Strony

środa, 1 września 2021

Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2021 [aktualizacje, zdjęcia]

            Po 36 latach Formula 1 wraca do Niderlandów gdzie na nadmorskim Circuit Park Zandvoort rozegrane zostanie #DutchGP 2021. Wydaje się, że faworyt do zwycięstwa jest tylko jeden, jednak rywalizacja w Zandvoort z całą pewnością będzie dużo bardziej interesująca niż ubiegłotygodniowa na deszczowym Circuit de Spa-Francorchamps. Co się dzieje z zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN, którego kierowcy co raz wyraźniej zaczynają rywalizować o miano 'czerwonej latarni' zarówno klasyfikacji indywidualnej jak i zespołowej...
            Zapraszamy na relację z Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2021. Jak zawsze zachęcamy do kibicowania i wspierania Roberta Kubicy oraz całego zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN...

Harmonogram Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2021
 

Informacja prasowa zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN

Circuit Zandvoort 

Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2021 - Pirelli Motorsport / Zandvoort preview

Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA 

Harmonogram spotkań z mediami zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN

Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2021 - FP1

Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2021 - FP2

Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2021 - FP3

Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2021 - Q

AKTUALIZACJE
 
04.09.2021 godz. 23:23
 
04.09.2021 godz. 22:20
 
04.09.2021 godz. 21:44
 
04.09.2021 godz. 20:38
 
04.09.2021 godz. 20:02
 
04.09.2021 godz. 19:16
 
04.09.2021 godz. 18:36
 
04.09.2021 godz. 18:23
 
04.09.2021 godz. 18:22
 
04.09.2021 godz. 17:41
 
04.09.2021 godz. 17:36
 
04.09.2021 godz. 17:30
 
               ...Roberta rozmowy z mediami po zakończeniu sesji kwalifikacyjnej przed #DutchGP spisane przez Cezarego Gutowskiego z redakcji Onet.pl / Przegląd Sportowy... 
 
Kiedy się dowiedziałeś?
Dziś rano!

Jak zatem wyglądał twój dzień?
Szczerze mówiąc, zostałem dziś rano obudzony. Nie wiedziałem, co się dzieje. Słyszałem, że coś dzwoni, telefon hotelowy, ale myślałem, że to w pokoju obok. Obudziłem się jednak i zobaczyłem w telefonie, że mam nieodebranie połączenia od Freda (Vasseura – szefa zespołu, przyp. red.) . Pierwsza myśl była taka, że mam pozytywny wynik testu, bo przyleciałem tu później. Do czwartkowego popołudnia byłem w Warszawie, miałem spotkanie z ORLENem. Potem otworzyłem aplikację („TrustOne”, którą mają wszystkie osoby w padoku F1 – zawiera wyniki obowiązkowych testów – przyp. red.) i widzę, że mam wynik negatywny. W tym samym momencie dzwoniłem do Freda. Oczywiście, gdy dostałeś telefon tak wcześnie rano, wiesz, że coś się dzieje i zapewne zespół będzie mnie potrzebował. Potem czekałem do dziewiątej, aż mogliśmy dostać się do padoku, aby zacząć przygotowania. Z dość nudnej soboty, która się dla mnie zapowiadała zrobił się z tego dość ciężki i szalony dzień.
 
Jesteś jednak gotowy, jako kierowca rezerwowy?
Tak. Masz być gotowy, ponieważ to masz napisane w kontrakcie i doskonale znasz swoją funkcję, szczerze mówiąc jednak… Może jestem za stary, ale nie przypuszczałem, że coś takiego może się wydarzyć. Oczywiście jest taka szansa, ale tak naprawdę tego nie chcesz, bo nie chcesz przecież, aby coś się wydarzyło twojemu koledze z ekipy. To jest jednak element tej gry! I taka jest moja rola w zespole. Trudno jednak powiedzieć, że jestem przygotowany, jeśli wskakuję do bolidu raz na kilka miesięcy. I dodatkowo mam problemy z tym bolidem. W zeszłym roku czułem się znacznie pewniej. Byłem w stanie nie jeździć nim dwa-trzy miesiące, a potem wskoczyć do kokpitu w ciągu kilku okrążeń miałem tempo. Nawet zaskakująco dobre tempo! W tym sezonie… To połączenie tych opon i zapewne charakterystyki bolidów oraz wiatru, a dziś dość mocno wieje, a do tego musiałem się nauczyć toru. Przyczepność pojawiała się i znikała… To nie jest łatwy tor. Gdybyśmy byli w Bahrajnie, byłoby mi o wiele łatwiej, ale jesteśmy w Zandvoort . Tak czy inaczej, jestem zadowolony. Prawda jest taka, że po raz trzeci wchodzę do stawki Formuły 1.
 
