środa, 28 sierpnia 2019

Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019 [aktualizacje, zdjęcia]

       Bonjour Belgique, bonjour Circuit de Spa-Francorchamps. Vous accueillir après les vacances... Rozpoczynamy II część sezonu 2019 FIA Formula 1 World Championship. Kto przyjedzie do Satvelot w najlepszej dyspozycji? W jakiej formie zobaczymy w Belgii zespół Roberta Kubicy i George'a Russell'a? Czy zespół ROKiT Williams Racing nawiąże w końcu walkę z resztą stawki?
           Zapraszamy na relację z weekendu F1 w malowniczych Ardenach,  jak zawsze gorąco zachęcając do wspierania i kibicowania naszemu Robertowi Kubicy oraz całemu zespołowi ROKiT Williams Racing...

Informacja prasowa zespołu ROKiT Williams Racing przed Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019

Spa jest wspaniałym miejscem i ulubionym torem wielu kierowców. Charakterystyka toru jest zupełnie inna w porównaniu z innymi obiektami. Mamy tutaj sporo szybkich i długich zakrętów. To unikalne miejsce z bardzo zmiennymi warunkami pogodowymi, które mogą odgrać istotną rolę. To niesamowity tor i nie mogę się już doczekać jazdy na nim.
Robert Kubica przed Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019, 27.08.2019

Harmonogram Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019

Circuit de Spa-Francorchamps

Pirelli Motorsport Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019 / Circuit de Spa-Francorchamps - Preview

Pirelli Motorsport Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019 / Circuit de Spa-Francorchamps - Selected sets

Druga połowa sezonu 2019 startuje na jednym z najbardziej kultowych torów Formula 1 - Circuit de Spa-Francorchamps. Tor jest długi i wymagający. Posiada  długie, szybkie zakręty oraz długie proste co będzie zachęcało zespoły do stosowania niższego docisku i zmniejszania oporów w porównaniu z tymi na Węgrzech. Pogoda może tu być zróżnicowana, mimo że obecne prognozy mówią, iż będzie stabilna, co jeszcze w większym stopniu zachęci do zmniejszania docisku. Nicholas dołączy do nas w piątek na swoją trzecią, pierwszą sesję treningową i będzie ciekawe poznać jego wrażenia dotyczące zmian w aucie od jego ostatnich jazd we Francji. Szczególnie po poprawie, którą zauważyliśmy w naszych osiągach w Budapeszcie. Piątkowy program będzie zawierał elementy zrozumienia opon i adaptacji samochodu do warunków panujących na Spa oraz zrozumieniu opon Pirelli pod kątem kwalifikacji.
Dave Robson przed Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019, 27.08.2019

Harmonogram oficjalnych konferencji prasowych FIA na Circuit de Spa-Francorchamps

Harmonogram spotkań z mediami zespołu ROKiT Williams Racing

Plan transmisji telewizyjnych Formula 1 Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2019

Piątek 30.08.2019
10:30 – 10:55 – studio / na żywo
10:55 – 12:30 – 1 trening / na żywo
12:35 – 13:00 – studio / na żywo
14:30 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:30 – 2 trening / na żywo
16:30 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:30 – 1 trening / powtórka
19:30 – 21:00 – 2 trening / powtórka

Sobota 31.08.2019
  8:00 –   9:30 – 1 trening / powtórka
  9:30 – 11:00 – 2 trening / powtórka
11:30 – 11:55 – studio / na żywo
11:55 – 13:00 – 3 trening / na żywo
13:00 – 13:30 – studio / na żywo
14:00 – 14:55 – studio / na żywo
14:55 – 16:15 – kwalifikacje / na żywo
16:15 – 17:00 – studio / na żywo
18:00 – 19:15 – kwalifikacje / powtórka

Niedziela 01.09.2019
12:15 – 13:30 – kwalifikacje / powtórka
13:30 – 14:10 – parada kierowców / na żywo
14:10 – 15:05 – studio / na żywo
15:05 – 17:10 – wyścig / na żywo
17:10 – 18:00 – studio / na żywo
20:00 – 22:00 – wyścig / powtórka

