Q day, q day... Przed nami ostatni trening i kwalifikacje do Grand Prix Włoch na mocno zachmurzonej Monza. Ferrari czy Mercedes - kto ustawi swój samochód na pole position do niedzielnego wyścigu w'świątyni szybkości'?... Czy Robert Kubica potwierdzi w kwalifikacjach przewagę nad swoim kolegą zespołowym?
Zapraszamy na relację z trzeciej sesji treningowej i kwalifikacji na Autodromo Nazionale Monza jak zawsze zachęcając do wspierania Roberta Kubicy oraz kibicowania całemu zespołowi ROKiT Williams Racing podczas włoskiej rundy F1...
...Dzień wyglądał tak jak dla wszystkich. Byliśmy zdominowani przez warunki na torze, chociaż w drugiej sesji udało się trochę pojeździć po suchym. Może nie było w 100 procentach sucho. Później kropiło praktycznie przez całą sesję. Warunki jednak były na tyle dobre, by jeździć na slick-ach. Jak na pogodę w kratkę, to przynajmniej udało się zrobić parę okrążeń. Chyba się już przyzwyczailiście do trudnych weekendów, także nie ma po co zadawać takich samych pytań. Jesteśmy na czternastym wyścigu i nic wam nowego nie powiem. I tak nadal proste są długie i prędkość jest ważna. Oczywiście jeśli masz bolid, który jeździ szybko po zakrętach to na deszczu możesz coś nadrobić, ale my jakoś nie jesteśmy królami zakrętów. Ogólnie i na suchym i na mokrym jest tak jak się spodziewaliśmy...
Robert Kubica po piątku na Autodromo Nazionale Monza, 06.09.2019
Autodromo Nazionale Monza
...Myślę, że to jak wrócił po tym koszmarnym wypadku i że znów ściga się w tej elicie, to nie jest tylko odwaga. Brak mi nawet słów. Po prostu czapki z głów, chylę czoła przed Robertem. Myślę jednak że te potworne kontuzje, których doznał, musiały mieć na niego wpływ. Już nie osiągnie tego limitu, który osiągał przed wypadkiem. I teraz ma bardzo trudny czas. Bo trudno świetnemu kierowcy znosić teraz porażki. Jego powrót jest wspaniałą historią, ale chyba nie będzie w stanie wspiąć się tam gdzie był – na sam początek prostej startowej. To świetny ambasador Polski. Gdziekolwiek nie pojadę, są wasze wielkie flagi, z jego nazwiskiem. Jest kochany, bo to dobry facet...
Sir Jackie Stewart dla TVP Sport /Powrót Roberta Kubicy? Brak mi słów.../, Monza, 06.09.2019
Pirelli Motorsport Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 / Autodromo Nazionale Monza - Preview
Pirelli Motorsport Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 / Autodromo Nazionale Monza - Selected sets
Deszcz oraz czerwone flagi w trakcie pierwszego treningu sprawiły, że warunki dla wszystkich były jednakowo trudne. Przejechaliśmy kilka okrążeń każdym samochodem na przejściowych oponach, co pozwoliło nam na pierwsze oceny nowych części przywiezionych na ten wyścig. Na początku drugiego treningu wszyscy mogli przejechać po kilka okrążeń na suchym torze lecz w dużo chłodniejszych warunkach. Pod koniec sesji mieliśmy mały deszcz, który nie stanowił jednak problemu i prawdopodobnie pozwolił nam na jazdę, jakiej będziemy świadkami w niedzielę. Zarówno Robert jak i George wycisnęli wszystko w tych trudnych, zmiennych warunkach czym rozpoczęli swoje przygotowania do weekendu, nie uszkadzając przy tym swoich samochodów. Teraz przeanalizujemy wszystkie dane aby trafić ze specyfikacją na sobotę i zrealizować program podczas 3 treningu.
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Autodromo Nazionale Monza
Dave Robson po piątku na Autodromo Nazionale Monza, 06.09.2019
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Autodromo Nazionale Monza
Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing
Było coś dla ducha teraz coś dla ciała...
Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019
Sobota 07.09.2019
8:00 – 9:30 – 1 trening / powtórka
9:30 – 11:00 – 2 trening / powtórka
11:30 – 11:55 – studio / na żywo
11:55 – 13:00 – 3 trening / na żywo
13:00 – 13:30 – studio / na żywo
14:00 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:15 – kwalifikacje / na żywo
16:15 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:15 – kwalifikacje / powtórka
Niedziela 08.09.2019
12:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka
Poniedziałek 09.09.2019
9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)
Niedziela 08.09.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 – 1:00 – wyścig / powtórka
Wtorek 10.09. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera
Poniedziałek 09.09.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premieraFormula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2019 - sesja FP1
07.09.2019 godz. 19:52
— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 19:22
🗣️ "My first lap was very good, but my second run was a bit of a shame. It is positive that we are closer to the rest of the field than expected and I can be happy with qualifying, as I feel that we did quite a good job to maximise our package." - @GeorgeRussell63 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/e9p8j5OLkl— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 19:00
...sobotnie wypowiedzi Roberta zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przegląd Sportowy...
