dla ducha teraz coś dla ciała... 

Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019

Sobota 07.09.2019
  8:00 –   9:30 – 1 trening / powtórka
  9:30 – 11:00 – 2 trening / powtórka
11:30 – 11:55 – studio / na żywo
11:55 – 13:00 – 3 trening / na żywo
13:00 – 13:30 – studio / na żywo
14:00 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:15 – kwalifikacje / na żywo
16:15 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:15 – kwalifikacje / powtórka

Niedziela 08.09.2019
12:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka

Poniedziałek 09.09.2019
  9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)


Niedziela 08.09.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 –   1:00 – wyścig / powtórka

Wtorek 10.09. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera


Poniedziałek 09.09.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premiera

Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 - sesja FP1

Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 - sesja FP2

Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 - sesja FP3

AKTUALIZACJE

07.09.2019 godz. 19:52

07.09.2019 godz. 19:22

07.09.2019 godz. 19:00

                  ...sobotnie wypowiedzi Roberta zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przegląd Sportowy...

Wczoraj po treningach mówiłeś, że twój samochód dawał najlepsze wyczucie w tym sezonie. Czy dziś utrzymało się to wrażenie, czy znów wszystko się zmieniło?
Dziś rano myślę, że to się utrzymało. Wyczucie było niezłe, choć oczywiście były jeszcze jakieś kwestie do rozwiązania i niestety w kwalifikacjach wszystko zmieniło się o 180 stopni. Byłem trochę zszokowany tym, jak zachowywał się bolid. Wszystko, co zrobiłem i czego się nauczyłem wczoraj i dziś rano, musiałem zapomnieć, ponieważ samochód zachowywał się inaczej. Starałem się zaadaptować do tego, co mam. Ogólnie drugi przejazd nie był zły, wliczając te wszystkie czynniki. Trochę to zastanawiające, ale nie było zbyt źle.

Jak zmieniło się wyważenie samochodu?
Z podsterowności do nadsterowności.

Przynajmniej udało ci się znaleźć trochę cienia aerodynamicznego w ostatniej próbie...
Tak. Nam chyba łatwiej się za kimś podpiąć, niż pozostałym, bo ludzie nie przejmują się tak bardzo, że za nimi jedziemy. To, co zobaczyliśmy w trzeciej kwalifikacji pokazuje, że bardzo zależało im, aby nie ułatwiać sprawy bezpośrednim rywalom, ale jeśli chodzi o nas... ponieważ jesteśmy relatywnie daleko za wszystkimi, tak naprawdę są zapewne szczęśliwi, że to my jedziemy za nim, a nie jakiś konkurent. Dlatego nam łatwo było znaleźć cień, a było to konieczne, bo zysk jest tu dość duży, a nasze prędkości maksymalne, a szczególnie moje, nie są wspaniałe. To był duży zysk.

Co sądziłeś, widząc zamieszanie w trzeciej fazie kwalifikacji?
To było do przewidzenia. Już w zeszłym roku był to czynnik, a tegoroczne bolidy stawiają większe opory, więc zysk, jeśli się za kimś podczepisz, jest jeszcze większy, niż w poprzednim sezonie. Zaskoczyło mnie jednak, że niektórzy kierowcy nawet nie uzyskali czasu okrążenia. Bardziej zależało im, aby za nimi nie jechał pociąg, niż na przejechaniu własnego kółka. Z zewnątrz łatwo to komentować, ale wygląda to trochę dziwnie. Ostatecznie na miejscu Leclerca zrobiłbym to samo. Ostatecznie to on najmniej potrzebował ustanowić kolejny czas okrążenia i tylko on był w jednym z dwóch samochodów, które zdołały przejechać linię mety, zanim pojawiła się flaga w szachownicę. Wszyscy pozostali, nie. To ciężka sprawa. Sądzę jednak, że tak będzie tylko tu, bo Monza ekstremalny przykład. Gdy wczoraj padały pomysły, co z tym zrobić, pomyślałem sobie, że powinniśmy wrócić do dawnych lat, gdy przejeżdżało się w kwalifikacjach tylko jedno, pojedyncze okrążenie, samemu - tylko na Monzie, bo na innych torach ludzie raczej nie szukają cienia. Fani zobaczyliby też coś innego, ale zmiana przepisów nie jest łatwa. Może być to rozwiązanie, ale każdy może mieć swoje pomysły. Łatwo nimi rzucać, trudniej przyjąć odpowiedzialność za przepisy, ale wyglądało to trochę głupio. Sądzę jednak, że zwiększa to odrobinę aspekt ludzkich umiejętności w kontakcie między kierowcą a zespołem. Nie wyglądało to źle. Po prostu dziwnie, że z dziesięciu aut na torze, tylko dwa rozpoczęły okrążenie przed upłynięciem czasu.

