'Ta ostatnia niedziela...' Przed nami ostatni wyścig sezonu 2019 Formula 1 oraz pożegnalny wyścig Roberta Kubicy w barwach brytyjskiego zespołu ROKiT Williams Racing... W oczekiwaniu na najbardziej interesujące nas informacje dotyczące przyszłości naszego kierowcy, w Abu Dhabi, emocjonować się będziemy walką Monakijczyka Charles'a Leclerc'a i Holendra Max'a Verstappen'a o najniższe miejsce na podium tegorocznych mistrzostw świata. Co na Yas Marina Circuit będzie w stanie pokazać Robert Kubica, dla którego będzie to już ostatni występ za kierownicą FW42?
Zapraszamy na relację z weekendu F1 na Yas Marina Circuit w Abu Dhabi. Jak zawsze zachęcamy do mocnego wsparcia oraz kibicowania Robertowi Kubicy podczas ostatniego już weekendu z FIA Formula 1 World Championship 2019...
Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing przed Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2019
Abu Zabi to dość trudny tor, ale postaramy się zoptymalizować samochód najlepiej, jak tylko potrafimy na ostatni wyścig sezonu. To będzie moja ostatnia Grand Prix z Williamsem, dlatego chciałbym dać z siebie jak najwięcej dla chłopaków i dla zespołu.
Robert Kubica przed Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2019, 26.11.2019
Yas Marina Circuit
Mam mieszane uczucia. Smutna jest świadomość, że będzie ostatni wyścig w tym roku, ale jestem również podekscytowany powrotem do Abu Zabi, gdzie jest fajna, słoneczna pogoda. Mam stamtąd dobre wspomnienia, ponieważ zwycięstwo w zeszłym roku w ramach FIA Formula 2 Championship było naprawdę wyjątkowym uczuciem i czymś, co zapamiętam na długo.
George Russell przed Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2019, 26.11.2019
Pirelli Motorsport Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2019 / Yas Marina - Preview
Pirelli Motorsport Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2019 / Yas Marina - Selected sets
Będziemy kontynuować prace nad konfiguracją w czasie wyścigu i rozwojem samochodu. Chcemy sfinalizować niektóre z naszych przygotowań do FW43. Obaj kierowcy będą mieli ręce pełne roboty i szczegółowe programy jazdy w piątek - stwierdził. - Tor Yas Marina stał się tradycyjnym miejscem ostatniego wyścigu sezonu i oferuje dobre połączenie zakrętów, oddzielone dwiema długimi prostymi DRS.
Dave Robson przed Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2019, 26.11.2019
Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Yas Marina Circuit
Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2019
Piątek 29.11.2019
09:30 – 09:55 – studio / na żywo
09:55 – 11:30 – 1 trening / na żywo
11:30 – 12:00 – studio / na żywo
13:30 – 13:55 – studio / na żywo
13:55 – 15:30 – 2 trening / na żywo
15:30 – 17:00 – studio / na żywo
17:00 – 18:30 – 1 trening / powtórka
18:30 – 20:00 – 2 trening / powtórka
Sobota 30.11.2019
07:00 – 08:30 – 1 trening / powtórka
08:30 – 10:00 – 2 trening / powtórka
10:30 – 10:55 – studio / na żywo
10:55 – 12:00 – 3 trening / na żywo
12:00 – 12:30 – studio / na żywo
13:30 – 13:55 – studio / na żywo
13:55 – 15:15 – kwalifikacje / na żywo
15:15 – 16:00 – studio / na żywo
17:00 – 18:15 – kwalifikacje / powtórka
Niedziela 01.12.2019
10:15 – 11:30 – kwalifikacje / powtórka
12:30 – 13:10 – parada kierowców / na żywo
13:10 – 14:05 – studio / na żywo
14:05 – 16:10 – wyścig / na żywo