Poniedziałek 02.09.2019
  9:00 – 10:00 – studio / powtórka
10:00 – 12:15 – wyścig / powtórka
12:15 – 13:00 – studio / powtórka
14:00 – 16:00 – wyścig / powtórka (Eleven Sports 2)


Niedziela 01.09.2019
15:00 – 16:55 – studio oraz wyścig (od 45 minuty) / na żywo
23:50 – 1:00 – wyścig / powtórka

Wtorek 03.09. 2019 roku
16:35 – 17:50 – podsumowanie wyścigu / premiera


Poniedziałek 02.09.2019
21:00 – 22:00 – Skrót wyścigu / premiera

AKTUALIZACJE

30.08.2019 godz. 19:23

30.08.2019 godz. 18:00

                ...co raz mniej miejsc...

30.08.2019godz. 16:57

30.08.2019 godz. 16:37

...Przyjechałem tu z pozytywnym nastawieniem, ale przerwa nic nie zmieniła. Jakbym startował we własnej lidze...
Cezary Gutowski
30.08.2019 godz. 14:46

...Było jak na większości torów. Przerwa letnia była dość długa, więc przyjechałem z pozytywnym nastawieniem. Ale ta przerwa niczego nie zmieniła. Mało tu można zdziałać, straty są spore. Jeździmy we własnej lidze...
Filip Kapica
30.08.2019 godz. 16:35

                  ...kompletne rezultaty sesji FP2 w Belgii...
30.08.2019 godz. 16:30

30.08.2019 godz. 16:30

30.08.2019 godz.16:27

30.08.2019 godz.16:20

              ...10 minut do końca sesji FP2 i piątkowych jazd na Circuit de Spa-Francorchamps... czołówka klasyfikacji...

30.08.2019 godz. 16:12

30.08.2019 godz.16:08

30.08.2019 godz.16:02

30.08.2019 godz. 15:45

                  ...sytuacja na torze w połowie sesji FP2...
30.08.2019 godz. 15:32

                  ...'najszybsi' na torze...

30.08.2019 godz. 15:30

30.08.2019 godz. 15:21

30.08.2019 godz.15:06

30.08.2019 godz.15:00

                  ...zaczynamy drugi trening przed #BelgianGP...
30.08.2019 godz. 14:20

...Nie wiem, co Robert chce robić w przyszłym roku. Bardzo go szanuję, rozmawiamy czasem, ale jego plany nie są jasne, więc to dla nas trudna sytuacja, nie zadecydujemy za niego. Na ten moment główni kandydaci to Grosjean i Hulkenberg...
Guenther Steiner dla stacji Eleven Sports, Curcuit de Spa-Francorchamps, 30.08.2019
30.08.2019 godz.12:35

                  ...kompletne wyniki sesji FP1 na Circuit de Spa-Francorchamps... 
30.08.2019 godz.12:33

30.08.2019 godz. 12:17

30.08.2019 godz. 12:16

30.08.2019 godz. 11:47

                  ...najszybsi w sektorach w połowie sesji FP1...

30.08.2019 godz. 11:27

30.08.2019 godz.11:26

30.08.2019 godz. 11:02

30.08.2019 godz. 11:00

                  ...zaczynamy pierwszą sesję treningową przed Grand Prix Belgii...

30.08.2019 godz. 10:38

...Sezon Formuły 1 wraca już w ten weekend. W niedzielę odbędzie się wyścig o Grand Prix Belgii na legendarnym torze w Spa. Przed zmaganiami na torze z Robertem Kubicą porozmawiał Maciej Barszczak. Jednym z tematów rozmów była oczywiście przyszłość polskiego kierowcy w najlepszej serii wyścigów na świecie...
Całą rozmowę Macieja Barszczaka z Robertem Kubicą wysłuchacie i obejrzycie tutaj: Śpię dość spokojnie, ale nie wszystko zależy ode mnie.


30.08.2019 godz.10:08

30.08.2019 godz. 09:58

30.08.2019 godz. 09:05

30.08.2019 godz.08:00

                ...z takim dorobkiem rozpoczynamy drugą część sezonu 2019... może być już tylko lepiej...
29.08.2019 godz. 21:00

                  ...posypią się kary na Circuit de Spa-Francorchamps...
Albon i Kvyat (kary), Renault Sport F1 Team (kary, tylko na treningi),  McLaren F1 Team (kary), Mercedes, Sport , ROKiT Williams Racing (bez kar), Pesa Racing Point (Stroll kara)

29.08.2019 godz. 19:03

29.08.2019 godz. 18:52

29.08.2019 godz. 18:30

29.08.2019 godz. 17:58

Myślę o przyszłości, ale jak powiedziałem wcześniej - wiele rzeczy może zmienić się bardzo szybko. Nigdy nie wiadomo jak potoczą się sprawy. Nauczyłem się tego przez ostatnie dwa lata. Wszystko może się zmienić bardzo szybko i bardzo późno. W grę wchodzi również wiele czynników. Zobaczymy. Z pewnością bardzo chciałbym się ścigać w Formule 1, ale jeśli to nie będzie możliwe, to sądzę, że mam niezłe możliwości gdzie indziej. Gdy nadejdzie odpowiednia pora będziemy musieli sprawdzić co jest realne i podjąć odpowiednią decyzję. Nigdy nie czułem, że zrobiłem wystarczająco wiele. Z pewnością zawsze można spisać się lepiej i to od początku był mój sposób myślenia. Skłamałbym więc, jeśli powiedziałbym, że tak. Jeśli samochód Williamsa będzie lepszy w przyszłym roku, to nie sądzę, by była to moja zasługa. To zbyt duże uproszczenie i nie można sobie tak po prostu przypisać zasług. Można odwrócić sytuację i powiedzieć, że jeśli mnie nie będzie, a samochód zostanie taki sam, to będzie to moja wina.
To nigdy nie jest zasługa jednego człowieka, ale oczywiście wkładamy od dwóch lat wiele wysiłku, pewnie nawet więcej niż to wygląda [z zewnątrz]. Czasem mieliśmy pozytywne rezultaty, a czasem nie. Natomiast w Formule 1 rozwój jest bardzo szybki. Sądzę, że to ciężki sport i ostra rywalizacja nie tylko między kierowcami, ale i zespołami, które dają z siebie wszystko. Dlatego tak ciężko jest coś nadgonić. Opony są bardzo „wrażliwe” i widać to było nie tylko na naszym przykładzie, ale i w innych zespołach. Nie sądzę, by Węgry były jakimś szczególnym przypadkiem i bym robił tam coś zupełnie innego niż kierowcy w innych samochodach. Mamy ludzi, którzy sprawdzają jak wycisnąć maksimum z opon i doprowadzić je do właściwego okna pracy, więc powiedziano nam dokładnie co robić. 
Nie sądzę, by za sprawą kierowcy samochód stawał się szybszy z roku na rok. Myślę, że możemy przekazywać informacje na temat potencjalnych obszarów do poprawy, ale koniec końców to zespół musi odpowiedzieć na te wskazówki. Z pewnością mamy z George’em swoje opinie i wydaje mi się, że jest całkiem jasne, w jakich obszarach musimy się poprawić i na czym powinniśmy się skupiać. To bardzo złożony proces. Niektóre rzeczy łatwiej rozwiązać, niektóre trudniej. Nie powiedziałbym więc, że przyczyniasz się do jednej rzeczy. Daje się raczej wskazówki, a zespół pracuje, by osiągnąć poprawę w tych obszarach. Z punktu widzenia kierowcy dawanie wskazówek jest dość proste. Zespół ma ciężej, ponieważ musi zaangażować czas, środki i pieniądze. Potem trzeba rozsądzić co przyniesie odpowiednie korzyści i w jakim czasie oraz jakim kosztem. Czasem trzeba pójść na kompromis i skoncentrować się na rzeczach, które mogą przynieść większy zysk. Myślę, że z wielu powodów nie mamy łatwego sezonu. Prowadzenie zespołu F1 w dzisiejszych czasach jest bardzo skomplikowane. Gdy raz stracisz grunt pod nogami, to ciężko wrócić [na szczyt]. Musimy spoglądać na każdy obszar, ale tak jak wspominałem byłoby zbyt dużym uproszczeniem powiedzenie kierowcy: 'to zrobiłeś dobrze, a tego nie zrobiłeś dobrze'. Wszyscy w zespole starają się reagować na to co udaje się dostarczyć i poprawiać, ale z pewnością czasem mamy lepsze, a czasem gorsze rezultaty. Jednak to jak sądzę, dotyczy wszystkich w padoku.
Robert Kubica dla portalu motorsport.com, 29.08.2019