Masz starszy silnik. Czy to bardziej szkodzi w trybie kwalifikacyjnym, w wyścigu, czy w ogóle?
Nie pomaga w żadnych okolicznościach, ale nie wiem, ile straty wynika z układu napędowego. Oczywiście straciłem trochę czasu na prostych, w pewnych momentach, ale cień aerodynamiczny daje też wielki efekt, a ja byłem przekonany, że muszę go zdobyć tak dużo, jak się da. Ostatecznie jechałem za czterema bolidami. Może nie za blisko, ale wciąż zacząłem okrążenie bardzo blisko Magnussena i starałem się jak najbardziej skorzystać z mniejszych oporów za nim.

Deszczowe prognozy na jutro - czy w twojej sytuacji sprawiają jakąkolwiek różnicę?
Z pewnością, jeśli będzie mokro, doda to trochę pikanterii. Widzieliśmy już wczoraj w pierwszym treningu, jak łatwo popełniać błędy w takiej sytuacji, więc mokry wyścig będzie wyzwaniem. Jednak nawet, jeśli będzie sucho, warunki na torze się zmienią, więc kwestia zużycia opon może być trudna.

Co sądzisz o wypadku w Formule 3? W Kanadzie w 2007 roku twój bolid podbiło na kilkucentymetrowej kępce trawy, a tu był cały, wielki krawężnik...
Tak, ale w moim przypadku fakt, że wybiło mnie w powietrze był szczęściem, bo wielką część energii zaabsorbowała podłoga samochodu. Dopisało mi szczęście, ale jeśli chodzi o Monzę... Zdaje się, że to rozwiązanie wprowadzono w zeszłym roku, aby zapobiec dyskusjom, czy ktoś pojechał za szeroko, czy nie. Ustalono, że nawet jeśli wyjedziesz czterema kołami poza linię, ale uda ci się wrócić na tor przed tym krawężnikiem, czas okrążenia będzie się liczył. A teraz jest dyskusja, czy Seb pojechał za szeroko, czy nie i to kwestia milimetrów - dlatego, że usunęli to. Jednak gdy zainstalowano ten krawężnik, byłem zaskoczony, że znalazł się w tym miejscu, ponieważ to, co się wydarzyło dziś było ekstremalne. Wszyscy mieliśmy dziś szczęście, że konsekwencje były bardzo małe. Nie wiem, jak kierowca, ale wyglądało, że było z nim ok, więc poza uszkodzonym bolidem nic się nie stało. Dużo szczęścia, bo sytuacja była bardzo ekstremalna.

07.09.2019 godz. 18:38

07.09.2019 godz. 18:26

07.09.2019 godz. 17:37

07.09.2019 godz. 16:29

                  ...wyniki ostatniej, kuriozalnej, części kwalifikacji przed Grand Prix Włoch...

07.09.2019 godz. 16:24

07.09.2019 godz. 16:16

07.09.2019 godz. 15:59

07.09.2019 godz. 15:55 

07.09.2019 godz. 15:48

                   ...kompletne wyniki sesji Q2 we Włoszech...
07.09.2019 godz. 15:46

07.09.2019 godz. 15:38

...W FP3 robiliśmy swoje i odczucia były dobre, tak jak wczoraj, ale w kwalifikacjach balans zmienił się o 180 stopni. Tak to już bywa w tym sezonie...
Mikołaj Sokół
07.09.2019 godz. 15:28

                  ...kompletne wyniki sesji Q1 na Monza...
07.09.2019 godz. 15:23

07.09.2019 godz. 15:22

07.09.2019 godz. 15:20

07.09.2019 godz. 15:17

07.09.2019 godz. 15:17

07.09.2019 godz. 15:16

07.09.2019 godz. 15:13

07.09.2019 godz. 15:11

07.09.2019 godz. 15:02

07.09.2019 godz. 15:01

                  ...zaczynamy... jako pierwszy na tor wyjeżdża Robert...
07.09.2019 godz. 15:00

07.09.2019 godz. 14:59

07.09.2019 godz.14:54

07.09.2019 godz. 14:39

07.09.2019 godz. 13:59

07.09.2019 godz. 13:27

07.09.2019 godz. 13:04

                  ...kompletne wyniki sesji FP3 na Autodromo Nazionale Monza...
07.09.2019 godz. 13:01

07.09.2019 godz. 12:49

                  ...'najszybsi' na torze...

07.09.2019 godz. 12:41

                  ...piękniejsza strona Williamsa...

07.09.2019 godz. 12:33

07.09.2019 godz. 12:29

07.09.2019 godz. 12:17

07.09.2019 godz. 12:12

07.09.2019 godz. 12:10

07.09.2019 godz. 12:10

07.09.2019 godz. 11:58

07.09.2019 godz. 11:56

                  ...autorska, krótkoterminowa prognoza pogody od FIA😊...

07.09.2019 godz. 11:44

07.09.2019 godz.10:59

07.09.2019 godz. 10:25

07.09.2019 godz. 09:27

07.09.2019 godz. 09:06

07.09.2019 godz. 08:49

GALERIA

James Moy
James Moy
Glenn Dunbar
Jerry Andre
Sam Bloxham
James Moy
Mikołaj Sokół
Glenn Dunbar
Simon Galloway
Simon Galloway
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy