sobota, 16 listopada 2019

Formula 1 Heineken Grande Prêmio do Brasil 2019 - dzień 2 / kwalifikacje [aktualizacje, zdjęcia]

           Pierwsze poważne rozstrzygnięcia na Interlagos przed nami. Dzisiaj w Sao Paulo kierowcy  powalczą  o pole position do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Brazylii na Autódromo José Carlos Pace. Czy ktoś dopisze się do tegorocznej listy zdobywców pierwszego pola startowego?  Czy zespół Williamsa doprowadzi samochód Roberta Kubicy do 'porządku' i stanu w którym nasz kierowca będzie mógł bezpiecznie wyjechać na tor?
            Zapraszamy na relację z trzeciej sesji treningowej i kwalifikacji przed Formula 1 Heineken Grande Prêmio do Brasil 2019. Jak zawsze gorąco zachęcamy do wspólnego kibicowania i wspierania Roberta Kubicy podczas brazylijskiej rundy FIA Formula 1 World Championship 2019...

Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing po piątku na Autódromo José Carlos Pace

To było moje pierwsze okrążenie tu. Bardzo późno na wyjściu z zakrętu numer dwa... w zasadzie już w zakręcie numer trzy w bardzo paskudny sposób straciłem kontrolę nad samochodem. Wyglądało to dziwnie. Początkowo nie rozumiałem, jak do tego doszło. To było pierwsze okrążenie i jechałem spokojnie. Wydarzyło się to w dziwnym momencie i bardzo późno. Potem, po zobaczeniu powtórek zauważyłem, że kilka sekund przede mną na tarkę wypadł bolid Haas, wyciągając na tor sporo wody. Ja jechałem na twardych oponach, które się schłodziły i kompletnie straciłem kontrolę. Bardzo mocno rzuciło autem i w dziwny sposób. Najpierw w lewo, złapało przyczepność, a potem w prawo...
Robert Kubica po piątku na Autódromo José Carlos Pace, 15.11.2019

Harmonogram  Formula 1 Heineken Grande Prêmio do Brasil 2019

Interlagos - Autódromo José Carlos Pace

...Tak naprawdę nie przejechałem nawet przez tarkę. Wpadłem w poślizg bardzo późno, między zakrętami dwa i trzy. Widać na nagraniach z kamery pokładowej, że lewym kołem podrywam dużo wody. Było już za późno, co w połączeniu z twardymi oponami, na pierwszym okrążeniu pomiarowym... Wszystkie te czynniki razem wyrzuciły mnie na ścianę...
Robert Kubica po piątku na Autódromo José Carlos Pace, 15.11.2019

Pirelli Motorsport  Formula 1 Heineken Grande Prêmio do Brasil 2019 / Interlagos - Preview

Pirelli Motorsport Formula 1 Heineken Grande Prêmio do Brasil 2019 / Interlagos - Selected sets

...Nie ma żadnych wymówek. Są fakty. Po prostu wielki pech. Straciłem kontrolę w bardzo dziwnym miejscu, nie rozumiejąc powodu. Sam kąt, pod którym straciłem kontrolę też był bardzo dziwny. Tam jedzie się już dość szybko. W takich miejscach, przy tym poziomie docisku aerodynamicznego, nie traci się przyczepności tylnych kół w tak paskudny sposób. To było połączenie twardych opon z wodą, co spowodowało gwałtowny spadek temperatury.
Robert Kubica po piątku na Autódromo José Carlos Pace, 15.11.2019

Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Interlagos Autódromo José Carlos Pace

Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing

Plan transmisji telewizyjnych  Formula 1 Heineken Grande Prêmio do Brasil 2019

Sobota 16.11.2019
15:30 – 15:55 – studio / na żywo
15:55 – 17:00 – 3 trening / na żywo
17:30 – 18:00 – studio / na żywo
18:00 – 18:55 – studio / na żywo
18:55 – 19:15 – kwalifikacje / na żywo
19:15 – 20:00 – studio / na żywo

Niedziela 17.11.2019
16:30 – 17:10 – parada kierowców / na żywo
17:10 – 18:05 – studio / na żywo
18:05 – 20:10 – wyścig / na żywo
20:10 – 21:00 – studio / na żywo

Poniedziałek 18.11.2019
21:00 – 21:30 – #ElevenF1


Niedziela 17.11.2019
18:00 – 19:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo

Wtorek 19.11. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera


Poniedziałek 18.11.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premiera


Formula 1 Heineken Grande Prêmio do Brasil 2019 - FP1

Formula 1 Heineken Grande Prêmio do Brasil 2019 - FP2

Formula 1 Heineken Grande Prêmio do Brasil 2019 - FP3


AKTUALIZACJE

16.11.2019 godz. 23:10

              ...wypowiedzi Roberta po kwalifikacjach zebrane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Przegląd Sportowy i portalu Onet.pl...