16:10 – 17:00 – studio / na żywo
19:00 – 21:00 – wyścig / powtórka
Poniedziałek 02.12.2019
9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)
21:00 – 22:00 – Eleven F1 / Magazyn / na żywo
Niedziela 01.12.2019
14:00 – 16:10 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:15 – 0:30 – wyścig / powtórka
Poniedziałek 02.12.2019
17:45 – 18:55 – wyścig / podsumowanie wyścigu / premiera
Wtorek 03.12.2019 roku
22:45 – 00:00 – podsumowanie wyścigu / powtórka
Poniedziałek 02.12.2019
20:00 – 21:00 – Magazyn / premiera
Wtorek 03.12.2019 roku
11:30 – 12:30 – Magazyn / powtórka
AKTUALIZACJE
28.11.2019 godz. 23:01
Robert Kubica is set to combine a race seat in German Touring Cars with an F1 support role— Formula 1 (@F1) November 28, 2019
And he already has at least two teams vying for his services...#F1https://t.co/dK3gxtCAE0
28.11.2019 godz. 22:37
"Abu Dhabi jest ostatnim moim startem w Formule 1"❗🤔🏁🏎— TVP Sport (@sport_tvppl) November 28, 2019
Cała rozmowa @MacBarszczak z Robertem Kubicą tu ➡ https://t.co/xc3rdkvqC5 #AbuDhabiGP #F1 #formula45 #tvpsport pic.twitter.com/4JRlkQlt72
28.11.2019 godz. 22:13
The 2020 grid is complete ✅ pic.twitter.com/9GvsfYdAvB— Formula 1 (@F1) November 28, 2019
28.11.2019 godz. 20:11
🏁 czy płakał na "Królu Lwie"— Maciej Barszczak (@MacBarszczak) November 28, 2019
🏁 czy 100 dolarów to dużo kasy
🏁 jaki rozdział w jego życiu zamknie #AbuDhabiGP
🏁 gdzie szukać wskazówek dot. jego przyszłości w #F1
🏁 czy dowiemy się czegoś "tu i teraz"
Robert #Kubica dla @sport_tvppl. Polecam #SportowyWieczor o 21.10 📺#RK88 pic.twitter.com/1ZArtfZF7Z
28.11.2019 godz. 19:00
...thursday impression...
28.11.2019 godz. 15:10
...Robert jak zwykle pracuje za dwóch...
28.11.2019 godz. 14:53Looking back on a challenging 2019 and ahead to the final race of the year. It's #RK88's preview 📽️#AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/6Z5pHCbjB2— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) November 28, 2019
28.11.2019 godz. 13:53
Make sure you've got those session times for this weekend's season finale ⏰#AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/YTZLIdnnsg— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) November 28, 2019
28.11.2019 godz. 13:00
...czwartkowe wypowiedzi Roberta Kubicy na Yas Marina Circuit zebrane przez Aldonę Marciniak i Cezarego Gutowskiego z redakcji Przegląd Sportowy:
Twój ostatni wyścig. Co czujesz? Szczęście, smutek?
Cóż... To ostatni wyścig w tym sezonie. Po bardzo długim i bardzo ciężkim roku. Ostatni, na razie, w Formule 1. Oczywiście nigdy nie wiadomo, co się zdarzy, ale bardziej realistyczny scenariusz mówi, że to mój ostatni wyścig w F1, ale nigdy nie wiadomo, co przyniesie życie. Poczekamy, zobaczymy.
Czy jesteś dumny?
Byłem tu już w 2010 roku i to też był mój ostatni wyścig, ale wówczas nie dało się tego przewidzieć, z powodu mojego wypadku. Tymczasem był to niemal ostatni wyścig F1, ponieważ udało mi się wrócić. Czuję się dobrze, biorąc pod uwagę, co działo się przez ostatnich osiem lat mojego życia. Cieszę się, że udało mi się wrócić, choć sezon nie był wspaniały. Z różnych powodów. Wciąż uważam, że powrót po tym wszystkim, co się wydarzyło i przez co przeszedłem, jest to osiągnięcie i satysfakcja, które pozostaną. Uważam, że to wielkie osiągnięcie dla mnie, jako człowieka.
A jako kierowca?
Jako kierowca, w tym roku przez większość czasu nie miałem niestety za wiele do pokazania, ale tak już jest. Nie mieliśmy za wiele okazji, aby się pościgać. Wciąż jednak dawałem z siebie wszystko i uważam, że udało mi się zrobić trochę dobrych rzeczy, ale zostały one przykryte tym wszystkim, przez co przechodziliśmy w tym roku. Mam nadzieję, że w przyszłości pokażę lepsze rzeczy za kierownicą.
Co dalej?
Czekam na odrobinę przerwy i czasu, spędzonego w domu. Takie jest życie.
Czy zapadała decyzja, z którym zespołem F1 byś współpracował?
Mam swój pomysł. Mój program wyścigowy zależy w stu procentach ode mnie, moja rola w F1 to także druga strona – Orlen, który chce zostać w Formule 1. Chcemy zobaczyć, czy uda się wszystko razem dopasować, co byłoby z korzyścią dla wszystkich. Czasami więc to zajmuje więcej czasu niż podjęcie decyzji tylko przeze mnie.
Będziesz się ścigał?
Tak. Nie mogę jeszcze powiedzieć, że na sto procent, ale taki jest mój cel. Choć mamy już grudzień, a szczerze mówiąc jeszcze w Singapurze mówiłem, że celem jest ściganie. Staram się sprawić, aby to zadziałało. Sprawić, aby kilka osób doszło do porozumienia w kilku kwestiach i ma nadzieję, że będę się mógł ścigać na wysokim poziomie.
Jak blisko jesteś podjęcia decyzji co do przyszłego sezonu?
Decyzja z mojej strony została na jakimś etapie podjęta. Nie chcę wchodzić za bardzo w szczegóły. Teraz wchodzimy w bardziej skomplikowane sprawy i musimy się upewnić, żeby z różnych stron to działało. Miejmy nadzieję, że gdy to się rozwiąże, to już będzie z górki i dość szybko.
Czyli przed świętami?
Cóż, mam nadzieję. Już we wrześniu myślałem, że to będzie dość szybko, a tu już zaraz mamy grudzień. Ale jestem dość optymistyczny. Mimo że nie wszystko zależy ode mnie i jest to trochę bardziej skomplikowane, bo jak mówiłem w Brazylii, chciałbym połączyć różne programy, a to wymaga trochę więcej pracy, więcej kompromisów. Więc zobaczymy, co będzie. Ale wszystkie składniki tam są, teraz to kwestia połączenia ich w odpowiedni sposób i miejmy nadzieję, że to dobrze zadziała.
Cezary Gutowski |
Tak. Mniej lub bardziej. Ponieważ zaangażowanych jest więcej stron, a nie tylko ja, jest to bardziej skomplikowane. Ale to, co jest dobre to, że każdy stara się jak może nawet, jeśli czasami nie jest łatwo połączyć pewne rzeczy. Ale wszyscy są po tej samej stronie, więc to kwestia poukładania spraw i wszystko będzie w porządku.
Czy program wyścigowy jest dla Ciebie nieco ważniejszy?
Powtarzam to od trzech miesięcy. Na pewno szukam dużego wyzwania i DTM – w którym z największym prawdopodobieństwem będę się ścigał – to prawdopodobnie najtrudniejsze mistrzostwa w Europie, wyjąwszy Formułę 1. Dołączyłbym do kierowców na bardzo wysokim poziomie w bardzo specyficznej kategorii. Debiutantom nie jest tam łatwo, ale uważam... Powiem tak. Jeśli uda mi się tam ścigać, będę szczęśliwy. Jeśli uda nam się połączyć kilka rzeczy, aby wszyscy byli zadowoleni, jestem otwarty na takie rozwiązanie.
