czwartek, 2 lutego 2017

Robert Kubica w FIA World Endurance Championship 2017

           Wreszcie się doczekaliśmy informacji, na którą czekamy od ponad roku. Robert Kubica w 2017 roku zaliczy pełny sezon FIA WEC w barwach austriackiego zespołu ByKOLLES Racing. Robert pojedzie dobrze już sobie znanym modelem ENSO CLM P1/01-Nissmo w specyfikacji 2017, w królewskiej klasie LMP1.



           Pierwszy raz Roberta Kubicę zobaczyliśmy za kierownicą auta LMP1 w listopadzie ubiegłego roku gdy w Bahrajnie uczestniczył właśnie z ekipą ByKOLLES w WEC Rookie Test. W ubiegłym miesiącu nasz kierowca wraz z ekipą Förch Racing powered by Olimp zaliczył wyścig Hankook 24H Dubai za kierownicą najnowszego modelu firmy ze Stuttgartu - Porsche 911 GT3R.


"Po moim czasie spędzonym w rajdach szukałem czegoś bliskiego Formuły 1. LMP1 to jest dokładnie to, czego szukałem. Pod koniec minionego sezonu WEC byłem w stanie zrobić swoje pierwsze okrążenia za kierownicą CLM P1/01. Czułem się komfortowo i jeździłem bardzo szybko. Byłem w stanie zwiększać swoje tempo. Z większym doświadczeniem jestem pewien, że będę w stanie pokazać większą wydajność. Nie mogę doczekać się prologu na Monzy i początku sezonu na Silverstone." 


            Zespół Colina (ojciec) i Romulusa Kollesów potwierdził także, że drugim kierowcą będzie Brytyjczyk Oliver Webb. Na tą chwilę ByKOLLES Racing nie podał nazwisk ewentualnych, pozostałych kierowców zespołu. Prototyp ByKOLLES Racing, jest obok fabrycznych zespołów Toyoty i Porsche, jednym z pięciu pojazdów kategorii LMP1 zgłoszonych do WEC 2017 (wyjątek stanowić będzie 24H Le Mans gdzie Toyota i Porsche anonsują po 3 pojazdy)... Przyznajcie sami, iż pięknie to wygląda i niech trwa, trwa i...


          Przypominamy zatem wszystkim Kibicom tegoroczny kalendarz FIA World Endurance Championship... Przyznajcie się, że już weryfikujecie swoje wakacyjne plany i myślicie co powiedzieć rodzince :-)... My cieszymy się jeszcze z jednego powodu, a mianowicie przez cały ten rok Kibice będą mogli jeszcze lepiej poznać tą nieco skomplikowaną i zawiłą serię motorsportu... i okazje aby bezgranicznie pokochać :-)... Drodzy Kibice zapowiada się "smakowity" rok pod znakiem RK!!!


AKTUALIZACJE

08.02.2017 godz. 10:00

                      ... zespół ByKOLLES Racing zaktualizował swoją stronę... no teraz, to jest bardzo ładnie... czekamy na trzeciego kierowcę...


07.02.2017 godz. 12:30

                      ...informacja o gotowości Roberta do powrotu na paddock F1 rozchodzi się po świecie motorsportu z prędkością światła... "emeryt" Nico Rosberg zabrał głos...


"Co o tym myślicie? Mam nadzieję, że czołowy zespół da Robertowi taką możliwość. Byłoby wspaniale to zobaczyć! Jestem pewny, że on byłby szybki od razu, jak zawsze!"


06.02.2017 godz. 16:30

                   Team Principal and Managing Director at ByKOLLES Racing Dr Colin Kolles o Robercie Kubicy...

"...tak to ja się z nim skontaktowałem i złożyłem mu propozycję, a on na nią przystał."

Kubica ma niewielkie doświadczenie w wyścigach długodystansowych. Dlaczego zdecydowaliście się na niego?

"Bo to jeden z najlepszych kierowców na świecie. Poza tym, Robert wniesie do naszego zespołu swój profesjonalizm i jakość. To ważne, bo ten sezon traktujemy przejściowo. Robert pomoże nam rozwinąć samochód przed kolejnym rokiem, kiedy będziemy mieli większą konkurencję."

W listopadzie Kubica był na testach z Waszym zespołem w Bahrajnie. To miało znaczenie przy podpisywaniu kontraktu?

"To nie były testy, a raczej coś w formie sprawdzianu. Chcieliśmy zobaczyć, czy możemy sprawić, że Robert będzie czuł się komfortowo w naszym samochodzie."

więcej na: Robert Kubica będzie największą gwiazdą WEC

06.02.2017 godz. 14:00

          Robert Kubica udzielił krótkiego wywiadu dla brytyjskiego portalu Motorsport.com... jest gotowy na podjęcie wyzwania F1...