Patrząc na twoje postępy, było dość dobrze!
Podchodziłem do tego ostrożnie. W zeszłym roku wskakiwałem do bolidu i z miejsca miałem dużo pewności w bolidzie. Choć nie znałem go za dobrze, w kilka okrążeń byłem czasami nawet zaskakująco szybki. W tym roku jednak tak nie jest. Opony, ale też kwestia tego, jakim samochodem ścigam się na co dzień w innej kategorii. Ostatnie swoje kwalifikacje jechałem w zeszłym roku w ostatniej rundzie kategorii DTM, więc w tym roku nawet raz tego nie robiłem. Dziś szkoda mi ostatniej próby w Q1. Naprawdę czułem, że mogę się mocno poprawić. Czekałem na to, ale na okrążeniu wyjazdowym było ciasno. Jechaliśmy bardzo wolnym tempem i gdy wjeżdżałem w ostatni zakręt, zablokowałem przednie koła a na wyjściu rzuciło tyłem bolidu i uznałem, że nie wiem nawet, co się wydarzy w pierwszych zakrętach. Pojechałem więc ostrożnie. Brakowało przyczepności. Gdy starasz się jechać forsownie, łatwiej jest dogrzać opony, a gdy jedziesz defensywnie, zabiera to 4-5 zakrętów... I tak nie wiedziałem, jak dobrze zadziałają. W takiej sytuacji zawsze gonisz własny ogon. Takiej wiedzy nie przeczytasz w książce i nie kupisz jej w supermarkecie. Inaczej nabyłbym sporo wiedzy (śmiech). To jest jednak części gry. Ogólnie, biorąc pod uwagę, jak dziś wiało, jaki jest to tor oraz panujące warunki… Ta sobota poszła gładko, a w mojej sytuacji to było najważniejsze.
 
Wygląda, że wielkim wyzwaniem były dla ciebie zakręty numer 1 i 3. Miałeś problem z późnym hamowaniem do jedynki i skręceniem do trójki. Pod koniec pojechałeś szerzej i to zadziałało lepiej…
Tak. Zakręcie numer 1 robił wrażenie. Wiało mocno od przodu i w treningu, na swoim ostatnim okrążeniu zahamowałem dobrze, jak Antonio. Ale nawet, gdy myślałem, że hamuję późno, wciąż robiłem to jakich 15 metrów za wcześnie! Potem jednak, w kwalifikacjach, gdy musisz idealnie hamować do pierwszego zakrętu, a nie wiesz, jaka będzie przyczepność… Do tego nasze hamulce są dość zimne w pierwszym zakręcie, więc nie chcesz skończyć w żwirze. Zakręt numer 3 rano zawsze był wielkim wyzwaniem. Czas traciłem przede wszystkim tam, ale w kwalifikacjach trochę się poprawiłem. Nieczęsto masz okazję jeździć na tak stromym zakręcie, nawet gdy wiesz, jak prowadzi się to auto, wciąż jest to nowość. Antonio i Kimi po wczorajszych treningach mówili to samo. Kimi miał spore problemy w zakrętach numer dwa i trzy. Więc to coś nowego dla wszystkich, a gdy nie masz pojęcia na temat tego samochodu i działania opon, a potem starasz się późno hamować… To proces, który przebiega krok po kroku. Jak mówiłem, moje podejście było właściwe. Oczywiście mogłem się spisać znacznie lepiej, ale z ryzykiem, jakie musiałbym w tym celu ponieść w kwalifikacjach… W takich bolidach, a nawet teraz słyszymy, że nikt nie jeździ (w trakcie tego wywiadu powinna trwać już 3 faza kwalifikacji – przyp. CeG.), więc znów coś się wydarzyło. Także dziś rano kierowcy popełniali błędy, a ja nie jestem głupi. Wiem, jakie jest moje miejsce…
 