Wczoraj po treningach mówiłeś, że twój samochód dawał najlepsze wyczucie w tym sezonie. Czy dziś utrzymało się to wrażenie, czy znów wszystko się zmieniło?
Dziś rano myślę, że to się utrzymało. Wyczucie było niezłe, choć oczywiście były jeszcze jakieś kwestie do rozwiązania i niestety w kwalifikacjach wszystko zmieniło się o 180 stopni. Byłem trochę zszokowany tym, jak zachowywał się bolid. Wszystko, co zrobiłem i czego się nauczyłem wczoraj i dziś rano, musiałem zapomnieć, ponieważ samochód zachowywał się inaczej. Starałem się zaadaptować do tego, co mam. Ogólnie drugi przejazd nie był zły, wliczając te wszystkie czynniki. Trochę to zastanawiające, ale nie było zbyt źle.
Jak zmieniło się wyważenie samochodu?
Z podsterowności do nadsterowności.
Przynajmniej udało ci się znaleźć trochę cienia aerodynamicznego w ostatniej próbie...
Tak. Nam chyba łatwiej się za kimś podpiąć, niż pozostałym, bo ludzie nie przejmują się tak bardzo, że za nimi jedziemy. To, co zobaczyliśmy w trzeciej kwalifikacji pokazuje, że bardzo zależało im, aby nie ułatwiać sprawy bezpośrednim rywalom, ale jeśli chodzi o nas... ponieważ jesteśmy relatywnie daleko za wszystkimi, tak naprawdę są zapewne szczęśliwi, że to my jedziemy za nim, a nie jakiś konkurent. Dlatego nam łatwo było znaleźć cień, a było to konieczne, bo zysk jest tu dość duży, a nasze prędkości maksymalne, a szczególnie moje, nie są wspaniałe. To był duży zysk.
Co sądziłeś, widząc zamieszanie w trzeciej fazie kwalifikacji?
To było do przewidzenia. Już w zeszłym roku był to czynnik, a tegoroczne bolidy stawiają większe opory, więc zysk, jeśli się za kimś podczepisz, jest jeszcze większy, niż w poprzednim sezonie. Zaskoczyło mnie jednak, że niektórzy kierowcy nawet nie uzyskali czasu okrążenia. Bardziej zależało im, aby za nimi nie jechał pociąg, niż na przejechaniu własnego kółka. Z zewnątrz łatwo to komentować, ale wygląda to trochę dziwnie. Ostatecznie na miejscu Leclerca zrobiłbym to samo. Ostatecznie to on najmniej potrzebował ustanowić kolejny czas okrążenia i tylko on był w jednym z dwóch samochodów, które zdołały przejechać linię mety, zanim pojawiła się flaga w szachownicę. Wszyscy pozostali, nie. To ciężka sprawa. Sądzę jednak, że tak będzie tylko tu, bo Monza ekstremalny przykład. Gdy wczoraj padały pomysły, co z tym zrobić, pomyślałem sobie, że powinniśmy wrócić do dawnych lat, gdy przejeżdżało się w kwalifikacjach tylko jedno, pojedyncze okrążenie, samemu - tylko na Monzie, bo na innych torach ludzie raczej nie szukają cienia. Fani zobaczyliby też coś innego, ale zmiana przepisów nie jest łatwa. Może być to rozwiązanie, ale każdy może mieć swoje pomysły. Łatwo nimi rzucać, trudniej przyjąć odpowiedzialność za przepisy, ale wyglądało to trochę głupio. Sądzę jednak, że zwiększa to odrobinę aspekt ludzkich umiejętności w kontakcie między kierowcą a zespołem. Nie wyglądało to źle. Po prostu dziwnie, że z dziesięciu aut na torze, tylko dwa rozpoczęły okrążenie przed upłynięciem czasu.
Masz starszy silnik. Czy to bardziej szkodzi w trybie kwalifikacyjnym, w wyścigu, czy w ogóle?
Nie pomaga w żadnych okolicznościach, ale nie wiem, ile straty wynika z układu napędowego. Oczywiście straciłem trochę czasu na prostych, w pewnych momentach, ale cień aerodynamiczny daje też wielki efekt, a ja byłem przekonany, że muszę go zdobyć tak dużo, jak się da. Ostatecznie jechałem za czterema bolidami. Może nie za blisko, ale wciąż zacząłem okrążenie bardzo blisko Magnussena i starałem się jak najbardziej skorzystać z mniejszych oporów za nim.
