poniedziałek, 26 sierpnia 2019

Nie czytam co ludzie o mnie piszą... [aktualizacje, zdjęcia]

           Niezwykle intensywny weekend za nami... 10 edycja największej imprezy motorsportowej w tej części Europy dobiegła końca. Robert Kubica był z całą pewnością jedną z najbardziej zapracowanych osób Orlen Teamu... Polecamy zapis kolejnej już rozmowy naszego kierowcy z dziennikarzami, która odbyła się VIP Room'ie Verva Street Racing przy Plaży Miejskiej w Gdyni...
            Zapraszamy do lektury tej interesującej rozmowy Marka Żochowskiego z Robertem Kubicą oraz Prezesem Zarządu PKN Orlen Danielem Obajtkiem...

Robert, doczekałeś się toru Formuły 1 w Gdyni, na razie w wersji mini, ale może w przyszłości w Polsce powstanie obiekt z prawdziwego zdarzenia?
Zazdroszczę widzom, którzy mogli w Gdyni obserwować wszystkie atrakcje, nie tylko związane z F1. Sam bym chętnie przyjechał tu kiedyś jako kibic. A jeśli chodzi o tor Formuły 1 w Polsce, to już dawno były plany. Sam jeździłem bolidem Formuły 1 po torze w Poznaniu, który oczywiście nie spełnia standardów F1, praktycznie trzeba by postawić obiekt od nowa. To duża inwestycja. Uważam, że sport motoryzacyjny w Polsce sporo by zyskał, tym bardziej że się rozrasta. Nigdy nie mów nigdy, droga do toru jest jednak jeszcze długa.

Sezon nie potoczył się jak sobie wyobrażałeś, ale chyba nie można powiedzieć, że żałujesz powrotu, tylko robisz to, co możesz w określonych warunkach?
Nie jest to łatwy sezon ani dla mnie, ani dla zespołu, ani dla kibiców, ale można sobie też przypomnieć, gdzie byłem trzy lata temu. Formuła 1 wydawała się wręcz niemożliwa. Nikt nie postawiłby wtedy złotówki, że będę znowu się ścigał w F1. Oczywiście, miałem nadzieję, że to ściganie będzie wyglądało lepiej. Doceniam jednak wkład i pracę Williamsa oraz rolę prezesa Obajtka i PKN Orlen. Bo przecież nie mamy tylko Polaka w Formule 1, ale polski duet w dziedzinie, która jest szczytem motorsportu.

W Polsce zwykle jest tak, że gdy sportowiec osiągnie sukces w elitarnej dyscyplinie, od razu cały kraj zna się na niej.
Czyli tak jak w piłce nożnej, każdy jest trenerem, każdy wie lepiej. Ja robię swoje, a ludzie mają prawo wygłaszać opinie. Natomiast Formuła 1 jest tak skomplikowana, że ocenianie czy znanie się na niej nie jest łatwe. 
Przejmujesz się komentarzami na swój temat, śledzisz wypowiedzi internautów?
Kilkanaście lat temu nauczyłem się, żeby nie czytać. I kłopot mam z głowy. 

Twój partner z Williamsa George Russell ostatnio narzekał, że Polacy mu dokuczają w internecie. Może robi błąd, że to czyta?
Nie wiem czy robi błąd, ale akurat widziałem tekst, o który chodzi. Trochę się zdziwiłem, że wypuszczono ten artykuł przed taką imprezą. Szczególnie, że byłem osobiście na scenie, kiedy polscy kibice skandowali jego imię, tak samo jak to z reguły robią ze mną. Naprawdę przyjęli go z otwartymi rękami. Widocznie czyta wpisy pod swoimi mediami społecznościowymi. Ja tego nie robię i nie mam takich problemów.