Rok temu na jednym z dachów tu w padoku ogłoszono, że będziesz się ścigał w 2019 roku. Wszyscy byliśmy szczęśliwi, że wracasz. Co czujesz teraz?
Pamiętam bardzo dobrze tamten dzień i pamiętam też, że zadziwiło mnie... Kilka miesięcy wcześniej tak wiele osób mówiło, że nigdy tego nie osiągnę i że nie powinienem wracać do Formuły 1, a potem klepali mnie po plecach i mówili, że się cieszą, że widzą mnie znów za kierownicą. To pokazuje, że sprawy mogą się bardzo szybko zmienić w Formule 1. Wiele się zmieniło od tego czasu. Sezon był bardzo ciężki, ale jeszcze się nie skończył. Przed nami jeszcze jeden wyścig i damy z siebie wszystko. Naszym celem może być tylko danie z siebie wszystkiego, ale raczej nie wyjdzie z tego nic spektakularnego. Mam nadzieję, że zakończymy sezon mocnym akcentem i że wkrótce dla zespołu, dla chłopaków warsztacie i na torze, nadejdą lepsze czasy. Mają za sobą dość ciężkie dwa lata. Łatwo jest stracić motywację w trudnych momentach, ale oni jej nie stracili. Zasługują na łatwiejsze życie, czyli szybszy bolid.
Czy nie żałujesz, że wróciłeś?
Nie! Nikt nie przystawił mi pistoletu do głowy, gdy podejmowałem tę decyzję. Spędziłem poprzedni rok w tej ekipie i wiedziałem, że nie będzie łatwo. Oczywiście mieliśmy więcej problemów, niż w poprzednim sezonie, szczególnie na początku tego roku, co było bardzo niefortunne i sądzę, że przez długi czas za to płaciliśmy. Dłużej, niż ludziom się zdaje. Poza tym moim celem, gdy przestałem jeździć w rajdach, był powrót w najwyższej kategorii wyścigowej, w jakiej będę się w stanie ścigać. Było to wielkie ociągnięcie dla mnie, jako człowieka. Kierowała mną pasja. Misja. Próba osiągnięcia celu, jaki sobie wyznaczyłem. Ostateczny wynik nie jest taki, na jaki miałem nadzieję nie tylko ja - także i wszyscy w zespole, ale takie jest życie, taki jest motorsport, taka jest Formuła 1. Dlatego właśnie F1 jest taka ekscytująca i ciężka.
Masz wielkie doświadczenie, tymczasem Williams wybrał młody skład na przyszły rok. Jak to postrzegasz?
Nie uważam, że jest to problem. Sądzę, że jednym z największych rozczarowań tego roku jest to, że użyliśmy około 10 procent mojego doświadczenia, moich odczuć i tego, co uważałem, że możemy zmienić. Kiedy więc korzystasz z dziesięciu procent doświadczenia swojego kierowcy, tym bardziej nie powinieneś mieć problemów z debiutantami. To proste! Mam jednak nadzieję, że zespół rozwiąże swoje problemy i będą w stanie ścigać się z pozostałymi. George pokazał już w tym roku, także Nicholas, ale nawet bardziej chłopaki, które pracują w zespole - że na to zasługują. Zasługują na lepsze czasy. Gdy samochód robi się szybszy, życie staje się łatwiejsze. Mam nadzieję, że Williams jako team się poprawi, jak najszybciej. W tym sezonie, sposób, w jaki pracowaliśmy, z moim doświadczeniem... nie sprawiło ono większej różnicy. Z takich, czy innych powodów byliśmy daleko od tego, co czułem i co można było poprawić. Każdy zespół ma jednak swoje metody. Nie widzę w każdym razie żadnych wad tego rozwiązania, że będą mieli dwóch młodych kierowców.
Twoje najlepsze wspomnienie?