29.08.2019 godz.  17:47

29.08.2019 godz. 16:30

29.08.2019 godz. 16:14

29.08.2019 godz. 16:06

29.08.2019 godz.13:26

...Nie przywieźliśmy tu żadnych nowych poprawek, choć mamy oczywiście specjalne części przygotowane pod kątem Spa i Monzy...
Maciej Jermakow
29.08.2019 godz. 13:09

...Spa to jeden z naszych ulubionych torów. Wyjątkowe miejsce. Ostatnio ścigałem się tu w F1 9 lat temu i byłem na podium, choć popełniłem mały błąd. Przyszłość? Miło by było tu zostać w przyszłym roku, a jeśli nie - są inne fajne opcje...
Cezary Gutowski
29.08.2019 godz. 12:59

29.08.2019 godz. 12:01

                  ...Mercedes w komplecie na sezon 2020...

29.08.2019 godz. 10:09

29.08.2019 godz.10:01

29.08.2019 godz. 09:00

                  ...mamy propozycję przyszłorocznego kalendarza F1...
28.08.2019 godz. 22:45

                  ...dzisiaj ostatni trening kolarski przed wyjazdem do Spa...
                  ...i kameralne spotkanie z okazji urodzin Dario Katty...
28.08.2019 godz. 11:45

...Nie przejmuję się nim zbytnio. Wolałbym go mieć bez kary dla innego kierowcy. Szczerze mówiąc, to był szczęśliwy punkt. W takich warunkach nagrodę zdobywa ten, który najlepiej oszacuje ryzyko. Celowo jechałem bardzo ostrożnie, ponieważ wiedziałem, że w takich warunkach opłaci się, jeśli dojedziesz do mety...
...Wszyscy wiedzą, jak George jest szybki, że ludzie będą mnie do niego porównywać. Jesteśmy jednak w zupełnie innych etapach kariery. On powinien się ścigać samochodem, który dawałby mu szansę walki o czołowe lokaty. Ma do tego umiejętności. Pokazał to w GP3 czy F2.(…) Między młodym Russellem a młodym Kubicą jest naprawdę duża różnica. Rozpoczynałem rywalizację w F1 z mniejszym doświadczeniem. Młodzi kierowcy są obecnie lepiej przygotowani do startów niż ja czy Hamilton. George testował Mercedesa, Force India. Sezon zaczynał z większą liczbą okrążeń za kierownicą nowych samochodów F1 niż ja...
...Nie zawsze wiemy, dlaczego jesteśmy wolni. Wystarczy zwrócić uwagę na spore różnice pomiędzy mną a moim kolegą z zespołu. Raz jestem blisko, a raz wiele kilometrów z tyłu. Nie umiem powiedzieć, o co chodzi. Musisz wiedzieć, dlaczego jesteś wolny, jeśli chcesz się poprawiać. Oczywiście mogłem zrobić lepiej kilka rzeczy, ale są też te, które robiłem dobrze, a zostały przykryte przez inne kwestie. Nadal jednak dawałem z siebie sto procent. Czasem pojawiały się jednak całkowicie niezrozumiałe czasy okrążenia. To skomplikowany sezon...  
Robert Kubica dla portalu Auto Moto und Sport, 27.08.2019 

28.08.2019 godz. 11:26

28.08.2019 godz. 10:05

...Jedynym pozytywem w obecnym sezonie to obecność w mediach, jaką zapewnia ekipie Robert Kubica. To supergwiazda. Polak prawie stracił rękę w wypadku rajdowym w roku 2011, a teraz polaryzuje kibiców. Los Roberta Kubicy interesuje wszystkich. I to pomimo faktu, że wydaje się być znacznie gorszy pod względem tempa od kolegi z zespołu, George'a Russella...
Auto Bild, 28.08.2019
Cały artykuł niemieckiego Auto Bild możecie przeczytacie tutaj: Medienpräsenz nur dank Kubica

GALERIA

James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
James Moy
ams
ams
ams
ams