"...Tak, trzy lata temu zaproponowano mi testy bolidu F1, ale wówczas nie miałem pewności, że zrobię to dobrze. Wiem, że pewne szanse w życiu zdarzają się tylko raz i trzeba je wykorzystywać, ale ja zawsze chciałem być pewnym swojej kondycji i tego co robię/wykonuję. Jeżeli nie jestem czegoś pewien, to zawsze mówię sobie zapomnij o tym. Moja kondycja fizyczna nie jest czymś normalnym, tylko kilka osób doświadczyło tego co ja..."


"...chciałbym spróbować testów w samochodzie F1. Minęło trochę czasu, kiedy ostatnio takim jeździłem i musiałbym sobie coś udowodnić, ale myślę, że poradziłbym sobie dobrze. Chciałbym poczuć dreszczyk Formuły 1. Próbowałem wielu symulatorów i jestem przekonany, że mógłbym jeździć na osiemdziesięciu procentach torów F1, ale nie na wszystkich. Chciałbym też zaznaczyć, że testy samochodu F1 to jedno, a weekend wyścigowy to już kompletnie coś innego..."

całość wywiadu:  Kubica feels ready to drive an F1 car again

06.02.2017 godz. 13:00

                 ...krótka odpowiedź dla wszystkich tych, którzy wygłaszali już teorie spiskowe nt. braku reakcji ze strony FIA WEC w kwestii startów Roberta w endurance w tym roku...



06.02.2017 godz. 08:00

            ...Robert Kubica w dzisiejszym wydaniu Przeglądu Sportowego... "Nowy cel Kubicy"...

03.02.2017 godz. 16:30

                       ...króciutki film z wykładu "profesora" dla Bernini Racing...


03.02.2017 godz. 13:00

"Przy jego doświadczeniu i tempie robiącym wrażenie, Robert z pewnością zapewni nam duże doładowanie. Dodatkowo możemy polegać na Oliverze, który udowodnił swoją jakość w naszym zespole i będzie bardzo dobrze współgrał z Robertem. W tym roku zamierzamy przeprowadzić dużo prac rozwojowych i znacznie się poprawić. Robiąc to nie stracimy jednak z oczu ścigania. Choć nie mamy rywali w naszej bezpośredniej kategorii, dla nas liczy się tylko jedna rzecz - pełny gaz i wynik w generalce! Wkrótce ogłosimy naszego trzeciego kierowcę." - Boris Bermes ByKOLLES Racing Head of Operations


03.02.2017 godz. 12.10

             ...tymczasem do Prologue World Endurance Championship na Autodromo Internazionale di Monza pozostało tylko... 60 dni :-). Informujemy, iż wstęp dla Kibiców podczas weekendu bedzie całkowicie wolny. Pierwsze tegoroczne, oficjalne, testy FIA WEC odbędą się w pierwszy weekend kwietnia (sobota/niedziela 1/2.04).


02.02.2017 godz. 20:30

"Jestem bardzo zadowolony, że znowu będę ścigał się w WEC w LMP1 razem z ekipą ByKOLLES i legendą F1, Robertem Kubicą. To wspaniale, że teraz będziemy mieli w naszym samochodzie silnik Nismo. Na 2018 zapowiada się dobra i ostra rywalizacja w kategorii LMP1. W tym roku stawka prywatnych LMP1 będzie bardzo skromna, jednak wykorzystamy ten sezon na przystosowanie samochodu do nowego silnika i poprawę różnych rzeczy. Ponowny start w Le Mans, u boku Roberta - zapowiada się fantastycznie. To dla mnie spełnienie marzeń !" - Oliver J. Webb

Alexander Trienitz
02.02.2017 godz. 19:55 

              ...gorąca informacja poszła w świat motosportu... zaprzyjaźniony niemiecki portal Motorsport-Magazin.com już ostrzega konkurencję...


02.02.2017 godz. 17:45

           ..."tyle" Roberta dzisiaj dostaliśmy, że można byłoby tym obdzielić kilka ostatnich "chudych" miesięcy... kolejne fotki z wykładu "profesora" dla ekipy Bernini Rally... swoją drogą Abarth 124 Rally RGT w rękach Roberta byłby bardzo groźną bronią nie tylko dla aut klasy R-GT...

Bernini Rally
David Bonaventuri
David Bonaventuri
David Bonaventuri
David Bonaventuri
David Bonaventuri
David Bonaventuri
David Bonaventuri
David Bonaventuri
David Bonaventuri
David Bonaventuri