Czy pomogło ci, że dopiero co wystartowałeś w Le Mans i jesteś w trybie wyścigowym?
Nie. Szczerze mówiąc, wyścigi długodystansowe to nowe wyzwanie i jest fajne, ale ja w tym roku nie przejechałem żadnych kwalifikacji. Od pierwszego wyścigu w Barcelonie, poprzez Le Mans aż do teraz tylko dwukrotnie miałem założone nowe opony. We wszystkich sesjach, jakie przejechałem. Tam zazwyczaj pracuję na zużytych oponach, w trybie wyścigowym i w mocno zatankowanym samochodzie, szukając ustawień na wyścig, ale tak czy inaczej – te wyścigi tak bardzo się różnią! Zapewne dziś byłoby mi łatwiej, gdybym w ogóle się w tym roku nie ścigał! Ponieważ przywykłeś do czegoś, a potem odkrywasz, że hamowanie 60 metrów od zakrętu to za wcześnie. Musisz na pięćdziesięciu. Twój mózg mówi ci co innego, bo w oparciu to, czego doświadczałeś w ostatnich miesiącach, hamowałbyś 120 metrów wcześniej. Dużo się dzieje w głowie kierowcy.
 
To chyba miły bonus, no zapewne nie sądziłeś, że dostaniesz jeszcze szansę startu w wyścigu, a po tym, co stało się w Le Mans…
Życie może przynosić złe i dobre dni. Niestety ja tu jestem dobrym przykładem, biorąc pod uwagę, co działo się w moim życiu. Dobrym przykładem, bo wygląda na to, że po raz trzeci jestem nowym kierowcą w Formule 1. Zrobiłem to w 2006 roku, potem w 2019, a teraz znów wystartuję. Tym razem okoliczności nie są takie same, ale jest jak jest.
 
Czy nie sądzisz, że znając lepiej ten bolid miałbyś lepsze perspektywy na jutrzejszy wyścig?
Zobaczymy, co się stanie. Nie będzie łatwo, ale przekonamy się.

04.09.2021 godz. 17:22
 
04.09.2021 godz. 17:06
 
04.09.2021 godz. 16:46
 
04.09.2021 godz. 16:31
 
04.09.2021 godz. 16:23
 
04.09.2021 godz. 16:22
 
04.09.2021 godz. 16:21
 
04.09.2021 godz. 16:18
 
04.09.2021 godz. 16:17
 
04.09.2021 godz. 16:14
 
04.09.2021 godz. 16:10
 
Sobota stała się nietypowa, a miała być normalna. Wszyscy wiemy, dlaczego jestem tu w kombinezonie. Taka jest moja rola, ale trzeba się z tego cieszyć. Dzień nie był łatwy - poznanie tego toru w krótkim tempie było wręcz niemożliwe. Łatwo tu o jechanie szybko, ale to szybkie jechanie może się szybko skończyć. Wiatr dodatkowo nie pomagał. Zostałem obudzony i na początku myślałem, że to ja mam pozytywny wynik. Nie odebrałem telefonu i sprawdziłem na aplikacji jak wypadł mój test. Potem otrzymałem informację o moim starcie.
W tym roku brakuje mi obycia w aucie. W ubiegłym roku miałem lepsze odczucia w aucie i mogłem od razu wejść w rytm. W tym roku jest to trudniejsze. Ale mogę się pochwalić, że jestem trzecim Polakiem w F1. W ubiegłym roku myślę, że mógłbym zrobić większą niespodziankę, bo wsiadałem co 3 miesiące i szybko miałem dobre tempo. W tym roku czy to za sprawą opon czy bolidu niby jest przyczepność, ale jedzie się gorzej. To naturalne, że ktoś kto nie siedzi na co dzień w bolidzie nie ma odpowiedniego wyczucia. Szkoda ostatniego wyjazdu, bo miałem spory tłok w ostatnim sektorze. Zaczynałem ostatnie kółko nie wiedząc, jaka będzie przyczepność i ta niepewność złożyła się na stratę czasową. Jutro ciężkie zadanie - Robert Kubica dla Eleven Sports F1 po sesji kwalifikacyjnej na Circuit Zandvoort