Podczas pierwszego przejazdu od razu zjechałeś do boksu. Czy był jakiś problem?
Nie. Taki był plan. Tak to ujmę. Plan. Jechaliśmy na oponach z 3. treningu i chodziło o to, aby rozgrzać samochód. 

Czy jesteś zadowolony z ostatecznego przejazdu? Po pierwszych byłeś bliżej George'a, niż na koniec.
Mieliśmy inny plan przejazdów. Nie da się porównać tego na początku sesji. Możesz to zrobić na koniec, gdy warunki na torze się poprawiają, ale gdy jakiś samochód jedzie o trzy, cztery minuty wcześniej, szczególnie na początku sesji, ma to wielki wpływ. Za łatwo byłoby tak porównać, patrząc tylko na cyfry, a nie wdając się w detale. Czasem może być to bardzo mylące, ale... Cała sesja była względnie dobra. W zasadzie cały ten dzień nie był zły. Biorąc pod uwagę, że straciłem piątek, a ostatnio byłem tu dziewięć lat temu, od razu znalazłem dość dobry rytm. Ostatni przejazd w kwalifikacjach nie był najlepszy. Wyjechaliśmy na końcu całej grupy, a kierowcy wyrabiali sobie odstępy, szukając przestrzeni, a my potrzebowaliśmy szybszego okrążenia wyjazdowego, niż pozostali, aby przepuścić więcej energii przez opony. Nie było to najlepsze kółko, bo w pierwszych trzech-czterech zakrętach miałem problem z przyczepnością. Ogólnie jednak z tym samochodem, jaki dziś miałem spisałem się całkiem dobrze.

Czy jesteś zadowolony z tego, jak sobie poradziłeś po wczorajszej przygodzie?
Tak. Uważam że to, co wydarzyło się wczoraj było bardzo niefortunne. Tym bardziej, że z powodu wczorajszego wypadku musieliśmy się wycofać z większości udoskonaleń, jakie wprowadziliśmy w zeszłym roku. Wrócić do bolidu z początku sezonu.

To był jeden z czynników, który cię dziś spowolnić?
Trudno zgadnąć, jaka jest różnica (między bolidami), ponieważ ostatecznie jechaliśmy samochodem, którego nigdy nie testowaliśmy. Nie było planu, aby jechać w takiej konfiguracji, ponieważ mam nowe skrzydło, które optymalizowano do nowej podłogi, a w moim samochodzie wszystko, poza tym skrzydłem jest w starej specyfikacji. Przednie skrzydło niekoniecznie współdziała z resztą bolidu, więc strata jest nawet mniejsza, niż być powinna.

Czy w związku z tym oczekujesz, że nie wykonałeś długich przejazdów w piątek, jutro ciężkiej przeprawy w nieznanym bolidzie?
Tak, będzie to odkrywanie. Może się okazać, że warunki będą kompletnie inne, ale z pewnością będzie to wyzwanie. Jest dużo niewiadomych, które odkryję dopiero jutro, podczas wyścigu, ale dzisiejszy dzień pokazał, że jestem dość dobry w takich sytuacjach. Przynajmniej z mojego punktu widzenia - od razu mam dość dobre tempo i dobrze czytam sytuację, więc nie sądzę, że jutro będzie to wielki problem, ale z pewnością byłoby trochę lepiej mieć więcej wiedzy, niż mam. 

Czy jutro możesz coś nadrobić ze względu na wyjątkowość tego toru?
Nie. Zrobimy, co w naszej mocy i jeśli pojawią się okazje, postaramy się je wykorzystać, ale do tego potrzebna jest prędkość. Wyścig jest długi, więc nawet jeśli nadrobisz parę pozycji (na starcie), to na tym torze są miejsca, gdzie można wyprzedzać, więc przy naszym tempie, które jest niższe w porównaniu z pozostałymi bolidami, nie oczekiwałbym cudów.

Wolisz suchy, czy mokry wyścig?
W obu sytuacjach będzie ciężko. Z różnych powodów. Nie mam preferencji.

Miałeś w tym roku trochę więcej przygód, niż normalnie...
To zależy od tego, czy uznasz, że wczorajsza kraksa była moją winą. To twoja sprawa...