Prowadzenie Orlenu może być tak samo trudne jak jazda bolidem F1?
Robert Kubca: Ja bym się nie zamienił...
Daniel Obajtek: Ja też bym się nie zamienił. Widzę jaka to niesamowita praca i wysiłek. Znając całą drogę Roberta, wiem, że wymaga to nie tylko siły fizycznej, ale i intelektualnej. Trzeba błyskawicznie, w ciągu sekund, podejmować kilkanaście decyzji. Zarządzanie Orlenem też nie jest łatwe, ale dzięki temu, że się rozwijamy, to także inwestujemy w Formułę 1. Wracając do krytycznych wpisów w internecie: ja też nie czytam, ale przestańmy kręcić nosem. Jesteśmy w Formule 1, to przecież druga dyscyplina na świecie, z dwoma miliardami widzów. Większość kibiców pozytywnie ocenia Kubicę i nasze zaangażowanie. Miło jest inwestować w Roberta.

Całą rozmowę Marka Żochowskiego (redakcja SUPER express) z Robertem Kubicą oraz Prezesem Zarządu PKN Orlen Danielem Obajtkiem możecie wysłuchać i obejrzeć tutaj: Nie czytam co ludzie o mnie piszą, robię swoje.

AKTUALIZACJE

27.08.2019 godz. 14:15

                  ...ostatni trening kolarski przed BelgianGP...
27.08.2019 godz. 10:00

27.08.2019 godz. 08:15

Nie znacie wszystkich okoliczności. To pierwszy problem, jeśli chodzi o moją ocenę. Nie było zbyt wielu momentów, gdy mogłem się skoncentrować na samej jeździe. Dlatego trudno mi powiedzieć, że jest źle. Wyniki są jakie są, ale istnieje sporo innych problemów, które utrudniają mi pokazanie tego, na co mnie stać. Nie zawsze wiemy dlaczego jesteśmy tak wolni. Do tego dochodzą wahania formy pomiędzy mną a kolegą z zespołu. Czasem jestem blisko, a po chwili znów mi ucieka. Nie mogę powiedzieć czym to jest spowodowane. Jeśli chcesz się poprawić, to musisz znać przyczynę problemu.
Sam Bloxham
Na pewno są rzeczy, które mogłem zrobić lepiej, ale są też rzeczy, które zrobiłem dobrze i nie zostały dostrzeżone z różnych względów. Daję z siebie wszystko. To skomplikowany sezon. Między młodym Russellem a młodym Kubicą jest ogromna różnica. Dotarłem do F1 z mniejszym doświadczeniem. Nowe pokolenie jest lepiej przygotowane do startów niż ja czy Hamilton. George testował Mercedesa, Force India. Sezon zaczynał z większą liczbą okrążeń za kierownicą nowych samochodów F1 niż ja.
Robert Kubica dla auto motor und sport, 27.08.2019
Cały wywiad (przeprowadzony 1 sierpnia br. w Budapeszcie) Michael'a Schmidt'a z redakcji auto motor und sport z Robertem Kubicą przeczytacie tutaj: Interview Williams fahrer Robert Kubica
27.08.2019 godz. 07:30

                  ...czy francuskie AUTOhebdo już wie?...
26.08.2019 godz. 16:50

26.08.2019 godz. 15:45

                  ...przed nami druga połowa sezonu... oby zdecydowanie lepsza...

26.08.2019 godz. 11:45

                  ...trochę fotek z weekendu w Gdyni od gettyimages.com.pl...
26.08.2019 godz. 11:10

Ubiegłoroczny sezon w Williamsie nie był rewelacyjny dla zespołu. Regulamin się zmienił. W pewnym stopniu karty mogły zostać przetasowane. Każdy zespół mógł pracować nad nowym bolidem, w nowym regulaminie. Jeżeli chodzi o Williamsa, nie zmieniło to za wiele. Mieliśmy sporo problemów na początku sezonu niezwiązanych z prędkością auta, co niestety opóźniło prace nad bolidami... 
PKN Orlen
Średnia poprawy bolidu w trakcie sezonu wynosi ponad dwie sekundy. Jeżeli nie poprawiasz swojego bolidu o 0,1 sekundy na Grand Prix to tak naprawdę utrzymujesz swoją stratę z początku sezonu. Oczywiście są obiekty, na których twój bolid sprawuje się lepiej lub gorzej. Niestety na dziś te wszystkie różnice nas za bardzo nie dotyczą, ponieważ nasza strata jest zbyt duża. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie będziemy w stanie przywieźć pakiet, który nas zbliży do rywali.
Robert Kubica, Verva Street Racing, Gdynia 24.08.2019

GALERIA