04.09.2021 godz. 16:10
 

04.09.2021 godz. 16:09
 
04.09.2021 godz. 16:04
 
04.09.2021 godz. 16:01
 
04.09.2021 godz. 15:57
 
04.09.2021 godz. 15:56
 
04.09.2021 godz. 15:53
 
04.09.2021 godz. 15:52
 
04.09.2021 godz. 15:50
 
04.09.2021 godz. 15:48
 
04.09.2021 godz. 15:45
 
04.09.2021 godz. 15:39
 
04.09.2021 godz. 15:35
 
04.09.2021 godz. 15:34
 
04.09.2021 godz. 15:32
 
04.09.2021 godz. 15:27
 
04.09.2021 godz. 15:25
 
04.09.2021 godz. 15:25
 
04.09.2021 godz. 15:22
 
04.09.2021 godz. 15:22
 
04.09.2021 godz. 15:22
 
04.09.2021 godz. 15:21
 
04.09.2021 godz. 15:21
 
04.09.2021 godz. 15:17
 
04.09.2021 godz. 15:12
 
04.09.2021 godz. 15:12
 
04.09.2021 godz. 15:08
 
04.09.2021 godz. 15:06
 
04.09.2021 godz. 15:03
 
04.09.2021 godz. 15:03
 
04.09.2021 godz. 15:00
 
                   ...zaczynamy kwalifikacje do #DutchGP 2021...
 
04.09.2021 godz. 14:29
 
04.09.2021 godz. 14:05
 
04.09.2021 godz. 13:44
 
04.09.2021 godz. 13:29
 
04.09.2021 godz. 13:21
 
04.09.2021 godz. 13:15
 
04.09.2021 godz. 13:05
 
                   ...kompletne wyniki sesji FP3 w Zandvoort...

04.09.2021 godz. 13:02
 
04.09.2021 godz. 13:01
 
04.09.2021 godz. 12:58
 
04.09.2021 godz. 12:53
 
04.09.2021 godz. 12:51
 
04.09.2021 godz. 12:32
 
04.09.2021 godz. 12:29
 
04.09.2021 godz. 12:23
 
04.09.2021 godz. 12:23
 
04.09.2021 godz. 12:21
 
04.09.2021 godz. 12:20
 
04.09.2021 godz. 12:16
 
04.09.2021 godz. 12:14
 
04.09.2021 godz. 12:14
 
04.09.2021 godz. 12:03
 
04.09.2021 godz. 12:01
 
04.09.2021 godz. 12:00
 
                   ...zaczynamy sesję FP3 przed #DutchGP z Robertem Kubicą w C41 #88...

04.09.2021 godz. 11:55
 
04.09.2021 godz. 11:54
 
04.09.2021 godz. 11:46
 
04.09.2021 godz. 11:46
 
04.09.2021 godz. 11:42
 
04.09.2021 godz. 11:26
 
04.09.2021 godz. 11:02
 
04.09.2021 godz. 10:39
 
04.09.2021 godz. 10:34
 
04.09.2021 godz. 10:33
 
04.09.2021 godz. 10:04
 
04.09.2021 godz. 09:47
 
04.09.2021 godz. 09:43
 
04.09.2021 godz. 09:42
 
04.09.2021 godz. 09:37
 
04.09.2021 godz. 09:35
 
04.09.2021 godz. 09:34
 
04.09.2021 godz. 09:34
 
04.09.2021 godz. 09:31
 
04.09.2021 godz. 09:31
 
04.09.2021 godz. 09:30
 
04.09.2021 godz. 09:30
 
                   ...pozytywny test COVID-19 Kimiego Raikkonena... Robert pojedzie #DutchGP... informacja prasowa Alfa Romeo Racing ORLEN...

04.09.2021 godz. 09:10
 
04.09.2021 godz. 09:05
 
04.09.2021 godz. 07:44
 
03.09.2021 godz. 19:00
 
03.09.2021 godz. 18:39
 
03.09.2021 godz. 17:59
 
03.09.2021 godz. 17:48
 
03.09.2021 godz. 17:22
 
03.09.2021 godz. 17:20
 
03.09.2021 godz. 17:10
 
03.09.2021 godz. 16:40
 
03.09.2021 godz. 16:34
 
03.09.2021 godz. 16:26
 
03.09.2021 godz. 16:17
 
03.09.2021 godz. 16:10
 
                   ...kompletne wyniki sesji FP2 na Circuit Zandvoort...