Deszczowe prognozy na jutro - czy w twojej sytuacji sprawiają jakąkolwiek różnicę?
Z pewnością, jeśli będzie mokro, doda to trochę pikanterii. Widzieliśmy już wczoraj w pierwszym treningu, jak łatwo popełniać błędy w takiej sytuacji, więc mokry wyścig będzie wyzwaniem. Jednak nawet, jeśli będzie sucho, warunki na torze się zmienią, więc kwestia zużycia opon może być trudna.
Co sądzisz o wypadku w Formule 3? W Kanadzie w 2007 roku twój bolid podbiło na kilkucentymetrowej kępce trawy, a tu był cały, wielki krawężnik...
Tak, ale w moim przypadku fakt, że wybiło mnie w powietrze był szczęściem, bo wielką część energii zaabsorbowała podłoga samochodu. Dopisało mi szczęście, ale jeśli chodzi o Monzę... Zdaje się, że to rozwiązanie wprowadzono w zeszłym roku, aby zapobiec dyskusjom, czy ktoś pojechał za szeroko, czy nie. Ustalono, że nawet jeśli wyjedziesz czterema kołami poza linię, ale uda ci się wrócić na tor przed tym krawężnikiem, czas okrążenia będzie się liczył. A teraz jest dyskusja, czy Seb pojechał za szeroko, czy nie i to kwestia milimetrów - dlatego, że usunęli to. Jednak gdy zainstalowano ten krawężnik, byłem zaskoczony, że znalazł się w tym miejscu, ponieważ to, co się wydarzyło dziś było ekstremalne. Wszyscy mieliśmy dziś szczęście, że konsekwencje były bardzo małe. Nie wiem, jak kierowca, ale wyglądało, że było z nim ok, więc poza uszkodzonym bolidem nic się nie stało. Dużo szczęścia, bo sytuacja była bardzo ekstremalna.
07.09.2019 godz. 18:38
At the fastest circuit of the year, it was only appropriate to show one of the fastest strikers in the world around our garage 🏡— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
Thanks for stopping by @Aubameyang7 👌#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/sJ7ZI0sj4T
07.09.2019 godz. 18:26
🗣️ "We knew it would not be an easy session for us, but that is how it is. We have to see what the weather will do tomorrow and hope for the best." - #RK88— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
Check out our full Saturday report 👉 https://t.co/XQXsulxz3B#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/GJZ8j1ZGhC
07.09.2019 godz. 17:37
"Conditions tomorrow could be a little mixed and this may give us an opportunity to benefit from the higher grid positions."— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
Check out our Saturday qualifying report 👇#ItalianGP 🇮🇹
07.09.2019 godz. 16:29
...wyniki ostatniej, kuriozalnej, części kwalifikacji przed Grand Prix Włoch...
QUALIFYING CLASSIFICATION*— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
*Stewards are investigating the climax to Q3#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/kH58mbohwd
07.09.2019 godz. 16:24
Confirmation of the Top 3...— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
Leclerc takes his 4th career pole#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/LhVGbDxZaR
07.09.2019 godz. 16:16
Incredible scenes!— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
Leclerc and Sainz get past the start/finish line before the clock stops, everyone else doesn't make it in time! #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/eKAqYy33Xm
07.09.2019 godz. 15:59
🚩 RED FLAG🚩— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
Moments into Q3 and Raikkonen goes into the barriers at the Parabolica 😮#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/60w7UqoXy8
07.09.2019 godz. 15:55
🚥 Q3 GREEN LIGHT 🚥— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
Here. We. Go.
Both the Mercedes park up and let the Ferraris through! #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/9l37fmeion
07.09.2019 godz. 15:48
...kompletne wyniki sesji Q2 we Włoszech...
07.09.2019 godz. 15:46
BREAKING: ELIMINATED, Q2— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
11 Giovinazzi
12 Magnussen
13 Kvyat 📸
14 Norris
15 Gasly#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/l9ZpmwtT7p
07.09.2019 godz. 15:38
...W FP3 robiliśmy swoje i odczucia były dobre, tak jak wczoraj, ale w kwalifikacjach balans zmienił się o 180 stopni. Tak to już bywa w tym sezonie...
Mikołaj Sokół |
...kompletne wyniki sesji Q1 na Monza...
— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
BREAKING: ELIMINATED, Q1— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
16 Grosjean
17 Perez
18 Russell
19 Kubica
20 Verstappen (No time set) 📸#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/clAnBYc805
07.09.2019 godz. 15:22
Quali comes to an end for us with #GR63 P18 & #RK88 P19.— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
Not where we want to be but with potential rain on Sunday, it's set to be an interesting race. #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/2fLdgl029f
07.09.2019 godz. 15:20
— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 15:17
🚩 RED FLAG 🚩@SChecoPerez has ground to a halt at Turn 3 #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/gM02BNqwZj— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 15:17
Ready and waiting...#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/ErTcCJL0B3— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 15:16
Red flag 🚩— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
Back to the garage but still time to get in one more run. Waiting for the pitlane to go green...#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/J7gTSvfIsN
07.09.2019 godz. 15:13
Back out 👉#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/KAcfFulRmG— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 15:11
A 1:21.800 from #GR63 puts him P18 at present, with a 1m22.922s for #RK88 giving him P19.— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
Back to the garage boys and time to prep for the next run. #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/yWfcBlBfbB
07.09.2019 godz. 15:02
— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 15:01
...zaczynamy... jako pierwszy na tor wyjeżdża Robert...
07.09.2019 godz. 15:00Green light is on and Quali is underway ⏱️— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
Good luck team, let's do this! #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/4LzmDcv6iJ
07.09.2019 godz. 14:59
— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
07.09.2019 godz.14:54
All 👀 on Quali! #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/tpUJOrOsSQ— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 14:39
Monza. The Temple of Speed. Qualifying.— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
One of the most anticipated sessions in the @F1 season 🙌#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/cnFr4lQaaF
07.09.2019 godz. 13:59
Final preparations ahead of Quali 🛠️— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
This is your one hour warning! 🚨#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/MK1SL3dY2o
07.09.2019 godz. 13:27
Coming up at 16:15 CET, from @pirellisport:— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
New tyres for the 2020 @FIA_F2 season
Concept tyres for the 2021 #F1 season#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/VHXBgobV5x
07.09.2019 godz. 13:04
...kompletne wyniki sesji FP3 na Autodromo Nazionale Monza...
07.09.2019 godz. 13:01A busy #FP3 after that delayed start but plenty of work accomplished. Onwards to Quali 👉#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/i8PKv9BPls— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 12:49
...'najszybsi' na torze...
SPEED TRAP 🚀— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
The drivers have found extra speed from yesterday
But @ValtteriBottas still tops the pile#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/uyGKNRyXmZ
07.09.2019 godz. 12:41
...piękniejsza strona Williamsa...
— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 12:33
CLASSIFICATION: 30 MINUTES INTO FP3— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
Ferrari are on top again
No Mercedes 👀#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/bmrohXoFzo
07.09.2019 godz. 12:29
30 minutes left in #FP3 and both drivers are hard at work. #RK88 P14 with #GR63 P16 at present. #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/AhV58SiLva— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 12:17
Here is the new visual of the #3500LIVES @FIA #RoadSafety Campaign « Watch out for kids ». Many thanks to our new Ambassador, the great international football player @didierdrogba , to support this crucial issue#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/bbbblIHSSn— Jean Todt (@JeanTodt) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 12:12
After a brief delay the session gets underway. Both #RK88 & #GR63 are out on the soft tyre 🔴#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/hFwZbAcN3K— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 12:10
GREEN LIGHT: The pit lane is open and we're off in FP3!— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
Remember you can follow the final practice session with live commentary, timings and more >> https://t.co/MddmLh2Nm7#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/72zInvXJ2S
07.09.2019 godz. 12:10
...and our new @FIA #3500LIVES #RoadSafety Campaign Ambassador is the great international football player @didierdrogba !#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/SN1XX88oVO— Jean Todt (@JeanTodt) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 11:58
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 11:56
...autorska, krótkoterminowa prognoza pogody od FIA😊...
It's a beautiful day at Monza ☀️— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
Perfect conditions for a last bit of practice!
FP3 is less than five minutes away ⏰#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/wbZSEknMDE
07.09.2019 godz. 11:44
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz.10:59
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 10:25
— FIA (@fia) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 09:27
Quali Day around this amazing track ⏱️— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
Let us know where in the 🌍 you will be watching from! #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/I5z6kHtMxM
07.09.2019 godz. 09:06
Italy is known for its fantastic cuisine...but who knows it better? 🤔#RK88 & @GeorgeRussell63 were put to the test by @michaelcaines 🍝#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/lNICw5C4AD— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 7, 2019
07.09.2019 godz. 08:49
“No one will want to be at the front… it’s going to be a mess… I can’t wait!” - @GeorgeRussell63#ItalianGP 🇮🇹 #F1 https://t.co/CNzy4FcMAp— Formula 1 (@F1) September 7, 2019
GALERIA
James Moy |
James Moy |
Glenn Dunbar |
Jerry Andre |
Sam Bloxham |
James Moy |
Mikołaj Sokół |
Glenn Dunbar |
Simon Galloway |
Simon Galloway |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |
James Moy |