Prawdopodobnie nadejdzie. To będzie lot powrotny do domu (śmiech). A tak na poważnie... trudne pytanie. Wciąż były wyścigi...
Punkt?
Punkt z pewnością był prawdziwym osiągnięciem, bo był nierealny. W niektórych wyścigach samochód wciąż nie prowadził się tak źle. Był nawet całkiem fajny w prowadzeniu, ale brakowało tempa. Uważam jednak, że emocje, gdy stałem na prostej startowej w Australii oraz na mecie, choć dojechaliśmy do mety daleko z tyłu, to było coś wielkiego. Zapewne na zawsze we mnie zostaną. Oczywiście teraz, na koniec sezonu wiem, przez co przechodziliśmy, ale one zostaną.
Dziękuję, żegnaj...
Do zobaczenia!
28.11.2019 godz. 11:45
...Mój program wyścigowy w stu% zależy ode mnie. Program w F1... zaangażowane są różne strony. Jest Orlen i staramy się wszystko pogodzić...
Cezary Gutowski |
...Św. Mikołaj dotarł już na Yas Marina Circuit...
Cezary Gutowski |
Cezary Gutowski |
Cezary Gutowski |
Cezary Gutowski |
...Mam nadzieję, że w grudniu wszystko będzie jasne! Próbuję poskładać różne elementy i przekonać parę osób. Jeśli się uda, to będę ścigał się na wysokim poziomie. Tak jak mówiłem, próbuję połączyć różne rzeczy...
Mikołaj Sokół |
28.11.2019 godz. 11:20
28.11.2019 godz. 11:19
28.11.2019 godz. 09:59
28.11.2019 godz. 09:30
...Jedną z najbardziej rozczarowujących rzeczy było to, że wykorzystaliśmy 10 procent mojego doświadczenia. Z punktu widzenia zespołu nie widzę więc żadnych minusów zatrudnienia dwóch młodych kierowców... - Robert jak zwykle w formie😎
28.11.2019 godz. 11:19
...Cieszę się, że udało mi się wrócić, choć nie był to wspaniały sezon. Jako człowiek jestem zadowolony z tego, co udało mi się osiągnąć. Satysfakcja z tego zostanie. Jako kierowca nie miałem możliwości za wiele pokazać. Czekam na chwilę przerwy i trochę czasu w domu...
Cezary Gutowski |
...W tym roku może się zdarzyć, że to mój ostatni wyścig w Formule 1, ale... niekoniecznie...
Cezary Gutowski |
...jest trochę nowinek w Williamsie...
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
ams |
...gratulacje Panowie i powodzenia w sezonie 2020 F1...
Our 2020 line-up! 👊 pic.twitter.com/KeNfLicLH0— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) November 28, 2019
28.11.2019 godz. 08:04
...obsada 'foteli' F1 na sezon 2020 skompletowana...
— Formula 1 (@F1) November 28, 2019
28.11.2019 godz. 08:03
‼️ Announcement ‼️— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) November 28, 2019
Extremely excited to say that I will be driving for @WilliamsRacing in the 2020 F1 season! A dream come true for me and it still hasn't really sunk in! I can't thank everyone enough who has helped me along the way!#F1 #WeAreWilliams #WeAreRacing #WeAreRacing pic.twitter.com/qKtq104Nkc
28.11.2019 godz. 08:01
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) November 28, 2019
28.11.2019 godz. 08:00
...i wszystko oficjalnie potwierdzone...
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) November 28, 2019
Informacja prasowa zespołu ROKiT WilliamsRacing
28.11.2019 godz. 04:30
And so it begins.— Yas Marina Circuit (@ymcofficial) November 28, 2019
Kicking off the #AbuDhabiGP with Super Thursday 🔥 Join us at the F1 Fanzone, pitlane walk, #MarshmelloAtF1 and more.#F1 pic.twitter.com/TfvaBKlMEj
GALERIA
Becky Flitter |