03.09.2021 godz. 16:08
 
03.09.2021 godz. 15:55
 
03.09.2021 godz. 15:49
 
03.09.2021 godz. 15:49
 
03.09.2021 godz. 15:47
 
03.09.2021 godz. 15:46
 
03.09.2021 godz. 15:42
 
03.09.2021 godz. 15:40
 
03.09.2021 godz. 15:37
 
03.09.2021 godz. 15:37
 
03.09.2021 godz. 15:29
 
03.09.2021 godz. 15:28
 
03.09.2021 godz. 15:24
 
03.09.2021 godz. 15:22
 
03.09.2021 godz. 15:19
 
03.09.2021 godz. 15:18
 
03.09.2021 godz. 15:16
 
03.09.2021 godz. 15:13
 
03.09.2021 godz. 15:12
 
03.09.2021 godz. 15:10
 
03.09.2021 godz. 15:08
 
03.09.2021 godz. 15:07
 
03.09.2021 godz. 15:04
 
03.09.2021 godz. 15:00
 
03.09.2021 godz. 14:58
 
03.09.2021 godz. 14:55
 
03.09.2021 godz. 14:37
 
03.09.2021 godz. 13:10
 
03.09.2021 godz. 12:38
 
03.09.2021 godz. 12:35
 
                   ...kompletne wyniki sesji FP1 w Zandvoort...

03.09.2021 godz. 12:34
 
03.09.2021 godz. 12:31
 
03.09.2021 godz. 12:27
 
03.09.2021 godz. 12:24
 
03.09.2021 godz. 12:17
 
03.09.2021 godz. 12:09
 
03.09.2021 godz. 12:06
 
03.09.2021 godz. 12:02
 
03.09.2021 godz. 11:56
 
03.09.2021 godz. 11:52
 
03.09.2021 godz. 11:50
 
03.09.2021 godz. 11:49
 
03.09.2021 godz. 11:49
 
03.09.2021 godz. 11:48
 
03.09.2021 godz. 11:44
 
03.09.2021 godz. 11:39
 
03.09.2021 godz. 11:36
 
03.09.2021 godz. 11:34
 
03.09.2021 godz. 11:34
 
03.09.2021 godz. 11:34
 
03.09.2021 godz. 11:32
 
03.09.2021 godz. 11:29
 
03.09.2021 godz. 11:28
 
03.09.2021 godz. 11:27
 
03.09.2021 godz. 11:25
 
03.09.2021 godz. 11:17
 
03.09.2021 godz. 11:05
 
03.09.2021 godz. 10:45
 
03.09.2021 godz. 09:17
 
03.09.2021 godz. 09:06
 
03.09.2021 godz. 07:45
 
02.09.2021 godz. 13:23
 
02.09.2021 godz. 12:50
 
02.09.2021 godz. 12:00
 
02.09.2021 godz. 09:49
 
01.09.2021 godz. 22:25
 
01.09.2021 godz. 21:58
 
01.09.2021 godz. 19:37
 
01.09.2021 godz. 19:32
 
01.09.2021 godz. 19:22
 
01.09.2021 godz. 19:00

A więc tak. To będzie mój ostatni sezon w Formule 1. Decyzję podjąłem już minionej zimy. Nie była łatwa, ale po tym sezonie pora na nowe rzeczy. Mimo że sezon jeszcze trwa, chciałbym podziękować mojej rodzinie, wszystkim moim zespołom i osobom zaangażowanym w moją karierę, a zwłaszcza wszystkim wspaniałym fanom, którzy kibicowali mi przez cały ten czas. Czas w Formule 1 może i dobiega dla mnie końca, ale w życiu jest o wiele więcej rzeczy, których chcę doświadczyć i się nimi cieszyć - Kimi Raikkonen

01.09.2021 godz. 18:59
 
01.09.2021 godz. 10:02

GALERIA