Jak ją wyjaśnisz?
Shit happens! Gdybym zjawił się w tym miejscu trzydzieści sekund później, nic by się nie wydarzyło, bo kilka samochodów by tamtędy już przejechało. Jechałem przez ten zakręt o 30 km/h wolniej i nawet nie jechałem na pełnym gazie. A to są wyścigi! Tak. Rozbiłem się w Baku, ale moim zdaniem i tak zdziałałem cuda, że nie rozbiłem się wcześniej. Nie ma sensu wchodzić w detale, ale z tym, co działo się podczas pierwszych pięciu wyścigów, to był cud, że nie wydarzyło się nic wcześniej. I tak, rozbiłem się w Japonii, co było moim błędem. Więc z trzech wypadków przypisuję sobie winę w jednym. Ale to wciąż nie jest idealnie i wciąż nie jestem zadowolony, ale uwierz mi, gdy masz pewne problemy... Wczoraj nie dało się nic zrobić. Oczywiście możesz argumentować, że mogłem pojechać o 50 km/h wolniej w tej sekcji, ale gdy samochód przed tobą jedzie całkowicie po tarce, po wodzie i nic się nie dzieje, a ty się obracasz, wiedząc, że nie masz nawet gazu w podłodze i jedziesz wolno... Bardzo mało da się zrobić. Takie rzeczy nigdy nie powinny się dziać, ale taki jest motorsport. Definitywnie Japonia była moim błędem... A - popełniłem jeszcze podobny błąd w Australii, gdzie trąciłem ścianę w kwalifikacjach. Więc nie byłem z tego zadowolony, ale w Baku - uwierz mi - już kilka okrążeń wcześniej widziałem siebie na ścianie. Tylko jakimś cudem nie rozbiłem się wcześniej w tym samym miejscu. Można jednak argumentować, że skoro czułem, że mam problemy, to mógłbym odpuścić, ale w końcu jedziesz w kwalifikacjach i dochodzisz do momentu, w którym musisz dać z siebie wszystko. Oczywiście gdy nagle pojawia się problem w miejscu, gdzie jest szerokość jednego samochodu i 20 centymetrów zapasu po każdej stronie... ciężko jest odpuszczać pół sekundy w każdym zakręcie na wypadek, gdyby coś mogło spowodować wypadek.

16.11.2019 godz. 21:02

16.11.2019 godz. 20:47

16.11.2019 godz. 20:03

                  ...kompletne wyniki sesji kwalifikacyjnej w Sao Paulo...
16.11.2019 godz. 20:03

16.11.2019 godz. 19:50

16.11.2019 godz. 19:43

16.11.2019 godz. 19:42

16.11.2019 godz. 19:34

16.11.2019 godz. 19:28

16.11.2019 godz. 19:27

16.11.2019 godz. 19:20

                  ...kompletne wyniki pierwszej części sesji Q na Interlagos...
16.11.2019 godz. 19:19

16.11.2019 godz. 19:18

16.11.2019 godz. 19:15

                  ...najszybsi w sektorach...
16.11.2019 godz. 19:15

16.11.2019 godz. 19:13

16.11.2019 godz. 19:08

16.11.2019 godz. 19:04

16.11.2019 godz. 19:02

16.11.2019 godz. 19:00

                  ...Bobby jako pierwszy na torze...
16.11.2019 godz. 19:00

                   ...zaczynamy...

16.11.2019 godz. 18:55

16.11.2019 godz. 18:50

                  ...autorska jedno-sesyjna prognoza pogody na sesję Q od Official F1...
16.11.2019 godz. 18:46

16.11.2019 godz. 18:24

16.11.2019 godz. 17:49

16.11.2019 godz. 17:05

                  ...kompletne wyniki sesji FP3 w Brazylii... dużo, wydaje się dobrej pracy Roberta...
16.11.2019 godz. 17:02

16.11.2019 godz. 17:01

16.11.2019 godz. 16:51

16.11.2019 godz. 16:50

                  ...Robert na torze... co raz lepsze czasy...
James Moy
James Moy
16.11.2019 godz. 16:46

16.11.2019 godz. 16:42

16.11.2019 godz. 16:36

                  ...i sytuacja po 35 minutach sesji FP3...

16.11.2019 godz. 16:33

16.11.2019 godz. 16:30

                   ...sytuacja w połowie sesjiFP3 na Interlagos...duże straty Roberta...
16.11.2019 godz. 16:27

16.11.2019 godz. 16:20

                 ...Robert w akcji...
James Moy
James Moy
James Moy
16.11.2019 godz. 16:13 

16.11.2019 godz. 16:09

16.11.2019 godz. 16:08

                  ...Bobby rządzi  na torze😉...
16.11.2019 godz. 16:05

16.11.2019 godz.  16:02

                  ...zaczynamy trzecią sesję trenigową na Interlagos...
16.11.2019 godz. 16:01

16.11.2019 godz. 15:56

16.11.2019 godz. 15:15

16.11.2019 godz. 15:02

16.11.2019 godz. 13:55

16.11.2019 godz. 12:20

16.11.2019 godz. 11:16

16.11.2019 godz. 11:09

16.11.2019 godz. 09:30

                  ...'friday impression' - one  lap history...
GALERIA

James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
Andy Hone
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy